Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwalitatieve brandstof

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Makro meestal , soms Gabriëls

Comment

Dat komt overeen met wat ik al dacht, de energetische waarde wordt getest, maar dat is slechts een klein aspect van kwaliteit.

De transparantie van de geboden kwaliteit is nauwelijks inzichtelijk voor de consument. Dat vind ik storend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        Nee, ik beweer dat de chauffeur altijd additieven bij zich heeft als hij een merkstation bevoorraadt
        En dat dit zeker niet altijd het geval is bij merkloze stations.
        Mijn vader heeft een merkloos station en onze brandstof komt van Total en die is exact hetzelfde dan de brandstof bij stations van Total zelf.

Comment

Laatste 2 maanden draaide mijn motor niet meer zo soepel als anders, ik tank altijd bij hetzelfde tankstation. Per ongeluk eens ergens anders moeten tanken en ik merkte dat mijn motor terug beter draaide. Na wat verder te testen bleek het effectief aan de benzine te liggen.
          Het was bij een tankstation van Gulf (ik tank 95). Wat ik niet weet is of het aan de benzine zelf ligt of aan mijn motor aangezien ik dit zelfde verhaal al heb gehoord van een andere Honda rijder.
          Het verschil was alleszins groot, ben ik blij dat ik ergens anders heb moeten tanken!

Comment

Tank meestal bij Esso

Ik heb gehoord dat er in de brandstof van LUKOIL water zit?
            Of is dit ook een indianenverhaal? : d
            Last edited by ; 02/05/2010, 16:19. Reden: foute tankstation

Comment

Tank vrijwel altijd bij Esso Express, anders bij Q8 Easy

Comment

ik tank altijd PMO diesel aan dezelfde pomp
                sigpic
                Seat Ibiza 1.9 TDI Sport 100 pk 2006

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                  Hangt ook van wagen tot wagen af . Een commonrail diesel heeft kwaliteits brandstof nodig en is een gevoeliger dan een oude diesel wagen.
                  Idd, in mijn pd diesel kunt ge bijna alles kappen.
                  Zelfs op minder kwalitatieve brandstof zal die nog goed bollen, enkel filters halfvroeg vervangen.
                  Als ge slechte brandstof bij een diesel tankt, dan ruik en zie je dat ook.

Comment

Je hebt basisdiesel of benzine, en per merk worden er additieven bijgemixt, dit gebeurt tijdens het vullen van de vrachtwagen, niet door een jerrycan van de chauffeur maar door de vulinstallatie zelf.
                    Het is dus perfect mogelijk dat shell en esso en een merkloze bij dezelfde raffinaderij staan te vullen.

Total zou de meeste additieven hebben.
                    Additieven zijn er voor verschillende doeleinden,
                    (smering, reuk, schuim, antibacterievorming (algecide) cetaanverhoging enz
                    Ook merkloze diesel zou een basispakket additieven hebben, smeringverbeteraar bv.

Bron, veel googlen.
                    Of het waar is, geen idee.

Een station met veel omzet is altijd beter, ook regelmatige controle en onderhoud van de ondergrondse tanks is nodig. (aanwezigheid water en het verwijderen ervan, water is nefast voor common rail)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Het belangrijkste is niet welk merk, het belangrijkste is dat je tankt bij een tankstation waar er veel getankt wordt!
                      Mijn vader zegt dit ook altijd

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Tom:Beetje zoals bij kebab dus?
                      haha idd altijd beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Tom:Beetje zoals bij kebab dus?
                        Inderdaad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                          Mijn vader heeft een merkloos station en onze brandstof komt van Total en die is exact hetzelfde dan de brandstof bij stations van Total zelf.
                          Onmogelijk .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                            De brandstof is doorgaans dezelfde... echter, de additieven ontbreken of zijn van een andere kwaliteit.
                            Nagel op de kop. Bij het laden van de vrachtwagen worden de additieven toegevoegd (zitten in afzonderlijke tanks).

Comment

Ik vind dat allemaal mooie verhalen van die additieven bijkappen enzomeer... maar gebeurt dat ook effectief zo? Mensen die dat al effectief gezien hebben, die dat uit een écht betrouwbare bron weten,... ?

Persoonlijk geloof 'k er niks van, en de uitzonderlijke keren dat ik merken getankt heb, heb 'k niks gemerkt van betere prestaties noch een minder verbruik vastgesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                Hier heb je gelijk in . Meestal merk je en hoor je het verschil bij benzine motoren tss 95 en 98 vpower . Motor draait beter
                                Van mij is het alleen bij het tanken van 95 hé. Bij gulf tankte ik 95 en nu bij een ander ook dus het lag daar niet aan.
                                Als ik 98 tank merk ik geen verschil tov 95.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Ik vind dat allemaal mooie verhalen van die additieven bijkappen enzomeer... maar gebeurt dat ook effectief zo? Mensen die dat al effectief gezien hebben, die dat uit een écht betrouwbare bron weten,... ?

Persoonlijk geloof 'k er niks van, en de uitzonderlijke keren dat ik merken getankt heb, heb 'k niks gemerkt van betere prestaties noch een minder verbruik vastgesteld.
                                  Op de laaddepots staan afzonderlijke tanks voor additieven. De 'badge'-informatie geeft mee of er/ welke additieven er bij een bepaalde belading mee moeten gegeven worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Elke dieselbrandstof krijgt een basispakket additieven, ook merkloze, per merk zijn er verschillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                                      Van mij is het alleen bij het tanken van 95 hé. Bij gulf tankte ik 95 en nu bij een ander ook dus het lag daar niet aan.
                                      Als ik 98 tank merk ik geen verschil tov 95.
                                      Zoals je nick doet vermoeden rij je regelmatig aan 8000rpm dan zou ik je toch aanraden om 98 te tanken ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bladerunner Bekijk Berichten
                                        Zoals je nick doet vermoeden rij je regelmatig aan 8000rpm dan zou ik je toch aanraden om 98 te tanken ...
                                        Voor een vtec is dat ralenti, dus geen probleem

Comment

Working...
                                        X