Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wat eens fars, nu het overal E10 wordt en dus velen graag 98 tanken, al dan niet uit technische noodzaak, zijn de prijzen voor die brandstof de hoogte in geschoten.
gaven ze bij mijn vast tankstation nog op alle drie de soorten brandstof 13 cent korting tot vorig jaar, is dat nu opeens maar 1 cent voor 98.. dus zelfs plus 1,5 euro in een lukoil..
wat een klucht jongens.
maar rijd met de moto, tien jaar oud, en wil op veilig spelen om de techniek te sparen door geen e10 te gebruiken. gebruikte wel altijd 95 tot nieuwjaar
ik heb vandaag ook voor het eerst 98 getankt aan 1,428 / liter... tegen het einde van het jaar zal het wel weer richting de 1,7 - 1,8 euro gaan, let maar op
Eventjes niet actief geweest op dit forum (wegens voor mij interessanter geworden ander forum) maar wou toch nog even terugkomen op sommige comments na mijn vorige post.
Ik ben geen CNG-expert, maar ...
- naplaatsing CNG is mogelijk, maar imho niet aan te raden (beter LPG denk ik dan).
- een pak vermogensverlies: duidelijk nog nooit met CNG gereden.
- brandblusserformaat, enkel voor de taksen: dan moet je toch wel een èchte oen zijn :-)
Whatever: het zal best niet voor iedereen weggelegd zijn, wegens diverse redenen, maar ik ben helemaal tevreden van m'n nieuwe wagen: IK vind hem mooi, hij rijdt heel vlot èn heel goedkoop. (Ook nog nà de tax-free periode!)
Voor wie aan een nieuwe wagen toe is kan ik alleen maar aanraden van ook CNG te overwegen of op zijn minst zich even DEFTIG te laten informeren. En dat doe je best niet adhv de duidelijk vooringenomen comments van enkele gas-gefrustreerden hier :-)
Deze is alvast een aanrader : https://www.aardgasrijder.be/forum/
CNG is qua kostprijs per kilometer zeer interessant voor veelrijders omdat je veel goedkoper kan rijden.
Echter, die historie afgelopen jaar met die stalen gasflessen die bij tanken ontploften (waren toch serieuze explosies), doen me toch wel terugdeinzen. Die tanks zullen altijd een gevoelige plek blijven, eender uit welk materiaal ze gemaakt zijn en ze zullen in elk geval periodieke controles behoeven om hun veiligheid te garanderen. En hoe grondig doet een garage dit (in hoeverre kan visueel zo'n fles helemaal gecontroleerd worden als die tegen je auto hangt). Plus het idee constant met drie gasflessen onder je rond te rijden..
hoe zeker ben je wanneer je 98 tankt er ook effectief 98 uit de pomp komt want voor de uitbater is het voordeliger om jou te laten betalen voor 98 en hij toch maar de aankoopprijs voor 95 betalen of zijn alle Belgische pomphouders eerlijke brave mensen. of kan je dat op een bepaalde manier zien of je effectief 98 tankt?
Dat weet je niet tenzij je het gaat testen.
Heb het me ook al wel eens afgevraagd, maar denk niet dat grote namen het zouden riskeren en dan moet de leverancier er ook al mee in zitten.
Twordt tijd dat die Arabieren dat handelsverdrag waardoor ze 1,5miljoen vaten minder pompen per dag, eens verbreken ze, dat we terug onder den euro kunnen tanken voor diesel. Maar momenteel stijgt de Brentprijs alleen maar, dus goed ziet het er niet uit
Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
(SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis
hoe zeker ben je wanneer je 98 tankt er ook effectief 98 uit de pomp komt want voor de uitbater is het voordeliger om jou te laten betalen voor 98 en hij toch maar de aankoopprijs voor 95 betalen of zijn alle Belgische pomphouders eerlijke brave mensen. of kan je dat op een bepaalde manier zien of je effectief 98 tankt?
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Comment