Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Laat maar zakken die prijs:

    Up date van maandag 27-07-2015 te 10u00

    - Brent daalt onder 55 $ en de Euro stijgt naar 1.10

    productprijzen diesel en stookolie dalen sterk en lichte daling voor benzines


    - productprijzen van 24-07-2015 in € / 1000 L en het verschil tov de productprijzen van de laatste prijsverandering

    - Euro 95 461 € = - 19 € daalt sterk onder ref.

    - Diesel 408 € = - 15 € vanaf morgen prijsdaling

    - Stookolie 383 € = - 11 € daalt sterk onder ref .


    - Vanaf morgen dinsdag zoals aangegeven prijsdaling diesel en stookolie extra

    nieuwe prijs diesel vanaf morgen 1.224 €/L dat is een daling met 1.9 €cent/L

    - We verwachten voor de volgende dagen prijsdalingen

    vanaf woensdag prijsdaling benzines met ong. 2.6 €cent /L

    vanaf donderdag prijsdaling van de gewone stookolie met ong 20 € / 1000 L

    Comment


    • verdoemme just gaan bulken

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        den appel valt niet ver van de boom, ons vader's laatste tank octavia break 1.2 tsi dsg 5.0 l/100 km
        Mijn madam heeft de octavia 1.2 tsi 105 pk en verbruik ligt wel een stuk hoger. Denk gemiddeld 7-8L. Wel allemaal korte afstanden en vriendin heeft wel redelijk zware voet :-)

        Comment


        • (ma-pa zijn 70 plussers en rijden alleen nog naar zee tegen niet veel meer als 100)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            dat moet niet meer bij die turbo-benzines, waardoor die ook voor mij veel aangenamer gaan rijden

            (maja uw mate van vlotheid zal de mijn en die van vadere niet zijn)
            met mijn Oedi turbo benzien moest ik idd ook niet zo hard gas geven.

            we kunnen maar besluiten dat koppel alles is
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Koop een eens 330i, dan kan je correct vergelijken. Goedkoper of niet, zo een diesel heeft weinig beleving. Daar gaat het mij nu net om. Zwarte rookpluimen trekken aan lage toeren zegt mij nu eenmaal niet veel. Als je naar de energiekosten van een wagen moet kijken, heb je de verkeerde gekocht.
              Een F30 330d is sneller dan een E90 330i.

              En beleving? Ik heb een testrit gedaan met een 435i en vergeleken met mijn 330d. Ik ga hier niets zeggen over het geluid en de ervaring van hoge toeren, maar m'n 330d voelt veel agressiever aan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                Moderne diesels zijn niet meer gemaakt voor mensen die weinig kilometers maken, ondanks het mss een tikkeltje goedkoper is. Dpf filters zijn een merde. Ondervind dit zelf: doe ongeveer 12000 km per jaar, ritje naar het werk is 5 km, naar mijn ouders iedere zondag 80 km. Gevolg: enorm hoog gemiddeld verbruik (tot 9L/100km), regeneren van de filter duurt dagen met een enorm enerverend rijgedrag als gevolg, turbo's preventief gereinigd, ... Gaat trouwens over een superb 2.0tdi. Eerste diesel is hier bij ons al vorig jaar vervangen door een benzine, de superb zal binnen paar jaar logischerwijze ook vervangen worden door een benzine.
                Hier ongeveer het zelfde scenario 5Km naar werk en in het weekend veelal stil op de oprit
                Om die reden de benzine 1.4 TSI bij de superb aangeschaft verbruik ongeveer een 8L een ritje naar Italie 2400KM vier personen volgeladen een 6.7L en dan had de wagen nog maar een 10K op de teller.
                En ondanks de 1.4 en grote wagen gaat deze vlot mee in het verkeer.
                www.skodaforum.eu

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Een F30 330d is sneller dan een E90 330i.

                  En beleving? Ik heb een testrit gedaan met een 435i en vergeleken met mijn 330d. Ik ga hier niets zeggen over het geluid en de ervaring van hoge toeren, maar m'n 330d voelt veel agressiever aan.
                  Grapjas. Een diesel agressiever lol
                  Voor ik een N55 kocht oa met een 330d gereden en de beleving is ronduit plat en saai. Gaat ook goed, maar dat is het dan ook.
                  Last edited by order66; 27/07/2015, 12:37.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Een F30 330d is sneller dan een E90 330i.

                    En beleving? Ik heb een testrit gedaan met een 435i en vergeleken met mijn 330d. Ik ga hier niets zeggen over het geluid en de ervaring van hoge toeren, maar m'n 330d voelt veel agressiever aan.

                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Grapjas. Een diesel agressiever lol
                    Voor ik een N55 kocht oa met een 330d gereden en de beleving is ronduit plat en saai. Gaat ook goed, maar dat is het dan ook.
                    Ik snap Int3x0r wel .... heb beiden gehad 335i en nu 330d

                    Het woord 'agressiever' link ik aan de bergen koppel die in de 330d dadelijk voorhanden zijn
                    Saai zou ik de d niet noemen, 'anders' wel ... stop je oren dicht en sluit je ogen, rij met beiden mee (want zelf rijden zal moeilijk gaan) en je gaat moeite hebben om ze uit elkaar te houden (je gaat het misschien kunnen afleiden uit de schakelmomenten welke welke is)
                    2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                    2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

                    Comment


                    • bij het schakelen val je bij de diesel in het koppelrijke gebied (een diesel valt namelijk sterk terug in vermogen eens die boven de 4000rpm gaat.
                      bij een benzine zit alle kracht in hogere toeren. als je daar schakeld komt je uit het hele sterke gebied naar een zwak gebied. bij een benzine zal je je dus vaak afvragen: zou ik niet sneller gaan om door te trekken tot tegen de begrenzer en dan pas schakelen, terwijl je bij de diesel zegt: als ik op 4200rpm schakel, kom ik in zijn volle koppel terecht en lijkt die in de volgende versnelling sneller te zijn.
                      dat maakt dat een diesel 'sneller' aanvoelt.

                      verder moet je ook opletten.
                      als je een 2015 330i vergelijkt (hetgeen een 2.0 turbo motor is met laag koppel, 252pk, 350Nm) met een 2015 330D (welke een echte 3.0 motor is met 258pk, 560Nm) gaat de vergelijking ook niet op. de ene heeft dubbel zoveel longinhoud. nogthans zijn de 0-100 tijden haast gelijk (5.6 vs 5.9s terwijl de ene maar 350Nm heeft en de andere 560Nm).

                      een 2010 bmw 330i (2996cc NA met 272pk en 320Nm) doet de 0-100 in 6s
                      een 2010 bmw 330d (2993cc turbo met 245pk en 520Nm) doet de 0-100 in 6.4s
                      Last edited by ; 27/07/2015, 12:52.

                      Comment


                      • Stop je oren dicht en sluit je ogen... Tjah als we zo gaan beginnen, daar draait autorijden dus ook om! Niet alleen snelheid. Dat bij een benzine alle kracht bovenin zit klopt ook niet helemaal. Daar hebben bvb de nieuwe Twin Scroll turbo's (N55, niet de N54) voor gezorgd. Een deel van die turbo zorgt ervoor dat je ook bakken koppel hebt in lage toeren. Een erg brede powerband maw. Maar een diesel rijdt ook zeer goed, ik ga het tegendeel zeker niet beweren. Gewoon anders, en met veel minder beleving, daar wringt voor mij het schoentje.
                        Goed punt ivm vergelijkingen van fcapri.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • ik vond de beleving in de M550d anders wel heel spectaculair.
                          soit gaan ze nu ook de andere belastingen gelijktrekken tussen diesel en benzine? want anders is het totaal niet fair
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            ik vond de beleving in de M550d anders wel heel spectaculair.
                            soit gaan ze nu ook de andere belastingen gelijktrekken tussen diesel en benzine? want anders is het totaal niet fair
                            Tajh, een 550d, daar zeg je zo wat dat is andere koek. Ook al is daar geen zak M aan.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Grapjas. Een diesel agressiever lol
                              Voor ik een N55 kocht oa met een 330d gereden en de beleving is ronduit plat en saai. Gaat ook goed, maar dat is het dan ook.

                              Gij post leuke dingen
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                ik vond de beleving in de M550d anders wel heel spectaculair.
                                soit gaan ze nu ook de andere belastingen gelijktrekken tussen diesel en benzine? want anders is het totaal niet fair

                                Ik vond de 550d zeer steriel rijden. Niks beleving, enkel de snelheidsmeter die vlotjes naar boven gaat.


                                Als het diesel moet zijn, zou ik in dat model een 30d kiezen. Zeer leuk karakter dat blok.


                                Anders sowiso een 35i of zelfs een 23i (3ltr zonder turbo's)
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Het is maar wat je met elkaar vergelijkt natuurlijk. Mijn benzine moet ik helemaal niet in toeren jagen, 450 Nm vanaf 1250 toeren voor een 3.0 l en ik heb het onlangs gepresteerd om een naftbak leeg te rijden aan 7.0l/100 km en dat was nog steeds aangenaam rijden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                                    Het is maar wat je met elkaar vergelijkt natuurlijk. Mijn benzine moet ik helemaal niet in toeren jagen, 450 Nm vanaf 1250 toeren voor een 3.0 l en ik heb het onlangs gepresteerd om een naftbak leeg te rijden aan 7.0l/100 km en dat was nog steeds aangenaam rijden.
                                    Dat is ook een N55 zeker?
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Dat is ook een N55 zeker?
                                      Yep, met de 320pk/450 Nm zoals oa in de 640i, in de 535i is het 306 pk/ 400 Nm. Prachtmotor.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                                        Yep, met de 320pk/450 Nm zoals oa in de 640i, in de 535i is het 306 pk/ 400 Nm. Prachtmotor.
                                        Idd Twin Scroll zorgt voor een brede powerband, zalige motor.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment


                                        • Even terug on topic ;-)

                                          De bewijzen stapelen zich op dat de vele diesels mee een gezondheidscrisis veroorzaken, schrijft Mathias Bienstman. Omdat de olieprijzen nu laag zijn, is het zinvol dat de beleidsmakers die opportuniteit aangrijpen om de verdieseling, waar in het verleden te zeer op ingezet is, ongedaan te maken.


                                          't Is een betalend artikel, dus voor wie geen abonnement heeft staan hieronder de hoofdpunten aangevuld met wat zelf gesprokkelde context:

                                          • Per liter stoot diesel meer CO2 uit en heeft het een hogere energiedichtheid dan benzine. Theoretisch (bij volledige verbranding) heb je per liter met diesel 10% meer CO2 (meer info - dat is zonder well-to-wheel, als je daarmee rekent kom je uit op 3,1kg CO2 voor 1 liter benzine versus 3,5kg CO2 voor 1 liter diesel, dus ietsje meer nadeel voor diesel, namelijk 13% meer CO2). Op basis daarvan stelt de OESO dat er geen reden is om de accijnzen op diesel lager te stellen dan de accijnzen op benzine. Integendeel, de accijnzen voor diesel zouden net hoger moeten zijn.
                                          • Dieselmotoren produceren meer NO2 dan benzinemotoren (wiki voor wetenschappelijke context, irceline-rapport voor evolutie van uitstoot en metingen - kijk vooral naar tabel 1, figuur 8/9 e.v.)
                                          • Een recent Rapport van King's College kwantificeert de gezondheidseffecten van NO2-vervuiling op 5.900 vroegtijdige overlijdens per jaar in Londen. Lineaire extrapolatie naar België, waar Brussel en Antwerpen dezelfde NO2-vervuiling hebben als Londen, geeft een raming van 7.500 vroegtijdige overlijdens in België (waarvan 1.200 enkel in Brussel).
                                          • Europese regelgeving verplicht ons om de emissies van o.a. NO2 naar beneden te schroeven. Gebeurt dat niet, dan betekent dat boetes betalen aan Europa. Met, natuurlijk, ons belastinggeld. Niets doen aan de uitstoot kost ons dus ook geld.
                                          • Onze regeringen hebben geflaterd met de premie voor (privé)-dieselwagens in 2011, en de promotie van dieselwagens in het algemeen. VAB is niet gecharmeerd door de démarche om de accijnzen op diesel te verhogen, maar hoe lang moet je fouten uit het verleden blijven meeslepen? Onze NO2-uitstoot moet omlaag, en we kunnen daardoor niet anders dan dieselgebruik te ontmoedigen.
                                          • Vergeet niet dat de dieselprijs door de dumpingpolitiek van de OPEC de voorbije tijd met 20 cent per liter is gedaald. De accijnscorrectie op diesel representeert een verhoging van grosso modo 10 cent per liter.


                                          Ik mag dan geen fan zijn van de regering (maar van welke regering was ik ooit wel fan?), hun beslissing om de dieselaccijns op te trekken kan ik alleen maar goedkeuren. Alweer een stapje dichter om de volgende keer voor hetzij een benzine-, hetzij een elektrische kar te kunnen kiezen.

                                          (tegelijk hebben ze in het regeerakkoord niets gedaan aan het systeem van bedrijfswagens, maar daar bestaat een ander onderwerp over)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X