Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    tax shift is een feit, accijnzen diesel naar boven

knippen/plakken werkt niet meer
    Bijkomende lastenverlaging van 3,7 miljard euro

• Werkgeversbijdrage wordt verlaagd van 33 naar 25 procent

• BTW op elektriciteit wordt verhoogd van 6 naar 21 procent

• Accijnzen op diesel, tabak en drank verhoogd

• Roerende voorheffing opgetrokken van 25 naar 27 procent

• Speculatietaks bij aan- en verkoop aandelen binnen 6 maanden
    http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...g-Michel.dhtml

Comment

tax shift is een feit, accijnzen diesel naar boven

knippen/plakken werkt niet meer
      afwachten hoeveel het gaat stijgen hé....
      prijsverschil tussen benzine en diesel is nog altijd 40-50 cent per liter, dus je doet nog altijd profijt
      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
        afwachten hoeveel het gaat stijgen hé....
        prijsverschil tussen benzine en diesel is nog altijd 40-50 cent per liter, dus je doet nog altijd profijt
        minder dan 30 cent!
        Comparez et faites des économies sur vos achats de mazout, pellets, essence, diesel, Super, CNG et électricité

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          officieel ja...

waar ik ga tanken staat de diesel 1,09 en de benzine 98 1,53
          en de lokale esso en texaco gaan ook tussen de 40 en 50 cent verschil.

Comment

• ja oke roger, pomphouders mogen toch nog korting geven ? of wil je die ons ook nog ontzeggen

ik denk dat de jef ook gelukkig is

Comment

ja oke roger, pomphouders mogen toch nog korting geven ? of wil je die ons ook nog ontzeggen

ik denk dat de jef ook gelukkig is
              neenee, ik wil gewoon maar zeggen dat in de echte wereld het verschil groter is dan op de officiële prijzen omwille van de kortingen die overal gegeven worden.

Comment

• anyhow, dit nieuws doet de balans alleen maar omslaan in het voordeel van de benzineversie voor mijn volgende kist

Comment

neenee, ik wil gewoon maar zeggen dat in de echte wereld het verschil groter is dan op de officiële prijzen omwille van de kortingen die overal gegeven worden.
                  Er zijn nu ook niet veel wagens die nog op 98 moeten lopen he? Lijkt mij toch fout om deze twee te gaan vergelijken. Die officiele prijzen lijken mij toch de maatstaf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                    Er zijn nu ook niet veel wagens die nog op 98 moeten lopen he? Lijkt mij toch fout om deze twee te gaan vergelijken. Die officiele prijzen lijken mij toch de maatstaf
                    huh? alle moderne hedendaagse turbobenzines moeten toch 98 slikken? Dat was al zo toen ik nog 1.8T reed meer dan 10 jaar terug. Ik heb toen van iedereen gehoord (en garagisten en medeforummers: turbo: -> 98.)

Comment

huh? alle moderne hedendaagse turbobenzines moeten toch 98 slikken?
                      Bijlange niet.
                      Boekje van mijn opa zijn 2014 Opel Astra 1.4T staat bv dat er 95 getankt moet worden.
                      Idem voor mijn ouders hun V40 T2.

Wat ik wel grappig vond, bij mijn 330i raadde BMW aan om 98 te tanken, en da's een atmo naft. Nu ja, ik merkte wel een verschil qua verbruik.
                      Zelfs in het boekje van de C3 van mijn vriendin raden ze 98 aan, omdat die dan iets zachter zou lopen

Enige waarbij ge in mijn ogen een verschil kunt merken tussen 95 en 98 is hoofdzakelijk het verbruik, en bij high performance wagens.

Comment

officieel ja...

waar ik ga tanken staat de diesel 1,09 en de benzine 98 1,53
                        en de lokale esso en texaco gaan ook tussen de 40 en 50 cent verschil.
                        maar vergelijken met 98 is niet "juist"
                        +95% tankt 95 !!!

Comment

huh? alle moderne hedendaagse turbobenzines moeten toch 98 slikken? Dat was al zo toen ik nog 1.8T reed meer dan 10 jaar terug. Ik heb toen van iedereen gehoord (en garagisten en medeforummers: turbo: -> 98.)
                          ? De merken schrijven dat toch niet voor ofzo? Zels men collega buurman met zijn M135i tankt altijd 95. 98 zal altijd beter zijn maar volgens mij lopen al die blokjes gewoon op 95 hoor. Of ik ben niet goed geinformeerd, of mijn vriendenkring niet want iedereen tankt 95

Comment

• 98 is enkel nodig als de motor een hoge compressie heeft en dat het niet anders kan. Bij Ferrari is dit bevoorbeeld sinds begin 2000 dat hun wagens 98 MOETEN hebben.

Maar de gewone wagens en zelfs hothatches kunnen perfect op 95 rijden. Dat 98 gedoe zit tussen de oren naar mijn mening.
                            Last edited by Namaz; 23/07/2015, 12:19.

Comment

• Conclusie : we gaan gem. 100€ meer verdienen en 500€ meer betalen aan allerlei belastingen/heffingen.

Comment

• Roger BMW gij flauwe plezante, ik dacht dat er een beestje op mn scherm zat lol

Comment

• En het gaat nog ni genoeg zijn want de uitgaven blijven stijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    98 is enkel nodig als de motor een hoge compressie heeft en dat het niet anders kan. Bij Ferrari is dit bevoorbeeld sinds begin 2000 dat hun wagens 98 MOETEN hebben.

Maar de gewone wagens en zelfs hothatches kunnen perfect op 95 rijden. Dat 98 gedoe zit tussen de oren naar mijn mening.
                                    ik merkte het bij mijn audi toch wel hoor, op 98 draaide ie veel soepeler, zuiniger...

Comment

ik merkte het bij mijn audi toch wel hoor, op 98 draaide ie veel soepeler, zuiniger...
                                      Idem hier bij de 330i.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                        Roger BMW gij flauwe plezante, ik dacht dat er een beestje op mn scherm zat lol

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                          Idem hier bij de 330i.
                                          bij de huidige merk ik het niet (325i N52b25)

Comment

Working...
                                          X