Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
    Het verleden heeft uitgewezen dat hoge brandstofprijzen steevast tot een nieuwe recessie leiden.
    Jammer dat de overheden dit niet (willen) begrijpen.
    Natuurlijk. En het is de staart die met de hond kwispelt, niet andersom. Hoe denk je dat de brandstofprijzen in de rest van de wereld evolueren? Recent nog onder de indruk geweest van de Chinese economische recessie? Neen, hè?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
      Het verleden heeft uitgewezen dat hoge brandstofprijzen steevast tot een nieuwe recessie leiden.
      Jammer dat de overheden dit niet (willen) begrijpen.

      De volgende vragen stellen zich

      1. Heeft de wereldeconomie zich aangepast aan een hogere olieprijs, zodat de prijs nog hoger kan oplopen?
      2. Of is de verzwakte wereldeconomie nog kwetsbaarder voor een hoge olieprijs?

      Ik denk het eerste, die lage prijzen liggen achter ons. De laatste optie die ons rest is bezuinigen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
        Ik denk het eerste, die lage prijzen liggen achter ons. De laatste optie die ons rest is bezuinigen.
        En ik denk dat Magnum dit bedoelt met een nieuwe economische recessie. Als mensen alles gaan oppotten, is er ook geen heropleving van de economie. Hij zou dus best wel eens gelijk kunnen hebben. Persoonlijk geloof ik trouwens niet dat de economie voor 2020 weer echt zal bloeien. Dit is geen klein crisisje meer. Het zou best wel eens een structurele hervorming van onze economie kunnen inhouden ook (olieschaarste, China als nieuwe economische grootmacht ...).
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          En ik denk dat Magnum dit bedoelt met een nieuwe economische recessie. Als mensen alles gaan oppotten, is er ook geen heropleving van de economie. Hij zou dus best wel eens gelijk kunnen hebben. Persoonlijk geloof ik trouwens niet dat de economie voor 2020 weer echt zal bloeien. Dit is geen klein crisisje meer. Het zou best wel eens een structurele hervorming van onze economie kunnen inhouden ook (olieschaarste, China als nieuwe economische grootmacht ...).
          2011 was een slecht jaar. Al eens gekeken naar de winst van de VW-groep, ieder werknemer krijgt een bonus van meer dan 7.000 euro. Ook BMW en Mercedes maakte grote winsten. En dit in een crisis jaar, hoe kan zo iets?
          De economie zal zeker nog bloeien voor 2020, alleen je kunt niet meer spreken van de 7 vette en 7 magere jaren.
          De frequentie is veel groter geworden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
            2011 was een slecht jaar. Al eens gekeken naar de winst van de VW-groep, ieder werknemer krijgt een bonus van meer dan 7.000 euro. Ook BMW en Mercedes maakte grote winsten. En dit in een crisis jaar, hoe kan zo iets?
            De economie zal zeker nog bloeien voor 2020, alleen je kunt niet meer spreken van de 7 vette en 7 magere jaren.
            De frequentie is veel groter geworden.
            De meerverkopen van die merken is enkel en alleen te danken aan China. Bij elk nieuwsartikel over die grote winsten komt telkens China ter sprake als grote afnemer van
            Europese luxemerken.
            Echter deze week kwamen reeds de eerste berichten binnen dat ook in China de autoverkopen aan het slinken zijn, de nieuwe rijken kopen dan ook niet elke maand of zelfs elk jaar zulke dure wagen, dus ook die markt raakt eens verzadigd.
            En de westerse wereld, en vooral dan Europa, gaat die taak de komende jaren niet overnemen gezien de immense besparingen die ons nog zullen treffen met dalende koopkracht als gevolg.

            Comment


            • Deze morgen op het nieuws dat de energieprijzen in België voor de rest van het jaar vast liggen en niet meer gewijzigd mogen worden. Waarom kunnen ze dat niet met de diesel en benzineprijzen? Omdat hoe hoger de prijs gaat hoe hoger de inkomsten op de accijnzen zijn. Voor de regering is dat een geldkraan die steeds meer open wordt gezet. Kijk eens rond en je ziet overal files. Mensen moeten op het werk geraken en de regering Di Rupo weet dat maar al te goed. Zoals alle andere regeringen. Ze laten de prijzen maar stijgen. Tanken moet er toch gedaan worden. Eind jaren '90 blokkeerden vrachtwagens België omdat de dieselprijs over de 30BEF was gegaan. Nu staat hij maal twee en geen haan kraait er naar. Ik daag alle werkmensen uit die nog hetzelfde werk doen. Pak een loonbrief van toen en vergelijk met nu. Er zullen er niet veel kunnen zeggen dat hun loon ook maal twee is gegaan. De regering is iedereen aan het naaien. En het toffe eraan is dat de meesten het precies nog plezant vinden.

              Over de bonussen zoals bij VW kan veel gezegd worden. Jaren geleden ging het in België nog bijna dicht. Toen was er een herstucturering en vlogen er veel buiten. Nu gaat het weer even goed en ze smijten met geld. En een bonus van 7000 euro. Als werknemer. Mooi voor in uw belastingsaangifte. Hoeveel gaat er van over blijven? Een kinderhand is toch snel gevuld. En binnen en paar jaar beslist VW om de boel in België te herstuctureren of dicht te doen en dan is het weer ambras.

              Comment


              • De maximumprijzen zouden morgen wat zakken. Dat mag al eens

                Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten

                  Over de bonussen zoals bij VW kan veel gezegd worden. Jaren geleden ging het in België nog bijna dicht. Toen was er een herstucturering en vlogen er veel buiten. Nu gaat het weer even goed en ze smijten met geld. En een bonus van 7000 euro. Als werknemer. Mooi voor in uw belastingsaangifte. Hoeveel gaat er van over blijven? Een kinderhand is toch snel gevuld. En binnen en paar jaar beslist VW om de boel in België te herstuctureren of dicht te doen en dan is het weer ambras.
                  De gunstige resultaten leveren de VW-werknemers alvast een mooi geschenk op. Ongeveer 100.000 personeelsleden in de zes fabrieken van VW krijgen een premie van 7.500 euro. Dat is bijna zoveel als de medewerkers van het zustermerk Audi die 8.000 euro ontvangen. Voor de werknemers van Audi Brussel betekenen dat twee maandlonen. Porsche geeft een bonus van 7.600 euro aan zijn vaste medewerkers en Mercedes beloont het personeel met een bonus van 4.100 euro.

                  De grootste groeimarkt voor VW was niet China (komt op de 2'de plaatst), maar Rusland.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                    De meerverkopen van die merken is enkel en alleen te danken aan China. Bij elk nieuwsartikel over die grote winsten komt telkens China ter sprake als grote afnemer van
                    Europese luxemerken.
                    Echter deze week kwamen reeds de eerste berichten binnen dat ook in China de autoverkopen aan het slinken zijn, de nieuwe rijken kopen dan ook niet elke maand of zelfs elk jaar zulke dure wagen, dus ook die markt raakt eens verzadigd.
                    En de westerse wereld, en vooral dan Europa, gaat die taak de komende jaren niet overnemen gezien de immense besparingen die ons nog zullen treffen met dalende koopkracht als gevolg.
                    Klopt niet helemaal, bij VW is Rusland een grotere afnemer dan China en ook Latijns-Amerika is een bloeiende markt.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                      Dat is bijna zoveel als de medewerkers van het zustermerk Audi die 8.000 euro ontvangen. Voor de werknemers van Audi Brussel betekenen dat twee maandlonen.
                      4.000 euro netto per maand? 'k Ga ook bij Audi aan de band gaan staan...

                      Vanaf morgen:
                      Benzine 95 = 1,743 euro (- 2,6 eurocent)
                      Benzine 98 = 1,762 euro (- 2,6 eurocent)
                      Diesel = 1,552 euro (-2,7 eurocent)
                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                        4.000 euro netto per maand? 'k Ga ook bij Audi aan de band gaan staan...

                        Vanaf morgen:
                        Benzine 95 = 1,743 euro (- 2,6 eurocent)
                        Benzine 98 = 1,762 euro (- 2,6 eurocent)
                        Diesel = 1,552 euro (-2,7 eurocent)
                        Wie komt er nu nog buiten voor amper 4000 Euro per maand

                        Daar kunde in Belgie nog amper een paar keer mee tanken

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                          Wie komt er nu nog buiten voor amper 4000 Euro per maand

                          Daar kunde in Belgie nog amper een paar keer mee tanken
                          Nicolas Liébart (Pfaff)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                            4.000 euro netto per maand? 'k Ga ook bij Audi aan de band gaan staan...
                            En het gemiddeld loon ligt bij Audi rond de 4000 euro bruto, aan de band is dat lager, maar die ir. heeft weer meer.

                            Er zijn veel meer bedrijven die hun werknemers belonen met winst uitkeringen of opties. Bij veel bedrijven is dit een % van het jaarsalaris, maar bij de VW groep krijgt ieder evenveel en dit is een mooi teken. Spijting van die bonussen over de topsalarissen. Die heren horen er blijkbaar niet bij.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                              En het gemiddeld loon ligt bij Audi rond de 4000 euro bruto, aan de band is dat lager, maar die ir. heeft weer meer.
                              Ah, akkoord, bruto... Oef...
                              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                Ah, akkoord, bruto... Oef...
                                Oei, daar schiet netto dus maar 1500 Euro van over met het Belgisch belastingstelsel.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                  Oei, daar schiet netto dus maar 1500 Euro van over met het Belgisch belastingstelsel.
                                  Hangt ervan af of iemand gehuwd is, kinderen heeft en nog een aantal andere factoren, maar zal eerder rond de 2.200 euro netto draaien.
                                  Op zoek naar een nieuwe uitdaging? Zoek in meer dan 40.000 vacatures, kijk welke bedrijven op zoek zijn naar jouw talent en lees hoe je het best scoort met je cv en sollicitatiebrief.
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                    En het gemiddeld loon ligt bij Audi rond de 4000 euro bruto, aan de band is dat lager, maar die ir. heeft weer meer.

                                    Er zijn veel meer bedrijven die hun werknemers belonen met winst uitkeringen of opties. Bij veel bedrijven is dit een % van het jaarsalaris, maar bij de VW groep krijgt ieder evenveel en dit is een mooi teken. Spijting van die bonussen over de topsalarissen. Die heren horen er blijkbaar niet bij.
                                    Een beginnend ir. " chemie " heeft in het buitenland ongeveer 2600 euro netto, startersloon
                                    truth is in the eye of the beholder

                                    Comment


                                    • Dat klopt, maar dat is toch meer dan 4000 euro bruto.

                                      Comment


                                      • Mailtje dat rond gaat op het werk

                                        Dan maar wat verder rijden om te tanken?
                                        Duidelijk is dat ze ons voor idioten houden.
                                        Dit is wat benzine kost in andere (niet Europese) landen.

                                        Azerbeidzjaan Diesel EUR 0,31
                                        Egypte Diesel EUR 0,14
                                        Ethiopië Super EUR 0,24
                                        Bahamas Diesel EUR 0,25
                                        Bolivia Super EUR 0,25
                                        Brasil Diesel EUR 0,54
                                        China Normal EUR 0,45
                                        Ecuador Normal EUR 0,24
                                        Ghana Normal EUR 0,09
                                        Groenland Super EUR 0,50
                                        Guyana Normal EUR 0,67
                                        Hong Kong Diesel EUR 0,84
                                        Inde Diesel EUR 0,62
                                        Indonesië Diesel EUR 0,32
                                        Irak Super EUR 0,60
                                        Kazachstan Diesel EUR 0,44
                                        Qatar Super EUR 0,15
                                        Kuwait Super EUR 0,18
                                        Cuba Normal EUR 0,62
                                        Libya Diesel EUR 0,08
                                        Malaysia Super EUR 0,55
                                        Mexico Diesel EUR 0,41
                                        Moldavia Normal EUR 0,25
                                        Oman Super plus EUR 0,20
                                        Peru Diesel EUR 0,22
                                        Philippines Diesel EUR 0,69
                                        Russia Super EUR 0,64
                                        Saudi Arabia Diesel EUR 0,07
                                        Afrique du Sud Diesel EUR 0,66
                                        Swaziland Super EUR 0,10
                                        Syria Diesel EUR 0,10

                                        Trinidad Super EUR 0,33
                                        Thailand Super EUR 0,65
                                        Tunesië Diesel EUR 0,49
                                        USA Diesel EUR 0,61
                                        Venezuela Diesel EUR 0,07
                                        Etats Arabes Unies Diesel EUR 0,18
                                        Vietnam Diesel EUR 0,55
                                        Ukraine Diesel EUR 0,51

                                        Dit is niet te geloven, toch?????


                                        De landen van de Europese Unie en hun Ministers van Financiën houden de bevolking
                                        echt voor achterlijk. En dat zijn we ook! Wie protesteert ?? Niemand toch?!

                                        Stuur deze mail door zodat de mensen weten hoe we worden bedonderd en bestolen door de
                                        mensen op wie we hebben gestemd.!!!!!









                                        Hebzucht van de Belgische en Europese staat om bodemloze putten en zakken te vullen!!!!
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Verhuis dan naar Ghana of Libië als het daar zoveel beter is hé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X