Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
    wow, ik zat onlangs in griekenland en zag euro95 staan aan 2,058
    ik kreeg spontaan krampen als ik daar zou wonen
    Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
    En de krampen na het tanken van ron100 aldaar...
    Geen wonder dat iedereen er LPG installeert.
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    lpg in griekenland verboden voor particulieren
    Wist ik niet, maar ik heb wel enorm veel LPG-tanks gezien hoor.
    Er zijn ook wel betrekkelijk veel zelfstandigen daar.
    verkeerd uitgedrukt, alleen overheidsdiensten en taxi's mogen op gas rijden, ik dacht zelfs de atheense taxi's verplicht op gas
    http://www.magbaztravels.com/content/view/1070/30/

je hebt gelijk hoor, lpg is aan't boomen sinds vebod is opgeheven
    Atheense taxi's karren al jaar en dag (vooral) rond op diesel.
    Diesel is sinds dit jaar voor de stedelingen ook toegelaten (was vroeger verboden).
    Volgens mij is de LPG-regelgeving toch omgegooid.
    Moet het eens uitzoeken, want ik denk echt dat het intussen voor iedereen is toegelaten.
    Grappig, kwam ook net op die site uit :]
    Zij hebben ginder vooral gelijk, denk ik...
    Lpg is begin de jaren tachtig in Griekenland geïntroduceerd, inderdaad om vooral de duizenden taxi's in Athene ecologischer te laten rijden. Was toen vooral één van de aanleidingen om het smog in Athene te verhelpen. Ook de introductie van de even en oneven nummerplaten die toestemming hadden om in het centrum van Athene te rijden was toen een noodzaak.
    Eind jaren negentig, begin 2000 is dan de LPG een algemeen product geworden voor iedereen, zonder veel succes wel. Nu met de crisis (voor sommige) is er terug meer vraag en behoefte aan gas, slechts een veertigtal stations telt Griekenland.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Lpg is begin de jaren tachtig in Griekenland geïntroduceerd, inderdaad om vooral de duizenden taxi's in Athene ecologischer te laten rijden. Was toen vooral één van de aanleidingen om het smog in Athene te verhelpen. Ook de introductie van de even en oneven nummerplaten die toestemming hadden om in het centrum van Athene te rijden was toen een noodzaak.
      Eind jaren negentig, begin 2000 is dan de LPG een algemeen product geworden voor iedereen, zonder veel succes wel. Nu met de crisis (voor sommige) is er terug meer vraag en behoefte aan gas, slechts een veertigtal stations telt Griekenland.
      In Athene zie je de laatste jaren duidelijk veel wagens uit het straatbeeld verdwijnen, en de voorbije twee jaar exponentieel. Ze hebben daar veel zware SUVs rondrijden met dito motorisaties, en het waren dan ook die exemplaren die erg vaak met LPG bleken rond te rijden. De overige staan tegen spotprijzen her en der te koop. Ook veel geïmporteerde BMW x20d gezien trouwens.
      Ik wist dat de smogproblematiek aan de basis lag van dat specifieke beleid (artsen mochten bv. wel altijd de baan op, ongeacht even of oneven plaat, niet?), maar wist niet dat LPG er al zolang was toegestaan.
      De brandstofprijzen zijn daar werkelijk afschuwelijk gestegen de laatste tijd. Autorijden is er dan ook een privilege voor de welgestelden aan't worden.
      Ik herinner me nog de nachtelijke files op de verbindingswegen (vgl. met E40 op maandagochtend maar dan om 2am in't weekend...)
      Dat laatste zie je nu ook niet meer. Taxi's zijn door de hogere dieselprjs ook duurder geworden, en die staan daardoor ook dikwijls in lange rijen op klanten te wachten (waar je'r vroeger haast om moest vechten). Op de eilanden zijn die fenomenen wel minder aanwezig, lijkt me.
      Zo zie je ook maar hoe de impact van fuel zich overal anders uit.
      Want met die VAA in BE ... Nu begin ik wel af te wijken ;]

Comment

• LPG begint ook serieus duur te worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
          In Athene zie je de laatste jaren duidelijk veel wagens uit het straatbeeld verdwijnen, en de voorbije twee jaar exponentieel. Ze hebben daar veel zware SUVs rondrijden met dito motorisaties, en het waren dan ook die exemplaren die erg vaak met LPG bleken rond te rijden. De overige staan tegen spotprijzen her en der te koop. Ook veel geïmporteerde BMW x20d gezien trouwens.
          Ik wist dat de smogproblematiek aan de basis lag van dat specifieke beleid (artsen mochten bv. wel altijd de baan op, ongeacht even of oneven plaat, niet?), maar wist niet dat LPG er al zolang was toegestaan.
          De brandstofprijzen zijn daar werkelijk afschuwelijk gestegen de laatste tijd. Autorijden is er dan ook een privilege voor de welgestelden aan't worden.
          Ik herinner me nog de nachtelijke files op de verbindingswegen (vgl. met E40 op maandagochtend maar dan om 2am in't weekend...)
          Dat laatste zie je nu ook niet meer. Taxi's zijn door de hogere dieselprjs ook duurder geworden, en die staan daardoor ook dikwijls in lange rijen op klanten te wachten (waar je'r vroeger haast om moest vechten). Op de eilanden zijn die fenomenen wel minder aanwezig, lijkt me.
          Zo zie je ook maar hoe de impact van fuel zich overal anders uit.
          Want met die VAA in BE ... Nu begin ik wel af te wijken ;]
          Klopt, alsook taxi's en nog andere "noodzakelijke" voertuigen die voor bepaalde beroepswerkzaamheden nodig waren.

In Juni waren er bij "ons" nog volgende prijzen: IMG-20120627-00132.jpg
          Binnen een dikke drie weken zullen we nog eens gaan kijken hoeveel het dan is.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Morgen tweede prijsstijging binnen dezelfde week voor zowel diesel als benzine!

Comment

• En dat samen met de vervroegde inhouding op pensioensparen en het aanpassen van de VAA.... Paniek in Brussel voor de begroting?

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Morgen tweede prijsstijging binnen dezelfde week voor zowel diesel als benzine!
                Heb het ook al gezien.
                Weer voor 1 centje of iets meer.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Die extra tax hebben ze dan toch niet van mij,heb hem voorbije weekend al vol gedaan voor komende weekend

Let nu amper nog op de prijs,gezien de auto meer binnen staat dan ie rijd,en de scooter verbruikt toch geen hol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                    Let nu amper nog op de prijs,gezien de auto meer binnen staat dan ie rijd,en de scooter verbruikt toch geen hol
                    Zal toch wel verandering in gaan komen bij dees weer?

Comment

Dju de afstanden die ik nu nog moet doen deze week,zijn ook met dit *** weer goed te doen.
                      En kan meestal kiezen waneer ik vertrek,dus als het even stopt,ben ik droog ter plekke

Comment

• wat verbruikt zo een scooter dan? toen ik destijds met mijn camino reed, was de 4liter tank na een 80-100km toch leeg.
                        loop al de hele tijd in mijn hoofd om zo een oude moto diesel te gaan zoeken en zien wat daarmee aan te vangen is (ik weet dat er bestaan, vind er alleen geen)

Comment

Bwa..

Deze ochtend met de scooter 35km door de gietende regen gereden, en enkel mijn handen waren vochtig nadat ik mijn andere kledij aangedaan had.

Ik stop alleen met rijden op twee wielen als het ijzelt of sneeuwt, voor al de rest is er een oplossing.

En met 2,35 liter doe ik 100km...
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• De prijzen zijn nog eens gedaald, de vraag is hoe lang het deze keer zal duren.
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Bwa..

Deze ochtend met de scooter 35km door de gietende regen gereden, en enkel mijn handen waren vochtig nadat ik mijn andere kledij aangedaan had.

Ik stop alleen met rijden op twee wielen als het ijzelt of sneeuwt, voor al de rest is er een oplossing.

En met 2,35 liter doe ik 100km...

A voila,vandaag moest ik even weg,en was droog kwam buiten en begon natuurlijk te gieten.
                              Maak ik meer mee hoor en dan ben je terplekke en is het droog
                              Enfin ik vertikte het de auto uit stal te halen,laat die maar lekker droog staan zeg ik dan,en hoppa scooter op.
                              Morgen moet de auto wel buiten (even controle bij garage ivm ruitensproeiers) maar mag wel is op week(bijna 2weken) 1x naar de stad heen en terug geweest.
                              Edus morgen nog eens even 5 km heen en terug en namiddag gebruik ik weer de scooter
                              maar de triestige winter komt er aan,dus zal scooter eerder op stal gaan jammer genoeg.
                              Last edited by ; 18/10/2012, 00:33.

Comment

• Deze wil ik jullie toch niet onthouden, dit waren de brandstofprijzen van twee weken geleden op Kreta.

PA191776.jpg

Waarom blijft die foto niet zichtbaar?

Comment

• WTF, diesel @ 1,54€/l :s
                                  Ben ik nu ineens blij dat die hier maar 1,40 kost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                    WTF, diesel @ 1,54€/l :s
                                    Ben ik nu ineens blij dat die hier maar 1,40 kost
                                    De officiële dieselprijs ligt bij ons ook op 1,54 dus die 1,40 zal wel ver het absolute minimum zijn.

Comment

• gisteren nog 1.396€gezien aan den Esso in Rijkevorsel
                                      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

• Na mijn laatste tank "zuinig" gereden te hebben denk ik toch dat ik goedkoper zal moeten tanken om iets te besparen, want dat zuinig rijden brengt me niks op. (dit ondanks mijn slechte ervaring die ik reeds heb gehad met goedkopere brandstof)
                                        Want het eco rijden was een totale flop:
                                        max 100 km/h, niet snel optrekken aan de lichten, cruisecontrol waar mogelijk, uitrollen bij rood licht, geen airco, ...
                                        Tankbeurt daarvoor:
                                        altijd snel optrekken, max toegelaten snelheid rijden en soms zelfs wel wat meer, wel airco, ...
                                        Uiteindelijk verschil in verbruik over een volle tank (60 liter): 0,1 liter/100 km, dus 1 liter op 1000 (€

Comment

• Ik heb laatste 3 of 3 tankbeurten ook een beetje op het verbruik gelet. Eigenlijk vooral 110 rijden op autostrade ipv 128 en mijn verbruik zakte van 7 ltr naar net iets onder de 6. Nog veel voor een tamme 1.9 maar nog meer eco rijden ga ik niet doen want dan rij ik toch maar iedereen in de weg
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X