Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw Premium Selection
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenAls ik het goed begrijp heeft je wagen een accident gehad maar ben je er pas achter gekomen bij een technische controle en heb je er dus nooit écht last van gehad? Én je hebt er vier jaar garantie op gekregen?
Wat is je probleem nu juist?
Als die stukken niet worden veranderd , heb ik volgend jaar bij controle weer problemen , Dus de enige remedie is , die stukken te vervangen door origineel stukken .
Daar wil Garage Romein niet in tussen komen .
Zij hebben via mail toegegeven , dat ze geen historiek hebben van VOOR mijn aankoop , wisten dat hij geen Premium selection mocht zijn .
Hebben mij dus flink in het zak gezet .
Ik voel mij opgelicht . Ik koop een Premium Selection , omdat ik dacht dat die ok waren , NIET dus . En nooit geen BMW meer .
Heb jammer genoeg in januari nog een 220 i coupé gekocht .
Comment
-
Het gaat erover , dat ze via mail hebben toegegeven , geen historiek te hebben van VOOR mijn aankoop .
Via telefoon ( wat ik jammer genoeg niet kan bewijzen ) hebben ze gezegd dat ze wisten dat hij NIET door BMW is onderhouden en hersteld .
DWZ dat hij helemaal geen Premium Selection mocht zijn .
De flank heeft helemaal ineen gezeten en is NIET met originele stukken gerepareerd .
Ik voel mij dan ook opgelicht .
Àls ik dat niet laat maken , zit ik volgend jaar bij controle , weer met hetzelfde probleem .
Dat is wat mijn BMW garage heeft gezegd .
Comment
-
Contacteer Bornem dan eens, en leg die historie uit en die mail in bijlage dat ze toegeven dat ze geen historiek hadden?
Hoewel het zeer vreemd is want volgend mij moet Bornem eerst toestemming geven om een wagen als Premium Selection aan te bieden. Kan mis zijn natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenContacteer Bornem dan eens, en leg die historie uit en die mail in bijlage dat ze toegeven dat ze geen historiek hadden?
Hoewel het zeer vreemd is want volgend mij moet Bornem eerst toestemming geven om een wagen als Premium Selection aan te bieden. Kan mis zijn natuurlijk.
Is niet enkel bij BMW, heb moeten vaststellen dat "My Way" bij VW ook niet altijd even koosjer is. Duitse import zonder historiek die als Belgische wagen verkocht werd. Toen ik de verkoper erop wees dat de auto opties miste die standaard moesten zijn voor een Belgische wagen kwam de aap uit de mouw. De deur achter ons dicht getrokken en maar een nieuwe gaan bestellen bij een andere garage.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vovi Bekijk BerichtenHet gaat erover , dat ze via mail hebben toegegeven , geen historiek te hebben van VOOR mijn aankoop .
Via telefoon ( wat ik jammer genoeg niet kan bewijzen ) hebben ze gezegd dat ze wisten dat hij NIET door BMW is onderhouden en hersteld .
DWZ dat hij helemaal geen Premium Selection mocht zijn .
De flank heeft helemaal ineen gezeten en is NIET met originele stukken gerepareerd .
Ik voel mij dan ook opgelicht .
Àls ik dat niet laat maken , zit ik volgend jaar bij controle , weer met hetzelfde probleem .
Dat is wat mijn BMW garage heeft gezegd .
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenContacteer Bornem dan eens, en leg die historie uit en die mail in bijlage dat ze toegeven dat ze geen historiek hadden?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenHoe ga je na of het een Belgische wagen betreft?
De onderhoudshistoriek (facturen?) opvragen vanaf km 0?
Serienummer noteren en bij een (andere) dealer gaan en vragen of ze het eens willen opzoeken. Zij krijgen een code te zien voor welk land hij bestemd was.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIn ons geval ging het over een Golf 7 GTI, elke Golf 7 die voor België bestemd was/is heeft ACC, kan je merken aan de radar in de voorbumper. Deze had het niet.
Serienummer noteren en bij een (andere) dealer gaan en vragen of ze het eens willen opzoeken. Zij krijgen een code te zien voor welk land hij bestemd was.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Het helpt duidelijk als je al iets afweet van de modellen zelf.
Comment
-
En geloof zeker niet dat elke BMW Premium selection door Bornem moet worden goedgekeurd.
In de praktijk zal er een checklist bestaan die de dealer moet doorlopen, en daar een score kan geven. Als die score hoog genoeg is, dan kan het een premium selection zijn.
En met wat geluk krijgt de dealer 1 keer per jaar controle daar op. Dan kijken ze de checklist na van een auto die op de tweedehandsparking staat, en als dat niet te veel afwijkt krijgt die dealer niet onder zijn voeten. Als hij te veel fouten maakt, kunnen ze zijn licentie om Premium Selection te verkopen intrekken.
Met klachten als de jouwe kunnen ze eventueel gericht een controle doen. En als het verhaal te controleren is, zouden ze de dealer kunnen verplichten om een geste te doen voor jou.
Comment
Comment