Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Moord! Brand! De prijzen gaan morgen weer stijgen.
    Diesel +1,9 cent, Super 95 +3,0 cent, Super 98 +2,9 cent.
    Ge zijt de LPG nog vergeten, een goede 5 cent d'r bij dacht ik
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Ze verwachten al een nieuwe prijsstijging volgende week!

      De 2 euro gaat nog voor dit jaar zijn, denk ik

      Comment


      • Oe stond er 2 dagen geleden nie in de krant dat de olieprijzen gezakt waren?

        Comment


        • Ge hebt uw gazet onderste boven gehouden, denk ik.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            De 2 euro gaat nog voor dit jaar zijn, denk ik
            Kvrees het ook. Die prijzen zijn echt belachelijk aan het worden. Voor woon-werkverkeer zit ik alleen al aan 240 euro per maand.

            Twordt tijd dat de overheid s stopt met ons te bestelen en die accijnzen verlaagt (maar dat zal nooit gebeuren).


            Sent from my HTC Desire using Tapatalk

            Comment


            • Ik had ook gelezen dat de olieprijs weer gezakt was

              Maar moest de Euro nu eens wat sterker staan tegenover de dollar zou dat ook wel niet slecht zijn voor ons.

              Ahja, iedereen blijft toch tanken, zuiver vraag en aanbod hé...

              Comment


              • Mja, normaal zitten we rond deze periode op het laagst om stookolie in te doen, het ziet er dus niet goed uit.
                Euro zakt, olie weer gestegen, dubbele klets he.

                Comment


                • 44% accijnzen seg.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                    Mja, normaal zitten we rond deze periode op het laagst om stookolie in te doen, het ziet er dus niet goed uit.
                    Euro zakt, olie weer gestegen, dubbele klets he.
                    Stookolie eind dit jaar op 1,50 Euro en gas ook fors duurder, gelukkig maar dat dit alles nog heel betaalbaar is voor de gemiddelde Vlaming.

                    Comment


                    • En morgen gaat de diesel weer omhoog, bijna 1,60€..

                      En prijsstijgingen voor benzine komen er op 25/8
                      BMW E61 525d LCI '09
                      Suzuki Bandit 1250NA /07
                      Fiesta Red Edition '16

                      Comment


                      • Het is echt absurd geworden. Ik heb een verplichte cursus bij een beveiligingsbedrijf gevolgd. Ik kon daarna bij hun gaan werken. Contract van 18,5 uur/week konden ze aanbieden. Vijf dagen per week naar Zaventem bollen en terug voor 3 a 4 uur/dag daar wat te gaan staan. Ik moest met mijn eigen vervoer tot op een randparking geraken. Daar een shuttlebus nemen naar de luchthaven. Nog heel de luchthaven doorwandelen en dan intikken. Snel 1,5 uur 's morgens en nog eens 1,5 uur 's middags onderweg. Niet betaald. Buiten dat ik een wagen moest kopen want openbaar vervoer lukt niet en buiten de vele verloren uren van heen en weer te rijden zou ik snel enkele honderden euro's aan diesel oprijden. Verreken dit van het nettoloon en ik zou minder gehad hebben dan mijn werkloosheidsuitkering. En dan vinden ze het raar dat ik niet bij hun wil beginnen en zeggen ze dat het een knelpuntberoep is. België is echt een absurd land dat al lang failliet moest zijn.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                          België is echt een absurd land dat al lang failliet moest zijn.
                          Belgie is reeds lang failliet, men houd enkel de schijn nog hoog op, voor zolang dat nog kan duren, ze blijven wel met geld smijten om het totaal
                          failliete sociale zekerheidssysteem in stand te houden en het ocmw te spelen van gans de wereld en met de regelmaat pompt men miljarden in Dexia.
                          Voor dit alles zal de komende jaren een heel hoge tol betaald moeten worden door iedereen, en het krapuul dat het voor het zeggen heeft zal buiten schot blijven.
                          En dit geld niet enkel voor Belgie maar bij uitstek voor de rest van Europa en vooral ook de VS.

                          Comment


                          • Ik vraag me af hoe het komt dat een Belg zo gelaten geworden is? Vorige x dat de prijzen zo hoog waren stond het hele land in rep en roer, met de transportfirma's op de 1ste rij.

                            Comment


                            • ze willen gewoon dat uwe auto op uwe oprit blijft staan. lekker wegenbelasting betalen en dan de weg niet gebruiken. zijn ze van het fijn stof, het fileprobleem en de parkeerproblemen vanaf in het stad.
                              ik gebruikte mijn auto tot juni dit jaar en ben dan overgestapt. ik moest elke dag 266km rijden voor een dag te gaan werken. (2uur rijden smorgens, 7h36 werken, 2uur rijden naar huis). dit komt op 1330km/week of 5320km/maand. dit aan 4L/100km komt toch op 212L (340€) diesel uit. en dan moet ik al veel moeite doen om zo zuinig te rijden.
                              het openbaar vervoer alternatief:
                              van bij mij thuis naar het station:15min auto
                              trein van kortrijk naar gent: 20min
                              trein van gent naar brussel: 40min
                              trein van brussel naar leuven: 20min.
                              wachttijden tussen die 3treins: 15-20min
                              van station leuven tot het werk: 18.5km fiets of een goeie 50min rijden.

                              gevolg: ik blijf de huidige job niet doen. diesel wordt te duur, rode mazout is ook al te duur om in de auto te doen, frituurolie staat de goedkoopste ook al op 2€70/2L bij de colruyt

                              Comment


                              • Ik vraag me af hoeveel mensen er al met rode mazout rond rijden. Ik verwarm mijn huis met mazout. Dus een pomp in de makro kopen, bij aansluiten en de wagen maar vullen. Stel dat ik een nieuwe wagen koop en op 4 jaar tijd 100.000 km doe. Reken het verschil maar uit? Zeker als mijn vaste mazoutleverancier de helft van de levering steeds zonder BTW wil leveren en nog met een kleine korting op de prijzen. En de officiële helft wordt op een bedrijf gefactureerd. Die verwarmen hun magazijnen daarmee en hebben jaarlijks ettelijke duizenden liters nodig. Op 1000 liter komt het dan niet meer aan. En de pakkans om met rode mazout te rijden? Ik ben op meer dan 25 jaar nog nooit daarvoor tegen gehouden. En ik ken niemand die het al heeft voor gehad. En wat als ze u pakken? Wat is de boete dan? En als je het toch professioneel wil aanpakken leg dan een dubbele tank in de plaats van het reservewiel. Er zullen daarvoor wel firma's bestaan die dat doen?

                                Anderzijds veel jaren geleden legde de transportsector het land plat omdat de diesel +30 BEF ging. Nu staat die het dubbel en ze tuffen gewoon verder. Waarom? Omdat het nu met een clausule in hun contracten staan. Het wordt gewoon doorgerekend en de consument zal wel dokken. Belgen durven gewoon niets meer. Zagen en klagen maar mooi en braaf alles betalen. Boete in de bus? Betalen. Meer belastingen? Betalen. Hogere rekeningen? Betalen.

                                Comment


                                • Zagen en klagen daar heb jij ook een handje van aan hè. Waarom woon je eigenlijk nog in dit apenland? Iedereen is vrij om te gaan en staan waar hij/zij wil! Met of zonder wagen!

                                  Wat de hoge brandstofprijzen betreft, vind ik dat er overdreven wordt. Akkoord de prijzen zijn de laatste jaren sterk gestegen, zeker voor diesel. Maar niemand is verplicht om met een dieselwagen te rijden. Er zijn genoeg alternatieven bv. een wagen op LPG of een volledig alternatief vervoersmiddel zoals de trein of bus. Om maar iets te zeggen, een buur van me heeft een abonnement op de snelbus van de Lijn. Ik dacht dat hij net geen €30/maand betaalde, maar hij heeft nog een dieselwagen. Maar gebruikt die zelden voor woon-werk verkeer. €30/maand daar kan niemand zijn kar voor starten.

                                  Ik blijf leutig rijden met mijn diesel! En betaal zonder morren de prijs aan de pomp! En waarom? Omdat ik vasthou aan mijn wagen en geen zin heb in openbaar vervoer. Deze keuze maak ik zelf, dus ik draai ook zelf op voor de kosten. Ik ga niet zoals een randdebiel de dag voor een prijsstijging 15 minuten staan wachten aan de lokale Dats om nog een paar liter in mijn wagen te gooien om toch maar goedkoper af te zijn...

                                  Wie gelooft dat een massale betoging iets gaat uitmaken, mag van mij elke dag aan de deur van meneer Di Rupo gaan staan. De prijs aan de pomp zal niet zakken daardoor!
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                  Comment


                                  • Er kan misschien gekeken worden naar een forfaitiare tax per liter brandstof ipv een procentuele tax ? Dat de olieprijs de laatste jaren snel gestegen is, kan onze overheid weinig aan doen, maar waarom moet de tax daarop dan nog eens procentueel mee omhoog gaan ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                      Ik vraag me af hoeveel mensen er al met rode mazout rond rijden. Ik verwarm mijn huis met mazout. Dus een pomp in de makro kopen, bij aansluiten en de wagen maar vullen. Stel dat ik een nieuwe wagen koop en op 4 jaar tijd 100.000 km doe. Reken het verschil maar uit? Zeker als mijn vaste mazoutleverancier de helft van de levering steeds zonder BTW wil leveren en nog met een kleine korting op de prijzen. En de officiële helft wordt op een bedrijf gefactureerd. Die verwarmen hun magazijnen daarmee en hebben jaarlijks ettelijke duizenden liters nodig. Op 1000 liter komt het dan niet meer aan. En de pakkans om met rode mazout te rijden? Ik ben op meer dan 25 jaar nog nooit daarvoor tegen gehouden. En ik ken niemand die het al heeft voor gehad. En wat als ze u pakken? Wat is de boete dan? En als je het toch professioneel wil aanpakken leg dan een dubbele tank in de plaats van het reservewiel. Er zullen daarvoor wel firma's bestaan die dat doen?

                                      Anderzijds veel jaren geleden legde de transportsector het land plat omdat de diesel +30 BEF ging. Nu staat die het dubbel en ze tuffen gewoon verder. Waarom? Omdat het nu met een clausule in hun contracten staan. Het wordt gewoon doorgerekend en de consument zal wel dokken. Belgen durven gewoon niets meer. Zagen en klagen maar mooi en braaf alles betalen. Boete in de bus? Betalen. Meer belastingen? Betalen. Hogere rekeningen? Betalen.
                                      Allez, ik ga de tijd eens nemen om serieus te reageren zonder je uit te maken zoals in andere topics

                                      Ook ik heb (zoals de meeste Belgen zeker) last van de stijgende brandstofprijzen. Vorig jaar was ik op een punt gekomen dat ik aan €250/maand zat aan benzine om ENKEL woon-werk verplaatsingen te doen. Met de andere wagen (diesel) deden we, louter privé, ook nog eens 100/150 euro aan diesel op.

                                      Ik heb voor mezelf de beslissing gemaakt mijn BMW te verkopen en een scooter te kopen. 2,45l/100 km, geen taks, een derde verzekering.
                                      Ik ben het jaar ervoor ook gestopt met roken. Ook gemakkelijk 150 in de maand in mijn zak.

                                      Wat wil ik hiermee aantonen? Dat je ZELF het initiatief kan nemen om te besparen. Bij niet iedereen kan dit zomaar, maar wat stel jij concreet voor?

                                      Dat we het land platleggen zoals het gespuis in de Zuiderse landen (en maar staken, en maar staken) omdat we het met (iets) minder moeten doen?

                                      We zouden godverdomme met zen allen dubbel zo hard moeten werken, en zo snel mogelijk uit die verfoeielijke crisis weggeraken. Daar ga jij volgens mij in de fout: je parasiteert (bewust, zoals uit het andere topic bleek) je medelandgenoten, in plaats van bij te dragen aan je land.

                                      Ik ga nog steeds graag werken, heb het geluk een job te hebben die iets meer dan gemiddeld zal verdienen op mijn leeftijd, en ben TROTS om te werken.

                                      Wat stel jij voor? Als er morgen een hogere rekening voor elektriciteit/water/gas/vul maar aan/... in de bus ligt, niét betalen?
                                      Zo bedrijven, en andere werkende mensen, in problemen brengen?

                                      Je bent véél dingen, maar een chauvinist blijkbaar niet.
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                        Zagen en klagen daar heb jij ook een handje van aan hè. Waarom woon je eigenlijk nog in dit apenland? Iedereen is vrij om te gaan en staan waar hij/zij wil! Met of zonder wagen!

                                        Wat de hoge brandstofprijzen betreft, vind ik dat er overdreven wordt. Akkoord de prijzen zijn de laatste jaren sterk gestegen, zeker voor diesel. Maar niemand is verplicht om met een dieselwagen te rijden. Er zijn genoeg alternatieven bv. een wagen op LPG of een volledig alternatief vervoersmiddel zoals de trein of bus. Om maar iets te zeggen, een buur van me heeft een abonnement op de snelbus van de Lijn. Ik dacht dat hij net geen €30/maand betaalde, maar hij heeft nog een dieselwagen. Maar gebruikt die zelden voor woon-werk verkeer. €30/maand daar kan niemand zijn kar voor starten.

                                        Ik blijf leutig rijden met mijn diesel! En betaal zonder morren de prijs aan de pomp! En waarom? Omdat ik vasthou aan mijn wagen en geen zin heb in openbaar vervoer. Deze keuze maak ik zelf, dus ik draai ook zelf op voor de kosten. Ik ga niet zoals een randdebiel de dag voor een prijsstijging 15 minuten staan wachten aan de lokale Dats om nog een paar liter in mijn wagen te gooien om toch maar goedkoper af te zijn...

                                        Wie gelooft dat een massale betoging iets gaat uitmaken, mag van mij elke dag aan de deur van meneer Di Rupo gaan staan. De prijs aan de pomp zal niet zakken daardoor!
                                        Dit.

                                        Je kan nog altijd keuzes maken. Soms moeilijk, maar het kan.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          ze willen gewoon dat uwe auto op uwe oprit blijft staan. lekker wegenbelasting betalen en dan de weg niet gebruiken. zijn ze van het fijn stof, het fileprobleem en de parkeerproblemen vanaf in het stad.
                                          ik gebruikte mijn auto tot juni dit jaar en ben dan overgestapt. ik moest elke dag 266km rijden voor een dag te gaan werken. (2uur rijden smorgens, 7h36 werken, 2uur rijden naar huis). dit komt op 1330km/week of 5320km/maand. dit aan 4L/100km komt toch op 212L (340€) diesel uit. en dan moet ik al veel moeite doen om zo zuinig te rijden.
                                          het openbaar vervoer alternatief:
                                          van bij mij thuis naar het station:15min auto
                                          trein van kortrijk naar gent: 20min
                                          trein van gent naar brussel: 40min
                                          trein van brussel naar leuven: 20min.
                                          wachttijden tussen die 3treins: 15-20min
                                          van station leuven tot het werk: 18.5km fiets of een goeie 50min rijden.

                                          gevolg: ik blijf de huidige job niet doen. diesel wordt te duur, rode mazout is ook al te duur om in de auto te doen, frituurolie staat de goedkoopste ook al op 2€70/2L bij de colruyt
                                          226 km elke dag voor op je werk te geraken vind ik er nu ook wel wat over..
                                          Er is gewoon veel te veel woon-werk verkeer. Ik weet dat het niet altijd makkelijk is, maar meer mensen zouden dichterbij hun woonplaats moeten werken. Of thuiswerk? Met al die middelen tegenwoordig kan dat toch geen probleem zijn?
                                          BMW E61 525d LCI '09
                                          Suzuki Bandit 1250NA /07
                                          Fiesta Red Edition '16

                                          Comment

                                          Working...
                                          X