Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenBij mijn zwitserse w201 en dat is geen motor met hoge compressie staat er in het instructieboekje dat hij op Super Plus (98 Oktan) moet rijden. Je kan volgens het boekje wel "tijdelijk" op 95 rijden als er niks anders beschikbaar is, maar dan moet je de voorziene knop hierop instellen. Nuja ik ken er genoeg die er altijd 95 ingooien, dus ik weet niet wat er van aan is. Ik kap er gewoon 98 in zoals het boekje zegt.
Dat heeft puur met de ontsteking te maken. Modernere benzines zijn ECU geregeld en hebben een klopsensor, dus ontsteking wordt automatisch bijgeregeld naar gelang het octaangehalte. Bij de uwe moet dat dus handmatig met een knop, en bij nog oudere moet je nog met de stroomverdeler draaien om de ontsteking te vervroegen of verlaten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenBij mijn zwitserse w201 en dat is geen motor met hoge compressie staat er in het instructieboekje dat hij op Super Plus (98 Oktan) moet rijden. Je kan volgens het boekje wel "tijdelijk" op 95 rijden als er niks anders beschikbaar is, maar dan moet je de voorziene knop hierop instellen. Nuja ik ken er genoeg die er altijd 95 ingooien, dus ik weet niet wat er van aan is. Ik kap er gewoon 98 in zoals het boekje zegt.
mijn ascona had het destijds ook (die was van 1988 ) , daar moet ik een klein blokje lostrekken en omgekeerd terugsteken. stond 95 en 98 aan beide kanten op.
als die op 95 stond en je reed met 98: geen probleem
als die op 95stond en je reed met 95 of die stond op 98 en je reed met 98: geen probleem
als die op 98 stond en je reed op 95: groot probleem, de auto draaide stationair goed, en volgas kon je er ook mee rijden. alles ertussen was gestotter en bokken
ook immens verschil in vermogen en verbruik. op 98 ingesteld met 98 in de tank haalde ik vlot 900km met en tank. met 95 erin op 98 ingesteld haal je GEEN 600km (aja, je rijd bijna altijd volgas). op 95 en rijden met 95 geraaktje je toch ook niet boven de 750km
Comment
-
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenLees net in krantje metro dat de diesel met 10,6 cent per liter duurder gaat worden.
Dat is dus 5 euro per tank.
Bende smeerlappen.
Als je dan nog eens terugdenkt aan de ecopremies die onze vorige labiele regering heeft aangeboden dan ben je helemaal dwaas bezig als land.
Allemaal de schuld van de sossen, ze hebben de mensen altijd op dwaalsporen gezet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenIk vind het logisch moesten ze de prijzen van benzine en diesel gelijk stellen door aan beide te sleutelen. Diesel omhoog en benzine lager. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze de prijzen tegen 2018 willen gelijktrekken. Diesel zal voor de lange afstandsrijdern nog steeds voordeliger uitkomen. Diesel is vervuilender en wordt gewoon massaal gekocht voor de pompprijs. Benzine zou meer gepromoot moeten worden. Zoals het er nu naar uitziet gaat enkel de diesel een inhaalbeweging maken en dat is niet correct.
Als je dan nog eens terugdenkt aan de ecopremies die onze vorige labiele regering heeft aangeboden dan ben je helemaal dwaas bezig als land.
Allemaal de schuld van de sossen, ze hebben de mensen altijd op dwaalsporen gezet.Last edited by order66; 24/07/2015, 10:25.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenEr zijn veel ergere wagens dan een SQ5 TFSI qua taksen en verbruik hoor. Is 'maar' een 3.0 V6 dus €780 taks. Verbruik bepaal je grotendeels zelf. Denk dat het grotendeels overeen zal komen met m'n 330i, en ik als snotneus kon dat al betalen.
Tot 3.0 is nog goed te doen maar een 4.4L is toch al 2.2k / jaar...previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenTaks is afhankelijk van de CC.
Tot 3.0 is nog goed te doen maar een 4.4L is toch al 2.2k / jaar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenZe zouden beter dat eens veranderne, compleet achterhaal taks dat afhangt van cilinderinhoud2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenSorry wist niet dat Europa dat eist....
Wat een bende smerige hufters.
een europesche eis is geen verplichting, alleen de stok achter de deur van de plaatselijke vazallen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenLees net in krantje metro dat de diesel met 10,6 cent per liter duurder gaat worden.
Dat is dus 5 euro per tank.
Bende smeerlappen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenIn my humble opinion hadden ze beter iets aan de personenbelasting gedaan. Dan houd je effectief meer over!
Ja maar dat was niet de bedoeling van de taxshift, waarvan het doel was arbeidslasten te verlagen om meer ademruimte aan tewerkstelling te geven.
De bedoeling was niet om iedereen netto meer te laten verdienen.
Want lasten verlagen betekent dat je dat ergens moet financieren, dus ofwel door iets direct te belasten, ofwel door andere zaken duurder te maken, of te besparen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenWerd reeds enige tijd door Europa verplicht!
Dacht verplicht van 2018.
Heb je daar een bron van?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenIs dat wel zo Europa dit eist? Heb dit nog niet gezien.
Heb je daar een bron van?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengoegel zelf even vitus, eu stelt zelfs voor om het verschil in energieinhoud te compenseren, wat diesel duurder maakt dan benzine
Ik lees alleen een voorstel van de Commissie uit 2011.
Nergens dat dit ook nadien gestemd is.
Vandaar dat ik zeg: bron graag, en een ondubbelzinnig bij voorkeur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwaar mensen met hun taxshift evenwel op hadden gehoopt is dat anderen méér taxen gingen betalen en zij minder
Regering heeft haar werk goed gedaan.
Comment
-
Mijn R moet ook 98 hebben, loopt ook op 95 maar dan heb je niet het volle vermogen, staat zo in het boekje. Bij de Cayman was dat ook zo. Sowieso gaat je motor steeds soepeler lopen op 98 en bij hoge toerentallen meer vermogen hebben. Of het sop de kolen waar is, moet iedereen voor zich uitmaken. Met een 1.2 tsi bvb. zou ik ook geen 98 tanken.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenTaks is afhankelijk van de CC.
Tot 3.0 is nog goed te doen maar een 4.4L is toch al 2.2k / jaar...
Comment
Comment