Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgens die site spenderen Belgen 0,99% van hun jaarlijks inkomen aan brandstof... Ik zit dan toch wel heel ver boven het gemiddelde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
      Volgens die site spenderen Belgen 0,99% van hun jaarlijks inkomen aan brandstof... Ik zit dan toch wel heel ver boven het gemiddelde.
      En als ik kijk naar mijn jaarlijks verbruik dan moet ik toch wel een zeer groot inkomen hebben (alléé toch moest het inderdaad maar 0,99% van mijn inkomen zijn ).
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Dat op die site dat zijn dan ook gemiddelden he, als je al de mensen neemt die enkel maar wat korte afstanden doen, dan zou dat wel kunnen kloppen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• De maximumprijs voor een liter lpg bedraagt vanaf morgen 0,6730 euro, een stijging met 3,5 eurocent. Dat meldt de FOD Economie. De prijsstijging is het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

da's in verhouding tot de prijs per liter v autogas wel fikse prijsverhoging die 3,5 eurocent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
            De maximumprijs voor een liter lpg bedraagt vanaf morgen 0,6730 euro, een stijging met 3,5 eurocent. Dat meldt de FOD Economie. De prijsstijging is het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

da's in verhouding tot de prijs per liter v autogas wel fikse prijsverhoging die 3,5 eurocent
            Vorige winter is die eens gestegen met 8.3 cent in een keer dacht ik plost was het 80cent...en zo zit je rap aan de helft van benzine ipv 1/3
            Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
              De maximumprijs voor een liter lpg bedraagt vanaf morgen 0,6730 euro, een stijging met 3,5 eurocent. Dat meldt de FOD Economie. De prijsstijging is het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

In Frankrijk zie ik LPG al enkele jaren aan bijna 1 Euro de liter staan, dan is het in Belgie nog steeds spotgoedkoop te noemen om op gas te rijden.

Comment

• Het is misschien al iemand opgevallen, maar de brandstofprijzen zijn de laatste dagen "in vrije val". Brandstof zou tegen eind 2014 een kleine 10% tot 15% goedkoper worden tov van de huidige prijzen. Is eigenlijk wel goed nieuws

Comment

• geloof er niets van...
                  hoe kan die dat nu trouwens weten?
                  allemaal 'als' en 'indien' en...
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Dit bericht wordt ook al sterk genuanceerd op Netto : http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/a...03253-2210.art

Bovendien zijn de beursberichten over de evolutie van de olieprijzen helemaal niet zo positief.

voorbeeld ... op 6 september zeiden ze dit nog : http://www.beursduivel.be/nieuws/2639165/olieprijs-flink-omhoog.html
                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• In alle geval de naft slaat morgen weer 4 cent af. Als je dan aan de kanten van Geel gaat tanken kan je al terug rond 1,40 euro tanken voor een litertje... dat is toch lang geleden

Comment

• Net terug uit vakantie. Ben deze keer vergeten een foto te trekken van de brandstofprijzen in Griekenland. De goedkoopste diesel stond daar €1,496 en de duurste super ging daar over de €2,0. Ben benieuwd of ze daar zouden kunnen "genieten" van die "vrije val". Ik zou er alvast niet te veel op rekenen.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Kunnen die dat daar nog betalen in Griekenland? Hoe is het daar gesteld met de 'gewone' man in de straat na een paar jaar crisis? Kunnen die bijvoorbeeld nog een auto/huis/kinderen onderhouden? Heb je daar zicht op el greco (je nickname doet me veronderstellen dat je er ook familiebanden hebt)?
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            Het is misschien al iemand opgevallen, maar de brandstofprijzen zijn de laatste dagen "in vrije val". Brandstof zou tegen eind 2014 een kleine 10% tot 15% goedkoper worden tov van de huidige prijzen. Is eigenlijk wel goed nieuws

http://www.gva.be/nieuws/economie/ai...goedkoper.aspx
                            Had dat ook al gezien ja.
                            Nu die 10% dat lijkt veel maar eigenlijk is dat toch ook niet zo veel.
                            10% op 1,50 euro is 15 cent, op één jaar tijd is de schommeling tussen de hoogste en de laagste brandstofprijs vaak al groter dan 15 cent.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Heb het ook al willen merken, krijg constant mails van brandstofprijzen dat alles maar daalt. Mag zo blijven voor mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Net terug uit vakantie. Ben deze keer vergeten een foto te trekken van de brandstofprijzen in Griekenland. De goedkoopste diesel stond daar €1,496 en de duurste super ging daar over de €2,0. Ben benieuwd of ze daar zouden kunnen "genieten" van die "vrije val". Ik zou er alvast niet te veel op rekenen.
                                Hier in Spanje staat de diesel momenteel ook een pak duurder dan in Belgie, en benzine voor 1,40 Euro zoals ik hier lees is ook een utopie in het land van de zon, ondanks de brandstofprijzen in Belgie de laatste 2 weken meermaals in prijs gedaald zijn zijn ze in Spanje nog geen ene cent gedaald, Griekenland en Spanje zijn zogenaamde crisislanden, maar de Spanjaarden rijden hier toch wel meer dan ooit, naar de overvolle restaurants of naar de vele shoppingcentra waar ze wel degelijk veel kopen. Crisis, een lachertje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Kunnen die dat daar nog betalen in Griekenland? Hoe is het daar gesteld met de 'gewone' man in de straat na een paar jaar crisis? Kunnen die bijvoorbeeld nog een auto/huis/kinderen onderhouden? Heb je daar zicht op el greco (je nickname doet me veronderstellen dat je er ook familiebanden hebt)?

als ik mijn reizen naar griekenland voor en na de crisis vergelijk rijden ze er alleszins geen meter minder op.
                                  ze hebben we lschrik voor e toekomst ,wat er voor zorgt dat nieuwverkopen sterk gedaald zijn. je ziet er vaak amper de allernieuwste modellen rijden. maar besparen op auto rijden? nee hoor.. valt me ook altijd op als je naar landen gaat die stukken armer zijn dan hier, men rijdt er net evenveel.
                                  ik was 2 weken geleden nog in albanie.. tirana stikt van de auto's, ok wel hoofdzakelijk second hand 'import' maar de gebruikkost van een wagen kan je toch ehcdt niet zoveel drukken. goedkoper onderhoud miss, maar verbruik, banden en reparaties kosten er vaak ook genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                                    Volgens die site spenderen Belgen 0,99% van hun jaarlijks inkomen aan brandstof... Ik zit dan toch wel heel ver boven het gemiddelde.
                                    zelfs als gasverbruik en stookolieverbruik thuis (toch ook brandstof) niet meetellen kan ik dit niet geloven.
                                    gemiddeld loon is misschien 1500 per maand, dan tel ik al de niet werkenden, kinderne, bejaarden nog niet mee, want die zitten ook in die 0,99%.
                                    15 euro per maand of 180 per jaar dus... dan moet je al HEEL veel mensen hebben die niks nada noppes verbruiken om die honderduizenden pendelaars die gemakkelijk enkele honderden per maand op rijden uit te balanceren.
                                    geloof er niks van.9,99% miss :-), zou nog altijd vrij laag zijn!

EDIT: zou het misschien letterlijk alleen over benzine gaan, en niet over alle andere brandstoffen? we zijn natuurlijk een dieselland plus de diesels rijden dan ook nog eens meer kms. kan me voorstellen dat benzine maar 10-20% is van hoeveelheid diesel die verkocht wordt in belgie. en dan komen we met diesel wel aan 10% van 'income'
                                    Last edited by ; 28/09/2013, 05:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                      zelfs als gasverbruik en stookolieverbruik thuis (toch ook brandstof) niet meetellen kan ik dit niet geloven.
                                      gemiddeld loon is misschien 1500 per maand, dan tel ik al de niet werkenden, kinderne, bejaarden nog niet mee, want die zitten ook in die 0,99%.
                                      15 euro per maand of 180 per jaar dus... dan moet je al HEEL veel mensen hebben die niks nada noppes verbruiken om die honderduizenden pendelaars die gemakkelijk enkele honderden per maand op rijden uit te balanceren.
                                      geloof er niks van.9,99% miss :-), zou nog altijd vrij laag zijn!

EDIT: zou het misschien letterlijk alleen over benzine gaan, en niet over alle andere brandstoffen? we zijn natuurlijk een dieselland plus de diesels rijden dan ook nog eens meer kms. kan me voorstellen dat benzine maar 10-20% is van hoeveelheid diesel die verkocht wordt in belgie. en dan komen we met diesel wel aan 10% van 'income'
                                      Maar in gemiddelden spreken is natuurlijk altijd gevaarlijk, want dan krijg je zoiets van: er zijn ongeveer 4.000.000 wagens in België, dus 1 per 2,5 inwoners, een wagen rijdt gemiddeld 10.000 km per jaar, brandstof kost gemiddeld 1,5 euro per liter, gemiddeld verbruiken nieuwe wagens 5l/100km als berekening krijg je dan ((((1.5 * 5) *10.000 / 100)*100)/2.5)= 30.000 euro bruto inkomen per jaar. (Deze cijfers zijn louter fictief hé en enkel maar om aan te tonen dat over gemiddelden spreken altijd (of bijna altijd) ver van de eigen realiteit is)
                                      Op die site gaat men er van uit dat een gemiddelde Belg zo'n 35.000 euro inkomen heeft en een gemiddelde Belg 0,58 liter per dag nodig heeft (17,5 liter maand of 210 liter per jaar). Dat gemiddelde inkomen is eerder hoog volgens mij en het verbruik eerder laag maar dan spreken we ook van gemiddelden hé.
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Ik heb per maand zo'n 4à 500€ nodig ,weliswaar voor 2 benzine wagens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                          Kunnen die dat daar nog betalen in Griekenland? Hoe is het daar gesteld met de 'gewone' man in de straat na een paar jaar crisis? Kunnen die bijvoorbeeld nog een auto/huis/kinderen onderhouden? Heb je daar zicht op el greco (je nickname doet me veronderstellen dat je er ook familiebanden hebt)?
                                          Neen toch geen familie. Alleé toch niet rechtstreeks, wel via aangetrouwde familie, hij is muzikant, woont hier voor 6 maand de rest zit hij ook op Kreta. Onze toekomst licht binnen afzienbare tijd wel ginder, als we gezond blijven ten minste. Want dat is ginder wel een echt teerpunt.

Er is een zeer groot verschil tussen de (groot)steden en de eilanden. Kreta kan goed voor zichzelf instaan en daardoor merk je de crisis daar niet zo, of toch minder.
                                          Het (berg)dorpje waar wij zitten is nog slechts bewoont door een 65-tal locale inwoners de rest is een internationale mix van al dan niet permanente bewoners. Er is slechts één kafenion, voor de rest is er niets. Inkopen doen we een 12 km beneden aan de kustweg waar alles voorhanden is.
                                          Nu, de mensen die daar in het dorp leven, werken van heel vroeg op het veld. In deze periode is het druivenpluk, in november start het plukken van de olijven (weinig tot geen oogst daar dit jaar in die regio), na januari is het dan weer tijd voor het uren stoken van gelegaliseerde Raki.
                                          Zij wonen natuurlijk niet in kasten van woningen zoals wij hier, maar in piepkleine woningen. De meeste mensen wonen, leven en rijden dan ook zeer bescheiden. Toch zijn er heel veel rijke families. In menige dorpen hebben ze dan ook diverse eigendommen die ze, als de nood er is, verkopen zodat ze aan hun kinderen de nodige ondersteuning kunnen geven.
                                          Op Kreta zeggen ze, alleen bij Merkel is het crisis! Toch, als je goed rondkijkt merk je het daar wel. Uiteraard aan de veel te dure brandstofprijzen, aan de elektrozaak in Ierapetra bvb, waar je tot voor 2 jaar flatscreens kon kopen in alle formaten. Nu hangen er in die winkel enkel nog 32" schermen. De rest kan je uiteraard wel op bestelling kopen. De showrooms bvb, die zijn zo goed als laag. Hier of daar heeft een merk er nog wel een modelletje instaan maar dat is dus beperkt tot 2, 1 of de showroom staat gewoon leeg. Met andere woorden er wordt daar geen enkele nieuwe wagen nog verkocht. (buiten de autoverhuurbedrijven, want die doen het alles behalve slecht)! Je merkt dat dan ook in het straatbeeld, oude pick-ups van 15 à 25 jaar oud naast meer recentelijk van een 4 à 5 jaar oud.
                                          Daarnaast zie je dan weer dat er nog dagelijks door heel der familie heel veel uit wordt gegeten. (blijkbaar net als in Spanje). Toch ook hier een kentering, ze zoeken nu meer de goedkopere restaurants, maar die zitten 's avonds laat dan ook meestal vol.

Toch nog twee kleine anekdotes neerpennen van deze totale off-topic bijdrage.
                                          De school is sinds 15 september net terug begonnen. Twee dagen later staakten de leraren vermits ze hun loon van mei/juni nog niet gekregen hadden. De andere reden van de staking was dat de klasje ook te groot waren (gekend probleem zoals hier).
                                          Een doktor zijn pensioen hebben ze met de helft afgenomen. Van €1600!!! naar €800. Schandalig zou je zeggen maar het verhaal is niet compleet. De "brave" man heeft wel jaren dubbel pensioen gekregen via diverse instellingen.

Yassas.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X