Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een motor is een redelijk ideale oplossing voor woon-werkverkeer. De nadelen zijn het weer, bagageruimte en iets meer risico. Ik ga er heel binnenkort werk van maken om een motor te kopen.

    Comment


    • Het begrip "statussymbool" komt hier regelmatig aan bod, meestal om iets de beschrijven dat iemand anders heeft, maar dat wij ons niet permitteren (onafgezien of wij het ons al dan niet kunnen permitteren)
      De stelling is dan dat wie dat heeft het enkel kocht om anderen te laten denken dat ze begoed zijn, terwijl ze het niet zijn

      Welnu, wij zouden minder bekommerd zijn met wat anderen over ons denken als wij zouden weten hoe weinig deze anderen aan ons denken....

      Wij moeten ook kunnen leven met het feit dat er gewoon begoede mensen zijn voor wie wat wij als een statussybool bestempelen een goedkope speelgoed is... Leven en laten leven is de boodschap !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Er kan altijd op vervoerkosten bespaard worden (ook op communicatiekosten trouwens ook, gsm's en aanverwand materiaal, zelfs PC's kosten heel veel vergeleken wat er echt mee gedaan wordt naast spielerei...) , maar kijk dan ook naar wat je je dan ontzegt ... dat is juist wat ons leventje aangenaam wordt
        Natuurlijk kan een kluizenaar ook gelukkig zijn, maar ik ken er persoonlijk weinig. ;-)
        Volledig akkoord.

        Mijn eerste Iphone was de 1ste gen gekocht in de US voor 150 $. Die heeft dat 4 jaar volgehouden tot mijn gf hem heeft laten vallen.
        Dan kwam de 2de iphone (4de gen) maar mijn hart bloed nog steeds als ik aan de prijs denk. Veel teveel geld voor een telefoon, hopelijk gaat die ook 4 jaar mee .
        Maar ik zou wel moeilijk 'zonder' kunnen. Wat een mens niet heeft, kan hij niet missen. Dat is het moraal van het verhaal.

        Mijn eerste flatscraan kwam er pas 2 jaar geleden, wat een aanpassing ... lol
        maar mijn huis wordt wel op 12 jaar afbetaald. Iemand in de familie heeft net 150m² grond gekocht in Brugge.

        50m² tuin
        50m² opp woning (150 bewoonbaar)
        50m² voortuin

        ... 249 000 euro op 30 jaar. En ze hebben nog een fles champagne gedronken om het te vieren ... DAT snap ik niet.
        Hier stond eens mijn auto vermeld.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Een motor is een redelijk ideale oplossing voor woon-werkverkeer. De nadelen zijn het weer, bagageruimte en iets meer risico. Ik ga er heel binnenkort werk van maken om een motor te kopen.
          Binnenkort komt de herfst, doe niet onmiddelijk je wagen weg. ;-)

          Comment


          • Verwondert me dat de levenskwaliteit in Belgie als slecht wordt bevonden....maar zou dit zonder communitair te willen doen niet te wijten zijn aan de grote armoede in Brussel en grote delen van Wallonie (Charleroi,Bergen,Borinage,...). Want als je ziet naar steden hoorde ik onlangs dat Hasselt,Brugge en Leuven bij de beste steden van Europa wonen om te wonen en in onze regio (Kempen) maar ik denk ook in de Vlaanders en Limburg is er toch wel een vrij hoge levenskwaliteit denk ik...


            wbt de Vitesse: het heeft nu zoveel moeite en geld gekost dat ik hem eigenlijk nu wou kunnen gebruiken....(misschien wel dwaas)
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              Verwondert me dat de levenskwaliteit in Belgie als slecht wordt bevonden....maar zou dit zonder communitair te willen doen niet te wijten zijn aan de grote armoede in Brussel en grote delen van Wallonie (Charleroi,Bergen,Borinage,...). Want als je ziet naar steden hoorde ik onlangs dat Hasselt,Brugge en Leuven bij de beste steden van Europa wonen om te wonen en in onze regio (Kempen) maar ik denk ook in de Vlaanders en Limburg is er toch wel een vrij hoge levenskwaliteit denk ik...


              wbt de Vitesse: het heeft nu zoveel moeite en geld gekost dat ik hem eigenlijk nu wou kunnen gebruiken....(misschien wel dwaas)
              Ik denk dat weinigen de levenskwaliteit in Belgie als slecht ervaren. Veel gezaag en geklaag, dat wel, maar dat zit in onze natuur.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                Verwondert me dat de levenskwaliteit in Belgie als slecht wordt bevonden....maar zou dit zonder communitair te willen doen niet te wijten zijn aan de grote armoede in Brussel en grote delen van Wallonie (Charleroi,Bergen,Borinage,...). Want als je ziet naar steden hoorde ik onlangs dat Hasselt,Brugge en Leuven bij de beste steden van Europa wonen om te wonen en in onze regio (Kempen) maar ik denk ook in de Vlaanders en Limburg is er toch wel een vrij hoge levenskwaliteit denk ik...


                wbt de Vitesse: het heeft nu zoveel moeite en geld gekost dat ik hem eigenlijk nu wou kunnen gebruiken....(misschien wel dwaas)
                Zoals reeds gezegd, de Belg klaagt graag...
                de verschillende in uitzicht hebben naargelang de steden altijd bestaan, ik denk niet dat juist dat het oordeel van de inwoners beïnvloed in hun evaluatie van hun geluk, het zijn eerder culturele verschillen : hoe zuiders je gaat (tot in Italië dus) dan hechten soms de mensen minder belang aan huisvesting, terwijl de Belg bekend is met zijn legendarische baksteen in de maag ;-))

                Wat je Vitesse betreft, geniet ervan, wij leven maar één keer, en het kind in ons moet toch ook iets hebben, niet waar ?

                Comment


                • Hoeveel luxe we tegenwoordig dan ook mogen hebben, feit is wel dat de auto tegenwoordig zodanig ingeburgerd is dat we bijna niet meer zonder kunnen.
                  Je kan op veel dingen bezuinigen, maar een auto is tegenwoordig voor veel mensen toch wel zeer belangrijk en onmisbaar.
                  Last edited by SToRM81; 26/08/2012, 14:14.
                  '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

                  Comment


                  • Hoeveel mensen rijden niet rond met een auto die eigenlijk veel te groot is: 7-zitters waar slechts 1 persoon in zit. Maar zo'n grote wagen staat natuurlijk mooi op de oprit...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                      Hoeveel luxe we tegenwoordig dan ook mogen hebben, feit is wel dat de auto tegenwoordig zodanig ingeburgerd is dat we bijna niet meer zonder kunnen.
                      Je kan op veel dingen bezuinigen, maar een auto is tegenwoordig voor veel mensen toch wel zeer belangrijk en onmisbaar.
                      Juist, hoe geraak je dan anders thuis met je weekelijkse boodschappen (bakken bier is maar een voorbeeld) ?
                      Nog nooit iemand gezien die dat op de tram of achter zijn fiets sleurt...
                      Hoe zou onze Hilde dat doen ?
                      Ah ja ! Zij heeft een wagen met chauffeur, om de ongemakken van de vervoersmiddelen die ze (aan anderen) aanbeveelt niet zelf te moeten ondervinden
                      Fietsen als hobby of bij mooie weer, of vluchtig voor de camera, dat wel... Anders knus in de wagen, de trein is geen oplossing wegens "haar drukke agenda"...
                      Tja, zo kan ik het ook... Iedereen op de fiets of op de trein, tram, bus, wat een klucht zeg !
                      Alleen Maar dat het 2 dagen op de 3 regent...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                        In Zeeuws-Vlaanderen wonen is zo gek nog niet hoor. Lagere huizenprijzen en geen vervelende Belgische autokeuringen
                        En aangezien ik op nog geen 10km van de grens woon tank ik altijd in België. Wat hoger in Nederland heb ik vorige week al benzineprijzen gezien van boven de 1.90 euro per liter voor 98.
                        Misschien een beetje offtopic, maar hoe gaat dat dan in z'n werk naar nationaliteit en dergelijke toe? Die (lelijke) gele nr.plaat krijg je er ook bij zeker dan?

                        Ik werk op 2km van de grens met Nl, Aardenburg ligt op 5km. Gezien de goedkopere huizen daar zou zoiets nog wel interessant kunnen zijn, al is de keerzijde dan weer dat ik verder van Brugge en familie zou afzitten als ik over de grens zou gaan wonen, voor woon-werk zou het wel ideaal zijn.

                        Stond een tijd geleden eens een artikel in De Zondag ivm wonen in Zeeuws-Vlaanderen (als Belg) maar werken/blijven werken in België, maar dat kwam me toen precies nogal ingewikkeld over.
                        2018 BMW X1 18d

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                          Hoeveel luxe we tegenwoordig dan ook mogen hebben, feit is wel dat de auto tegenwoordig zodanig ingeburgerd is dat we bijna niet meer zonder kunnen.
                          Je kan op veel dingen bezuinigen, maar een auto is tegenwoordig voor veel mensen toch wel zeer belangrijk en onmisbaar.
                          Maar, indien nodig, hoeveel kan er niet op een wagen bezuinigd worden? Hoeveel wagens rijden er rond met een financiering?
                          Last edited by ; 26/08/2012, 16:08.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door SilentSpring Bekijk Berichten
                            Misschien een beetje offtopic, maar hoe gaat dat dan in z'n werk naar nationaliteit en dergelijke toe? Die (lelijke) gele nr.plaat krijg je er ook bij zeker dan?

                            Ik werk op 2km van de grens met Nl, Aardenburg ligt op 5km. Gezien de goedkopere huizen daar zou zoiets nog wel interessant kunnen zijn, al is de keerzijde dan weer dat ik verder van Brugge en familie zou afzitten als ik over de grens zou gaan wonen, voor woon-werk zou het wel ideaal zijn.

                            Stond een tijd geleden eens een artikel in De Zondag ivm wonen in Zeeuws-Vlaanderen (als Belg) maar werken/blijven werken in België, maar dat kwam me toen precies nogal ingewikkeld over.
                            Tussen België en Nederland is alles geregeld via een Bilateraal akkoord.Belastingen betaal je in je werkland en sociale lasten (indirecte belastingen) in je woonland. Dus hier is helemaal niets ingewikkelds aan. Maar ik zou het niet doen, want België blijft een stuk voordeliger mbt de indirecte belastingen. Kijk eens wat een wagen kost in Nederland.
                            Last edited by ; 26/08/2012, 16:19.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                              Hoeveel mensen rijden niet rond met een auto die eigenlijk veel te groot is: 7-zitters waar slechts 1 persoon in zit. Maar zo'n grote wagen staat natuurlijk mooi op de oprit...
                              Ik rij in een Passat en 99,9% van de tijd alleen. Natuurlijk had ik ook een Lupo of een andere stadsmus kunnen kopen maar veilig voel ik me daar toch niet in.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Ik rij in een Passat en 99,9% van de tijd alleen. Natuurlijk had ik ook een Lupo of een andere stadsmus kunnen kopen maar veilig voel ik me daar toch niet in.
                                Maar is een Passat ook veiliger dan een Golf? Is die grote zo belangrijk?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  voor woon-werk verkeer is een 125cc meer dan genoeg hoor. zelf 50cc is al leuk om mee naar het werk te tuffen, alleen die 45km/h regel is te traag
                                  Ik moet een heel stuk over een weg waar je 120 mag rijden (N80 Sint-Truiden - Hasselt) en dan schiet een 125cc toch wel wat te kort denk ik.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Een motor is een redelijk ideale oplossing voor woon-werkverkeer. De nadelen zijn het weer, bagageruimte en iets meer risico. Ik ga er heel binnenkort werk van maken om een motor te kopen.
                                    Het lijkt mij idd ook een goede oplossing.
                                    Alleen dat weer hier in dat apenland is misschien een minpunt, bagageruimte heb ik niet echt nodig als ik ga werken.
                                    En de risico's, je bepaalt grotendeels zelf welke risico's je bereid bent te nemen.

                                    Ik heb hier nog wel één extra minpunt, en dat is het plaatsgebrek.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Motorijden is ook veel gevaarlijker.
                                      2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                      2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                      2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                                        Als je u eenmaal voorbij het idee kan zetten dat een auto een statussymbool is ( moet zijn ) . Dan zijn er "veel" meer oplossingen voor die 55 km per dag .
                                        Nu ik een tiental jaar werk en je ziet waarvoor de wagen gebruikt wordt dan maakt dat helemaal niet uit of dat een premium merk is . 70 km per dag
                                        en voor de rest staat die stil .
                                        Voor mij maakt het niet meer uit , ik weet alleen dat mijn jaarlijkse kost +/- 3800 euro bedraagt om met een wagen te rijden die 90% van de tijd stil staat .

                                        Als mensen eens echt naar hun werkelijke gebruik beginnen te kijken en wat dat dan kost . Dan kan je veel besparen door voor een elektrische wagen te kiezen . Met dezelfde berekening kom ik dan op een 1600 euro per jaar .

                                        Voor die 2 keer per jaar dat je 600 km moet rijden om op verlof te gaan zijn er andere mogelijkheden . Maar men moet willen .
                                        Mijn auto is voor mij helemaal geen statussymbool. Eerder een noodzakelijk kwaad om op de plaatsen te geraken waar ik moet zijn.
                                        Als het een statussymbool hat moeten zijn, dan had ik mij wel een BMW of Audi op afbetaling gekocht, nu is het een simpele Citroën die ik tweedehands gekocht heb en direct volledig betaald heb, dus geen afbetalingen.

                                        Die "veel meer" oplossingen mag je mij dan eens geven, ik heb de andere mogelijkheden al opgesomt met de redenen erbij waarom dat toch zo geen goede oplossingen zijn.

                                        In de toekomst is een electrische wagen voor mij zeker een mogelijkheid.
                                        Ik heb al electrische wagens getest, en vind ze zeker de moeite, alleen de aankoopprijs is vrij hoog en de actieradius vrij laag, dat is ook de reden waarom ze nog steeds niet goed verkopen.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                                          Niet direct met brandstopprijzen te maken maar het sluit wel aan bij de commentaren van op de vorige pagina's.
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X