Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwalitatieve brandstof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kwalitatieve brandstof

In welke tankstations bieden ze de brandstoffen van de beste kwaliteit aan?
    Mij interesseert vooral diesel.
    Deze week in Deinze getankt aan 1,055 €. Ik dacht dat de naam van dat tankstation Maes is. Wel geen idee van de kwaliteit van die brandstof.
    Uiteraard wil ik niet teveel betalen voor mijn brandstof, maar niet ten koste van de kwaliteit.
    Meestal tank ik bij Gabriëls in Oudenaarde.
    120d Hatch Edition Sport

Als je zeker wil zijn van de kwaliteit, begin je best met te tanken bij een merk...

Comment

Ik heb in al mijn auto's al vanalles gekapt, gaande van Shell V Power tot 98 van bij de Europetrol (en voor de diesel idem dito). Nog nooit enig verschil ondervonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Ik heb in al mijn auto's al vanalles gekapt, gaande van Shell V Power tot 98 van bij de Europetrol (en voor de diesel idem dito). Nog nooit enig verschil ondervonden.
        Tank eens Shell V Power Octan 100 ... dat verschil merk je wel. Met name bij motoren die iets te arm staan afgesteld

Voor de rest: ik heb al problemen gehad met diesel van witte tankstations. Met name bij zeer koud weer.. (te weinig additieven)

Volgens mijn dealer is Total kwalitatief het beste... beste en meeste additieven ook

Comment

Ik tank altijd Avia, nog nooit problemen mee gehad en toch de goedkoopste hier in de streek.

En blijkbaar komt de plaatselijke Mercedes dealer daar zelfs ook de nieuwe wagens voltanken.
          Last edited by ; 01/05/2010, 23:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            ²²²²²
            Ik heb ooit eens een test gelezen (ik dacht van test aankoop maar daar ben ik niet meer zeker van), waarbij ze net verschillende stations bezocht hadden en de bezine en diesel onderzocht.
            Bleek dat benzine of diesel, gaande van Q8, Shell, Lukoil, Maes, Dats24 of Makro etc etc, geen noemenswaardige verschillen vertoonden met als gevolg dat een auto daar niet gevoelig voor is.
            Wat wel zo is, is dat ze afraden om te gaan tanken wanneer de reservoirs worden bijgevuld door de truck die komt leveren. Omdat het residu dat kon zinken, dan weer begint rond te dwarrelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Tank eens Shell V Power Octan 100 ... dat verschil merk je wel. Met name bij motoren die iets te arm staan afgesteld

Voor de rest: ik heb al problemen gehad met diesel van witte tankstations. Met name bij zeer koud weer.. (te weinig additieven)

Volgens mijn dealer is Total kwalitatief het beste... beste en meeste additieven ook
              En zo zegt mijn Audi dealer dat dat Shell is, en bij Porsche Kronos dat dat Q8 is....
              Valt moeilijk een lijn in te trekken vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                ²²²²²
                Ik heb ooit eens een test gelezen (ik dacht van test aankoop maar daar ben ik niet meer zeker van), waarbij ze net verschillende stations bezocht hadden en de bezine en diesel onderzocht.
                Bleek dat benzine of diesel, gaande van Q8, Shell, Lukoil, Maes, Dats24 of Makro etc etc, geen noemenswaardige verschillen vertoonden met als gevolg dat een auto daar niet gevoelig voor is.
                Wat wel zo is, is dat ze afraden om te gaan tanken wanneer de reservoirs worden bijgevuld door de truck die komt leveren. Omdat het residu dat kon zinken, dan weer begint rond te dwarrelen.
                Het voornaamste criterium van test aankoop was wel de hoeveelheid energie en vervuiling... de duurzame werking van de auto was volgens mij geen onderwerp van de test?
                Oftewel, een teveel aan afzetting in de motor, gevoeligheid voor bevriezing door ontbreken van additieven blijven dan onderbelicht

Comment

Het voornaamste criterium van test aankoop was wel de hoeveelheid energie en vervuiling... de duurzame werking van de auto was volgens mij geen onderwerp van de test?
                  Oftewel, een teveel aan afzetting in de motor, gevoeligheid voor bevriezing door ontbreken van additieven blijven dan onderbelicht
                  Te lang geleden om mij dat te herrineren, maar dat kan kloppen, of ook niet.
                  Ik kan eens proberen die test terug te vinden....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                    Ik zou toch geen diesel in die M3 van u kappen hoor
                    AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                      Ik zou toch geen diesel in die M3 van u kappen hoor
                      Dwaas!

Was er ook niet iets dat zegt dat diesel in bezineauto kappen minder erg is dan benzine is een dieselmotor gieten, of omgekeerd?

Comment

Hier van 't zelfde. Diesel van een merkloos station had hoger verbruik, nu gaat er altijd Q8 in. Met andere merken nooit problemen, enkel 1x van dat ene tankstation. Geen referentie voor het algemeen beeld natuurlijk, alleen een teken voor mij om er niet meer naartoe te gaan.

Benzine gaat er meestal Shell in, heel af en toe Q8, dus daarvan kan ik niet zeggen of een wit merk slechter is of niet.

Comment

Ik kap al bijna 5 jaar diesel en meer dan 1 jaar bezine van bij DATS, nog nooit problemen gehad.
                          Vergeleken met Q8 en Shell voor't verbruik, maar dat valt echt niet na te meten eigenlijk!

Comment

Ik heb geen voorkeur waar ik tank .

Comment

Wat zijn ongekende merken? De meesten zijn toch best gekend?
                              't Onderdeel verbruik afhankelijk van waar je tankt zou ik toch eens graag deftig getest zien eerlijk gezegd.

Comment

heb ooit is meegemaakt dat de dieselpomp van een Bmw 320D BJ2002 stuk is gegaan onder garantie en daarop zijn de mannen van Bmw de auto komen takelen en het eerste dat ze gedaan hebben was een staal van de diesel genomen en het tankklepje verzegeld om de kwaliteit van de diesel te checken want naar het schijnt staat ergens in het boekje dat je enkel merk brandstof moet gebruiken ,anders no garantie

Comment

ja, als een constructeur onder een claim zal kunnen uitgeraken, proberen ze natuurlijk

er zijn 4 raffinaderijen in belgie

q8 bvb heeft er geen

Comment

Ik heb met de E46 120.000 km's gereden, waarvan misschien een 100.000 met Makro diesel, nooit problemen gehad. Waar ik ook tankte, nergens geen verschillen gemerkt, alleen in de portemonnee wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bladerunner Bekijk Berichten
                                      heb ooit is meegemaakt dat de dieselpomp van een Bmw 320D BJ2002 stuk is gegaan onder garantie en daarop zijn de mannen van Bmw de auto komen takelen en het eerste dat ze gedaan hebben was een staal van de diesel genomen en het tankklepje verzegeld om de kwaliteit van de diesel te checken want naar het schijnt staat ergens in het boekje dat je enkel merk brandstof moet gebruiken ,anders no garantie
                                      Zoals bobo al zegt, als ze ergens vanonder uit kunnen muizen, dan zullen ze dat maar al te graag proberen.

Comment

Het eigenaardige bij Gabriëls (nogal gekend in de ruime streek hier) is dat het prijsverschil tussen de stations behoorlijk groot kan zijn. Van 15 cent minder dan de adviesprijs tot de adviesprijs zelf (voor diesel).

Aan de Makro zou ik al wel eens tanken als ik daar toch ben, maar anders niet. In de praktijk komt dat neer op niet meer dan één keer per jaar. Ik heb al gehoord dat de kwaliteit daar minder zou zijn. Wel geen idee of dat waar is.

Niemand met Test Aankoop die daar een test over heeft?
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                        X