Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Viel me precies op dat de naft zo goedkoop stond of keek ik weer scheil ?
    1,53 voor super 98 maar ? en 10 cent minder voor super 95 ?
    Laatst nog 98 getankt aan 1,65/liter

Sent from my iPad 3 using Tapatalk

Comment

• Ik tankte vandaag 98 aan 1.66 (texaco)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
        Viel me precies op dat de naft zo goedkoop stond of keek ik weer scheil ?

Sent from my iPad 3 using Tapatalk
        Tarara, in mijn buurt allemaal 1,714, triestig =(
        Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
        #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
        #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
        #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
        #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
        #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
        #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
          Viel me precies op dat de naft zo goedkoop stond of keek ik weer scheil ?
          2000 Lancia Delta 1.9 TD
          2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
          eg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guess_who Bekijk Berichten
            Ten opzichte van wat ik eerder betaalde stond hij dan wel goedkoop hoor 1.53 /l 98 toen ,terwijl je anders vaak vlot 1.72 betaald.
            Ach opzich speelt het bij mij niet echt meer momenteel.
            Rijd amper nog veel , dus als hij dan buitenkomt mag ie er wel doortrekken
            Rij enkel nog lange afstanden , rest doe ik op 2 wielen

Comment

• Was meer bedoeld op het feit dat je de prijzen nog goedkoop durft te noemen, als je vergelijkt met een aantal jaar geleden, toen het nog rond de euro/l kostte...
              2000 Lancia Delta 1.9 TD
              2000 Fiat Barchetta 1.8 16v
              eg

Comment

• Hier in de buurt is altijd Lukoil de goedkoopste (van de min of meer 'normale' merken toch)
                98 staat nu aan 1,616
                2.0 JTDm

Comment

• Bij mij in de buurt (Dendermonde) staat die €1,606 bij Gabriëls. Heb ik nog niet veel gezien, meestal is de DATS24 de goedkoopste (momenteel €1,628 .

Ze hebben wel precies iets nieuw, misschien wel interessant:

Comment

• Hier is een nieuw Esso-station open en daar staat de 98 momenteel € 1,59

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guess_who Bekijk Berichten
                      Was meer bedoeld op het feit dat je de prijzen nog goedkoop durft te noemen, als je vergelijkt met een aantal jaar geleden, toen het nog rond de euro/l kostte...
                      Daar geef ik je 100 % gelijk in , maar ja de mannen in brussel hebben geld nodig , dus waar makkelijker dan onze melk koe de wagen.

Comment

• Interessant weetje: als de superbenzine aan 1,415 euro per liter staat, dan betalen we daar €0,6245 accijns op. Het tankstation wenst gemiddeld zo een €0,5452 over te houden aan 1 liter. Daarop komt dan nog eens een belasting van 21% voor de consument. De consumentenprijs Pc = (€0,6245 + €0,5452) * (1+0,21) = €1,415.

Conclusie is dus dat we €0,87/liter aan belastingen betalen als superbenzine aan €1,415 staat. Dit is bijna 2/3 vd verkoopprijs. Toch wel veel

Comment

• en das nog niet alles.

als gij 1 uur werkt bij uwe baas, dan betaald diene al een hoop belastingen op u.
                          als gij dan u loonbrief krijgt, dan gaat er van u deeltje nog eens een hoop vanaf.

reken maar vlot dat gij al 25-30%van u bruto loon afgeeft aan belastingen. (en nog niet gerekend wat uwe baas voor u betaalde aan belasting). (2100-2200€ bruto is nog een 1500€ netto over)

dus stel, ge krijgt 100€ bruto loon om naft te kopen op een maand.
                          krijgt ge daarvan nog een 70euro van in u handen.
                          met die 70€ koopt gij dus 50liter naft (=70,75€)
                          daar is de staat al met 12,3€ aan BTW weg en 31,2€ aan accijns.

met u 100€ bruto dat ge hebt om brandstof te kopen, is er 73,5€ naar de staat gevloeid (30€ op u loon, 12€ aan BTW op naft, 31€ aan accijns).
                          voor dat gij die 50liter op straat kunt oprijden, hedde al een hoop wegentax betaald, verzekering (+BTW op u verzekering),onderhoudskosten waar ook BTW wordt bijgerekend ..... en ow wee als uwe auto een hoog CO2 gehalte heeft want dan betaald ge nog EXTRA belasting op uwe auto (50liter oprijden is 50liter oprijden, of da nu in ne prius of ne porsche is maakt toch niet uit. de staat heeft zijn geld al uit al u kosten. met uwe porsche gaat ge veeeeeeeel rapper weer aan de pomp staat = tsjing tsjing voor de overheidskassa)

Comment

• De eindconclusie is natuurlijk wel dat de overheid het nodig heeft. In principe als we gebruik maken van al de faciliteiten die de overheid ons aanbiedt, mogen we 'blij' zijn dat we belastingen betalen.. Moest er bijvoorbeeld op het spoor geen overheidssteun zijn, wil je niet weten hoeveel je betaalt voor een trein ticket.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomáš Bekijk Berichten
                              De eindconclusie is natuurlijk wel dat de overheid het nodig heeft. In principe als we gebruik maken van al de faciliteiten die de overheid ons aanbiedt, mogen we 'blij' zijn dat we belastingen betalen.. Moest er bijvoorbeeld op het spoor geen overheidssteun zijn, wil je niet weten hoeveel je betaalt voor een trein ticket.
                              Helemaal waar, dank zij de vele belastingen en taksen kunnen jullie tevens genieten van het beste wegennet van de wereld, en kan iedereen van over de hele
                              wereld gratis meegenieten van de uitkeringen en de goede gezondheidszorg die Belgie kan aanbieden. Die belastingen zullen uiteraard nog fors moeten verhoogd worden om al die goede zorgen te kunnen handhaven de komende jaren.

Comment

• Vandaag voor het eerst sinds ik de C4 heb eens NIET bij een Shell station gaan tanken, maar bij Esso Bruno.
                                Eens zien hoe dat gaat bevallen.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Vandaag voor het eerst sinds ik de C4 heb eens NIET bij een Shell station gaan tanken, maar bij Esso Bruno.
                                  Eens zien hoe dat gaat bevallen.
                                  hoe? denk je dat te gaan merken als je zelfde octaan gehalte tankt?
                                  knap.. ik voel zelfs geen verschil tussen 95 en 98 op mijn moto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                    hoe? denk je dat te gaan merken als je zelfde octaan gehalte tankt?
                                    knap.. ik voel zelfs geen verschil tussen 95 en 98 op mijn moto.
                                    Octaan gehalte??
                                    Het gaat over diesel he.

Op financieel vlak is het aller sinds een heel verschil, ik heb bij Shell sinds eind 2010 niet meer zo goedkoop getankt als nu bij Esso.

Ik merkte in het verleden al een serieus verschil tussen de V-Power diesel en de gewone diesel bij Shell.
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• serieus verschil ???

geloof ik niet, alle tests blijven tegendeel aantonen, heel kleine verschillen die meerprijs niet verantwoorden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                        serieus verschil ???

geloof ik niet, alle tests blijven tegendeel aantonen, heel kleine verschillen die meerprijs niet verantwoorden !
                                        Tja, jij gelooft wat jij wilt.
                                        Ik weet wat ik zelf heb kunnen ervaren!
                                        Motor die moeilijk deed, tegensputterde bij optrekken, hoger verbruik en dus minder kilometers kunnen doen. Hierdoor kwam het mij uiteindelijk duurder uuit.

Comment

• Ik weet 1 ding..nl dat ik met Shell meer km's kan afmalen dan met enig ander kwaliteitsmerk(shell V-power 9,geloof het of niet ..

Comment

Working...
                                          X