Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vond het wel een beetje hard voor de automobilisten: na de VAA,hoge taksen werd het nieuws van de recordprijs van de diesel aangekondigd net na dat men vertelde dat de NMBS hun schuld zal oplopen tot 4 000 000 000 eur....
    Openbaar vervoer (in Belgie al zo slecht georganiseerd) lijkt me wel betaald door de automobilist!

off topic: Inschrijftaks voor mijn Vitesse toegestuurd gekregen: 485eur voor een auto van 23 jaar oud (+rijtaks 700eur) ,zo te zien is Vlaanderen nog duurder in taksen en heffingen dan Belgie....
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• nog twee jaren wachten en het wordt dan beter ;-) (enkel de rijtaks op de Vitesse, hoor)
      en ja, hoe minder mensen meebetalen, hoe meer het zal oplopen, wij gaan in de komende jaren dat nog vaker kunnen vast stellen
      dit is een neveneffect van de financiële onafhankelijkheid ...
      het wordt eventueel anders, maar niet minder !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten

off topic: Inschrijftaks voor mijn Vitesse toegestuurd gekregen: 485eur voor een auto van 23 jaar oud (+rijtaks 700eur)
        Kan je hem niet 2 jaar opzij zetten en dan inschrijven als oldtimer ?
        1991 Audi S2 coupe
        2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Terloops, van spaarpot gesproken, alle Belgen samen kunnen 2/3 van de staatsschuld instantelijk terugbetalen... enkel met wat ze op hun spaarrekening(en...) opgepot hebben; een apenland misschien, maar met apen die toch niet zo onvoorzichtig met hun centen omgaan , zo te zien...
          1/3de van het volk in Belgie heeft niks op de spaarrekening staan(bron De Standaard), en moet moeite doen om rond te komen, ondanks de uiterlijke schijn van de nieuwbouwwoning en de mooie geleende auto op de oprit. Zelf hecht ik ook weinig geloof aan de wekelijkse verhaaltjes dat iedereen 150000 Euro op de spaarrekening staan heeft, bovenop het (geleende) vastgoed.
          Ik denk niet dat er een land is binnen Europa waar het volk meer waarde hecht aan uiterlijk vertoon dan in Belgie. Een gebrek aan sociale intelligentie lijkt me de voornaamste reden voor al die uiterlijke compensatie.
          Vandaar ook dat Belgie middelmatig scoort op levenskwaliteit ( bron OESO), officieel door het grote onveiligheidsgevoel en hoge werkloosheidsgraad in Belgie, doch dit zijn maar enkele elementen die de hoge verzuring van het volk kunnen verklaren. De extreme hebberigheid van de gemiddelde Vlaming zal ook wel veel frustraties teweeg brengen.
          Zelf ben ik allang het kinderlijke stadium van machts- en uiterlijk vertoon voorbij, nog 1 eenvoudige wagen in plaats van 3 of 4 dure wagens, vastgoed enkel kopen indien het kan op een normale manier(zonder hypotheek dus en niet op 30 jaar zoals velen), en genieten van de eenvoudige dingen in het leven.
          Tot hiertoe werkt dat goed en wel voor mij, maar ik kan me voorstellen dat voor de meerderheid dit nooit voldoening zal schenken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
            1/3de van het volk in Belgie heeft niks op de spaarrekening staan(bron De Standaard), en moet moeite doen om rond te komen, ondanks de uiterlijke schijn van de nieuwbouwwoning en de mooie geleende auto op de oprit. Zelf hecht ik ook weinig geloof aan de wekelijkse verhaaltjes dat iedereen 150000 Euro op de spaarrekening staan heeft, bovenop het (geleende) vastgoed.
            Ik denk niet dat er een land is binnen Europa waar het volk meer waarde hecht aan uiterlijk vertoon dan in Belgie. Een gebrek aan sociale intelligentie lijkt me de voornaamste reden voor al die uiterlijke compensatie.
            Vandaar ook dat Belgie middelmatig scoort op levenskwaliteit ( bron OESO), officieel door het grote onveiligheidsgevoel en hoge werkloosheidsgraad in Belgie, doch dit zijn maar enkele elementen die de hoge verzuring van het volk kunnen verklaren. De extreme hebberigheid van de gemiddelde Vlaming zal ook wel veel frustraties teweeg brengen.
            Zelf ben ik allang het kinderlijke stadium van machts- en uiterlijk vertoon voorbij, nog 1 eenvoudige wagen in plaats van 3 of 4 dure wagens, vastgoed enkel kopen indien het kan op een normale manier(zonder hypotheek dus en niet op 30 jaar zoals velen), en genieten van de eenvoudige dingen in het leven.
            Tot hiertoe werkt dat goed en wel voor mij, maar ik kan me voorstellen dat voor de meerderheid dit nooit voldoening zal schenken.
            Wijze uitleg waarin ik mij volledig kan vinden
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Ben nog jong en heb pas gebouwd maar ik heb 5 jaar als een armoezaaier geleefd (geen cent uitgegeven) en dan pas gebouwd, dat kan mijn generatie niet meer, mijn kameraden allemaal universiteit gedaan staan nog nergens, triestig vind ik t , als ze t niet krijgen van de mama en papa lukt t voor hun gewoonweg niet en is hun lening afbetaald op hun 55ste en ik ben maar een arbeider btw
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                De jonge twintigers zoals je zegt hebben wij zelf opgevoed... en rot bedorven
                Wij waren zo gelukkig ze alles meteen te geven waarvoor wij vroeger jarenlang moesten sparen, dat ze geen besef meer hebben van de waarde van het geld
                Hier zit ook waarheid in! Groepsdruk (voor ouders) maakt het er waarschijnlijk niet makkelijker op.

Voor de lopende generatie geen te groot probleem, ze zullen wel ons spaarpot kunnen opgebruiken; de volgende zal op zijn kin mogen kloppen...
                Terloops, van spaarpot gesproken, alle Belgen samen kunnen 2/3 van de staatsschuld instantelijk terugbetalen... enkel met wat ze op hun spaarrekening(en...) opgepot hebben; een apenland misschien, maar met apen die toch niet zo onvoorzichtig met hun centen omgaan , zo te zien...
                Ons land beschrijven als aan de rand van de afgrond is in die zin wel overdreven, of minstens voorbarig
                Gemiddelden geven een beeld maar zijn gevaarlijk.
                Ik ben ervan overtuigd dat er héél wat (doorgaans lager geschoolde) gezinnen zijn in Belgie die het vandaag moeilijk hebben om de eindjes aan mekaar te knopen.

Ik ben blij dat mijn schaapjes behoorlijk op het droge zijn geraakt en zou eerlijk gezegd niet in de schoenen van de prille twintigers willen staan. Zij zullen minstens even hard moeten werken doch met veel minder tevreden moeten zijn.

Comment

• Als ik sommige leeftijds genoten bezig hoor,zitten op een werkloos uitkering zijn jaloers op wat een ander heeft.
                  En zitten omdat iemand anders een nieuwe auto heeft gekocht (lees : zonder lening) ook over een nieuwe auto bezig,maar dan geen gewone,
                  opel,of ford of peugeot (of het moest een gti zijn) of bij opel minstens een opc,maar liefst een bmw m reeks (moest ze bezig zien op het autosalon)
                  Om mottig van te worden,maar ik zal te slechte zijn ik heb *maar* een nieuwe opel maar natuurlijk geen bmw M reeks.
                  Maar het is net wat er gezegt is,vaak gebaseert op jaloezie,groepsdruk en toch maar iemand anders kunnen overtreffen.
                  Ik ken persoonlijk ook een verwent nest (degoutant) heeft omdat haar *vriendje* een bepaalde wagen had.
                  Moest ze identiek dezelfde hebben (zelfde kleur oid) nu staat ie daar al een jaar te rotten (persoon heeft geen rijbewijs) maar heeft wel de auto.
                  Het gaat gelukkig om een wagen van om en beide 4000 eur (occasie gekocht),maar zoiets moest ik niet vragen hoor.
                  Diezelfde persoon gaat mee naar het autosalon,ziet een VW golf gti,komt thuis en EIST deze wagen (was verlegen in haar plaats)
                  Omdat die mensen daar gelukkig niet op ingaan (zo slim zijn ze dan toch nog) was het huis te klein.
                  En natuurlijk,zonder zij die auto ooit bereden heeft (die occasie die ze heeft staan) is deze auto al niet goed genoeg.
                  Want deze heeft geen airco .
                  Persoon is student (secundair) ,leeft in normaal arbeiders gezin (vrouw is huismoeder),van werk komt haar omhoog.
                  Vakantie werk is voor domme mensen (persoon eigen woorden) en begrijpt niet dat andere mensen wel werken.
                  Je kan er helaas niet naast zien (dagelijks kebab,mcdonalts oid) (lees : eigen keuze natuurlijk).
                  En als ze thuis verblijft,maakt ze familieleden uit,en eist ze dat eten aan de tv gebracht wordt (als het al goed is anders stuurt ze het terug)
                  Kort samen gevat,wat moet daar van komen,en niet geduldige mensen hadden die persoon al lang een oorveeg verkocht .
                  Laat wel duidelijk zijn,iedereen doet wat hij het liefste wil,maar lig dan niet op iemand anders af te geven.

Maar ik ben anders opgevoed,wij hebben het niet slecht thuis.
                  Maar ik heb voor me auto zelf vakantie werk kunnden doen
                  (1e auto koste me 1450 euro !),hoeven geen onmogelijke eisen te stellen,
                  of worden met beide voeten op de grond gezet.
                  Maar ik heb leren omgaan met geld,en ben zuinig waar andere mensen,
                  het geld door ramen naar buiten gooien.
                  Maar nogmaals ieder zijn eigen keuze.
                  Last edited by ; 25/08/2012, 21:09.

Comment

Tja, 15 jaar geleden waren de huizen nog bijna de helft goedkoper als wat ze nu kosten (in Nederland dan). Echt absurd hoeveel die prijzen gestegen zijn. Iets kopen zonder hypotheek lijkt me dan ook onmogelijk voor de meeste mensen. In Nederland zijn de huizenprijzen nu behoorlijk aan het kelderen, wat ook wel te merken is aan het aantal Belgen dat in Zeeuws-Vlaanderen komt wonen.
                    Over het uiterlijk vertoon. Ik kan me best voorstellen dat mensen het onnodig vinden dat ik een auto erbij heb puur voor de hobby, maar ik heb er jaren voor gespaard en kan deze auto er prima bij hebben. Een hele hoge lening aangaan voor een auto zou ik persoonlijk ook nooit doen.
                    Het stijgen van de benzineprijzen begint nu wel op een zodanig punt te komen dat het voor mij het plezier van de 2de wagen een beetje begint weg te nemen. Ik merk bij mezelf dat ik de wagen toch al minder snel pak om zomaar eens ergens naartoe te rijden als het mooi weer is.
                    Last edited by SToRM81; 25/08/2012, 21:24.
                    '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                      Tja, 15 jaar geleden waren de huizen nog bijna de helft goedkoper als wat ze nu kosten (in Nederland dan). Echt absurd hoeveel die prijzen gestegen zijn. Iets kopen zonder hypotheek lijkt me dan ook onmogelijk voor de meeste mensen. In Nederland zijn de huizenprijzen nu behoorlijk aan het kelderen, wat ook wel te merken is aan het aantal Belgen dat in Zeeuws-Vlaanderen komt wonen.
                      Over het uiterlijk vertoon. Ik kan me best voorstellen dat mensen het onnodig vinden dat ik een auto erbij heb puur voor de hobby, maar ik heb er jaren voor gespaard en kan deze auto er prima bij hebben. Een hele hoge lening aangaan voor een auto zou ik persoonlijk ook nooit doen.
                      Het stijgen van de benzineprijzen begint nu wel op een zodanig punt te komen dat het voor mij het plezier van de 2de wagen een beetje begint weg te nemen.
                      Ik kijk met bijzondere aandacht naar de vastgoedprijzen in NL. Het zou wel eens een voorbode voor de Belgische prijzen kunnen zijn.

Comment

Sluit ik mij volledig bij aan!
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                          Ik kijk met bijzondere aandacht naar de vastgoedprijzen in NL. Het zou wel eens een voorbode voor de Belgische prijzen kunnen zijn.
                          In Zeeuws-Vlaanderen wonen is zo gek nog niet hoor. Lagere huizenprijzen en geen vervelende Belgische autokeuringen
                          En aangezien ik op nog geen 10km van de grens woon tank ik altijd in België. Wat hoger in Nederland heb ik vorige week al benzineprijzen gezien van boven de 1.90 euro per liter voor 98.
                          '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Vergeet het. In België hebben we geen vastgoedbubbel.

Redenen:
                            - De bouwgronden zijn schaars. Vraag hoger dan aanbod.
                            - Algemene vraag voor huizen blijft stijgen.
                            - Minder huurhuizen beschikbaar. Meer mensen moeten dus op zoek naar een woning om te kopen.
                            - Nieuwbouw minder populair door afschaffen premies en verhogen BTW. Op termijn dus minder huizen op de markt voor een blijvende stijging van de vraag.

Al deze redenen zijn slecht voor de aankoopprijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                              Als ik sommige leeftijds genoten bezig hoor,zitten op een werkloos uitkering zijn jaloers op wat een ander heeft.
                              En zitten omdat iemand anders een nieuwe auto heeft gekocht (lees : zonder lening) ook over een nieuwe auto bezig,maar dan geen gewone,
                              opel,of ford of peugeot (of het moest een gti zijn) of bij opel minstens een opc,maar liefst een bmw m reeks (moest ze bezig zien op het autosalon)
                              Om mottig van te worden,maar ik zal te slechte zijn ik heb *maar* een nieuwe opel maar natuurlijk geen bmw M reeks.
                              Maar het is net wat er gezegt is,vaak gebaseert op jaloezie,groepsdruk en toch maar iemand anders kunnen overtreffen.
                              Ik ken persoonlijk ook een verwent nest (degoutant) heeft omdat haar *vriendje* een bepaalde wagen had.
                              Moest ze identiek dezelfde hebben (zelfde kleur oid) nu staat ie daar al een jaar te rotten (persoon heeft geen rijbewijs) maar heeft wel de auto.
                              Het gaat gelukkig om een wagen van om en beide 4000 eur (occasie gekocht),maar zoiets moest ik niet vragen hoor.
                              Diezelfde persoon gaat mee naar het autosalon,ziet een VW golf gti,komt thuis en EIST deze wagen (was verlegen in haar plaats)
                              Omdat die mensen daar gelukkig niet op ingaan (zo slim zijn ze dan toch nog) was het huis te klein.
                              En natuurlijk,zonder zij die auto ooit bereden heeft (die occasie die ze heeft staan) is deze auto al niet goed genoeg.
                              Want deze heeft geen airco .
                              Persoon is student (secundair) ,leeft in normaal arbeiders gezin (vrouw is huismoeder),van werk komt haar omhoog.
                              Vakantie werk is voor domme mensen (persoon eigen woorden) en begrijpt niet dat andere mensen wel werken.
                              Je kan er helaas niet naast zien (dagelijks kebab,mcdonalts oid) (lees : eigen keuze natuurlijk).
                              En als ze thuis verblijft,maakt ze familieleden uit,en eist ze dat eten aan de tv gebracht wordt (als het al goed is anders stuurt ze het terug)
                              Kort samen gevat,wat moet daar van komen,en niet geduldige mensen hadden die persoon al lang een oorveeg verkocht .
                              Laat wel duidelijk zijn,iedereen doet wat hij het liefste wil,maar lig dan niet op iemand anders af te geven.

Maar ik ben anders opgevoed,wij hebben het niet slecht thuis.
                              Maar ik heb voor me auto zelf vakantie werk kunnden doen
                              (1e auto koste me 1450 euro !),hoeven geen onmogelijke eisen te stellen,
                              of worden met beide voeten op de grond gezet.
                              Maar ik heb leren omgaan met geld,en ben zuinig waar andere mensen,
                              het geld door ramen naar buiten gooien.
                              Maar nogmaals ieder zijn eigen keuze.
                              Zeg nog eens rezerfwiel

Comment

• Wat een boeiende eerste post 4 jaar na je registratie op dit forum!
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik lees op de vorige pagina's veel over keuzes maken, maar soms kan je gewoon niet anders.
                                  Of soms zijn de andere mogelijkheden (dan gebruik van de wagen) gewoon niet doenbaar.

Ik doe nu ongeveer 55 km per dag heen en terug.
                                  Ben zo tussen de 30 en de 40 minuten onderweg (naar gelang de drukte).
                                  Als ik dezelfde verplaatsing met de bus zou doen, dan doe ik daar 1h40 over en ben ik nog eens zo'n dikke 40 minuten te vroeg ter plaatse.
                                  Met de fiets is dan weer een andere optie, maar om daarmee na het werk nog thuis te geraken

Tot slot zoals anderen hier reeds zeiden, een scooter of motor pakken (wat het verbruik toch al wat drukt).
                                  Met mijn B rijbewijs zou het bij een 125cc blijven, wat ik dan weer wat weinig vind.
                                  Tenzij we naar de driewielers gaan: Piaggio MP3 LT of Can Am Spyder (maar die laatste is ook weer veel te duur)
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• voor woon-werk verkeer is een 125cc meer dan genoeg hoor. zelf 50cc is al leuk om mee naar het werk te tuffen, alleen die 45km/h regel is te traag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Als ik dezelfde verplaatsing met de bus zou doen, dan doe ik daar 1h40 over en ben ik nog eens zo'n dikke 40 minuten te vroeg ter plaatse.
                                      Met de fiets is dan weer een andere optie, maar om daarmee na het werk nog thuis te geraken
                                      Heel herkenbaar voorbeeld ! Blijkbaar maakt je deel uit van een heel grote groep mensen die goed (maar een beetje groen) moeten lachen met onze Hilde Crevits als ze zo naïef (?) pleit om het gebruik van het openbaar vervoer of de fiets
                                      Niemand zou nog in de files gaan staan als er een werkbare vervangoplossing zou bestaan
                                      Wel hebben veel mensen hun eigen probleem veroorzaakt door (te) ver van hun werk te (gaan/blijven) wonen, en dit is een typisch belgisch mentaliteitsaspekt, gelinkt aan de kleine afmetingen van onze regio: ook zijn de afstanden groot, ze blijven met de auto doenbaar, in andere landen moeten de mensen gewoon verhuizen als ze in een andere hoek van de streek moeten gaan werken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ik lees op de vorige pagina's veel over keuzes maken, maar soms kan je gewoon niet anders.
                                        Of soms zijn de andere mogelijkheden (dan gebruik van de wagen) gewoon niet doenbaar.

Tot slot zoals anderen hier reeds zeiden, een scooter of motor pakken (wat het verbruik toch al wat drukt).
                                        Met mijn B rijbewijs zou het bij een 125cc blijven, wat ik dan weer wat weinig vind.
                                        Tenzij we naar de driewielers gaan: Piaggio MP3 LT of Can Am Spyder (maar die laatste is ook weer veel te duur)

Als je u eenmaal voorbij het idee kan zetten dat een auto een statussymbool is ( moet zijn ) . Dan zijn er "veel" meer oplossingen voor die 55 km per dag .
                                        Nu ik een tiental jaar werk en je ziet waarvoor de wagen gebruikt wordt dan maakt dat helemaal niet uit of dat een premium merk is . 70 km per dag
                                        en voor de rest staat die stil .
                                        Voor mij maakt het niet meer uit , ik weet alleen dat mijn jaarlijkse kost +/- 3800 euro bedraagt om met een wagen te rijden die 90% van de tijd stil staat .

Als mensen eens echt naar hun werkelijke gebruik beginnen te kijken en wat dat dan kost . Dan kan je veel besparen door voor een elektrische wagen te kiezen . Met dezelfde berekening kom ik dan op een 1600 euro per jaar .

Voor die 2 keer per jaar dat je 600 km moet rijden om op verlof te gaan zijn er andere mogelijkheden . Maar men moet willen .

Comment

• Er kan altijd op vervoerkosten bespaard worden (ook op communicatiekosten trouwens ook, gsm's en aanverwand materiaal, zelfs PC's kosten heel veel vergeleken wat er echt mee gedaan wordt naast spielerei...) , maar kijk dan ook naar wat je je dan ontzegt ... dat is juist wat ons leventje aangenaam wordt
                                          Natuurlijk kan een kluizenaar ook gelukkig zijn, maar ik ken er persoonlijk weinig. ;-)

Comment

Working...
                                          X