Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2
Collapse
X
-
Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichtenhttp://nieuwsblad.be/article/detail....leid=GB83OBO0U
Eind januari hadden de Belgen 221,737 miljard euro op een spaarboekje staan. Dat is een recordbedrag. Uit cijfers van de Nationale Bank blijkt dat het totale bedrag in één maand tijd groeide met ruim 3 miljard, schrijft Het Laatste Nieuws donderdag.
Tja... de overheid zou idioot moeten zijn om de accijnzen nu te verlagen.Er is geen enkele aanwijzing dat de Belg het niet meer slikken wil of kan. De prijzen stijgen en Belgen rijden nóg meer... wie is dan de idioot ?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
't Is van datte...
De maximumprijs voor zowel benzine als diesel stijgt morgen nog maar eens naar een nieuw record.
De nieuwe prijs per liter bedraagt vanaf morgen:
diesel: 1,613 euro/liter (+0.060 euro)
super 95: 1,834 euro/liter (+0.045 euro)
super 98: 1,864 euro/liter (+0.055 euro)
De prijsstijgingen zijn het gevolg van het duurder worden van olieproducten op de internationale markten.
Comment
-
De hoge prijzen aan de pomp zijn maar één zijde van de medaille.
De distributiesector in ons land zullen deze prijsstijgingen ook dubbel en dik doorrekenen aan hun klanten, waarvan de consument de eindklant is.
We staan voor grote prijsverhogingen voor de consumentengoederen doch op langere termijn!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk BerichtenWe staan voor grote prijsverhogingen voor de consumentengoederen doch op langere termijn!
Is een brood ooit goedkoper geworden?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Er gaat weer een oproep aan de bevolking rond om niet te tanken op 16 april, denk niet dat het veel uitmaakt maar goed2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten't Is van datte...
Niets te zien op de website van de FOD Economie (http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...ergie/prijzen/) en ik zie nergens een bericht op de website van een krant...For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenLeefloners krijgen bovenop de 800 a 1000Euro per maand nog eens extra ocmw steun van 11800 Euro op jaarbasis.
Dat geld moet toch ergens vandaan komen, dus de brandstofprijzen zullen nog veel meer stijgen, maar het is voor het goede doel
Uw redenering is ook mijn frustratie, de 'luierikken' houden netto meer over dan de gemiddelde werknemer.
Comment
-
Voor mijn hobbyauto wil ik nog wel dure benzine betalen maar om te gaan werken wil ik echt geen geld wegsmijten aan het vervoer..
Als ik over iets meer dan 2 jaar ga werken gaat het zowieso eentje op lpg zijn. Tegen dan kost dat ook los 1€ de liter. Kwil niet weten wat de benzine dan staat
Comment
-
Ik ga nu 'n 2 weken met de trein naar 't werk.Van 250km per dag ben ik naar 25km gegaan... gigantisch verschil moest ik dat zelf bekostigen. Daarvoor moest ik elke 3,5 dag tanken, nu na 2 weken rijd ik nog altijd op dezelfde tank diesel.
En 't is zo slecht nog niet op de trein:- zelfde uur opstaan -> toch een 15min. vroeger op 't werk aankomen
- einde werkdag -> direct tijd die ik aan leuke dingen kan besteden. Ik kijk op de terugreis nu altijd een aflevering van één of andere serie. Plezanter als in de spits 120km naar huis rijden.
- ik kom elke dag op hetzelfde uur aan... een uur later aankomen omwille van files zit er dus niet meer in
- mijn werkgever betaalt mijn abonnement nu wel volledig terug, maar 'k denk dat de meeste werkgevers daarin deels _moeten_ tegemoetkomen. Een jaarabonnement Hasselt-Brussel kost een werknemer een € 500.
Dus ja, ik kom nogmaals tot de conclusie dat ik mijn huidige job nooit zou aangenomen hebben moesten verplaatsingskosten niet 100% vergoed worden (door bedrijfswagen of treinabo, of beide).
Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenIk ga nu 'n 2 weken met de trein naar 't werk.Van 250km per dag ben ik naar 25km gegaan... gigantisch verschil moest ik dat zelf bekostigen. Daarvoor moest ik elke 3,5 dag tanken, nu na 2 weken rijd ik nog altijd op dezelfde tank diesel.
En 't is zo slecht nog niet op de trein:- zelfde uur opstaan -> toch een 15min. vroeger op 't werk aankomen
- einde werkdag -> direct tijd die ik aan leuke dingen kan besteden. Ik kijk op de terugreis nu altijd een aflevering van één of andere serie. Plezanter als in de spits 120km naar huis rijden.
- ik kom elke dag op hetzelfde uur aan... een uur later aankomen omwille van files zit er dus niet meer in
- mijn werkgever betaalt mijn abonnement nu wel volledig terug, maar 'k denk dat de meeste werkgevers daarin deels _moeten_ tegemoetkomen. Een jaarabonnement Hasselt-Brussel kost een werknemer een € 500.
Dus ja, ik kom nogmaals tot de conclusie dat ik mijn huidige job nooit zou aangenomen hebben moesten verplaatsingskosten niet 100% vergoed worden (door bedrijfswagen of treinabo, of beide).
MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Jup, weet ik, maar leve de lage forfaitaire beroepskosten ?!
Ik ken er niet zo veel van, maar een HR-persoon zei me dat 't voor mijn brutoloon rond de € 1000 zou zijn. Dat zou neerkomen op een 8.000km per jaar... ik ga dus niet veel moeite moeten doen om te bewijzen dat ik daar boven zit. De gedeeltelijke vrijstelling van VAA (€ 370 ?) valt dan wel weg, maar ach, da's een rekensommetje dat ik zal maken als 't zo ver is.
Wel nog even navragen of dat treinabo erbij geteld mag worden. Ik ga er tenslotte toch belastingen op moeten betalen... .
-edit-
http://www.fiscaleplanning.be/index....beroepskosten2 -> uh, forfait voor mijn loon is daar € 2800 ? Ik dacht dat het 3% van mijn brutoloon was ? Zou mooi zijn moest dat dan € 2800 zijn... maar 't is niet zo.Last edited by sibi; 06/04/2012, 01:17.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenIk wil nu de pret niet bederven maar da's voor jou ook wel een belastbaar voordeel dat je zal moeten aangeven hoor...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenHebben ze bij mij nog nooit doorgerekend hoor, wij dienen dat gewoon via onkostennota in en nog nooit op de loonbrief gezien ... waarschijnlijk doen ze dan iets fout bij ons op HRLife's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
Comment