Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
    persoonlijk ikzelf stel me zelfs vragen bij verschil tussen 95 en 98...
    en denk ook tss merken onderling weinig verschil....
    Alleen denk ik wel dat bepaalde 'groteren namen/merken zuiverder/properder gaan werken.... Properdere tanks, betere opslag enz....
    bij diesel heb je soms wel verschil?
    Zo is er ene bij ons id buurt als je daar diesel tankt; stinken...amai ni, terwijl wagen dit bij andere pomp niet had...
    Verschil qua verbruik, is er sowieso.
    Qua performance, mwah.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      En niemand weet wat die additieven zijn. En moest het al een wondervloeistof zijn, 1 liter in een tank van 10.000 liter, 't zal veel geven.
      Hm. Ik vind kleine hoeveelheden additieven eigenlijk perfect normaal en niet zonder nut. Bewaarmiddelen, antiklopmiddelen, detergenten...
      Die zuinigheidsbevorderende spulletjes zijn dan weer niet te vertrouwen.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
        In kapellen is het hetzelfde met de esso express daar.
        Als je op je ticketje van de pomp kijkt staat er vanonder, uitgebaat door Maes brandstoffen.

Dus volgens mij is dat gewoon dezelfde diesel als bij maes (kan fout zijn)
        Klopt, hier loopt al een draadje over dacht ik.
        Ik heb daar al meerdere malen over bericht.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
          Wie kan het zich wel permitteren? Misschien kunnen leveranciers zich soms permitteren om slordig te zijn wanneer ze leveren aan de kleintjes ja. Tank niet kuisen bij een wissel en zo.
          De heel goedkope Pakistanen of Indiërs hier in de buurt vertrouw ik toch niet.
          Zitten in heel oude stations die nooit vernieuwd zijn en zelf 10 tal jaren buiten gebruik geweest zijn.
          Je zou je soms afvragen of ze dat niet gekraakt hebben.

Sent from here
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
            De heel goedkope Pakistanen of Indiërs hier in de buurt vertrouw ik toch niet.
            Zitten in heel oude stations die nooit vernieuwd zijn en zelf 10 tal jaren buiten gebruik geweest zijn.
            Je zou je soms afvragen of ze dat niet gekraakt hebben.

Sent from here
            Als ge natuurlijk geen geld hebt om uw installatie te onderhouden hebt ge een probleem. Maar het ging hier om kleine namen als DATS en Gabriels. Trouwens, ik herinner me een architect die tankstations tekende. En dat er heel grote verschillen zaten tussen de grote merken betreft de kwaliteit van de installatie. Niet dat ge dat merkt aan uw naft
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Mazout komt van bij MAES.

En de benzine 98??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                En de benzine 98??
                Alles wordt geleverd in opdracht van Maes. Soms wordt er wel geleverd door een onderaannemer maar ik veronderstel dat die de producten ook van bij MAES haalt.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Alles wordt geleverd in opdracht van Maes. Soms wordt er wel geleverd door een onderaannemer maar ik veronderstel dat die de producten ook van bij MAES haalt.

Dus eigenlijk koop je een kat in een zak,98 staat hier altijd aan max prijs,ik heb daar geen probleem mee omdat ik dacht hmm Esso kwaliteit moet betaald worden..NOT dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                    Dus eigenlijk koop je een kat in een zak,98 staat hier altijd aan max prijs,ik heb daar geen probleem mee omdat ik dacht hmm Esso kwaliteit moet betaald worden..NOT dus
                    Ik weet dat niet. Waarom zou Maes andere kwaliteit leveren dan Esso. Veel kans toe dat Maes zijn producten in de raffinaderij van Esso gaat halen.
                    Waar tank je juist ergens bij Esso-express?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                      Die in Destelbergen heeft ondertussen dezelfde prijzen als deze in Lochristi.
                      De goedkoopste blijven Lokeren, Melle en Wetteren.

Sent from here
                      Melle was toch 1,231 deze middag maar nits nodig, 1 keer per 8 - 10 dagen ik genoeg 😃

Comment

• Gisterenavond in Kaprun Oostenrijk getankt. Super 98 was maar 1.180

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          nee, dat zie je niet. voor de keuring had ik de druk zelf van 2bar naar 1,6 verlaagd (op mijn bandendrukding). als die het ook niet zien. daar kan niet meer dan 0,7bar meer ingezeten hebben.
                          15" op een golf 2 met laagprofiel. banden zijn toyo proxes met versterkte schouders.

vanmorgen gaan tanken bij gabriels in vichte. 1.08€/liter
                          Komt misschien door de laagprofielbanden met verstrekte schouders??

Want ik zie dat altijd vrij snel, zowel bij mijn eigen als bij andere auto's.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            hoeveel is uw "abnormaal" hoog verbruik dan?
                            Net geen 7 liter op de laatste tank, vorige was net geen 6,5 liter.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• en toch zit er verschil in. zelf voorgehad, 98 van octa+ pingelen en die van shell vpower niet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Comment

• bij een bepaalde compressie of turbodruk kan de brandstof zelf ontbranden (pingelen) voor de vonk komt. dit is ook afhankelijk van de vervuiling IN de motor (koolafzetting) en de temperatuur van het blok.
                                98 is klopvaster dan 95 maar brand een stuk trager. shell Vpower neemt 95oktaan (welke sneller en eenvoudiger brand) en voegt addetieven toe om die brandstof klopvaster te maken waardoor die 98 evenaart.

afhankelijk van motor tot motor kan de ene minder presteren dan op een andere brandstof. als 98 niet lekker rijd, probeer dan 95. rijd 95 niet lekker, probeer dan 98. er is geen 'beste' brandstof maar je moet gewoon proberen wat het beste rijd.
                                je kan wel al als regel aanhouden dan 95 minder goed is voor hoogcompressieblokken en turboblokken. huidige motoren zijn dan ook uitgerust met pingelsensoren waardoor dat type motor wel nog kan draaien op 95. minder presteren zal een feit zijn dan (de motor gaat namelijk ingrijpen om het pingelen te voorkomen en dit zal resulteren in vermogenverlies). als je niet alle vermogen uit je motor perst, kan je evengoed op 95 rijden. het starten zou zelf vlotter kunnen zijn (95 ontbrand ook veel makkelijker dan 9

Comment

• Ik vermoed dat mijn blok niet echt een hoge compressie heeft, maar ik hang wel veel tegen het rood (na warm rijden natuurlijk). Dus het kan effectief dat ik een verschil merk in het hoger toerenbereik (4500 - 6500) tussen 95 en 98 als ik je uitleg lees?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Net geen 7 liter op de laatste tank, vorige was net geen 6,5 liter.
                                    Ik ben ook van net onder de 6 naar net onder de 7 gegaan...
                                    In de winter heeft uw electronica wat meer nodig van de batterij, de alternator moet meer werken om de batterij goed te houden en je motor doet er dubbel zo lang over om warm te worden.
                                    Last edited by ; 18/12/2014, 08:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                      Als ge natuurlijk geen geld hebt om uw installatie te onderhouden hebt ge een probleem. Maar het ging hier om kleine namen als DATS en Gabriels. Trouwens, ik herinner me een architect die tankstations tekende. En dat er heel grote verschillen zaten tussen de grote merken betreft de kwaliteit van de installatie. Niet dat ge dat merkt aan uw naft
                                      Als je ziet hoeveel stations Dats heeft en hoe groot de Colruyt groep is vind ik dat geen kleine speler. Ze hebben zelf de meeste stations in België die cng verkopen.
                                      Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Sent from here
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                        Melle was toch 1,231 deze middag maar nits nodig, 1 keer per 8 - 10 dagen ik genoeg 😃
                                        Dat is al snel genoeg, bij mij is dit maal vier. 😃

Sent from here
                                        den borre

Int3x0r

Comment

Ik weet dat niet. Waarom zou Maes andere kwaliteit leveren dan Esso. Veel kans toe dat Maes zijn producten in de raffinaderij van Esso gaat halen.
                                          Waar tank je juist ergens bij Esso-express?
                                          N60 Oudenaarde ..maar nu niet meer,,zal vanaf heden wel bij Q8 gaan

Comment

Working...
                                          X