Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De lage brandstofprijzen zijn de ideale gelegenheid om de benzine en dieselprijzen gelijk te trekken (benzine -15 cent/liter en diesel + 15 cent/liter) en zo de milieuvriendelijkere brandstof te promoten. De politieke moed ontbreekt hiervoor echter spijtig genoeg.
Denk je echt dat ze benzine 15 cent per liter goedkoper gaan maken? Enkel diesel duurder, dat gaan ze doen. Met 15cent zou wel vrij veel zijn. Dat is 7,5 euro voor een tank van 50 liter extra. Bende bandieten.
We zijn geen belastingregering hoor. De koopkracht stijgt!
En dan rij je frankrijk binnen waar het op 0.90 staat. En spanje 0.70
Verschilt sterk van regio, als ik een op en af doe naar basel tank ik in gent-luxemburg-colmar-colmar-lu-gent (altijd 10a12cent goedkoper dan elders en het is een snelwegstation).
En in CH is het ook altijd sukkelen daar heb je 1station richting bern 1CHF voor 1L.
Ze gaan de accijnzen gelijk trekken. Dat is niet hetzelfde als de prijs. Dat zou diesel duurder maken dan in de buurlanden.
Normaal gezien zou dat ook moeten gelden voor de buurlanden, want als ik mijn niet vergis is het een Europese regelgeving, maar ik weet niet of die definitief en al dan niet afdwingbaar is voor de lidstaten...
2 versies op het oog, een diesel of de benzinevariant... met gelijke prijzen aan de pomp is de meerprijs tov diesel aanvaardbaar om mijn hart te volgen en benzine te blijven bollen.
Maar als ik zie dat er tussen diesel en 98 momenteel bijna 50 cent per liter verschil zit, is de keuze wel vrij snel gemaakt tot je dus een keuze maakt, iets besteld en dan veranderen ze het ganse systeem.
Normaal gezien zou dat ook moeten gelden voor de buurlanden, want als ik mijn niet vergis is het een Europese regelgeving, maar ik weet niet of die definitief en al dan niet afdwingbaar is voor de lidstaten...
oh, europa moet het invoeren? dan ben ik nog voor 2 afschrijvingsperiodes goed
2 versies op het oog, een diesel of de benzinevariant... met gelijke prijzen aan de pomp is de meerprijs tov diesel aanvaardbaar om mijn hart te volgen en benzine te blijven bollen.
Maar als ik zie dat er tussen diesel en 98 momenteel bijna 50 cent per liter verschil zit, is de keuze wel vrij snel gemaakt tot je dus een keuze maakt, iets besteld en dan veranderen ze het ganse systeem.
Ik versta je punt, maar benzine gaat niet goedkoper worden hé. Dus later zal je evenveel voor die benzine betalen, met dan nog de factor dat een diesel sowieso zuiniger zal zijn.
Comment