Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Broodje aap.
    Tenzij je zoon hoge compressie hebt dat ge uw ti.ing moet terugdraaien om op 95 te rijden of als ge op v-power zoveel meer voorontsteking kunt geven.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      Broodje aap.
      Tenzij je zoon hoge compressie hebt dat ge uw ti.ing moet terugdraaien om op 95 te rijden of als ge op v-power zoveel meer voorontsteking kunt geven.
      Interessant. Waarom schrijven veel constructeurs dan voor bepaalde wagens 98 voor?
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Interessant. Waarom schrijven veel constructeurs dan voor bepaalde wagens 98 voor?

        All about the money....

        Comment


        • bij mijn ascona 1.6SV (sport) liep het toch fout als die verkeerd stond. compressie 10,5:1 dacht ik.
          ook verschillende turbomotoren gekend destijds die niet op 95 konden werken.

          95 brand veel sneller en ontsteekt ook veel beter, vandaar dat oldtimers beter op 95 werken (platines ontsteking is te zwak om 98 goed te kunnen ontsteken). oudere motoren hebben ook lagere compressies (8,5-9:1).
          voor 98 te ontsteken heb je een veel krachtigere vonk nodig en het brand ook trager, minder ideaal voor hogere toerentallen dus. het is wel klopvaster op hogere drukken. door de klopvastheid brand het ding ook een pak slechter.

          ook bij Vpower en dergelijke moet ge oppassen, die fabrikanten gebruiken 95 met een hoop addetieven zodat die de klopvastheid van 98 evenaart (of in de buurt komt), maar 95 met addetieven die op 97 oktaan komt, kan nog foutief aflopen bij zwaar getunede oldtimers zonder pingelsensoren

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Interessant. Waarom schrijven veel constructeurs dan voor bepaalde wagens 98 voor?
            Vraag ik mij ook af, en al zeker omdat ikzelf al in de praktijk verschil heb gemerkt.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              All about the money....
              Wat winnen dealers erbij dat je 98 tankt ipv 95?

              Comment


              • Hahaha, eerst was de modale Vlaming iemand met 3 eigendommen en nu plots een sukkeltje met 2.400 bruto.

                Hahahaha.

                Dus stel nu dat iemand met 2400 bruto 100 netto per maand bij krijgt, hoe zit het dan met de sukkelaar met 2600 bruto? Die heeft dan minder? Of hoe moet een mens dat interpreteren?

                Comment


                • in plaats van opslag ga je volgende keer best loonsvermindering vragen om netto meer over te houden...
                  lets have some more member berries

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    wie zijn de rijken ? al wie meer verdient dan jezelf
                    en zelf zit je in de middeklasse/arm neem ik aan ?

                    laat de rijken de crisis betalen of l'etat c'est moi en neem je zelf ook je verantwoordelijkheid naar eigen kunnen ?
                    Ik heb er geen probleem mee om bij te dragen, maar graag een duurzame aanpak via de uitgaven kant ipv inkomsten te verhogen. En die inkomsten niet gebruiken om de uitgaven te verhogen/veilig te stellen maar tekorten weg te werken naar de toekomst toe oftewel dus langetermijn visie ipv zoals het er nu aan toe gaat.

                    Sent from my D5803 using Tapatalk

                    Comment


                    • de uitgaven zullen alleen al blijven stijgen door onze omgedraaide leeftijdspiramide met bijhorende ziektekosten, daar moeten we door op vrij korte termijn
                      tel daarbij een erfenis aan krotten van scholen waarin jaren is nagelaten van te investeren

                      pffft...cease the day

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        de uitgaven zullen alleen al blijven stijgen door onze omgedraaide leeftijdspiramide met bijhorende ziektekosten, daar moeten we door op vrij korte termijn
                        tel daarbij een erfenis aan krotten van scholen waarin jaren is nagelaten van te investeren

                        pffft...cease the day

                        De scholen dat is al opgelost hé, die gaan de studenten zelf opknappen op jaarlijkse basis. Ipv 2 u LO gaat dat 2u bezetten worden.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                          Net gelezen op het laagste nieuws: 100euro netto is enkel voor lage en middeninkomens; waaronder 2400bruto verstaan wordt.
                          Dus weer enkel de lasten, het was weer te denken...
                          Geen probleem om een inspanning te leveren maar dan graag via besparingen in uitgaven/uitkeringen ipv platte lastenverhoging.

                          Sent from my D5803 using Tapatalk
                          Ja, maar het klonk toch overtuigend hé;" daar tegenover staat wel dat de mensen 100 euro netto zullen overhouden" zonder verder te specifieren over welke mensen ze het hebben. Nu blijkt dat ze het eerst zelf niet zo goed weten en denken dan uiteindelijk toch aan bruttolonen tussen 2200 en 2400 euro, "allez ja ik weet eigenlijk ni goe ik zou eens moeten informeren bij mijn minister van financien..." om je kreupel te lachen die mannen.
                          Moest het niet zo droevig zijn uiteraard.
                          Voor de meeste mensen zal het (alweer) een minoperatie worden.

                          Comment


                          • HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                            Belgen kopen steeds meer benzine- in plaats van dieselwagens. De afgelopen jaren daalde de verkoop van dieselwagens met tien procent en die trend zet zich door nu de regering beslist heeft om de dieselprijs te verhogen.

                            Ondanks de stijgende interesse in benzinewagens, blijft de Belg nog altijd een echte dieselrijder. Nergens in Europa rijden zoveel dieselwagens rond als in Frankrijk, Italië en België.


                            Ik merk dat er toch ook nog veel vooroordelen zijn over een benzinewagen van mensen die zijn blijven hangen in 1996 en die gewoon een diesel kopen omdat den diesel goejekeup is.
                            Zij denken nog steeds dat elke benzine traag is, meer zuipt dan 't boske en maar 50k km meegaat.

                            Comment


                            • ik denk niet dat mensen daar nog over denken hoor,

                              die denken gewoon aan de pomp, een volle tank kost ...€.
                              ik merk het ook men mensen die een grote diesel hebben, die zagen dan tegen mij: jamaar, gij doet u dieselke vol met 50€, bij mij gaat er wel 80liter in hé.
                              alweer denken ze dus aan de pompprijs.
                              maar ik moet vroeger gaan tanken, gij geraakt verder met u 80liter!!!

                              net door die reden gaan mensen wegblijven van benzines, de ene kost aan de pomp is er altijd teveel aan. ook dat die tank zo snel leeg is weer.
                              benzine traag, 20-30jaar geleden bestonden er geen snelle diesels. dan had je een 2,5diesel met 75pk. éénder welk naftje trok die er zo uit. dus dat mensen een idee hebben dat benzine traag is... denk het niet. maar een snelle naft... die zuipt (net zoals een snelle diesel).

                              ik heb zowat 8-9jaar met mijn dodge gereden, 5,2V8 automaat uit 1977. IEDEREEN die ik tegenkwam zei:
                              -amai, diene drinkt nogal zeker.
                              OF
                              -ja, gij hebt nog een nevenactiviteit bij uwe job zeker, als ge zo een machien kunt betalen.

                              als ik heb dan zei dat mijn tax 148€ is, mijn verzekering 209€, en dat diene 22liter LPG dronk per 100km hetgeen op 10€/100km komt.
                              en dan vroeg ik of een grote camionette die evenveel kan laden en trekken, minder dan 8liter diesel zou verbruiken? schrokken er veel van dat zo een dikke drinkende amerikaan best goedkoop rijd.
                              ik reed maar een 1500-2000km met dat ding (beetje treffens en hier lokaal naar de doe-het-zelf zaak) en met die km's was die zelf goedkoper dan men golf 2 dieselke die ik toen kocht !!! (op 2500km/jaar kost de dodge met tax, verzekering en verbruik 635€. de golf zat op 761€).
                              dus ook al verbruikt men golfke 4,4liter diesel en de dodge 22liter, ik was goedkoper af met mijn golf + dodge dan wanneer ik 2 golfkes zou hebben

                              Comment


                              • Voor veel mensen is die 100euro wel een serieus vergiftigd geschenk. Door die 100euro extra gaan er vele in een ander belastingsschaal vallen en een meervoud van 100euro meer mogen extra betalen. Mijn ma ga dat voor hebben, en ze moet nu al over de 4000 belastingen betalen.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                Comment


                                • Deze 100euros is enkel voor degenen die niet meer dan 1550 netto per maand verdienen, en zal toegepast worden door een verschuiving van de belastingenbarema's. Wie boven de limiet is, is niet betrokken door de verhoging, en blijft in zijn barema. Wel zal hij/zij de verhogingen van taksen mogen ophoesten... Bedankt regering !

                                  Comment


                                  • Het gaat hier al even niet meer over de brandstofprijzen, dus ik doe maar even mee...

                                    Iedereen die werkt 100euro meer verdienen en als compensatie diesel, alcohol, tabak ed omhoog... Wat met degenen die wel willen werken, maar van een uitkering (zoals mijn invaliditeit) leven? Of de pensioenen (die reeds een leven gewerkt hebben)?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                      Het gaat hier al even niet meer over de brandstofprijzen, dus ik doe maar even mee...

                                      Iedereen die werkt 100euro meer verdienen en als compensatie diesel, alcohol, tabak ed omhoog... Wat met degenen die wel willen werken, maar van een uitkering (zoals mijn invaliditeit) leven? Of de pensioenen (die reeds een leven gewerkt hebben)?
                                      Lees de kranten. Jij bent ook de sjaak. Net zoals iemand die een normaal loon heeft.

                                      Ik hoor steeds minder van de nva adapten op m'n Facebook. Ze zullen doorhebben dat werken hier ook niet echt wordt beloond.

                                      Comment


                                      • goeie vraag...als je dan weet dat de verhouding werkenden/niet werkenden steeds verder groeit

                                        Vandaag is er voor elke gepensioneerde 3,84 werkende personen.
                                        Tegen 2030 verwacht men dat er maar 2,68 actieven zullen zijn per gepensioneerde, en in 2050 zou het aantal werkenden naar 2,21 dalen per gepensioneerde.

                                        In 2050 zullen er meer mensen ouder zijn dan 60 jaar dan de hele bevolking van Europa, India en Noord-Amerika vandaag...
                                        Italië was het eerste land met meer mensen ouder dan 60 jaar dan kinderen onder de 20 jaar.

                                        Een anecdote: de engelse koningin schrijft naar elke 100 jarige een persoonlijk kaartje. Toen ze begon in 1952 schreef ze 225 kaartjes. In het jaar 2000 schreef ze 3890 kaartjes of liefst 17 keer zoveel...

                                        Besluit: uit al deze cijfers kan je maar één conclusie halen. De aantal werkenden per gepensioneerde daalt. Deze trend zet zich door in de toekomst. Zonder andere wijzigingen is het duidelijk dat alle systemen die gebaseerd zijn op een gelijkblijvend aantal werkenden ten opzichte van de gepensioneerden niet meer zullen kunnen blijven bestaan. Ons wettelijk pensioen is zo'n stelsel. Het zal dus grondig moeten veranderen.

                                        copy/paste van deze site

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          ik denk niet dat mensen daar nog over denken hoor,

                                          die denken gewoon aan de pomp, een volle tank kost ...€.
                                          ik merk het ook men mensen die een grote diesel hebben, die zagen dan tegen mij: jamaar, gij doet u dieselke vol met 50€, bij mij gaat er wel 80liter in hé.
                                          alweer denken ze dus aan de pompprijs.
                                          maar ik moet vroeger gaan tanken, gij geraakt verder met u 80liter!!!

                                          net door die reden gaan mensen wegblijven van benzines, de ene kost aan de pomp is er altijd teveel aan. ook dat die tank zo snel leeg is weer.
                                          benzine traag, 20-30jaar geleden bestonden er geen snelle diesels. dan had je een 2,5diesel met 75pk. éénder welk naftje trok die er zo uit. dus dat mensen een idee hebben dat benzine traag is... denk het niet. maar een snelle naft... die zuipt (net zoals een snelle diesel).

                                          ik heb zowat 8-9jaar met mijn dodge gereden, 5,2V8 automaat uit 1977. IEDEREEN die ik tegenkwam zei:
                                          -amai, diene drinkt nogal zeker.
                                          OF
                                          -ja, gij hebt nog een nevenactiviteit bij uwe job zeker, als ge zo een machien kunt betalen.

                                          als ik heb dan zei dat mijn tax 148€ is, mijn verzekering 209€, en dat diene 22liter LPG dronk per 100km hetgeen op 10€/100km komt.
                                          en dan vroeg ik of een grote camionette die evenveel kan laden en trekken, minder dan 8liter diesel zou verbruiken? schrokken er veel van dat zo een dikke drinkende amerikaan best goedkoop rijd.
                                          ik reed maar een 1500-2000km met dat ding (beetje treffens en hier lokaal naar de doe-het-zelf zaak) en met die km's was die zelf goedkoper dan men golf 2 dieselke die ik toen kocht !!! (op 2500km/jaar kost de dodge met tax, verzekering en verbruik 635€. de golf zat op 761€).
                                          dus ook al verbruikt men golfke 4,4liter diesel en de dodge 22liter, ik was goedkoper af met mijn golf + dodge dan wanneer ik 2 golfkes zou hebben
                                          Ik geef fcapri volledig gelijk...mensen zien vooral naar de pomp....
                                          Een kennis van me zag ook niet het totaalbeeld...
                                          Hij had een auto nodig...ipv een jonge 2de hands te kopen. Kocht die een nieuwe seat ibiza 1.2 diesel.

                                          14000euro ? ( verbeter mij waar nodig )
                                          wel een omnium op want hij als ze er is zouden tegen rijden....
                                          2800 euro.

                                          Maar met zijn bompa rijstijl was die wel in staat om 3.2l te verbruiken... ( nooit boven de 2000 rpn geweest )

                                          Na 2 jaar ( omdat hij en zijn vriendin erachter konen dat ze amper 2 autos gebruiken.
                                          Wordt de auto verkocht met 10000km op de teller.

                                          Voor 8000


                                          Als we de kosten uitrekenen.
                                          14000 + 2x2800 + 3,2x1.2x100 - 8000 =

                                          14000 + 5600 + 384 -8000= 11984 euro verlies....MAAR de auto verbruikte wel ni veel.... maar 3.84 euro/100km

                                          Comment

                                          Working...
                                          X