Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Driver Training: de moeite?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik heb drie keer de Skylimit driftcursus gedaan. Da's uiteraard beknopter, want ge leert niet reageren op noodsituaties en zo, maar ge leert wel ALLES over gewichtsbalansen, onderstuur, en vooral overstuur natuurlijk Sinds ik die cursus heb gedaan reageer ik veel adequater als hij ineens een stapje zijwaarts zet op de weg, en zeker op circuit.

    Comment


    • #22
      Excuseer, bij SkyLimit leer je geen kloten qua onder- en overstuur. En het feit dat ze hun spullement nu tussen vangrails en betonblokken doen is gewoon hallucinant. Dan leer je bij BMW veel meer over het pure powersliden, of uitacceleren uit een bocht/powersliden.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Excuseer, bij SkyLimit leer je geen kloten qua onder- en overstuur. En het feit dat ze hun spullement nu tussen vangrails en betonblokken doen is gewoon hallucinant. Dan leer je bij BMW veel meer over het pure powersliden, of uitacceleren uit een bocht/powersliden.
        Is da op droog dan ofwa? Da's idd wel een pak interessanter. En da tss beton en vangrails zitten valt best mee, ge hebt toch best wa plaats, alhoewel ik graag eens een keer op 't circuit zelf was gegaan... Pffff hoe meer ik lees/hoor over SL hoe minder ik vertrouwen heb in hun organisatie. Hun trackdays trekken ook op geen kl***n meer naar 't schijnt (alles door mekaar, veel te veel deelnemers). Begint erop te lijken dat ze enkel op winst uit zijn Merci voor de nuance Wooter, 'k dacht da'k het licht had gezien

        Comment


        • #24
          Ik heb er twee gedaan. Eentje in Brustem en eentje in Zolder met een hele hoop andere Autoforummers... En ook een trackday.

          Qua theoretische uitleg zijn ze een dikke nul.

          Qua infrastructuur was Brustem geweldig. Ja, die beton vreet banden, maar je hebt daar zoveel ruimte... Op het einde had men een parcours uitgetekend van wel 6-7 bochten waar je dwars kon gaan na mekaar. Het grootste probleem was eigenlijk die beton nat houden, maar als resultaat leerde je ook driften op 'droog'.

          Zolder... Ja, het kan. gTa heeft het met mijn kar gedaan, maar daar heeft ook iemand schade gereden door het ongelijke asfalt, en als je in een paniek schiet en rond gaat aan een redelijke snelheid ben je gekloot. Omdat het terrein niet zo groot was als Brustem, was je ook voor elke driebochtencombinatie 5 minuten aan het wachten.

          Ik heb me geamuseerd op hun trackday, maar op het einde werd het me te druk.

          BMW heeft in Rotselaar een groot terrein met asfalt met een weinig frictie, dat continu automatisch nat gehouden wordt, en BMW 118d's die recent zijn, met sportzetels en gerechappeerde vlakke achterbanden. Naast het asfalt ligt rondom een strook grindbak, zodat je zeker niet te ver glijdt. Ze geven een flinke hap theorie die niet saai is, maar waarbij je wel begrijpt waarom een auto gaat over- of ondersturen, en welke techniek je moet toepassen om in beide gevallen het over- of onderstuur op te vangen.

          Comment

          Working...
          X