Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    98 is enkel nodig als de motor een hoge compressie heeft en dat het niet anders kan. Bij Ferrari is dit bevoorbeeld sinds begin 2000 dat hun wagens 98 MOETEN hebben.

    Maar de gewone wagens en zelfs hothatches kunnen perfect op 95 rijden. Dat 98 gedoe zit tussen de oren naar mijn mening.
    Bij mijn zwitserse w201 en dat is geen motor met hoge compressie staat er in het instructieboekje dat hij op Super Plus (98 Oktan) moet rijden. Je kan volgens het boekje wel "tijdelijk" op 95 rijden als er niks anders beschikbaar is, maar dan moet je de voorziene knop hierop instellen. Nuja ik ken er genoeg die er altijd 95 ingooien, dus ik weet niet wat er van aan is. Ik kap er gewoon 98 in zoals het boekje zegt.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
      Bij mijn zwitserse w201 en dat is geen motor met hoge compressie staat er in het instructieboekje dat hij op Super Plus (98 Oktan) moet rijden. Je kan volgens het boekje wel "tijdelijk" op 95 rijden als er niks anders beschikbaar is, maar dan moet je de voorziene knop hierop instellen. Nuja ik ken er genoeg die er altijd 95 ingooien, dus ik weet niet wat er van aan is. Ik kap er gewoon 98 in zoals het boekje zegt.

      Dat heeft puur met de ontsteking te maken. Modernere benzines zijn ECU geregeld en hebben een klopsensor, dus ontsteking wordt automatisch bijgeregeld naar gelang het octaangehalte. Bij de uwe moet dat dus handmatig met een knop, en bij nog oudere moet je nog met de stroomverdeler draaien om de ontsteking te vervroegen of verlaten.

      Comment


      • Sorry wist niet dat Europa dat eist....

        Wat een bende smerige hufters.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
          Bij mijn zwitserse w201 en dat is geen motor met hoge compressie staat er in het instructieboekje dat hij op Super Plus (98 Oktan) moet rijden. Je kan volgens het boekje wel "tijdelijk" op 95 rijden als er niks anders beschikbaar is, maar dan moet je de voorziene knop hierop instellen. Nuja ik ken er genoeg die er altijd 95 ingooien, dus ik weet niet wat er van aan is. Ik kap er gewoon 98 in zoals het boekje zegt.
          is wel raar dat die jonge benzinemotor nog altijd manueel omgeschakeld moet worden.
          mijn ascona had het destijds ook (die was van 1988 ) , daar moet ik een klein blokje lostrekken en omgekeerd terugsteken. stond 95 en 98 aan beide kanten op.
          als die op 95 stond en je reed met 98: geen probleem
          als die op 95stond en je reed met 95 of die stond op 98 en je reed met 98: geen probleem
          als die op 98 stond en je reed op 95: groot probleem, de auto draaide stationair goed, en volgas kon je er ook mee rijden. alles ertussen was gestotter en bokken


          ook immens verschil in vermogen en verbruik. op 98 ingesteld met 98 in de tank haalde ik vlot 900km met en tank. met 95 erin op 98 ingesteld haal je GEEN 600km (aja, je rijd bijna altijd volgas). op 95 en rijden met 95 geraaktje je toch ook niet boven de 750km

          Comment


          • Lees net in krantje metro dat de diesel met 10,6 cent per liter duurder gaat worden.

            Dat is dus 5 euro per tank.

            Bende smeerlappen.

            Comment


            • Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Lees net in krantje metro dat de diesel met 10,6 cent per liter duurder gaat worden.

              Dat is dus 5 euro per tank.

              Bende smeerlappen.
              Ik vind het logisch moesten ze de prijzen van benzine en diesel gelijk stellen door aan beide te sleutelen. Diesel omhoog en benzine lager. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze de prijzen tegen 2018 willen gelijktrekken. Diesel zal voor de lange afstandsrijdern nog steeds voordeliger uitkomen. Diesel is vervuilender en wordt gewoon massaal gekocht voor de pompprijs. Benzine zou meer gepromoot moeten worden. Zoals het er nu naar uitziet gaat enkel de diesel een inhaalbeweging maken en dat is niet correct.
              Als je dan nog eens terugdenkt aan de ecopremies die onze vorige labiele regering heeft aangeboden dan ben je helemaal dwaas bezig als land.
              Allemaal de schuld van de sossen, ze hebben de mensen altijd op dwaalsporen gezet.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                Ik vind het logisch moesten ze de prijzen van benzine en diesel gelijk stellen door aan beide te sleutelen. Diesel omhoog en benzine lager. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze de prijzen tegen 2018 willen gelijktrekken. Diesel zal voor de lange afstandsrijdern nog steeds voordeliger uitkomen. Diesel is vervuilender en wordt gewoon massaal gekocht voor de pompprijs. Benzine zou meer gepromoot moeten worden. Zoals het er nu naar uitziet gaat enkel de diesel een inhaalbeweging maken en dat is niet correct.
                Als je dan nog eens terugdenkt aan de ecopremies die onze vorige labiele regering heeft aangeboden dan ben je helemaal dwaas bezig als land.
                Allemaal de schuld van de sossen, ze hebben de mensen altijd op dwaalsporen gezet.
                Volledig akkoord met deze stelling. Waarom zou benzine duurder moeten zijn dan diesel. Dat is toch allemaal artificieel en taxgebonden. Wie nu weent omdat diesel duurder wordt, zou moeten blij zijn dat het zo lang geduurd heeft. Ze spreken al 15 jaar van deze maatregel.
                Last edited by order66; 24/07/2015, 10:25.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Er zijn veel ergere wagens dan een SQ5 TFSI qua taksen en verbruik hoor. Is 'maar' een 3.0 V6 dus €780 taks. Verbruik bepaal je grotendeels zelf. Denk dat het grotendeels overeen zal komen met m'n 330i, en ik als snotneus kon dat al betalen.
                  Taks is afhankelijk van de CC.

                  Tot 3.0 is nog goed te doen maar een 4.4L is toch al 2.2k / jaar...
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Taks is afhankelijk van de CC.

                    Tot 3.0 is nog goed te doen maar een 4.4L is toch al 2.2k / jaar...
                    Ze zouden beter dat eens veranderne, compleet achterhaal taks dat afhangt van cilinderinhoud

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                      Ze zouden beter dat eens veranderne, compleet achterhaal taks dat afhangt van cilinderinhoud
                      dat systeem gaat verdwijnen... alle merken zijn aan het downsizen dus vanaf binnen een jaartje of 5 betaal je die 2,2k taks/jaar voor een 1600 omdat ze zien dat ze anders geen frank meer verdienen
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Sorry wist niet dat Europa dat eist....

                        Wat een bende smerige hufters.
                        das waar ze zich achter verschuilen...europa eist al jaren van nl dat ze de bpm of bijtelling afschaffen, nl doet dat niet...ze zullen er wel compensaties voor betalen aan eu

                        een europesche eis is geen verplichting, alleen de stok achter de deur van de plaatselijke vazallen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Lees net in krantje metro dat de diesel met 10,6 cent per liter duurder gaat worden.

                          Dat is dus 5 euro per tank.

                          Bende smeerlappen.
                          Die 10.6 cent is pas tegen 2018 he, volgend jaar een stijging van 3.5 cent. Dus je hebt nog even tijd om van je dieselstoof af te geraken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                            In my humble opinion hadden ze beter iets aan de personenbelasting gedaan. Dan houd je effectief meer over!

                            Ja maar dat was niet de bedoeling van de taxshift, waarvan het doel was arbeidslasten te verlagen om meer ademruimte aan tewerkstelling te geven.

                            De bedoeling was niet om iedereen netto meer te laten verdienen.

                            Want lasten verlagen betekent dat je dat ergens moet financieren, dus ofwel door iets direct te belasten, ofwel door andere zaken duurder te maken, of te besparen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              Werd reeds enige tijd door Europa verplicht!


                              Dacht verplicht van 2018.
                              Is dat wel zo Europa dit eist? Heb dit nog niet gezien.
                              Heb je daar een bron van?

                              Comment


                              • waar mensen met hun taxshift evenwel op hadden gehoopt is dat anderen méér taxen gingen betalen en zij minder

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Is dat wel zo Europa dit eist? Heb dit nog niet gezien.
                                  Heb je daar een bron van?
                                  goegel zelf even vitus, eu stelt zelfs voor om het verschil in energieinhoud te compenseren, wat diesel duurder maakt dan benzine

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    goegel zelf even vitus, eu stelt zelfs voor om het verschil in energieinhoud te compenseren, wat diesel duurder maakt dan benzine
                                    Ik moet de link hebben waar toont dat het effectief zo gestemd is en er dus komt.
                                    Ik lees alleen een voorstel van de Commissie uit 2011.

                                    Nergens dat dit ook nadien gestemd is.
                                    Vandaar dat ik zeg: bron graag, en een ondubbelzinnig bij voorkeur.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      waar mensen met hun taxshift evenwel op hadden gehoopt is dat anderen méér taxen gingen betalen en zij minder
                                      Het is àltijd een ander die moet betalen.
                                      Regering heeft haar werk goed gedaan.

                                      Comment


                                      • Mijn R moet ook 98 hebben, loopt ook op 95 maar dan heb je niet het volle vermogen, staat zo in het boekje. Bij de Cayman was dat ook zo. Sowieso gaat je motor steeds soepeler lopen op 98 en bij hoge toerentallen meer vermogen hebben. Of het sop de kolen waar is, moet iedereen voor zich uitmaken. Met een 1.2 tsi bvb. zou ik ook geen 98 tanken.
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                          Taks is afhankelijk van de CC.

                                          Tot 3.0 is nog goed te doen maar een 4.4L is toch al 2.2k / jaar...
                                          Weet ik ook, maar het gaat over de SQ5, heeft bij mijn weten geen 4.4L hé

                                          Comment

                                          Working...
                                          X