Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Beetje off-topic maar anders moet ik daar ééntje apart voor aanmaken en dat is misschien beetje nutteloos, vandaar dat ik hier maar de vraag stel.
    Was hier niemand die het onderhoud doet aan de Esso Express pompen in de buurt van Willebroek?
    Geen antwoord op je vraag, maar waarom?
    Is er een probleem met de Esso Express stations in de buurt?
    Tank er regelmatig...
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
      Geen antwoord op je vraag, maar waarom?
      Is er een probleem met de Esso Express stations in de buurt?
      Tank er regelmatig...
      Sinds we tanken bij het Esso Express station hier op de Dendermondsesteenweg (wat ons vast station is) hebben we op één enkele keer na nog nooit onze wagens kunnen voltanken. Alle (4 stuks) pompen slaan hier blijkbaar steeds voortijdig af. Het max. dat we hier kunnen tanken komt nooit boven de 54l. Daarstraks nog een andere bestuurder die hetzelfde voor had. Af & toe tanken we ook al wel eens op andere plaatsen bij Esso Express en daar hebben we dit niet voor. Begint ons fel te irriteren.
      Last edited by Metaxa; 18/07/2012, 22:36.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Sinds we tanken bij het Esso Express station hier op de Dendermondsesteenweg (wat ons vast station is) hebben we op één enkele keer na nog nooit onze wagens kunnen voltanken. Alle (4 stuks) pompen slaan hier blijkbaar steeds voortijdig af. Het max. dat we hier kunnen tanken komt nooit boven de 54l. Daarstraks nog een andere bestuurder die hetzelfde voor had. Af & toe tanken we ook al wel eens op andere plaatsen bij Esso Express en daar hebben we dit niet voor. Begint ons fel te irriteren.

Je kan die overvulbescherming toch 'overrulen'? Gewoon het vulpistool een beetje minder diep in de opening steken (wat een zin... ), en dan kan ik bij mijn Fiat zelfs de 'hals' tot het randje opvullen.

Scheelt gemakkelijk een 5-tal liter bij mij, en bij mijn Fiat is dat snel 80 kilometer extra range...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Tiens, daar tank ik ook meestal en nog nooit last van gehad...
          Diesel of benzine?
          Heb tot hiertoe altijd benzine getankt en ben nu pas overgeschakeld op diesel, maar nog niet daar getankt.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Je kan die overvulbescherming toch 'overrulen'? Gewoon het vulpistool een beetje minder diep in de opening steken (wat een zin... ), en dan kan ik bij mijn Fiat zelfs de 'hals' tot het randje opvullen.

Scheelt gemakkelijk een 5-tal liter bij mij, en bij mijn Fiat is dat snel 80 kilometer extra range...
            Nop, helpt niet. Al van alles geprobeerd, volledig erin, half erin, net erin... Eens hij afslaat kan je ook niets meer bijpompen, en juist daaraan denk ik dus dat er met de afstelling van de pompen wat mis is. Wij tanken daar haast dagelijks met 2 verschillende wagens en bvb aan het Express station in Turnhout had ik geen problemen.

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
            Diesel of benzine?
            Heb tot hiertoe altijd benzine getankt en ben nu pas overgeschakeld op diesel, maar nog niet daar getankt.
            Diesel. Blijkbaar zijn er toch ook nog andere die daar wat met hun pistool staan te "klungelen". Ga daar subiet eens een berichtje in de brievenbus deponeren.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Vrijdag getankt in Frankrijk, 1,36 euro/l diesel. 's Avonds getankt bij de Esso Express in Brugge aan 1,39x/l.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                Vrijdag getankt in Frankrijk, 1,36 euro/l diesel. 's Avonds getankt bij de Esso Express in Brugge aan 1,39x/l.
                Sinds kort kan je in Merelbeke op de Hundelgemsesteenweg bij Esso express supreme diesel tanken, de betere diesel volgens hun. Nu op zich niks speciaal ware het niet dat hij maar 1,305 €/l kost terwijl de normale diesel daar en in de buurt 1,389 staat. Toch wel een serieus verschil.

Iemand enige verklaring voor ? Denk zelf aan een foutje en dat de 3 een 4 moest zijn. Heb toch gewoon volgtetankt aan die prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
                  Stel, de constructeur schrijft benzine 95 voor...
                  Wat tank je dan; 95 of 98...? Kwestie, dat je misschien denkt dat die 98 beter is voor de wagen/prestatie/...?
                  bij sommige merken is den 98 nog gene 95 , dus
                  1991 Audi S2 coupe
                  2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Afgelopen weekend een aantal keer 98 getankt aan 1,43 per liter in Luxemburg.
                    '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boswandelaar Bekijk Berichten
                      Sinds kort kan je in Merelbeke op de Hundelgemsesteenweg bij Esso express supreme diesel tanken, de betere diesel volgens hun. Nu op zich niks speciaal ware het niet dat hij maar 1,305 €/l kost terwijl de normale diesel daar en in de buurt 1,389 staat. Toch wel een serieus verschil.

Iemand enige verklaring voor ? Denk zelf aan een foutje en dat de 3 een 4 moest zijn. Heb toch gewoon volgtetankt aan die prijs.
                      Toevallig reed ik daar deze avond voorbij en merkte hetzelfde op. Het schijnt een betere diesel te zijn voor de reiniging van de motor. Ik verschoot me een bult dat die prijs zo laag is. Kan nie ander of een foutje zijn. Betere diesel voor een goedkopere prijs. Dat kan bijna niet kloppen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                        Diesel of benzine?
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Nop, helpt niet. Al van alles geprobeerd, volledig erin, half erin, net erin... Eens hij afslaat kan je ook niets meer bijpompen, en juist daaraan denk ik dus dat er met de afstelling van de pompen wat mis is. Wij tanken daar haast dagelijks met 2 verschillende wagens en bvb aan het Express station in Turnhout had ik geen problemen.

Diesel. Blijkbaar zijn er toch ook nog andere die daar wat met hun pistool staan te "klungelen". Ga daar subiet eens een berichtje in de brievenbus deponeren.
                        Antwoord gekregen uit Nederland. Er zit een beveiligingslimiet in van €75.00 max. Je moet 2 x je kaart gebruiken wil je meer tanken. Heb hen dan gelijk de vraag gesteld hoe een vrachtwagen moet getankt worden? 10 x kaart erin?

Comment

Antwoord gekregen uit Nederland. Er zit een beveiligingslimiet in van €75.00 max. Je moet 2 x je kaart gebruiken wil je meer tanken. Heb hen dan gelijk de vraag gesteld hoe een vrachtwagen moet getankt worden? 10 x kaart erin?

Te belachelijk voor woorden, toch?

Een simpele, doornsee wagen met 60 liter-tank op benzine vullen kost je al 100 euro...

Een wagen met een ietwat grotere tank, neem 90 liter zoals in een RR (dacht ik) kost 120 (diesel) of een kleine 200 (benzine) euro. Wat moet je dan doen, in het laatste geval? Drie keer tanken?

Bij die pomp zouden ze me, in jouw geval dan, niet snel meer zien.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                            Te belachelijk voor woorden, toch?

Een simpele, doornsee wagen met 60 liter-tank op benzine vullen kost je al 100 euro...

Een wagen met een ietwat grotere tank, neem 90 liter zoals in een RR (dacht ik) kost 120 (diesel) of een kleine 200 (benzine) euro. Wat moet je dan doen, in het laatste geval? Drie keer tanken?

Bij die pomp zouden ze me, in jouw geval dan, niet snel meer zien.
                            Volgens hen wel, duurt maar 2 minuten extra zeiden ze. Ik zie de zelfstandige vrachtwagenchauffeur al 10 à 15 keer terug zijn kaart gebruiken....
                            Dat is natuurlijk een nadeel van zo'n Esso express station, die liggen daar niet wakker van dat je bij de concurenten gaat. Zijn dan ook aan het overwegen om dichtbij elders te gaan, met een gemiddeld van € 6500 per kwartaal zijn ze een goede klant armer/rijker.

Comment

• Tien ! Ik tank uitsluitend aan de Esso Express van Nieuwpoort, daar blijkt deze begrenzing niet te bestaan
                              By the way, er kwamen daar onlangs nieuwe Excellium (diesel +) pompen bij
                              Uit nieuwsgierigheid geproeft, het lijkt of het toch iets zachter draait... Mijn echtgenote -die niets van wagens weet- was de eerste hierover een opmerking te maken
                              Maar misschien hebben ze in het begin een dubbele dosis additieven in de tank gegoten ?? ;-))
                              kost wel identiek hetzelfde als de Eurosuper. :-(

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                Tien ! Ik tank uitsluitend aan de Esso Express van Nieuwpoort, daar blijkt deze begrenzing niet te bestaan
                                By the way, er kwamen daar onlangs nieuwe Excellium (diesel +) pompen bij
                                Uit nieuwsgierigheid geproeft, het lijkt of het toch iets zachter draait... Mijn echtgenote -die niets van wagens weet- was de eerste hierover een opmerking te maken
                                Maar misschien hebben ze in het begin een dubbele dosis additieven in de tank gegoten ?? ;-))
                                kost wel identiek hetzelfde als de Eurosuper. :-(
                                In Turnhout had ik afgelopen zondag ook prijs, 52,..en liters en het was afgelopen. Enkele weken (2-3?) terug kon ik hem daar nog voldoen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door boswandelaar Bekijk Berichten

Dat heb ik daar ook gedaan! Vandaag staat hij daar oP dik 1,5 euro! Vraag me af wat het effect op mijn verbruik zal zijn. Is deze de meerprijs waard?? Ben benieuwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pascie Bekijk Berichten
                                    Toevallig reed ik daar deze avond voorbij en merkte hetzelfde op. Het schijnt een betere diesel te zijn voor de reiniging van de motor. Ik verschoot me een bult dat die prijs zo laag is. Kan nie ander of een foutje zijn. Betere diesel voor een goedkopere prijs. Dat kan bijna niet kloppen
                                    Inderdaad, het klopt niet
                                    Heb jij minder verbruik? Vind het straf dat ze deze onbemand even duur durven presenteren als excellium van Total...

Comment

• was dus een foutje...
                                      in Nieuwpoort was de prijs nog niet geafficheerd op het digitaal bord, ik heb getankt ook de prijs te checken
                                      was iets boven de 1,5, op een paar decimalen na hetzelfde als de benzine 95 op het bord
                                      ik denk dat het effect op het verbruik te verwaarlozen is
                                      ben al gelukkig als mijn diesel minder klettert !
                                      ah ja ! nog iets : de handvat zal blijkbaar properder blijven wegens minder gebruikt ;-))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Testedoene Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, het klopt niet
                                        Heb jij minder verbruik? Vind het straf dat ze deze onbemand even duur durven presenteren als excellium van Total...
                                        Awel om eerlijk te zijn had ik altijd een gemiddeld verbruik van 5,7 gemengd
                                        Nu staat het op 5,3 het kan toevallig zijn, of misschien toch daadwerkelijk een verschil

Comment

• Moord! Brand! De prijzen gaan morgen weer stijgen.
                                          Diesel +1,9 cent, Super 95 +3,0 cent, Super 98 +2,9 cent.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X