Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    lux zit zelf in diepe financiele shit, en nog veel meer als eu wat zou gaan - o utopie - morrelen aan de taks-deals

veel moet het verschil niet zijn met de buurlanden om toch nog brandstof-drank-en tabaktouristen te trekken

Luxemburg zit helemaal niet in de financiële shit, het is één van de rijkste landen ter wereld. Het zijn de lage taksen op brandstof die ervoor zorgen dat het daar goedkoper is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Dats was vroeger met zekerheid Q8, stond toen ook op hun site zo vermeld.
      Daar stond toen bij dat dat contracten van een bepaalde duur waren en dat die dan herbekeken werden.

Wat Esso betreft, dat zijn toch gewoon groepen die een aantal tankstations uitbaten maar wel samenwerken met Esso voor de levering van hun producten?
      Tegenwoordig zijn het veelal trekkers van Vervaeke met witte anonieme opleggers die leveren hier bij de "Esso" ,en G&V haalt z'n produkten bij Total,enfin,naar ik opgevangen heb..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Luxemburg zit helemaal niet in de financiële shit, het is één van de rijkste landen ter wereld.
        ik was er ook van overtuigd dat ze er goed voor stonden maar las intussen wel andere berichten

ze leven de kap van anderen, en ze hebben al veel moeten prijsgeven en zullen nog meer moeten prijsgeven, onder druk van de publieke verontwaardiging

hun vergrijzing slaat daar ook enorm toe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          tiens, het verschil met luxemburg is normaal toch hoger? dat wil zeggen dat we ondanks ons dubbel cliquet systeem waar dalingen voor de helft worden doorgerekend toch sneller zakken dan in luxemburg? gek..
          ben blij voor de automobilisten maar vind het echt niet slim van de regering dat ze nu van de sterke dalingen geen gebruik maken om hun plan om diesel duurder te laten worden in te zetten.

zelfs als ze de prijs van diesel lieten `stijgen`tot aan het niveau van 95 zou het toch nog een absolute daling zijn geweest voor de consument. want zelfs die benzine is nu goedkoper dan diesel enkele maanden geleden.

straks moet het op ander moment en gaan de taxis en transport sector alles plat gooien paar dagen.. om dat een direct prijsstijging psychologsich veel minder makkeljk te slikken is
          Dat kliksysteem is sedert 1/1/2012 niet meer in werking, iedere daling of stijging heeft geen gevolgen voor de bijzondere accijnzen op diesel (en benzine). Waarom Luxemburg niet zoveel scheelt met sommige pompen is waarschijnlijk eerder te verklaren door het laten vallen van de winstmarges bij sommige pompen, want de maximumprijs voor diesel is hier toch nog altijd 1,23 tov 0,998 in Luxemburg maar daar verkopen ze blijkbaar allemaal aan de maximumprijs.

Behalve soms een Cora die er dan 1 of twee cent ondergaat...
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• wel raar, ik dacht dat een vat olie nu rond de $60 zat, dan zou de diesel toch een pak minder moeten staan

Comment

• Waarom zou het een pak minder moeten staan? De productprijs diesel ex-raffinaderij is € 0,4070 (dit is nog geen derde van de prijs) de rest zijn accijnzen (0,4277) bijdrages Aperta en Bofas (0,0108 en 0,002) winstmarge (0,1707) en BTW (0,2138 )...
              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Net 1.199 getankt, Eur95.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Net 1.199 getankt, Eur95.
                  weer geklopt, gisteren 1.216 bij Gabriels Merelbeke, was juist in de buurt ;-)

Comment

• Bij mij was het Avia Grembergen (Dendermonde)
                    Is de goedkoopste van heel de streek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                      tiens, het verschil met luxemburg is normaal toch hoger? dat wil zeggen dat we ondanks ons dubbel cliquet systeem waar dalingen voor de helft worden doorgerekend toch sneller zakken dan in luxemburg? gek..
                      ben blij voor de automobilisten maar vind het echt niet slim van de regering dat ze nu van de sterke dalingen geen gebruik maken om hun plan om diesel duurder te laten worden in te zetten.

zelfs als ze de prijs van diesel lieten `stijgen`tot aan het niveau van 95 zou het toch nog een absolute daling zijn geweest voor de consument. want zelfs die benzine is nu goedkoper dan diesel enkele maanden geleden.

straks moet het op ander moment en gaan de taxis en transport sector alles plat gooien paar dagen.. om dat een direct prijsstijging psychologsich veel minder makkeljk te slikken is
                      hoe kan je nu weten of het verschil groot is?
                      premium merk in Lux vergelijken met witte producten B
                      of max prijs (ASW, ...) in Lux met laagste prijs in B?
                      een pomp met veel buren, zware concurentie of net niet?
                      ...
                      zoveel factoren spelen mee.

meer gegevens nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        wel raar, ik dacht dat een vat olie nu rond de $60 zat, dan zou de diesel toch een pak minder moeten staan
                        Samen met de olieprijs is ook de euro in waarde gedaald ( tov de dollar ).
                        Dus meer euro's nodig om een vat olie in dollars te kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          hoe kan je nu weten of het verschil groot is?
                          premium merk in Lux vergelijken met witte producten B
                          of max prijs (ASW, ...) in Lux met laagste prijs in B?
                          een pomp met veel buren, zware concurentie of net niet?
                          ...
                          zoveel factoren spelen mee.

meer gegevens nodig.
                          Prijs in lux is geregeld per 'kanton' en is vast, bepaald door de overheid. Kijk maar na, op autosnelweg even goedkoop/duur als eraf. Check maar eens op carbu.lu (zustersite van brandstofprijzen.be)
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Shell Diesel op de Pas in Geel: € 1,073 / liter.

Dats ? ...

Iemand uit de familie is daar een paar maanden geleden gaan tanken ... aanzienlijk meerverbruik, dacht zelfs dat er een gat in zijn tank zat.

Is er dan een tweede keer gaan tanken om zichzelf te overtuigen en dat was meteen ook zijn laatste bezoek ooit aan een Dats stankstation.

Comment

• Tank nu al 4 jaar bij DATS, nog nooit een meerverbruik gehad. Ik had het eerder bij Shell V-Powaaaah.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                                Shell Diesel op de Pas in Geel: € 1,073 / liter.

Dats ? ...

Iemand uit de familie is daar een paar maanden geleden gaan tanken ... aanzienlijk meerverbruik, dacht zelfs dat er een gat in zijn tank zat.

Is er dan een tweede keer gaan tanken om zichzelf te overtuigen en dat was meteen ook zijn laatste bezoek ooit aan een Dats stankstation.
                                Ik passeer met de moto dikwijls langs DATS in Geel. Dan gooi ik 'm daar wel eens vol. Verbruikt dan net hetzelfde als op een ander.

Comment

Dats ? ...

Onzin. Ik tank al een jaar of zes bijna uitsluitend bij dats. Die keren dat ik eens bij Shell of q8 tank, wat ik probeer te vermijden wegens duurder, verbruik ik heus niet minder. De dats is hier trouwens met grote voorsprong het drukst bezochte tankstation kilometers in de omtrek, al sinds jaar en dag. Dat zou heus niet zo blijven als die cowboyverhalen "van horen zeggen " over meerverbruik ook maar enige kern van waarheid zouden bevatten.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Ik tank bijna nooit twee maal hetzelfde merk na elkaar. Ik rij mijn tank ook altijd behoorlijk leeg. Ik merk totaal geen verschil in rijbereik tussen al die merken. Ik let daar nogthans op. Nu, 1 wagen en mijn persoonlijke ervaringen daarmee zijn totaal geen bewijs. Voor sommigen lijkt dit wel zo te zijn en is zelfs "van horen zeggen" voldoende om een vaste mening te vormen.

Comment

Dats ? ...

als de tankwagen niet zijn volleidge lading kwijt raakt bij dats, dan rijd die door naar een Q8 die brandstof nodig heeft en lost die daar verder.
                                      MAW, whatever dat je tankt bij Q8 tank je ook bij dats en waarschijnlijk ook bij Total.

gewoon goed spul dus.

Comment

• dat van die verschillende stations was in 2004 al een achterhaalde discussie, we zijn 2014 en tis nog altijd van dattum

Comment

• En wat was het besluit? Ik dacht een hele tijd geleden toch gelezen te hebben dat testaankoop of zo eens verschillende brandstoffen heeft laten ontleden en dat er wel verschillen waren. Maar weet dat niet zeker meer, te lang geleden.
                                          Ik weet dat mijnen auto slecht rijdt op Total. Waarom, ik weet het niet is nochthans een gekend merk. En op goedkope diesel van de Makro doet hij het wel goed. Ik ga wel voor alle zekerheid bij merken als Shell, Texaco,Q8,.. tanken. Op één of andere manier heb ik daar meer vertrouwen in. Soms durf ik eens uit gemak bij Makro tanken als we gaan winkelen en de bak is ver leeg, heb daar nog nooit iets verkeerds mee voor gehad.

Comment

Working...
                                          X