Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    yes!! wat heb ik gewonnen?

Ken er nog zo een, stiefbroer van een vriendin. Doet 5km heen en terug en ze raden hem een diesel aan omdat die niets verbruiken bekan
    Mijn schoonvader. I kid you not, woont op 1km van zijn werk en gaat uiteraard met de fiets. Zijn vrouw werkt iets verder (6km) en die gaat met de dieselwagen. Doet zo'n 100km per week, en in de vakantie nog minder. Voor de rest komen ze bijna niet buiten.

Mondeo, nieuw gekocht 3 jaar geleden, uiteraard moest het een diesel zijn (kortzichtigheid?), heeft nu 17000km. Ik wens hem een verstopte EGR-klep toe, dan kunnen we eens lachen met 'diesel is toch zo goedkoop hé'.

Mijn diesel (de Fiat) heeft 70000km en wordt in november 4 jaar. Ik vind dat al op het randje om een diesel te verantwoorden. Ik doe net geen 20000km/jaar.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Tegewoordig moet je idd al serieuze km's rijden om nog een diesel te verantwoorden.

Ik heb eind november mijn auto gekocht met 20k op de teller en ik zit nu net aan 44k
      BMW X5 45e

Comment

• Mijn pa doet er rond de 30-35 k per jaar, imo genoeg om met een diesel te rijden. Gebuur doet met moeite 10 000 km per jaar maar gaat er 1 keer per jaar mee op reis, daarom wou die een diesel, eigenlijk beter om dan toch een benzine te kopen en op reis het meerverbruik van de benzine te slikken he...

Ikzelf deed er vroeger ongeveer 10k per jaar maar sinds ik op kot zit is dat uiteraard nog veel minder dusja, benzine uiteraard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wattman007 Bekijk Berichten
          Gisteren getankt
          Esso in Gentbrugge: 1,302 voor diesel
          1,494 voor Super 95
          En ik dacht gisteren goedkoop af te zijn met 1,558 bij Shell voor super 95. Ze zijn soms goedkoper als oeral daar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Dan rendeert uwen diesel toch ook niet?
            Ik heb die gekocht omwille van de gerobotiseerde versnellingsbak die d'r in zit.
            Was toen niet te krijgen op een benzine C4, dus is het een diesel geworden.

Heb hem nu Bijna 2 jaar en heb er een goede 16.000 km mee gedaan, waarvan een kleine 7.000 in het eerste jaar en een hele dikke 9.000 het afgelopen jaar.
            Het komende jaar gaat dat alleen maar meer worden, voorlopige schatting zou ik zeggen richting de 15 à 20.000km.

Moest ik nu een andere auto kopen, dan zou het zeker terug een benzine versie zijn.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vandaag € 1,299 voor diesel en € 1,492 voor 95 in Geel.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Daar staat altijd massa's volk !
                Niet als je daar een kot in de nacht staat zoals bij mij wel vaker es gebeurd!

Maar voor de rest heb je wel gelijk. Prijzen varieren trouwens heel sterk in het Ronsische! Tot 20cent/liter van station tot station in een straal van pakt 5km.
                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Stel, de constructeur schrijft benzine 95 voor...
                  Wat tank je dan; 95 of 98...? Kwestie, dat je misschien denkt dat die 98 beter is voor de wagen/prestatie/...?

Comment

• Als 95 voldoende is zou ik het toch wel bij 95 houden.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Prijzen vorige week ergens op Kreta, mogen hier niet klagen.

IMG-20120627-00132.jpg
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Shell 1,25 € de liter v-power 100

Te Livigno

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk
                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                          Niet als je daar een kot in de nacht staat zoals bij mij wel vaker es gebeurd!

Maar voor de rest heb je wel gelijk. Prijzen varieren trouwens heel sterk in het Ronsische! Tot 20cent/liter van station tot station in een straal van pakt 5km.
                          Grootste verschil is altijd tussen bemand en onbemand é.
                          Al die express stations zijn de goedkoopste.
                          En ze houden elkaar goed in de gaten. Bij Esso moet de onderhoudsman iedere dag zijn ronde doen in de coté en dan de prijzen doorfaxen naar Esso. Dan kunnen zij van op afstand al dan niet de prijzen aanpassen.

Ook de watchvrouw van G&V moet de prijzen van omliggende stations doorgeven aan 'den bureau'.

Meer en meer maatschappijen gaan over op onbemande stations. Indertijd was Esso de voortrekker met dan Q8 en Shell, ondertss heb je dan ook Gabriëls, G&V, PMO en Desimpel, ook Power heeft er al een aantal. (das vooral W-Vlaanderen waar ik over spreek, andere provincies hebben nog andere maatschappijen, denk oa aan Maes).

Trouwens, bij Esso hebben ze nu ook supreme diesel, wel een pak duurder dan de gewone en ik twijfel toch sterk aan het nut der van zunne, just gelijk diene v-power diesel bij Shell....

Mor dat ze maar doen, das allemaal goed voor mijn werkgever en dus ook voor mij .

Comment

• Na de prijsdalingen van de afgelopen weken zijn ze nu ondertussen terug flink aan het stijgen

Comment

• euro zakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                euro zakt
                                De munt of de naft ?

Comment

• Getankt in Italie,beneden de 1.650€/l zal je geen diesel vinden,max langs de autostrade was 1.749€/l.

Dus:het kan nog slechter..

Comment

• Zojuist (Total) getankt in Frankrijk;1,720€/l voor benzine 98.

Comment

• Daarnet ook even getankt bij Lukoil. 1,599€/l voor super 98

Comment

• Beetje off-topic maar anders moet ik daar ééntje apart voor aanmaken en dat is misschien beetje nutteloos, vandaar dat ik hier maar de vraag stel.
                                        Was hier niemand die het onderhoud doet aan de Esso Express pompen in de buurt van Willebroek?
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• gisteren q8 getankt diesel : 1,334€/liter
                                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Working...
                                          X