Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Je leest toch heel wat recente artikelen over hoe de frackingindustrie reeds een tijd serieus onder kostprijs werkt en de vraag rijst al even lang hoe lang dat blijft duren als de prijzen nog gans 2016 zo laag blijven.

Of de Saudi's dit nu beogen of niet, een goede zaak is dit in elk geval niet, en het eventueel serieus verminderen of verdwijnen van de schaliegasindustrie kan genoeg psychologisch effect hebben om de prijzen weer omhoog te duwen, omdat het het monopolie van de klassieke olie-oppompers bevestigt.
    Ik weet niet hoe de schalie industrie het gaat bolwerken maar ik snap dat ze meer langetermijn gericht zijn, en ik zie dat de VS opvallend weinig druk zetten op de Saudis. Misschien willen de Saudis zich op termijn inkopen.
    30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
      Ik weet niet hoe de schalie industrie het gaat bolwerken maar ik snap dat ze meer langetermijn gericht zijn, en ik zie dat de VS opvallend weinig druk zetten op de Saudis. Misschien willen de Saudis zich op termijn inkopen.
      De artikelen zijn toch alarmerend. Amerikanen kunnen een tijdje in iets mee gaan, maar hebben er ook geen probleem mee om ergens de stekker uit te trekken als het werkelijk niet rendabel is.

Hoewel olie-onafhankelijkheid natuurlijk een niet te onderschatten voordeel is, en de slabakkende Amerikaanse economie een heel stuk concurrentiëler kan maken, en voor de broodnodige boost zorgen.

Comment

• Het grootste deel van de schalie gas ontginning wordt gebruikt in de chemie, meer bepaald de Ethyleenmarkt. Ik werk voor het enige bedrijf dat momenteel op grootschalige wijze schaliegas ontgint, het per boot naar Noorwegen brengt, waar het "gekraakt" wordt tot onderandere Ethyleen en het van daaruit verder in Europese bedrijven opgeslagen wordt/ingezet wordt op de ethyleen pijplijn.
        Ik kan u vertellen dat met alle kosten er af, deze ethyleen 1/3de van de prijs kost van wat een door de oa Antwerpse olieraffinaderijen hoeveelheid ethyleen kost (gekraakt uit aardolie). Er worden dus wel degelijk serieuze winsten gemaakt op het schaliegasverhaal. Op gebied van brandstof misschien niet, maar het echte geld valt voor zo'n bedrijven te pakken in de chemie...
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Schaliegasontginning in België? Waar dan?

In Friesland en Groningen hebben de inwoners er alvast hun buik van vol, het aantal gescheurde huizen door mini-aardbevingen ten gevolge van is niet meer te tellen...
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            Schaliegasontginning in België? Waar dan?
            Suggereert toch niemand?

Comment

• Vlammendinges, tenzij die in het buitenland werkt dan?
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Vlammendinges, tenzij die in het buitenland werkt dan?
                Neen hij schreef dat hij voor een bedrijf werkt dat schaliegas ontgint, niet dat hij dat zelf doet...
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Dit weekend getankt aan €0.890/L: Leuk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                    Het grootste deel van de schalie gas ontginning wordt gebruikt in de chemie, meer bepaald de Ethyleenmarkt. Ik werk voor het enige bedrijf dat momenteel op grootschalige wijze schaliegas ontgint, het per boot naar Noorwegen brengt, waar het "gekraakt" wordt tot onderandere Ethyleen en het van daaruit verder in Europese bedrijven opgeslagen wordt/ingezet wordt op de ethyleen pijplijn.
                    Ik kan u vertellen dat met alle kosten er af, deze ethyleen 1/3de van de prijs kost van wat een door de oa Antwerpse olieraffinaderijen hoeveelheid ethyleen kost (gekraakt uit aardolie). Er worden dus wel degelijk serieuze winsten gemaakt op het schaliegasverhaal. Op gebied van brandstof misschien niet, maar het echte geld valt voor zo'n bedrijven te pakken in de chemie...
                    En die boten van Ineos zijn dan nog een knap staaltje innovatie ook.

Comment

• Daarnet mijn wekelijkse tankbeurt bij Gabriels in Erpe-Mere aan €0,864.

Comment

• Vrijdag volgetankt bij Dats24 aan 0.79 euro/kg.

Comment

• Ik ga vandaag tanken met de weekend driver want brent staat trg boven de 30 dollar ipv er onder
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                            De VS wil de lage olieprijzen ook, dit is nadelig voor Iran, Syrië en Rusland... En de VS wil een gaspijpleiding van Qatar naar Turkije hebben, maar Assad wou een leiding van Iran naar Turkije.

Voila, nu weet ge ook waarom Assad weg moest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krike Bekijk Berichten
                              En die boten van Ineos zijn dan nog een knap staaltje innovatie ook.
                              Correct!
                              2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                              2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                              2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                              2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                              2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                Vrijdag volgetankt bij Dats24 aan 0.79 euro/kg.
                                .829 diesel

Comment

• Diesel tanken wordt morgen duurder, net als stookolie bestellen. Dat blijkt uit gegevens van de FOD Economie.

Comment

• Ergens volgende week ook stijging verwacht van benzine.
                                    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                      Ergens volgende week ook stijging verwacht van benzine.
                                      En die stijging komt er morgen.
                                      Anderzijds is de prijs van de ruwe aardolie nu weer aan het zakken.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Gaat de prijs tegen het weekend dan weer trg zakken?
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          En die stijging komt er morgen.
                                          Anderzijds is de prijs van de ruwe aardolie nu weer aan het zakken.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                          Gaat de prijs tegen het weekend dan weer trg zakken?
                                          Morgen terug daling Dieselprijs met 1.5 Eurocent.
                                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Working...
                                          X