Oorspronkelijk geplaatst door ksirk
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2
Collapse
X
-
Hier kon iets interessant gestaan hebben...
-
Ja potverdomme, de prijzen van super 98 stijgen morgen, normaal zou ik vandaag tanken maar doordat m'n voiture thuis staat en ik op kot zit voor de moment zal het niet lukken. 'T zal opnieuw een dure keer zijn om den bimmer vol te gooien.
Meer dan 1.81 euro per liter vind ik er wel weer overgaan. Die 2 euro komt echt wel dichterbij!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten226 km elke dag voor op je werk te geraken vind ik er nu ook wel wat over..
Er is gewoon veel te veel woon-werk verkeer. Ik weet dat het niet altijd makkelijk is, maar meer mensen zouden dichterbij hun woonplaats moeten werken. Of thuiswerk? Met al die middelen tegenwoordig kan dat toch geen probleem zijn?
Ik heb net getekend voor een andere opdrachtgever.
Eén van de doorslaggevende redenen was dat ik de 50km/45' enkel woon-werkverkeer beu was.
Het wordt nu 40km/45' maar heel veel thuiswerk. Me happy!Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichtenmaar een chauvinist blijkbaar niet.
En timothy : ik ben nog hier in dat apeland omdat ik eerst wat ontroerend goed moet verkocht krijgen. En dan ben ik inderdaad weg uit dit apeland. Af en toe kom ik nog eens even terug. Om langs de kassa te passeren zolang ze niet leeg is.
Comment
-
Ik ben opgegroeid in een modale nette middenklassewijk met arbeiders, ambtenaren en bedienden door elkaar. Toen, in de late jaren '80 was 1 auto per gezin de regel. Er waren vrouwen die uit gingen werken maar toch minstens de helft voedde thuis de kinderen op. Toen kon je nog met 1 modaal loon een huis in die wijk afbetalen op 20j., een auto onderhouden en in de zomer op vakantie gaan.
Fast forward naar 2012. Nu heeft ieder gezinslid boven de 18 een auto. Die auto's, de huizen op de nieuwe verkavelingen, de vakanties, de etentjes,... vereisen minstens 2 lonen en dan komen sommigen nog niet toe. Zo goed als alle vrouwen gaan nu buitenshuis werken, niet omdat ze dat zo graag doen maar omdat ze niets anders kunnen om hun levensstijl
te onderhouden. Tegelijk geven ze wel handenvol geld uit aan fiscaal gestimuleerde dienstencheques om hun kot te onderhouden (want zelf poetsen is niet leuk en van huishoudwerk haal je geen "eer") en hun kinderen stoppen ze in de (gesubsidieerde) kinderopvang (want thuis blijven voor de kinderen is niet "hip", men wil sociale contacten hebben...). Wat ik wil zeggen, al die "welvaart" van de laatste 20-25j. is voor het grootste deel schijnwelvaart. Waar zit die "vooruitgang", ik zie het alvast niet. En het zal er niet op beteren. De gemiddelde Vlaming en bij uitbreiding Belg en westerling in het algemeen heeft gewoon geen flauw idee van wat er hun de komende jaren te wachten staat.2.0 JTDm
Comment
-
ik kan niet tekenen voor een andere werkgever. ik heb een rendementsperiode uit te voeren aangezien men 3jaar opleiding peperduur is en ik die anders moet terugbetalen. t wordt ff doorbijten en hopelijk volgend jaar dichter bij huis geraken. k heb dan ook de keuze genomen om de auto te laten staan (3h30min rijden per dag voor werk, kostprijs 400€/maand aan brandstof) en het openbaar vervoer te nemen (5h40min rijden per dag, volledig terugbetaald en nog eens 150€ fietsvergoeding erbij). scheelt hem wel 550€/maand in mijn geval en ben hierdoor wel 35uur langer op de baan per maand, maar heb geen slijtage meer aan de auto.
ik had in mijn vorige job ook een leasewagen, tankkaart, gsm, laptop en internet van het werk...
je werkgever kijkt er dan niet naar om je eens +700km op een dag te laten afleggen en daar wou ik vanaf. ik denk dat ik de goeie periode van leasewagens heb gehad, volledig belastingsvrij. al die andere 'voordelen' zullen binnenkort ook wel extra belast worden.
het probleem is idd dat mensen teveel luxe hebben. vroeger hadden ze idd 1 auto, en die werd dan nog eens amper gebruikt (grootouders generatie). de generatie erachter hadden een auto die al veel gebruikt werd en ook voor langere afstanden. de huidige generatie heeft meerdere autos op de oprit, zien niet meer naar 100km rijden (kijk eens op 1weekend hoeveel km er bij je teller bijkomt, je zal verschieten).
ook alle luxe van GSM (en bijhorende abbo), TV (meerdere en ook bijhorende digitaal TV abbo), alle luxes in huis (verwarming, keuken, multimedia...).
Vroeger hadden de mensen hun eigen groenten in de tuin, nu spring je in de auto om die te gaan kopen. een brood kwam toen van de lokale bakker, het vlees van de lokale slager. nu moet alles uit de supermarkt komen die 15km verderop ligt. je bespaard nu wel geld doordat supermarkten goedkoper zijn, moet je er die 3€ brandstofkosten dan maar bijnemen
draai het hoe je wilt, er zijn teveel autos en je zal kunnen kiezen: afbouwen in het wagenpark of vrolijk verder betalen. mijn jongste auto wordt binnen 6maand ook oldtimer, dus weer een belasting minder te betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenIk ben opgegroeid in een modale nette middenklassewijk met arbeiders, ambtenaren en bedienden door elkaar. Toen, in de late jaren '80 was 1 auto per gezin de regel. Er waren vrouwen die uit gingen werken maar toch minstens de helft voedde thuis de kinderen op. Toen kon je nog met 1 modaal loon een huis in die wijk afbetalen op 20j., een auto onderhouden en in de zomer op vakantie gaan.
Fast forward naar 2012. Nu heeft ieder gezinslid boven de 18 een auto. Die auto's, de huizen op de nieuwe verkavelingen, de vakanties, de etentjes,... vereisen minstens 2 lonen en dan komen sommigen nog niet toe. Zo goed als alle vrouwen gaan nu buitenshuis werken, niet omdat ze dat zo graag doen maar omdat ze niets anders kunnen om hun levensstijl
te onderhouden. Tegelijk geven ze wel handenvol geld uit aan fiscaal gestimuleerde dienstencheques om hun kot te onderhouden (want zelf poetsen is niet leuk en van huishoudwerk haal je geen "eer") en hun kinderen stoppen ze in de (gesubsidieerde) kinderopvang (want thuis blijven voor de kinderen is niet "hip", men wil sociale contacten hebben...). Wat ik wil zeggen, al die "welvaart" van de laatste 20-25j. is voor het grootste deel schijnwelvaart. Waar zit die "vooruitgang", ik zie het alvast niet. En het zal er niet op beteren. De gemiddelde Vlaming en bij uitbreiding Belg en westerling in het algemeen heeft gewoon geen flauw idee van wat er hun de komende jaren te wachten staat.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
De mensen zijn inderdaad veel meer luxe gewoon dan vroeger dat is een feit,maar in tegenstelling zijn de lonen ook sterk geevolueert,
uiteraard de prijzen zijn ook enorm gaan stijgen,dus haddock heeft overschot van gelijk zeker en vast.
Over de brandstofprijzen,tja ik durf er ook wel eens over zeuren dat de benzine weer eens wat duurder is,maar valt toch niets aan te veranderen.
De staat,moet nu eenmaal sommige dingen blijven financieren,en overal waar ze geld kunnen graaien,zullen ze dat ook doen.
Zoals eerder al gezegd,kan je zelf al 1 en ander besparen,ik heb geen nood aan een zware motor,mijn motor is vrij zuinig 1.
Toerkes rond de blok zoals je wel eens zeggen,is al lange tijd gepasseert.
Korte afstanden neem ik meer en meer de scooter : zuiniger,en stukken waar ik moet zijn ook sneller dan de auto (vooral door parkeren !)
Stad doe ik zelden met de auto,daar heb ik een abbonoment voor de bus voor .
Dus maw ik rijd met mijn benzine wagen,meestal (90% vd tijd) lange afstanden op snelweg (rijd wagen ook het zuinigst nvdr)
En daar is nu bijgekomen dat mijn wederhelft sinds kort een zuinige fiat grande punto heeft,waardoor we nog afwisselen ook
Met mijn eerste wagen reed ik dagelijks,en elk weekend naar nederland ,
praktish waardoor ik 40.000 km in een jaar gedaan heb.
Komst vd citroen,heb ik aantal dingen zo gelaten (vooral nederland)
Deed geen meetings meer oid (citroen ipv opel) op een jaar ca 12.000 km.
Door de komst van de nieuwe astra en de komst van me wederhelft haar,
wagen zouden we normaal met deze wagen nog minder gaan rijden.
Maar gezien het weer een opel is en weer enkele meets mee gaan nemen.
Zal deze ook ong het zelfde gaan doen as de citroen (ca 12.000/j)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenDe mensen zijn inderdaad veel meer luxe gewoon dan vroeger dat is een feit,maar in tegenstelling zijn de lonen ook sterk geevolueert,
uiteraard de prijzen zijn ook enorm gaan stijgen,dus haddock heeft overschot van gelijk zeker en vast.
Over de brandstofprijzen,tja ik durf er ook wel eens over zeuren dat de benzine weer eens wat duurder is,maar valt toch niets aan te veranderen.
De staat,moet nu eenmaal sommige dingen blijven financieren,en overal waar ze geld kunnen graaien,zullen ze dat ook doen.
Zoals eerder al gezegd,kan je zelf al 1 en ander besparen,ik heb geen nood aan een zware motor,mijn motor is vrij zuinig 1.
Toerkes rond de blok zoals je wel eens zeggen,is al lange tijd gepasseert.
Korte afstanden neem ik meer en meer de scooter : zuiniger,en stukken waar ik moet zijn ook sneller dan de auto (vooral door parkeren !)
Stad doe ik zelden met de auto,daar heb ik een abbonoment voor de bus voor .
Dus maw ik rijd met mijn benzine wagen,meestal (90% vd tijd) lange afstanden op snelweg (rijd wagen ook het zuinigst nvdr)
En daar is nu bijgekomen dat mijn wederhelft sinds kort een zuinige fiat grande punto heeft,waardoor we nog afwisselen ook
Die tweede auto is zozeer het probleem niet, maar tel daarbij een woning op 30 jaar (2X aankoopprijs terugbetalen dus), flatscreenS, PS3, Xbox, Ipod, Ipad, Iphone en nog een vakantie of twee, dienstencheques, zonnepanelen en 50% belastingen.. sjah .. dan moet er gewerkt worden natuurlijk
Hier stond eens mijn auto vermeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk BerichtenIk vind het maar normaal dat mensen geen tijd hebben om te kuisen of voor de kinderen te zorgen.
Die tweede auto is zozeer het probleem niet, maar tel daarbij een woning op 30 jaar (2X aankoopprijs terugbetalen dus), flatscreenS, PS3, Xbox, Ipod, Ipad, Iphone en nog een vakantie of twee, dienstencheques, zonnepanelen en 50% belastingen.. sjah .. dan moet er gewerkt worden natuurlijk
Toen ik 16 j werdt kreeg ik 1 desktop pc en die diende voor mij en mijn zus,iig heel gezin,stond midden in de kamer.
Andere familie leden zijn 12 j hebben beiden een eigen laptop van een krachtig type ,
(krachtiger dan mijn eigen laptop die ik me zelf met de kerst heb aangekocht)
En zitten hier mee op hun kamer,willen een iphone,ipod, krijgen dingen die ze van andere zien,vaak aleen om op te vallen tov hun klasgenoten,
(al erg vaak gezien).
En niet dat die mensen,hoger begaaft of betere financieen hebben maar toch.
Zulke dingen zie je heel kort enorm evolueren,maar we noemen het de *moderene* tijd zeker
En niet dat ze dat niet mogen,van mij mag zelfs ne iligaal me ne ferrari rijden,als ze het klaar spelen,des te beter voor hun.
Ik ben tevreden met wat ik heb
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenNeen zeker niet en waarom zou ik dat zijn? Blijkbaar vinden jullie dat normaal wat er aan het gebeuren is? Vergeet wel niet dat jullie nog snotters zijn en het nog moeten waar maken. Mijn schaapjes staan al op het droge en ze kunnen mij af en toe ne kloot aftrekken maar uiteindelijk geven ze het toch dubbel terug. Hoe denk je nog een mooie toekomst voor jezelf te kunnen opbouwen als je constant zit te lullen over dubbel zo hard werken om uit die verfoeilijke crisis te geraken? Ze pakken je 1 euro af en smijten er 2 door de venster. Kijk naar uzelf en stop met die chauvinistische praat want dat is stoerdoenerij en dikke zever. En je mag mij uitmaken zoveel je wil. Dat stoort mij niet. Ik lach eens dubbel zo hard terug als ge aan het werken zijt in uw ozo fantastische job. Allé de diesel en benzine dan maar naar 3 euro/liter. Nu al geen BMW meer, dan ook geen scooter meer. Misschien een kar en paard kopen dan?
En timothy : ik ben nog hier in dat apeland omdat ik eerst wat ontroerend goed moet verkocht krijgen. En dan ben ik inderdaad weg uit dit apeland. Af en toe kom ik nog eens even terug. Om langs de kassa te passeren zolang ze niet leeg is.
Ik ben nog 'n klein beetje trots, zoals gezegd! Voor mij is het ook geen crisis zolang ik mijn huidige job kan behouden. Ik ben misschien wel een snotter, ik ga er volledig voor. Stilstand is achteruitgang.
Ik heb een dochtertje van 3 jaar (en een tweede kindje op komst) en daarvoor alleen al zou ik me dubbel plooien. Ik wil dat die op hun 18e of 21e met een mooie voorsprong aan hun leven kunnen starten. Ik wil er voor zorgen dat, als ik er later niet meer ben, een spaarpotje overblijft.
Wat bedoel je met 'kijk naar jezelf'? 'T is niet dat ik die BMW moést verkopen om rond te komen (zo ver zou ik het nooit laten komen), eerder een afweging, ik zie dat als een 'goede huisvader-daad'. Minder geld uitgeven, en persoonlijk doe ik ook gemakkelijk 2-3 uur tijdwinst per week. Mijn woon-werk is beperkt tot 300 km in de week, uurtje per dag ongeveer. Voor de rest - en ik besef dat ik het goed heb op dit gebied!- de luxe van een goede job die ik ook nog eens heel graag doe. Voor mij is het geen sleur om elke dag te gaan werken. Tuurlijk heb ik wel eens een ochtend waar ik liever zou blijven liggen, of een dag dat het me niet afgaat, en natuurlijk ben ik graag in vakantie, maar om dag in, dag uit thuis te zitten? Ik weet het niet... Ik ben nog een beetje trots, zoals gezegd.
By the way: ik wil hier ook wel weg uit dit 'apenland'. Vooral omdat het hier te gemakkelijk is voor 'profiteurs' die niks doen en alles hebben. Ik zou liever naar een plaats gaan waar men zulke mensen wat harder aanpakt. Bovendien kan ik me vaak niet vinden in de mentaliteit van de 'doorsnee Vlaming' (een Waal is echt stukken beter op dit vlak, veel meer laisser-faire) en, face it, ons weer is ook niet alles.
Een klein huisje onder de Franse zon in't zuiden? Graag, later, misschien op jouw leeftijd of iets later, maar dan wel met eigen centen, waar IK voor gewerkt heb.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
@Ampire: had gij niet geerfd en werkloos? Gemakkelijk niet, zie hieronder
Ik ben werkloze maar heb dat zelf niet gevraagd. Dankzij al die onnozelheden van Di Rupo en consoorten hebben ze mijn vorige werkgever zo ver gekregen dat hij de boel hier gesloten heeft. Anders was ik nu nog steeds een werknemer en betaalde mooi belastingen. Wat heeft hun pesterijen opgebracht : een pak werklozen erbij en een bedrijf dat hier vertrokken is. En waarom zou ik nu nog moeite moeten doen? Om terug elke dag te gaan werken en op het einde van het jaar zoveel belastingen te betalen en noodzakelijke onkosten te maken (zoals een wagen) dat het netto evenveel blijft als te gaan stempelen. Het Di Rupo clubke trekt zich daar toch geen bal van aan. Ze hebben bijna nog liever dat ik in het zwart werk. Wat trouwens zelf bij de RVA zo gezegd is. Te oud om nog aan de bak te komen maar nog jong genoeg om hier en daar een cent bij te verdienen. Hun eigen woorden.Last edited by krikkie; 24/08/2012, 23:08.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Nu gaan ze de mensen met schoolgaande kinderen nog meer op kosten gaan jagen.
In verschillende scholen gaan ze IPads verplichten en ze moeten die dan nog zelf gaan betalen ookLast edited by knight-rider; 24/08/2012, 23:26.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenWat wil ik hiermee aantonen? Dat je ZELF het initiatief kan nemen om te besparen. Bij niet iedereen kan dit zomaar, maar wat stel jij concreet voor?
Dat we het land platleggen zoals het gespuis in de Zuiderse landen (en maar staken, en maar staken) omdat we het met (iets) minder moeten doen?
We zouden godverdomme met zen allen dubbel zo hard moeten werken, en zo snel mogelijk uit die verfoeielijke crisis weggeraken. Daar ga jij volgens mij in de fout: je parasiteert (bewust, zoals uit het andere topic bleek) je medelandgenoten, in plaats van bij te dragen aan je land.
Ik ga nog steeds graag werken, heb het geluk een job te hebben die iets meer dan gemiddeld zal verdienen op mijn leeftijd, en ben TROTS om te werken.
Wat stel jij voor? Als er morgen een hogere rekening voor elektriciteit/water/gas/vul maar aan/... in de bus ligt, niét betalen?
Zo bedrijven, en andere werkende mensen, in problemen brengen?
Je bent véél dingen, maar een chauvinist blijkbaar niet.
Het grootste probleem staat hier wat hoger goed neergeschreven: schone schijn. Sinds midden jaren '90 zijn we -wat mij betreft- stillaan boven onze stand gaan leven. Kinderen hoeven niet op 18 een eigen wagen, wij hoeven niet elk een laptop, Ipad en jaarlijks minstens 2 maal op reis... Onze maatschappij is gericht op schijn...succesvol lijken is belangrijker geworden dan succelvol zijn. En dan loert de afgrond!
De meningen liggen ver uit mekaar. De ene is ervan overtuigd dat we op termijn uit de crisis geraken, de andere ziet het somberder in. Ik weet als midlifer niet wat ik ervan moet denken. Als ik het even in een groter perspectief plaats sukkelen we eigenlijk vanaf 1980 van crisis naar crisis, waarbij dit totnogtoe zowat de zwaarste moet zijn.
Wanneer stopt het...zitten we op het hoogtepunt of wacht ons nog een serieus pak rammel? Vele vragen waar wellicht niemand kan op antwoorden. Ik voel er mij als 45-jarige niet erg goed bij, mijn kinderen moeten binnnen een vijftal jaar aan hun loopbaan starten met torenhoge woningprijzen, dure brandstof, peperdure levensmiddelen en een land waarbij productie steeds meer wordt afgestraft...een wrang gevoel!
Comment
-
Los daarvan nog dit: ik heb een team van ongeveer 30 arbeiders, een goede mix van jonge en oudere mensen.
Ik merk zeer sterk dat het uitgavenpatroon (materialistischer jaar na jaar) wijzigt maar vooral dat er een grote kloof is tussen het gevoel voor geldwaarde.
Jonge twintigers (met lonen a rato 10 euro/u) vinden een woning van 250.000 euro eerder bescheiden. Ik lees hier in topic mensen die een onderhoud van een wagen aan 850 euro best ok vinden...De oudere generatie heeft het daar duidelijk veel moeilijker mee en is objectiever.
Ik neem het de jongeren niet kwalijk, zij hebben het vaak nooit anders gekend. Maar het geeft wel aan dat er op korte termijn veel veranderd is on onze maatschappij.
Comment
-
De jonge twintigers zoals je zegt hebben wij zelf opgevoed... en rot bedorven
Wij waren zo gelukkig ze alles meteen te geven waarvoor wij vroeger jarenlang moesten sparen, dat ze geen besef meer hebben van de waarde van het geld
Voor de lopende generatie geen te groot probleem, ze zullen wel ons spaarpot kunnen opgebruiken; de volgende zal op zijn kin mogen kloppen...
Terloops, van spaarpot gesproken, alle Belgen samen kunnen 2/3 van de staatsschuld instantelijk terugbetalen... enkel met wat ze op hun spaarrekening(en...) opgepot hebben; een apenland misschien, maar met apen die toch niet zo onvoorzichtig met hun centen omgaan , zo te zien...
Ons land beschrijven als aan de rand van de afgrond is in die zin wel overdreven, of minstens voorbarig
Klagen kunnen wij wel, het is altijd te droog op te nat, maar ook waren er dit jaar duidelijk minder dagtoeristen dan vroeger, dit ligt dit blijkbaar meer aan het weer dan aan brandstof tegen binnenkort 80 Bef (on topic !!! ): van zodra een straaltje zon schijnt stappen ze in hun auto et komen ze allemaal de terrasjes mooi vullen (tja! nog te weinig voor de horeca natuurlijk.. )
Comment
Comment