Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inderdaad. Als ge zo graag die prijzen wil betalen ga dan naar daar. De levensomstandigheden zijn dikwijls schrijnend in die landen. Het is dan ook normaal dat je geen waanzinnig hoge taksen betaalt op brandstof. Dat de prijzen hier te hoog zijn daar ben ik het mee eens maar de vergelijking maken met die landen dat is te ver gezocht. Ik betwijfel trouwens of de kwaliteit van die brandstof dezelfde is als hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Mailtje dat rond gaat op het werk

Dan maar wat verder rijden om te tanken?
      Duidelijk is dat ze ons voor idioten houden.
      Dit is wat benzine kost in andere (niet Europese) landen.

Azerbeidzjaan Diesel EUR 0,31
      Egypte Diesel EUR 0,14
      Ethiopië Super EUR 0,24
      Bahamas Diesel EUR 0,25
      Bolivia Super EUR 0,25
      Brasil Diesel EUR 0,54
      China Normal EUR 0,45
      Ecuador Normal EUR 0,24
      Ghana Normal EUR 0,09
      Groenland Super EUR 0,50
      Guyana Normal EUR 0,67
      Hong Kong Diesel EUR 0,84
      Inde Diesel EUR 0,62
      Indonesië Diesel EUR 0,32
      Irak Super EUR 0,60
      Kazachstan Diesel EUR 0,44
      Qatar Super EUR 0,15
      Kuwait Super EUR 0,18
      Cuba Normal EUR 0,62
      Libya Diesel EUR 0,08
      Malaysia Super EUR 0,55
      Mexico Diesel EUR 0,41
      Moldavia Normal EUR 0,25
      Oman Super plus EUR 0,20
      Peru Diesel EUR 0,22
      Philippines Diesel EUR 0,69
      Russia Super EUR 0,64
      Saudi Arabia Diesel EUR 0,07
      Afrique du Sud Diesel EUR 0,66
      Swaziland Super EUR 0,10
      Syria Diesel EUR 0,10

Trinidad Super EUR 0,33
      Thailand Super EUR 0,65
      Tunesië Diesel EUR 0,49
      USA Diesel EUR 0,61
      Venezuela Diesel EUR 0,07
      Etats Arabes Unies Diesel EUR 0,18
      Vietnam Diesel EUR 0,55
      Ukraine Diesel EUR 0,51

Dit is niet te geloven, toch?????

De landen van de Europese Unie en hun Ministers van Financiën houden de bevolking
      echt voor achterlijk. En dat zijn we ook! Wie protesteert ?? Niemand toch?!

Stuur deze mail door zodat de mensen weten hoe we worden bedonderd en bestolen door de
      mensen op wie we hebben gestemd.!!!!!

Hebzucht van de Belgische en Europese staat om bodemloze putten en zakken te vullen!!!!
      een leuke lijst maar...
      een vat ruwe olie kost nu ongeveer 106 $ oftewel zo'n € 80 en een vat is ongeveer 159 liter dus dit komt neer op een liter prijs van ongeveer € 0,5... en dit is dus de prijs zonder vervoer, raffinage, distributie of wat dan ook dus lijstje is zeer mooi maar houdt voor zij die geen olie hebben in de grond niets in
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
        een leuke lijst maar...
        een vat ruwe olie kost nu ongeveer 106 $ oftewel zo'n € 80 en een vat is ongeveer 159 liter dus dit komt neer op een liter prijs van ongeveer € 0,5... en dit is dus de prijs zonder vervoer, raffinage, distributie of wat dan ook dus lijstje is zeer mooi maar houdt voor zij die geen olie hebben in de grond niets in
        Meer dan 52% van de prijs van benzine en 45% van de prijs van diesel bestaat uit taxen en BTW.
        De pagina die u wil bereiken bestaat niet, of is verplaatst. Gebruik het menu om te vinden wat u zoekt. Ga naar de homepage. Of contacteer ons.
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Hoeveel van de chauffeurs in die auto's zouden de naft rechtstreeks uit eigen zak betalen of de prijsstijging ook effectief zelf voelen?
          Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Allemaal.

Zelfs al heb je een tankkaart, de extra uitgaven die de werkgever daarvoor doet, vermindert het beschikbare geld voor een toekomstige loonsopslag.

Als je denkt: 'ja, maar dat voel ik nu niet'. Je zou nu dus ook al meer hebben verdiend mocht de brandstof vorig jaar niet in die mate gestegen zijn.
          Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Dag alleen,

Ik hoop van harte dat U werkgever bent en dat U dit jaar, en alle volgende jaren, meer winst maakt, ergo dat U uw werknemers dus volgend jaar, en de daarop volgende jaren, meer zult betalen, want U bent blijkbaar een echte communist die blijkbaar echt gelooft in de herverdeling van de beschikbare middelen...
          "Allemaal" is geen aanspreking, maar het antwoord op de initiële vraag.

Communisme? Ik beschrijf waarom ook mensen met een tankkaart de stijging voelen van de prijzen. Niet omdat de werknemers een garantie op loonstijging hebben, maar omdat de kans op die loonstijging alleszins kleiner wordt. Het is niet omdat je de de brandstof niet zelf betaalt aan de pomp omdat je een tankkaart hebt, dat niemand anders dat voor je doet. De werkgever ziet zijn personeelskosten ook stijgen, wat een impact heeft op andere potentiële verloningen die de werknemer zou kunnen te beurt vallen.

Comment

• Je schrijft het zelf: "potentiële verloningen". Wie zegt dat bij lagere brandstofprijzen de werkgever de hogere marge zou besteden aan een loonstijging? In elk geval nooit helemaal en bij sommigen zelfs helemaal niet. Feit is dat iemand met een privé wagen de hoge prijzen hier en nu voelt. Met een tankkaart loop je 'misschien' een loonstijging mis maar zelfs dat is lang niet zeker. Toch een groot verschil lijkt me.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• 'n Tankkaart hoort meestal bij een bedrijfswagen. En ik heb het al eerder gemeld in dit topic: daar wordt momenteel hárd in gesnoeid om enerzijds de stijgende brandstofkosten, anderzijds de federale maatregelen te counteren. Bij mijn werkgever kan je het ongeveer zo stellen: heb je vier jaar geleden een Passat mogen kiezen, dan zal je 't nu moeten stellen met een Jetta.
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Je schrijft het zelf: "potentiële verloningen". Wie zegt dat bij lagere brandstofprijzen de werkgever de hogere marge zou besteden aan een loonstijging? In elk geval nooit helemaal en bij sommigen zelfs helemaal niet. Feit is dat iemand met een privé wagen de hoge prijzen hier en nu voelt. Met een tankkaart loop je 'misschien' een loonstijging mis maar zelfs dat is lang niet zeker. Toch een groot verschil lijkt me.
                Tankkaarten worden meestal aan bedienden verstrekt. Los van indexatie is het optrekken van de verloning (loon & voordelen) vrij gebruikelijk. Wanneer de brandstofkosten erg stijgen, dan is de kans op een verhoging van je loon, wagenbudget, een nieuwe GSM, laptop of een andere vergoeding kleiner geworden. De werkgever zien namelijk de loonmassa en personeelskosten stijgen, waardoor minder geld beschikbaar komt om mensen te belonen.

Dus, aangezien de brandstofprijzen de voorbije jaren al sterk gestegen zijn, voel je daar nu de gevolgen van. Dan had je werkgever je al een hoger wagenbudget kunnen geven of een nieuwe GSM, of een loonsverhoging. De redenering hierboven over communisme en oneindig verdelen van winsten gaat niet op, aangezien de stijging in de brandstofprijzen de werkgever toch al dwingt meer uit te geven aan zijn werknemers. Was die stijging niet het geval, dan kon hij die gelden besteden aan nuttige zaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                  Bij mijn werkgever kan je het ongeveer zo stellen: heb je vier jaar geleden een Passat mogen kiezen, dan zal je 't nu moeten stellen met een Jetta.
                  ocharme.

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                  Tankkaarten worden meestal aan bedienden verstrekt. Los van indexatie is het optrekken van de verloning (loon & voordelen) vrij gebruikelijk. Wanneer de brandstofkosten erg stijgen, dan is de kans op een verhoging van je loon, wagenbudget, een nieuwe GSM, laptop of een andere vergoeding kleiner geworden. De werkgever zien namelijk de loonmassa en personeelskosten stijgen, waardoor minder geld beschikbaar komt om mensen te belonen.
                  bediende: check
                  indexatie: check
                  tankkaart; njet
                  loonsverhoging: njet
                  wagen: njet
                  GSM: njet
                  laptop: njet

Waarmee nogmaals is bewezen dat mooie theorieën nooit universeel geldig zijn.
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                    'n Tankkaart hoort meestal bij een bedrijfswagen. En ik heb het al eerder gemeld in dit topic: daar wordt momenteel hárd in gesnoeid om enerzijds de stijgende brandstofkosten, anderzijds de federale maatregelen te counteren. Bij mijn werkgever kan je het ongeveer zo stellen: heb je vier jaar geleden een Passat mogen kiezen, dan zal je 't nu moeten stellen met een Jetta.
                    Dan heeft mijn ma chanse, die ga van nen golf V bluemotion zo basic als wat behalve gps en airco naar een stevig uitgeruste Q3 met leder, xenons, gps, airco,...
                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                      ocharme.

bediende: check
                      indexatie: check
                      tankkaart; njet
                      loonsverhoging: njet
                      wagen: njet
                      GSM: njet
                      laptop: njet

Waarmee nogmaals is bewezen dat mooie theorieën nooit universeel geldig zijn.
                      Euh, als je geen tankkaart hebt, dan voel je het zeker. Dat was mijn eerste post. "Allemaal. Zelfs wanneer je een tankkaart hebt, ..."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Dit is wat benzine kost in andere (niet Europese) landen.

USA Diesel EUR 0,61
                        Nog een leuke anekdote van enkele jaren geleden. Zat in de wagen met enkele Amerikaanse collega's die voor enkele dagen in België waren. We passeerden een tankstation en een van die gasten zegt : goh, ik zie dat de brandstofprijzen hier toch nog redelijk meevallen? Ik had nochtans gehoord dat de benzine hier zo duur was... Waarop zijn collega : eum, those are prices for 1 liter, John. Not for a gallon.
                        (in de US worden de prijzen aangegeven per gallon, is ongeveer 3,75 liter )

Comment

• Als je ziet hoe druk het op de weg is op een zaterdagavond/nacht dan heb ik de indruk dat er nog niet veel aan besparing gedaan wordt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                            ocharme.
                            Mja, wat moet ik daar nu op antwoorden? Zo'n reacties krijg ik meermaals te horen. Dan had je maar dezelfde studie- en beroepskeuze moeten maken, of je op andere manieren op de arbeidsmarkt gewild moeten maken om zo'n verloningspakketten los te kunnen krijgen. Meer kan ik daar niet op zeggen.

Leuke noot: ik ga nu met de trein naar het werk.
                            Maar dat heeft ook wat met de klant te maken.
                            Last edited by sibi; 26/03/2012, 20:40.
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                              Als je ziet hoe druk het op de weg is op een zaterdagavond/nacht dan heb ik de indruk dat er nog niet veel aan besparing gedaan wordt

De schone schijn is het laatste waar men gaat op besparen. Om die reden zitten bvb de meeste restaurants ook nog vol
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                Als je ziet hoe druk het op de weg is op een zaterdagavond/nacht dan heb ik de indruk dat er nog niet veel aan besparing gedaan wordt
                                Ja, in het weekend willen de mensen wel nog altijd weggaan.
                                Maar in de week proberen ze zeker en vast te besparen, meer met het openbaar vervoer doen dan vroeger (bussen die amper 1 à 2 jaar gelenden nog bijna leeg rond reden zitten nu makkelijk half vool en zelfs vol)
                                Mensen waarvan ik dacht dat ze zelfs hun auto gebruikten om te gaan kakken (altijd en overal de auto gebruikten, zelfs om naar de kruidenier of bakkeer een paar 100 meter verder te gaan), die mensen gaan nu te voet of met de fiets.

Ik kan momenteel niks extra besparen, ik heb de auto nooit gebruikt voor kleine afstandjes te doen.
                                En gaan werken met het openbaar vervoer, de verplaatsing die ik nu met de auto doe in een klein half uur zou met de bus bijna het drie dubbele aan tijd in beslag nemen
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  een leuke lijst maar...
                                  in de wetstraat en aan het koningshuis staat ook een pomp zonder taxen zonder axcijnzen die ministers en dergelijke tanken daar leuk he voor ons dit land heeft een deftige revolutie nodig

Comment

De schone schijn is het laatste waar men gaat op besparen. Om die reden zitten bvb de meeste restaurants ook nog vol
                                    Inderdaad, zo gaat dat bij velen, een ganse week boterhammekes met choco eten om in het weekend nog eens te kunnen paraderen met de nog niet
                                    afbetaalde premiumwagen op de parking van het sterrenrestaurant.
                                    Alles voor het zicht van een ander he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fidelio72 Bekijk Berichten
                                      in de wetstraat en aan het koningshuis staat ook een pomp zonder taxen zonder axcijnzen die ministers en dergelijke tanken daar leuk he voor ons dit land heeft een deftige revolutie nodig
                                      die mensen werken dan ook bovengemiddeld hard voor hun minieme loontjes, dus een klein extra´tje is die mensen wel gegund,vooral de bende van het
                                      koningshuis staat bekend als zijnde harde werkers die veel uren kloppen, de meeste Belgen betalen daar met plezier belastingen voor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Inderdaad. Als ge zo graag die prijzen wil betalen ga dan naar daar. De levensomstandigheden zijn dikwijls schrijnend in die landen. Het is dan ook normaal dat je geen waanzinnig hoge taksen betaalt op brandstof. Dat de prijzen hier te hoog zijn daar ben ik het mee eens maar de vergelijking maken met die landen dat is te ver gezocht. Ik betwijfel trouwens of de kwaliteit van die brandstof dezelfde is als hier.
                                        ahja want in die landen leven ze allemaal zonder elektriciteit en in een houten huisje. Komop zeg..

Foto van Accra, hoofdstad van Ghana

Het zou Brussel kunnen zijn

Comment

• 'Ga daar dan wonen' is inderdaad zo'n belachelijke repliek. Da's toch helemaal niet aan de orde.
                                          Het gaat erom dat we hier in Beglië gigantisch geschoren worden met allerlei taksen, niet alleen op brandstof maar ook elektriciteit, aardgas, internet, gsm, etcetera etcetera behoren allemaal tot de duurste van Europa.
                                          Sommigen blijven dat hier allemaal maar normaal vinden, bijgevolg ook logisch dat de regering dit "beleid" ook voortzet...
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X