Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwalitatieve brandstof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik tank bij het dichtstbijzijnde tankstation wanneer hij op reserve staat, nooit verschillen onderling gemerkt.

Comment

Ik heb niet echt een voorkeur voor een bepaald merk van diesel of benzine. Als het maar een serieus merk is. Prijsverschil wil ook niet veel zeggen. Ik heb al een paar keer getankt bij esso aan een lagere prijs dan bij een twijfelachtige lokale pomp.

Voor benzine kies ik 9 op 10 keer voor 95 ipv 98. Verschil wordt je toch niet gewaar bij een normale rijstijl.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
        Wat zijn ongekende merken? De meesten zijn toch best gekend?
        't Onderdeel verbruik afhankelijk van waar je tankt zou ik toch eens graag deftig getest zien eerlijk gezegd.
        Inderdaad, ik denk dat het bij veel mensen gewoon tussen de oren zit. De meeste van die merkloze (onafhankelijke) stations halen hun brandstof ook bij grote merken. Dat er uitzonderingen zijn zal ik niet ontkennen maar dat de brandstof van de onafhankelijke stations van mindere kwaliteit zou zijn is een fabeltje.

Comment

Bij de raffinaderij BRC in Antwerpen rijden alle merken tankwagens binnen en buiten... heb ik mij toch laten vertellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Bij de raffinaderij BRC in Antwerpen rijden alle merken tankwagens binnen en buiten... heb ik mij toch laten vertellen.
            De brandstof is doorgaans dezelfde... echter, de additieven ontbreken of zijn van een andere kwaliteit.

En bij extreme belasting (zoals extreme koude) is dat een handicap.

Ik tank(te) eigenlijk altijd bij witte stations, om de simpele reden dat het me 90 euro per maand scheelde... (zo'n 180 liter per week tanken...)
            Maar afgelopen winter verschillende problemen gehad, simpelweg omdat de brandstof bevroor in mijn brandstofpomp. Nog een geluk dat de pomp niet stuk gegaan is...
            Daarna op advies van mijn garage bij merkstations getankt, de koude was er nog steeds maar de problemen waren weg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              De brandstof is doorgaans dezelfde... echter, de additieven ontbreken of zijn van een andere kwaliteit.

Dat wordt doorgaans gezegd en aangenomen, maar is dat werkelijk zo?

Comment

Wat wel zo is, is dat ze afraden om te gaan tanken wanneer de reservoirs worden bijgevuld door de truck die komt leveren. Omdat het residu dat kon zinken, dan weer begint rond te dwarrelen.
                -edit: never mind-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                  Beweer jij nu dat de chauffeur van de tankwagen nadat dat ding is volgetankt een paar flesjes product in zijn tankwagen kapt om bij de benzine/diesel te mengen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Beweer jij nu dat de chauffeur van de tankwagen nadat dat ding is volgetankt een paar flesjes product in zijn tankwagen kapt om bij de benzine/diesel te mengen?
                    Nee, ik beweer dat de chauffeur altijd additieven bij zich heeft als hij een merkstation bevoorraadt
                    En dat dit zeker niet altijd het geval is bij merkloze stations.

Vergelijk het met chocolade van de Aldi. Die chocolade wordt bij dezelfde fabrikanten gemaakt als chocolade van de A merken, echter de eisen die de Aldi stelt ten aanzien van de samenstelling is anders van aard. Goedkoper dus.
                    (ik heb een klant gehad die chocolade fabrikant was, die leverde dus onder eigen naam en onder Aldi naam)

Comment

Wat wel zo is, is dat ze afraden om te gaan tanken wanneer de reservoirs worden bijgevuld door de truck die komt leveren. Omdat het residu dat kon zinken, dan weer begint rond te dwarrelen.
                      Filter?

Comment

altijd Texaco hier

Comment

Meestal de goedkoopste in de streek: Gabriëls of De Clerck en af en toe ook eens de Lukoil (gelukkig moet je daar niet met roebels betalen).
                          Ik zal nooit V-power diesel of wat dan ook in mijn bak kappen. Das de moeite niet. Hij gaat er niet opeens 20pk meer door hebben hé.

Comment

Het belangrijkste is niet welk merk, het belangrijkste is dat je tankt bij een tankstation waar er veel getankt wordt!

Comment

makro is altijd aanschuiven

Comment

Tom:Beetje zoals bij kebab dus?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Wil dat zeggen dat ze daar allemaal hetzelfde spul meekrijgen? Ik zou denken van niet. Bij grote prijsverschillen is er altijd een verschil in kwaliteit. Zoals gezegd zal dit in de additieven zitten: hoe meer additieven hoe duurder, dat is bij motorolie niet hetzelfde.

Comment

wil volgens mij zeggen dat de marketing goed lukt

Comment

Hier in de streek zijn er weinig of geen tankstations die korting geven op de officiële prijs. Daarom tank ik altijd DATS. .
                                      Senna, Driven To Perfection

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                        Wagen krijgt wel xtra pk's met v power
                                        Mij maak je niet wijs dat je daar wat van merkt.

En was Vpower geen RON97?

Comment

Ik tank al jaren Makro, omdat die meestal de goedkoopste is hier in de buurt. Meer moet dat niet zijn. Allemaal gezever man, als de kwaliteit van de benzine maar in orde is en die is dikwijls getest en altijd goed bevonden. En dan geloof ik toch iets eerder een onafhankelijk onderzoek tov een paar indianenverhalen op internet of een dealer die me gaat zeggen waar ik moet gaan tanken

Comment

Working...
                                          X