Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verbruik is bij zowel m'n Doblo als bij m'n 500 ook een half litertje hoger in de winter hoor...

Komende zaterdag waarschijnlijk een daling van benzines met 3 tot 4 cent/liter.

Ik was vroeger sceptisch om bij Dats24 te tanken, maar ik denk echt niet dat Colruyt zich veel schandalen kan permitteren. Dat, en het feit dat er enorm veel passage is bij die pompen (ik tank liever ergens waar veel auto's gaan dan ergens waar maar drie auto's per dag tanken), maakt dat ik al eens tank bij Dats. M'n voorkeurstation is nog steeds Shell Express in Ninove, ze hanteren ook dezelfde (goedkope) prijzen dan de Dats er net naast. Maar soms zijn ze enkele dagen 'trager' om hun prijzen aan te passen als er een daling is. Als ik net dan moet tanken, dan is het Dats.

Ter info: gisteren tank gevuld bij Shell Express met diesel aan 1.09x, super 95 staat er nu aan 1.23x
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
      Ik ben ook van net onder de 6 naar net onder de 7 gegaan...
      In de winter heeft uw electronica wat meer nodig van de batterij, de alternator moet meer werken om de batterij goed te houden en je motor doet er dubbel zo lang over om warm te worden.
      Ik kom van gemiddeld zo'n 5,5
      Ik volg jou redenering volledig, maar het verleden toont aan dat er een andere reden moet zijn.
      Ik hou mijn verbruik al bij sinds mijn vorige auto en heb bij deze al koudere/strengere winter gehad, maar nooit zo een hoog verbruik.
      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Verbruik is bij zowel m'n Doblo als bij m'n 500 ook een half litertje hoger in de winter hoor...
      Half litertje oke, geen 1,5 liter he
      Last edited by knight-rider; 18/12/2014, 23:29.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Ik volg jou redenering volledig, maar het verleden toont aan dat er een andere reden moet zijn.
        Ik hou mijn verbruik al bij sinds mijn vorige auto en heb bij deze al koudere/strengere winter gehad, maar nooit zo een hoog verbruik.

Uw model heeft mss meer electronica? Batterij versleten, waardoor alternator nog meer moet werken. Banden op druk? Remschoen die licht aan loopt? Airco veel op max?
        Had je deze auto vorige winter ook?

Comment

• Speciaal voor jou, Int3x0r!

Comment

• Net diesel getankt aan 1.079

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

zin in een nieuwe auto doet ook het verbruik stijgen

Comment

• Ik doe even veel km met Lukoil 95+ (geen idee waar die + concreet voor staat...) als met de 98 van bij Q8 Easy
                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  Ik doe even veel km met Lukoil 95+ (geen idee waar die + concreet voor staat...) als met de 98 van bij Q8 Easy
                  Serieus ,zelf ondervonden dat mijn kar toch minder mooi loopt op 95(per ongeluk ingegooid)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                    Ik doe even veel km met Lukoil 95+ (geen idee waar die + concreet voor staat...) als met de 98 van bij Q8 Easy
                    Ik heb dat eens gevraagd en dat staat voor extra toevoegingen om de naft beter te maken, dan de standaard 95.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                      Serieus ,zelf ondervonden dat mijn kar toch minder mooi loopt op 95(per ongeluk ingegooid)
                      Ge kunt uw motor ook niet vergelijken met de zijne he. Ik merk het zelfs bij de mijne.

Comment

• Allemaal goed en wel met benzine, maar wat met V Power Satansap (diesel)?

Dat zou met een procédé Gas To Liquid zijn gemaakt, met additieven. Zou dat niet mooier verbranden met minder roet voor je dpf shit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                          Ik heb dat eens gevraagd en dat staat voor extra toevoegingen om de naft beter te maken, dan de standaard 95.
                          dwz zeggen dat ze stiekum 98 in de tank gooien, is de plus weg is't 98 en 95 gescheiden

de meetfout is groter dan het verschil tss 95+ en 98

Comment

• denk je dat of weet je dat bobo?

Ik moet zeggen dat Lukoil het enige merk is waar ik geen verschil kan waarnemen
                            2.0 JTDm

Comment

• ik denk dat natuurlijk

Comment

• had gekund, als petrochemist
                                2.0 JTDm

Comment

• 95 is niet zo klopvast. het is heeel eenvoudig om octaan hoger te krijgen met addetieven (octane boosters zijn ook in de handel verkrijgbaar).
                                  om geen mensen te bedriegen bestempelen ze die dan maar als 95+ zeker. want zomaar 98 schrijven op iets wat 95 is met addetieven is ... (shell Vpower benzine).

lood was er vroeger een goede katalisator voor de verbranding en bij het verbod erop hebben ze die dan vervangen door andere chemische rommel. (TEL aka tetra ethyl lood, MTBE methyl tert-butyl ether, ETBE ethyl tert-butyl ether, toluene,...). later bleek dan dat al die spullen kankerverwekkend waren en werden dan verboden (lees vervangen door de volgende).
                                  ze hebben het goeie oude lood, die niet schadelijk was voor ons, vervangen door addetieven die HEEEL schadelijk zijn voor ons. het aanwezig lood was namelijk niet afkomstig van de autos, maar van de loden waterpijpen, kookpannen,...
                                  Is ook één van de politieke blunders destijds (politiekers hadden namelijk gezien dat sinds de jaren 70 de hoeveelheid lood in ons lichaam zakte waardoor er ene besloot dat het door de loodvrije benzine was. ware het niet dat de hoeveelheid lood al sinds eind jaren 1800 al zakte terwijl de autos toen begonnen te rijden)
                                  Last edited by ; 19/12/2014, 20:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ik was vroeger sceptisch om bij Dats24 te tanken, maar ik denk echt niet dat Colruyt zich veel schandalen kan permitteren.
                                    Bij Dats, hier in de buurt, zie ik ze regelmatig leveren. Is een bekende groothandel in brandstoffen uit Hasselt.
                                    Toevallig dezelfde als waar wij onze huisbrandolie bestellen.
                                    Niet dat dit veel zegt over de kwaliteit, maar heb echt geen schrik om daar gaan te tanken.

Comment

• Heb vandaag ook bij DATS getankt. €1,308/l Euro 98

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                        Uw model heeft mss meer electronica? Batterij versleten, waardoor alternator nog meer moet werken. Banden op druk? Remschoen die licht aan loopt? Airco veel op max?
                                        Had je deze auto vorige winter ook?
                                        Ik heb deze al van 2010, zoals in mijn onderschrift staat.
                                        Batterij is onlangs nog nagemeten en goed bevonden, bandendruk word geregeld nagekeken en zo nodig aangepast.
                                        Airco staat nooit op max, remmen zouden nog perfect zijn.
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          zin in een nieuwe auto doet ook het verbruik stijgen
                                          Dan zou ik al veel langer een hoog verbruik moeten hebben.

Comment

Working...
                                          X