Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenAls het bij mij nog niet hoeft,rij ik ook door als de prijs me niet zint,
Als ik een halve bak heb,moet het wel ongeacht de prijs (tank princiepieel,altijd bij een halve tank)
Heb al enkele keren meer dan 60 liter getankt.
Alleen als ik hoor dat de prijs gaat stijgen, dan ga ik tanken als hij ongeveer half is.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenWaar is dat goed voor?
Is een gewoonte van mij,altijd met 30 liter te gaan tanken,een echte reden heb ik daar niet voor.
Wat wel vast staat,leeg rijden nooit,vindt je brandstof pomp niet leuk.
Comment
-
ik tank pas als de auto op stilvallen staat, ben al een paar keer op een tankstation aangekomend al bollend ook (had die niet stilgevallen, was nog doorgereden naar het volgende :-) )
met mijn firmawagen was het de sport er zoveel in te krijgen, record staat op meer dan 63liter terwijl de tank volgens fabrikant maar 55liter is. bij tdci motoren nemen ze het veiligste voor het veiligste zodat die dieselpomp NOOIT zonder valt (of het is einde pomp). ze nemen zeker 5liter reserve terwijl de auto allang zegt dat die leeg is, de tank ook onder het rood staat en niet stilvallen.
de golf zou ook 55liter hebben, toen ik daarmee stilgevallen ben, kreeg ik er maar 52liter in
Comment
-
In FR langs de snelweg €1,5x voor Diesel. €1,43 hier in centrum van Nantes bij de Carrefour.
Mobiele disclaimer: Dit bericht is handenvrij verzonden.1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
www.carfac.be "Driving on experience"
Comment
-
Het is volgens mij sowieso niet goed om een motor zonder brandstof te laten vallen, ongeacht diesel of benzine.
Als je tot de laatste druppel rijdt neem je alle vuil in je brandstoffilter, als er nog wat inzit scheelt dat (er gaat wel nog altijd vuil naar de filter, maar daar dient ie dan ook voor e)
Comment
-
ik rij mijn tank altijd leeg, daar zit geen vuil meer in. de 1.6D van een golf 2 heeft aan zijn brandstofpomp ook een hendeltje waarmee je de boel kan ontluchten. die zijn er vroeger zelf op voorzien om te kunnen ontluchten aan de kant van de weg.
ik ben geen voorstander om halfweg al opnieuw te tanken, je sleurt enkel balast mee dan, en dan komt de zuinigheid niet te goede. heb de auto gekocht met 360 000km op de teller, ben vandaag 411 111 gepasseerd en nog niks van problemen ondervonden. ik wil persé weten wat de ondergrens is. ik tank nu regelmatig 50-51liter, dus ken men auto nu wel goed vanbuiten. zal niet gauw meer stilvallen nu ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenn/o maar dat van bij een halve bak al gaan tanken, dat komt zo 60+ over... allez, mijn schoonvader die zie ik dat ook nog doen.
Zijn zo van die regeltjes die ze zelf opleggen maar waar ze het waarom of het nut niet van kunnen uitleggen
Zoniet: met al mijn vervoermiddelen tot in het rood/reserve, en dan gewoon volgooien.
Wat ik helemaal niet snap, zijn mensen die gaan aanschuiven omdat de benzine/diesel 3 cent opslaat. Ze kunnen dan (als ze geluk hebben!) 50 liter tanken en hebben 1,5 euro uitgespaard...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
dat was net hetzelfde vroeger met 95 en 98. iedereen maar 95 tanken, want het is goedkoper. t scheelt hem nog geen 20fr op een tank.
bv nu:
95ron: 1,761
98ron: 1,790
50liter tanken 88,05€ VS 89,5€.
scheelt hem dus 1,45€ of een goeie 58fr. vroeger scheelde dat minder. ga je nu echt op 90€ brandstof kijken naar 1€??? de tijd dat ze staan aan te schuiven hebben ze waarschijnlijk al de helft ervan verloren. doordat ik mijn halve tank zuiniger leegrijd en 3dagen later ga tanken, ga ik waarschijnlijk meer bespaart hebben dan die 1€ goedkoper tanken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenn/o maar dat van bij een halve bak al gaan tanken, dat komt zo 60+ over... allez, mijn schoonvader die zie ik dat ook nog doen.
Zijn zo van die regeltjes die ze zelf opleggen maar waar ze het waarom of het nut niet van kunnen uitleggenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik tank pas als de auto op stilvallen staat, ben al een paar keer op een tankstation aangekomend al bollend ook (had die niet stilgevallen, was nog doorgereden naar het volgende :-) )
met mijn firmawagen was het de sport er zoveel in te krijgen, record staat op meer dan 63liter terwijl de tank volgens fabrikant maar 55liter is. bij tdci motoren nemen ze het veiligste voor het veiligste zodat die dieselpomp NOOIT zonder valt (of het is einde pomp). ze nemen zeker 5liter reserve terwijl de auto allang zegt dat die leeg is, de tank ook onder het rood staat en niet stilvallen.
de golf zou ook 55liter hebben, toen ik daarmee stilgevallen ben, kreeg ik er maar 52liter in
in het midden vd weg op een spits uur,dan zul je niet meer rijden tot ie stilstaat denk ik.
Ik ben zo eens stil gevallen op een 1 richtingsbaan in het centrum van amsterdam op een prachtige zomer dag om een uur dat zowat iedereen,
naar de stad afzakt,ik kan je zeggen NIET fijn en zeer veel stress,zeker als ze achter jou maar blijven toeteren,en je u wagen niet meer aankrijgt.
Zelfs niet met 2 batterijen in lijn als starthulp,in dit geval loog het niet aan te kort benzine,maar eerder aan overhitting (thermostaat was niet super meer).
Icm een electrish probleem dat maar onvindbaar was,kan je zeggen na dit gebeurt is (heeft hij 9 u in de garage gestaan voor het elec probleem te vinden !)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenn/o maar dat van bij een halve bak al gaan tanken, dat komt zo 60+ over... allez, mijn schoonvader die zie ik dat ook nog doen.
Zijn zo van die regeltjes die ze zelf opleggen maar waar ze het waarom of het nut niet van kunnen uitleggenHier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenIeder zijn gewoonte zeker,is toch ook niet fijn,dat je elke moment kan gaan stil vallen,wat als het nu is dat je stilvalt tussen 2 benzinepompen in,
...
ik ken men tankmeter dan ook vanbuiten, na voltanken zal de tank op 450km op 3/4de staan, halverwege staat die na 700-750km, 1/4de haalt die na 900-950km, uitzonderlijk eens 1000km.
naaldje leunt tegen reserve aan rond de 1200km en stilvallen zo tussen 1350-1400km.
in ninove (waar men ma woont) heb je pakweg elke 300meter een tankstation. daar kan ik me wel eens permiteren van te proberen zo ver mogelijk te geraken. als ik in de spits door het stad moet, zal ik wel op tijd tanken
men ma woont op 55km van mij. als ik thuis instap en de dagteller staat op 1280km, dan zal ik wel tanken voor ik vertrek. staat die net tegen reserve, dan weet ik dat ik vlot 150-200km overheb en rijd ik nog eens heen en terug voor ik tank
Comment
-
Kwestie van nog wat meer in de pot te roeren:
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
De nieuwe verkeersbelasting die de Vlaamse regering plant, zal duurder worden voor iedereen die een wagen heeft die ouder is dan drie jaar. Dat meldt mobiliteitsclub VAB. VAB wil dat Vlaams minister van Financiën Philippe Muyters (N-VA) zo snel mogelijk duidelijkheid schept.
Uit een enquête van VAB bij ruim 6.200 automobilisten blijkt dat zes op de tien Vlaamse automobilisten niet akkoord gaan met de geplande verkeersbelastinghervorming, waarbij de berekening niet langer gebaseerd zou zijn op het motorvermogen, maar wel op de uitstoot van de wagen.
De nieuwe verkeersbelasting zou met name ook de 60-plussers straffen die weinig rijden. Zij houden volgens VAB immers hun (vaak oudere) wagen om mobiel te blijven, maar rijden doorgaans minder kilometers.
VAB maakte een simulatie van het effect van de nieuwe verkeersbelasting op vijftien veel verkochte modellen. Bezitters van een gezinswagen type Ford Focus, Volkswagen Golf of Opel Astra zullen tot 50 procent slechter scoren op CO2 en dus verhoudingsgewijs meer betalen dan nieuwe wagens, luidt het.
Onbegrip
VAB vindt het onbegrijpelijk dat de Vlaamse regering het bezit van een wagen extra wil belasten terwijl het gebruik van een wagen de afgelopen vijf jaar reeds zwaarder belast werd. De brandstofprijzen stegen immers sterk en bijgevolg ook de accijnzen en btw op brandstof. "De afgelopen vijf jaar was er al een jaarlijkse belastingverhoging op gebruik van 20 tot 94 euro voor de gemiddelde automobilist", luidt het.
VAB meent dat niet het bezit, maar wel het gebruik van een wagen belast moet worden. Dit is volgens de mobiliteitsclub immers sociaal rechtvaardiger. Daarnaast mag de nieuwe verkeersbelasting volgens VAB niet duurder uitvallen voor de gemiddelde gezinswagen en moet de komst van het wegenvignet mee verrekend worden in de verkeersbelasting zonder dat dit een verhoging betekent van de huidige verkeersbelasting.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
Comment