Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En wat verdienen die mensen daar gemiddeld/maand? Veel V8 op benzine zullen er daar niet rondrijden allicht...
Minimum salaris is van € 750 naar € 580 gegaan, bruto wel te verstaan, netto wordt/werd dit dan € 472
Het jeugdloon (schoolverlaters) ligt nog 10% lager.
Werkloosheidsuitkering, € 360/m
Veel oude wagens natuurlijk, de gemiddelde Kretenzer is niet zo nieuw gezind zoals de doorsnee Vlaming. Het gevolg is natuurlijk dat ze daar met wagens rond rijden die oud zijn en nogal wat consumeren.
Veel autoverhuurbedrijven hebben uiteraard veel kleine wagentjes en die worden dan na der hand aan de Kretenzer door verkocht. (voor zij die het nog kunnen betalen uiteraard) zo komen ze toch nog in het bezit van economisch verantwoorde voertuigen.
In de groot steden is het een ander verhaal uiteraard!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
keerbergen, altijd leuk om daar een tuin aan te leggen, altijd chique volk, altijd "nen dikke bak" van meneer en en middelmatig bakske a la saab cabrio ofzo voor madam. vorig jaar een klant met 3 porsches in zen garage+ muurschildering van het embleem. love keerbergen vooral de buurt rond de golfclub . doet me denken aan flodder hehe. nu back on topic, godmiljaar de naft is duur
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
keerbergen, altijd leuk om daar een tuin aan te leggen, altijd chique volk, altijd "nen dikke bak" van meneer en en middelmatig bakske a la saab cabrio ofzo voor madam. vorig jaar een klant met 3 porsches in zen garage+ muurschildering van het embleem. love keerbergen vooral de buurt rond de golfclub . doet me denken aan flodder hehe. nu back on topic, godmiljaar de naft is duur
Voor het ogenblik op Kreta: € 1.97 voor benzine 95
In Turkije zitten ze ook rond de 2e per liter, viel me op bij het vullen van mijn huurkar dat het daar wel heel duur is, voor die mensen moet rijden echt luxe zijn.
De levensduur van accus hangt niet af van de ouderdom. Wat wel de levensduur bepaald is het aantal herlaadbeurten en hoe goed die herlaadbeurten verlopen. Zo gaan accus sneller hun capaciteit verliezen als ze vaak herladen worden met bv. Nog 30% capaciteit aanwezig. Nu weet ik niet hoe het zit met auto accus maar ik meen te herinneren dat laptopaccus (die toch vergelijkbaar zijn qua opbouw) een maximale herlaadcapaciteit hebben van 1000 herlaadbeurten. Dit op voorwaarde dat de batterij altijd bijna of volledig leeg is bij het opladen. Enfin zo heb ik het geleerd.
Dus bv 200km per herlaadcyclus maal 1000 tja dan weet je de theoretische levensduur uitgedrukt in km.
Bij renault schikt men dat de levensduur van de batterijen ongeveer een jaar of 8 zou moeten zijn.. (uiteraard afhankelijk van gebruik..)
Nu is het wel zo dat men de batterijen verhuurt bij renault om de klant een 'levenslange garantie ' te kunnen bieden. Op die manier betaal je maandelijkse huur, en eens de capaciteit onder de 80% zakt , kom je gewoon binnen bij een dealer die 'gratis' een nieuwe batterij zal plaatsen.
Ik denk dat het gewone volk(diegenen die zelf hun diesel moeten ophoesten) toch wel minder gaan rijden en de ritjes naar zee om een koffie te drinken
zullen minderen of zelfs afschaffen.
De elite( degenen met tankkaart) blijven echter plankgas vlammen en kunnen verder boeren zoals voorheen.
Het gewone volk maakt dus het verschil naar het verminderde dieselverbruik imho.
Die verschillen zijn veel te klein om verregaande conclusies aan te verbinden. Je kunt dit op verschillende manieren interpreteren.
-Er worden minder diesels verkocht
-Er wordt trager/zuiniger gereden
-Men doet minder km
-Nieuwe dieselmotoren zijn zuiniger
etc.
Zoals eerder gezegd, er zijn zoveel dingen waardoor het verbruik daalt.
Zuiniger rijden, nieuwe motoren, ...
Maar ik denk toch ook dat de mensen 2x nadenken vooraleer ze de wagen instappen om ergens naartoe te rijden.
Ipv 'oh, daar kunnen we misschien eens gaan kijken' is het eerder thuisblijven en het hoogstnoodzakelijke doen met de wagen.
De regering zal wel dikke poen pakken met de accijnzen, maar de gewone man is weer de dupe.
Meer kosten, dus minder geld om uit te geven, koopkracht daalt...
Blijkbaar behoren mijn ouders dan ook tot 'de elite'.
Mijn ma gebruikt hem enkel voor het woon-werkverkeer en voor niets anders, hoewel ze dit mag.
Mijn pa doet voor zijn werk 30k km op een jaar, schat dat er nog 5k bijkomt voor privé. Valt wel mee niet?
Tis niet omdat je een tankkaart hebt dat iedereen maar zomaar doorpeert hé...
De elite( degenen met tankkaart) blijven echter plankgas vlammen en kunnen verder boeren zoals voorheen.
Het gewone volk maakt dus het verschil naar het verminderde dieselverbruik imho.
Haja, da zijn degene die meer VAA moeten betalen en die blijven er alles uit halen
Comment