Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Persoonlijk?

Rijd nu geen km meer dan x aantal maand terug...
    Maar moest de naft nu morgen terug heel hoog staan zou ik mss wel een km minder rijden... of mijn motor nemen (5.5l ipv 10l)...
    Denk dat deze redenering geld voor het merendeel van de 'gewone werkmens' zonder firmawagen en die het geld niet van de bomen plukt én voor de rest nog goe wilt leven...

Comment

• De mijne staat al sinds juni stil.......iemand hier die nog properder heeft gereden?
      Jammer dat ik voor al die maanden geen rijtaks en verzekering terug trek + een bonus voor mijn hulp aan een gezonde samenleving.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        De mijne staat al sinds juni stil.......iemand hier die nog properder heeft gereden?
        Jammer dat ik voor al die maanden geen rijtaks en verzekering terug trek + een bonus voor mijn hulp aan een gezonde samenleving.
        Hoe komt het?,ik heb een mooi bedragje gekregen van vadertje staat..

Comment

• Allé jong, wie laat er nu zijnen auto staan voor een paar centen? Of omgekeerd, wie gaat er nu meer rijden omdat het goedkoper is.
          Het zijn extremen die zo bezig zijn met berekeningen allerhande. Het kost wat het kost en daarmee is't gedaan. Als ge zo bezig zijt moet ge ook de prijzen van d'een Aldi met die van de Lidl gaan vergelijken voor ge een blik tomattenpuree koopt

Wees eens blij nu het goedkoper is in plaats van weer te lopen zaniken. Gvdmme, mensen zoeken toch altijd weer nieuwe dingen om over te zagen.

En uw mazoutketel vervangen om de 10 jaar? Soms kan dat verstandig zijn ja. De mijnen (gas) was ongeveer 10 jaar en heb die vervangen door een condensatieketel. Met de premies die je kreeg (krijgt?) kost dat niet veel en de winst is erg groot.
          Mensen kijken soms op een beetje geld, maar vergeten dat een investering meer opbrengt. Ook dat is een onderdeel van spaarcenten beleggen.

Dat degenen die zo voor het milieu zijn eens hun dak vol leggen met zonnepanelen en elektrisch gaan rijden. Maar 't probleem is als 't milieu geld moet kosten dat iedereen zijne staart intrekt.

En inderdaad als't goed moet zijn voor 't milieu en gelijk ook nog eens goedkoop is, moet men dan doen zoals Alanus. Zulke mensen verdienen een gratis ebike of zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
            Of ze denken dat er een oude pee achter het stuur zit.
            Ne keer een klak of nen hoed moeten kopen dan, nu lijk ik op een gangsta (baard & muts) .
            Meestal verschieten ze toch hoor als ze een jonger individu in zo een oude wagen zien, en zeker met de kleine achterin ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
              Ne keer een klak of nen hoed moeten kopen dan
              Nog een dikke sigaar erbij en 't is compleet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Ik denk verder echt niet dat mensen zomaar meer met de auto gaan rijden omdat de brandstofprijs lager is, ik doe dat alvast niet. Ook al is het goedkoop, het kost nog altijd veel geld.
                Heb het toch al enkele keren in de krant gelezen en op het nieuws gehoord dat de mensen toch niet meer gaan rijden bij deze lage prijzen.
                Alhoewel er velen zijn die dit blijkbaar wel verwachten.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                  morgen moet ik weer ff gaan werken (lange tijd ziek geweest) en ik pak gewoon de auto.
                  266km heen en terug aan 4,4liter gemiddeld verbruik komt op 11,7liter. dit is nu 11,58€ om naar men werk te rijden. toen de diesel 1,40€/liter stond was dit 16,38€.
                  5€/dag of 25€/week goedkoper. of een verschil van 94€ op een maand (231€ VS 327€). en met de vernieuwde treinuren (waardoor ik ALTIJD te laat ben nu) vind ik het ook een pak voordeliger. ben nu wel eens op tijd op het werk (en vertrek 1uur later) en ben dik 1,5uur vroeger thuis nu. als ik meer rijd, dat zijn er nog !!! normaal moest mijn vrouw vandaag naar antwerpen (27€ voor een heen en terug treinticket 1 persoon. voor 10€ (240km) kan ik met de auto heen en terug rijden en dan zitten er 3personen in de auto)

...
                  die nieuwe treinuren zijn inderdaad stom, onze oudste heeft zijn overstap in Sint-niklaas niet meer daardoor 18:45 thuis van school
                  als ik hem ga halen dan rijden we daar 20 - 25 min op, en neen school stopt niet om 17:30, maar om 16:45 :-o
                  als het weer een beetje meezit doet hij de rit met de fiets, wel gevaarlijke steenweg, en kost hem ongeveer 65 min!

Comment

• morgen naar het werk: 266km
                    vrijdag naar het werk: 266km
                    dit weekend waarschijnlijk naar essen (antwerpen) voor een stel velgen: 256km
                    en waarschijnlijk één van dees weken eens naar weert bollen om velgen binnen te brengen en weekje later ophalen: 392km/rit dus 784km in totaal.

das toch al 1500km doe ik normaal niet zou doen ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                    die nieuwe treinuren zijn inderdaad stom, onze oudste heeft zijn overstap in Sint-niklaas niet meer daardoor ...

vroeger nam ik om 4:27 de trein naar gent, daar heb ik 6-8minuten om over te stappen naar brussel, en in brussel 4min om over te stappen naar leuven en kom daar aan om 5:56 om het fietsje naar werk te nemen (1uurtje rijden).

nu hebben ze alles veranderd en rijd de 27na altijd naar leuven
                    ... BEHALVE DE 4:27. die gaat maar tot schaarbeek. GEEN aansluiting naar leuven en kom dus daar aan om 6h08. altijd te laat op werk dus.

ik heb een treinkaart van het werk. dus op elke basis dat ik werk moet ik een andere treinkaart aanvragen. eentje voor sint truiden, eentje voor peutie en nu eentje voor bevekom (elke keer 5€ voor een nieuwe moederkaart). men huidige kaart is geldig tot 2017, maar doordat NMBS naar een nieuw systeem ging, willen ze mijn 'oud' abbonement NIET meer verlengen. moet WEER een nieuwe moederkaart kopen. de 4de op 3jaar tijd dus.
                    als ik in feb naar gent overgeplaatst wordt, mag ik WEER een nieuwe kaart aanvragen (moet de oude namelijk altijd binnengeven op de basis waar ik vertrek). ben tijdelijk niet van plan nog een nieuwe kaart en jaarabbo aan te vragen (bijna 2200€ dat nmbs ziet verloren gaan) door hun slechte uurregeling nu en het weigeren van een geldige kaart nog te verlengen.
                    Last edited by ; 14/01/2015, 20:34.

Comment

• Gent is toch al beter dan de andere kant van het land, goed nieuws dus?
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• ja, ik hoop daar te geraken (feb was maar een voorbeeld, maar kan elk moment goedgekeurd worden). maarja die basis willen ze ook sluiten tegen 2019. dus snel de diesel golf buiten gooien en een jongere benzine kopen is ook niet direct een optie.
                        vandaar het plan benzine automaat voor de vrouw erbij, en de golf ff laten staan als reserver/backup/lange afstand auto. kost toch niks in verzekering en belasting aangezien die oldie is (daily gekeurd)
                        Last edited by ; 14/01/2015, 20:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          De mijne staat al sinds juni stil.......iemand hier die nog properder heeft gereden?
                          Dhondt tegengekomen? ;-)
                          is wel lang om niet te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Of wanneer je achter zo'n oude Mercedes 124 diesel staat, dan voel je de kankergezwellen bijna groeien terwijl je die uitlaatgassen opzuigt
                            De Nissan Patrol GR die ik ooit had deed het nog beter, daar werden pas ganse wolken roet uitgeblazen, maar dat ding reed wel fantastisch. En dankzij de regering die meer dan ooit diesel promoot denk ik er aan om terug zo ene aan te schaffen, en mijn oude 4x4 hobby terug op te nemen om te genieten van de frisse boslucht in de ardennen.
                            Intussen rijd ik wel een pak meer km´s door de lage prijzen aan de pomp, voor mij mag gerust de prijs aan de pomp nog eens halveren.

Comment

• oudere turbodiesels kunnen er ook wat van...en mogen dan ook meer wettelijk bij keuring uitblazen als een atmodiesel als ze van hetzelfde jaar waren heb ik nooit gesnapt maar de autolobby was altijd al sterk

getankt net aan de esso express, de goekoepste van apen...voor 1.053...das veel

Comment

• ik rij niet meer als ik ook niet meer reed met de hogere prijzen, praktisch 100% woon-werk onbereikbaar met het ov

ik pak ook al enige tijd de auto niet meer om te gaan ontspannen als hobby (ergens rond 28 is dat gekanteld)...ik geniet nog elke km ik MOET rijden maar geef net zo makkelijk het stuur af

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Allé jong, wie laat er nu zijnen auto staan voor een paar centen? Of omgekeerd, wie gaat er nu meer rijden omdat het goedkoper is.
                                  Het zijn extremen die zo bezig zijn met berekeningen allerhande. Het kost wat het kost en daarmee is't gedaan. Als ge zo bezig zijt moet ge ook de prijzen van d'een Aldi met die van de Lidl
                                  ik houd bij wat mijn leven en activiteiten kosten hoor, en bij de auto/moto is dat zeker per km, en die km kost doet mij dat veel rationeler denken over het gebruik. miss is dat omdat ik als student moto reed en dat toen een serieuze hap uit het budget nam. maar het resultaat is dat ik nu sneller denk over alternatieven, bv 'verzendkosten via kiala of dichtbij kopen aan hogere prijs vis a vis er zelf omgaan, trein nemen als er (en dat is er bij mij vaak) prima connectie is met hoge frequentie aan goeie prijs, fiets naar werk (prima oefening en mooie vergoeding).

dat maakt mij daarom niet gieriger, ik rijd nog altijd met een prachtige moto die vele meer kost dan de gemiddelde (toch nieuw), reis 4/5 keer per jaar meerdere keren daarvan buiten europa etc. wat je elders spaart kan je anders uitgeven, en 1/3 of 1/4 van budget (in reken afschrijving ALTIJD mee) aan mobiliteit zoals bij veel belgen vind ik persoonlijk ZOT.

wat de overeenkomst is met blikken tomatenpuree vergelijken qua prijs zie ik niet

ik ga geen ryaniar nemen uit charleroi om 5 uur morgens al dat 30 euro goedkoper is dan sn brussels of deftig euro.... of de trien pakken om 2 euro te sparen, maar ik ga dat wel doen als de verschillen erg groot worden. gierigheid is het dus niet, gewoon ratio

Comment

• Snap je dat niet? Iemand die nu meer gaat rijden omdat het goedkoper is zou ook op z'n inkopen moeten letten en dit allemaal in detail gaan berekenen, tot een blik tomatenpuree toe. En nu nog eens lezen en proberen te lachen lol....
                                    Ik ben van oordeel dat een mens nog moet leven ook. Altijd het goedkoopste najagen (behalve mensen die echt niet anders kunnen, daar heb ik volle respect voor) maakt niet gelukkiger. Veel mensen gaan zich dan dingen ontzeggen.
                                    Je moet gewoon het schip in't midden houden. Zorgen dat je maandelijks kan sparen, dat je spaarcenten hebt, een eigen huis. Dat zijn prioriteiten. De rest is bijzaak vind ikzelf. Je moet je geld niet buitensmijten, maar als het ervan afkan moet je het wel doen vind ik. Mits genoeg reserve. We leven maar 1 keer... En de kinderen, die zullen later voldoende erven. De eigendommen van ouders en schoonouders, hetgene wij hebben... Natuurlijk is het wel zo dat je dit niet kan als je pas in de twintig bent. Dan moet je werken en sparen zoveel je kan. Maar eens naar de vijftig toe is de situatie anders...

Comment

• Over condensatieketels. Mijn huis werd gebouwd in 88 en de eigenaar heeft in 98 een hoogrendementsketel laten installeren.

M'n loodgieter die de badkamer installeerde had het over een condensatieketel om meer rendement te halen. Prijs inclusief montage kwam op 6.000 euro. Verwacht rendement tegen de 100% .

Nu heb ik mijn oude ketel eens op rendement laten testen door een andere loodgieter uit m'n vriendenkring. Die kwam uit op 90%... LOL.

Al eens gedacht hoeveel jaar ik moet stoken met 10% verschil om die 6.000 euro terug te verdienen? Daarboven heb je veel onderhoud aan zo een condensatieketel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Ik ben van oordeel dat een mens nog moet leven ook. Altijd het goedkoopste najagen (behalve mensen die echt niet anders kunnen, daar heb ik volle respect voor) maakt niet gelukkiger. Veel mensen gaan zich dan dingen ontzeggen.
                                        Je moet gewoon het schip in't midden houden. Zorgen dat je maandelijks kan sparen, dat je spaarcenten hebt, een eigen huis. Dat zijn prioriteiten. De rest is bijzaak vind ikzelf. Je moet je geld niet buitensmijten, maar als het ervan afkan moet je het wel doen vind ik. Mits genoeg reserve. We leven maar 1 keer...
                                        en dat gaat niet bij iedereen, ik heb mijn huis, staat eten in frigo en diepvries, verwarming draait, warm water in aanwezig en we kunnen onze kleren wassen.
                                        de auto is bij ons en absolute onkost en daar probeer ik het minimum aan te spenderen. als ik 50€ kan sparen door zuiniger te rijden met de auto, dan doe ik dat. Ik bespaar liever op dde auto dan wanneer ik 50€ moet besparen op eten uit de winkel (en als dat kan, doe ik dat ook. zoals bv bij de pampers van de kleine. 5€ goedkoper in de colruyt, dat is 20€/maand).

heb dit weekend zelf mijn stuurkogel vervangen door er eentje uit de hangaar te nemen van een sloper. dat stuk kost online 10€. had ik naar de garage gereden, was ik 10€ brandstof kwijt, een 20€ voor het onderdeel en 50€ werkuren.
                                        ik ben met een grote verbouwing bezig (dak hangaar voor men bijberoep te kunnen starten). de bank doet verschrikkelijk moeilijk om de verbouwingslening goed te keuren (plannen zijn al gemaakt en al goedgekeurd, dus moet er nu wel aan beginnen of alle vorige kapitaal aan architect en dossierkosten is weggegooid). ik moet nu alles besparen waar op te besparen is totdat alles goedgekeurd is. en waarom:

toen ik mijn huis kocht moest je 750€ over hebben van u loon na afbetaling lening. nu is dat bedrag haast 1600€ geworden. door mijn lening te herzien betaal ik veel minder/maand, en nog wordt die geweigerd wegens te duur (MINDER betalen zou ik dus niet aankunnen per maand...). en wat zit er in die 1600€ die je als gezin moet overhebben: al je luxe facturen, water, verwarming, electriciteit, verzekeringen, belastingen, brandstofkosten auto.
                                        en waar bespaar ik nu net: op alle bovenstaande. de auto kostte 200€ een 5jaar terug, is belastingsvrij als oldtimer en verbruikt minder dan 5L.
                                        en waarom stelt de overheid een limiet in waarboven je niet kan lenen, omdat er een heleboel belgen ALLES op afbetaling kopen (auto, iphones, abbonementen van gsm/TV/..., wasmachiene, droogkast). het enige dat ik afbetaal is het huis.

ik kan meer uitgeven aan de auto, maar waarom zou ik dat doen? deze brengt mij ook van A naar B. en dankzij de goedkopere brandstof, kan ik die ook iets meer gebruiken per maand (heb ooit rondgereden dat ik slechts 1 tank tankte per maand. en was die leeg, was de rest te voet/fiets).
                                        er zijn er ook die alles uitgeven aan de auto, en smiddags droge boterhammekes eten. en ik ga nu al wat sandwichkes eten se, want ben al op de baan sinds 4h55
                                        Last edited by ; 15/01/2015, 10:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                          Hoe komt het?,ik heb een mooi bedragje gekregen van vadertje staat..
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          Dhondt tegengekomen? ;-)
                                          is wel lang om niet te rijden
                                          Goed weer, dus de fiets genomen.
                                          Ook nog een tijd ziek geweest.
                                          En hij stond te proper om hem eens buiten te halen als het vuil lag dan pakte ik madam haar Mini wat ook leuk is.

Sent from here
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X