Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aan honderd dollar den barrel gaat er een halve euro per liter ruwe olie naar het land van herkomst(neem voor t gemak een barrel als 160l en 100 dollar als 80 euro). Op die manier aan een euro geraffineerd aan de pomp raken is niet gemakkelijk.
    Last edited by Den Paarse Capri; 28/11/2014, 19:32.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
      Idd. Ik denk nog regelmatig aan de tijd dat ik mijn ex-Polo (diesel) nog voor 800 frank volgooide.
      Mijn Fiatje gooi ik nog altijd vol voor 800 frank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
        Als ze die accijnzen eens wat verminderen e zouden dr prijzen gemakkelijk onder den euro komen zoals 10j geleden
        De Europese Commissie heeft vandaag de begroting beoordeeld van Michel I en stelt ondermeer dat er een tax-shift moet komen waarbij de lasten niet op arbeid (en nee, ook niet op vermogen) maar op consumptie en vervuiling worden geheven.
        Aangezien de brandstofprijzen dalen kan je er vanop aan dat de accijnzen zullen stijgen.

Profiteer ervan, ikzelf ben zo dwaas geweest vandaag te tanken.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
          Mijn Fiatje gooi ik nog altijd vol voor 800 frank
          Ik kan da me mijn bmw ook, kom ik alleen maar 100-150km ver mee denkik
          BMW X5 45e

Comment

• volgooien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
              Aangezien de brandstofprijzen dalen kan je er vanop aan dat de accijnzen zullen stijgen.
              dat is al lang zo, heet 'omgekeerd cliquet systeem', indertijd ingevoerd door Leterme, 1 van de vele verdoken belastingen die niemand doorheeft

prijsstijgingen van olie worden volle pond doorgerekend, prijsdalingen maar voor ongeveer de helft

Brent crude oil is sinds juni met ruim een kwart gedaald in euro (in dollar zelfs -40%) maar de prijs aan de pomp bijlange niet zoveel. Reden is dus dat omgekeerd cliquet systeem
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• De nieuwe regering is sowieso van plan de accijnzen op diesel sterk op te trekken. Benieuwd naar het effect op de prijzen. Zeker wanneer in de toekomst de prijs voor een vat olie weer de lucht in gaat omdat een of andere kamelenrijder iets doet ontploffen ginder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Zeker wanneer in de toekomst de prijs voor een vat olie weer de lucht in gaat omdat een of andere kamelenrijder iets doet ontploffen ginder.
                  je hebt ruim de tijd om je dak vol zonnepanelen te gooien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    je hebt ruim de tijd om je dak vol zonnepanelen te gooien
                    Alleen maar gesubsidieerde spullen voor mij!

Comment

• ze worden belast, dan nog toch ?

Comment

• Vandaag bakje volgegooid. Zat eindelijk eens terug onder de 70 euro, is heel lang geleden dat dit nog gebeurd is. Prijs stond 1,139.

Comment

• Als de officiële prijs nog wat gaat zakken zoals ze voorspellen zouden er wel eens enkele pomphouders kunnen zijn die gaan stunten met prijzen onder den euro.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Prijzen onder de euro, dat zou schitterend zijn. Good old times. Hoe lang zal dat duren vraag ik mij af.

Comment

• Hoe lang het gaat duren en hoe laag ze zullen gaan zal van de OPEC landen afhangen he.
                              Ze zullen het ook niet te lang gaan laten duren denk ik.
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Nu de mensen weer ff gewoon laten maken aan die goedkope prijzen en daarna weer volle bak omhoog.
                                Zouden reizen en vluchten nu ook goedkoper worden? Want ze voeren wel direct een extra brandstoftoeslag tax in maar andersom niks
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Tja, eigenlijk is het allemaal nog niet zo slecht als wat er jaren geleden voorspelt werd. Toen werd er gezegd dat de diesel nu al lang boven de 2 euro zou zitten, en zelfs bij de hoogste dieselprijs die we gehad hebben zaten we daar nog een heel stuk van verwijderd.
                                  Last edited by knight-rider; 01/12/2014, 01:02.

Comment

• Wat die extra toeslag betreft, bij tellen kunnen ze makkelijk, terug laten zakken is iets heel anders.
                                    Kijk naar de frieten in de frituur, worden de aardappelen duurder dan gaat de prijs van de frieten omhoog, maar als de prijs van de aardappelen een jaar later weer zakt dan blijft de prijs van de frieten toch even hoog.
                                    Of naar het brood, gaat de graanprijs omhoog dan stijgt de broodprijs, gaat de prijs van het graan omlaag dan blijft de broodprijs nog steeds even hoog.
                                    En ga zo maar door ....
                                    Last edited by knight-rider; 01/12/2014, 01:02.

Comment

• Inflatie he... Den ene verhoogt zijn prijzen en den andere volgt.. Maar de prijs naar beneden bijstellen zal enkel gebeuren als het noodzakelijk is... Naar boven bijstellen doet iedereen graag
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

• als de diesel onder den euro zakt, ga ik hier een hoop flessen gaan vullen. heb nu al een 20liter bidon gevuld toen die 1€19 stond. gisteren de halve tank maar weer bijgevuld aan 1€13

Comment

• Vandaag volgegooid aan 1.125.
                                          2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Working...
                                          X