Oorspronkelijk geplaatst door magnum
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenHet verleden heeft uitgewezen dat hoge brandstofprijzen steevast tot een nieuwe recessie leiden.
Jammer dat de overheden dit niet (willen) begrijpen.
De volgende vragen stellen zich
1. Heeft de wereldeconomie zich aangepast aan een hogere olieprijs, zodat de prijs nog hoger kan oplopen?
2. Of is de verzwakte wereldeconomie nog kwetsbaarder voor een hoge olieprijs?
Ik denk het eerste, die lage prijzen liggen achter ons. De laatste optie die ons rest is bezuinigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenIk denk het eerste, die lage prijzen liggen achter ons. De laatste optie die ons rest is bezuinigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenEn ik denk dat Magnum dit bedoelt met een nieuwe economische recessie. Als mensen alles gaan oppotten, is er ook geen heropleving van de economie. Hij zou dus best wel eens gelijk kunnen hebben. Persoonlijk geloof ik trouwens niet dat de economie voor 2020 weer echt zal bloeien. Dit is geen klein crisisje meer. Het zou best wel eens een structurele hervorming van onze economie kunnen inhouden ook (olieschaarste, China als nieuwe economische grootmacht ...).
De economie zal zeker nog bloeien voor 2020, alleen je kunt niet meer spreken van de 7 vette en 7 magere jaren.
De frequentie is veel groter geworden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten2011 was een slecht jaar. Al eens gekeken naar de winst van de VW-groep, ieder werknemer krijgt een bonus van meer dan 7.000 euro. Ook BMW en Mercedes maakte grote winsten. En dit in een crisis jaar, hoe kan zo iets?
De economie zal zeker nog bloeien voor 2020, alleen je kunt niet meer spreken van de 7 vette en 7 magere jaren.
De frequentie is veel groter geworden.
Europese luxemerken.
Echter deze week kwamen reeds de eerste berichten binnen dat ook in China de autoverkopen aan het slinken zijn, de nieuwe rijken kopen dan ook niet elke maand of zelfs elk jaar zulke dure wagen, dus ook die markt raakt eens verzadigd.
En de westerse wereld, en vooral dan Europa, gaat die taak de komende jaren niet overnemen gezien de immense besparingen die ons nog zullen treffen met dalende koopkracht als gevolg.
Comment
-
Deze morgen op het nieuws dat de energieprijzen in België voor de rest van het jaar vast liggen en niet meer gewijzigd mogen worden. Waarom kunnen ze dat niet met de diesel en benzineprijzen? Omdat hoe hoger de prijs gaat hoe hoger de inkomsten op de accijnzen zijn. Voor de regering is dat een geldkraan die steeds meer open wordt gezet. Kijk eens rond en je ziet overal files. Mensen moeten op het werk geraken en de regering Di Rupo weet dat maar al te goed. Zoals alle andere regeringen. Ze laten de prijzen maar stijgen. Tanken moet er toch gedaan worden. Eind jaren '90 blokkeerden vrachtwagens België omdat de dieselprijs over de 30BEF was gegaan. Nu staat hij maal twee en geen haan kraait er naar. Ik daag alle werkmensen uit die nog hetzelfde werk doen. Pak een loonbrief van toen en vergelijk met nu. Er zullen er niet veel kunnen zeggen dat hun loon ook maal twee is gegaan. De regering is iedereen aan het naaien. En het toffe eraan is dat de meesten het precies nog plezant vinden.
Over de bonussen zoals bij VW kan veel gezegd worden. Jaren geleden ging het in België nog bijna dicht. Toen was er een herstucturering en vlogen er veel buiten. Nu gaat het weer even goed en ze smijten met geld. En een bonus van 7000 euro. Als werknemer. Mooi voor in uw belastingsaangifte. Hoeveel gaat er van over blijven? Een kinderhand is toch snel gevuld. En binnen en paar jaar beslist VW om de boel in België te herstuctureren of dicht te doen en dan is het weer ambras.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
Over de bonussen zoals bij VW kan veel gezegd worden. Jaren geleden ging het in België nog bijna dicht. Toen was er een herstucturering en vlogen er veel buiten. Nu gaat het weer even goed en ze smijten met geld. En een bonus van 7000 euro. Als werknemer. Mooi voor in uw belastingsaangifte. Hoeveel gaat er van over blijven? Een kinderhand is toch snel gevuld. En binnen en paar jaar beslist VW om de boel in België te herstuctureren of dicht te doen en dan is het weer ambras.
De grootste groeimarkt voor VW was niet China (komt op de 2'de plaatst), maar Rusland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenDe meerverkopen van die merken is enkel en alleen te danken aan China. Bij elk nieuwsartikel over die grote winsten komt telkens China ter sprake als grote afnemer van
Europese luxemerken.
Echter deze week kwamen reeds de eerste berichten binnen dat ook in China de autoverkopen aan het slinken zijn, de nieuwe rijken kopen dan ook niet elke maand of zelfs elk jaar zulke dure wagen, dus ook die markt raakt eens verzadigd.
En de westerse wereld, en vooral dan Europa, gaat die taak de komende jaren niet overnemen gezien de immense besparingen die ons nog zullen treffen met dalende koopkracht als gevolg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenDat is bijna zoveel als de medewerkers van het zustermerk Audi die 8.000 euro ontvangen. Voor de werknemers van Audi Brussel betekenen dat twee maandlonen.
Vanaf morgen:
Benzine 95 = 1,743 euro (- 2,6 eurocent)
Benzine 98 = 1,762 euro (- 2,6 eurocent)
Diesel = 1,552 euro (-2,7 eurocent)For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten4.000 euro netto per maand? 'k Ga ook bij Audi aan de band gaan staan...
Vanaf morgen:
Benzine 95 = 1,743 euro (- 2,6 eurocent)
Benzine 98 = 1,762 euro (- 2,6 eurocent)
Diesel = 1,552 euro (-2,7 eurocent)
Daar kunde in Belgie nog amper een paar keer mee tanken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenWie komt er nu nog buiten voor amper 4000 Euro per maand
Daar kunde in Belgie nog amper een paar keer mee tanken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten4.000 euro netto per maand? 'k Ga ook bij Audi aan de band gaan staan...
Er zijn veel meer bedrijven die hun werknemers belonen met winst uitkeringen of opties. Bij veel bedrijven is dit een % van het jaarsalaris, maar bij de VW groep krijgt ieder evenveel en dit is een mooi teken. Spijting van die bonussen over de topsalarissen. Die heren horen er blijkbaar niet bij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenEn het gemiddeld loon ligt bij Audi rond de 4000 euro bruto, aan de band is dat lager, maar die ir. heeft weer meer.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenAh, akkoord, bruto... Oef...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenOei, daar schiet netto dus maar 1500 Euro van over met het Belgisch belastingstelsel.
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenEn het gemiddeld loon ligt bij Audi rond de 4000 euro bruto, aan de band is dat lager, maar die ir. heeft weer meer.
Er zijn veel meer bedrijven die hun werknemers belonen met winst uitkeringen of opties. Bij veel bedrijven is dit een % van het jaarsalaris, maar bij de VW groep krijgt ieder evenveel en dit is een mooi teken. Spijting van die bonussen over de topsalarissen. Die heren horen er blijkbaar niet bij.truth is in the eye of the beholder
Comment
-
Mailtje dat rond gaat op het werk
Dan maar wat verder rijden om te tanken?
Duidelijk is dat ze ons voor idioten houden.
Dit is wat benzine kost in andere (niet Europese) landen.
Azerbeidzjaan Diesel EUR 0,31
Egypte Diesel EUR 0,14
Ethiopië Super EUR 0,24
Bahamas Diesel EUR 0,25
Bolivia Super EUR 0,25
Brasil Diesel EUR 0,54
China Normal EUR 0,45
Ecuador Normal EUR 0,24
Ghana Normal EUR 0,09
Groenland Super EUR 0,50
Guyana Normal EUR 0,67
Hong Kong Diesel EUR 0,84
Inde Diesel EUR 0,62
Indonesië Diesel EUR 0,32
Irak Super EUR 0,60
Kazachstan Diesel EUR 0,44
Qatar Super EUR 0,15
Kuwait Super EUR 0,18
Cuba Normal EUR 0,62
Libya Diesel EUR 0,08
Malaysia Super EUR 0,55
Mexico Diesel EUR 0,41
Moldavia Normal EUR 0,25
Oman Super plus EUR 0,20
Peru Diesel EUR 0,22
Philippines Diesel EUR 0,69
Russia Super EUR 0,64
Saudi Arabia Diesel EUR 0,07
Afrique du Sud Diesel EUR 0,66
Swaziland Super EUR 0,10
Syria Diesel EUR 0,10
Trinidad Super EUR 0,33
Thailand Super EUR 0,65
Tunesië Diesel EUR 0,49
USA Diesel EUR 0,61
Venezuela Diesel EUR 0,07
Etats Arabes Unies Diesel EUR 0,18
Vietnam Diesel EUR 0,55
Ukraine Diesel EUR 0,51
Dit is niet te geloven, toch?????
De landen van de Europese Unie en hun Ministers van Financiën houden de bevolking
echt voor achterlijk. En dat zijn we ook! Wie protesteert ?? Niemand toch?!
Stuur deze mail door zodat de mensen weten hoe we worden bedonderd en bestolen door de
mensen op wie we hebben gestemd.!!!!!
Hebzucht van de Belgische en Europese staat om bodemloze putten en zakken te vullen!!!!BMW X5 45e
Comment
Comment