Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw Premium Selection

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw Premium Selection

Hey,

Ik heb sind een jaar een Bmw met Bmw Premium Selection. 2 Jaar garantie dus. Nu krijg ik de foutmelding 'Vermogenverlies enz...' dus ik bel voor afspraak hem binnen te doen (morgen).
    Plus, soms start ie nogal stroef, een paar seconden sputterend eer die mooi op toeren komt.
    Nu heb ik enkele vragen:

Als ze hem uitlezen en er blijkt niks aan de hand, zijn dan de werkuren nog steeds onder garantie? Kunnen ze zeggen, we hebben er niks aan moeten doen dus geen garantie omdat er dus niks kapot is?

Heb je recht op een gratis vervangwagen als ie binnen moet tijdens garantie? (Maar dan wel binnen moeten omdat er (mogenlijk) schade aan is. Niet een gewoon nazicht.)
    Heb het al aan de garage gevraagd, zou hem zelf moeten betalen (45€ per dag). Maar heb zo iets van, jullie beloven dat er 2 jaar niks aan zou zijn, nu blijkt toch van wel, dus door 'jullie schuld' moeten jullie mij maar helpen door gratis een vervangwagen te lenen.

En dan mss een stomme vraag.
    Is het best dat je steeds je wagen binnendoet bij de garage waar je hem gekocht hebt of is dat gelijk?
    Wil maar zeggen, gaat de garage waar ik hem gekocht heb hem beter 'soigneren' wetende dat ze aan mij al verdiend hebben dan een garage waar ze nog niet aan mij verdiend hebben?

Onze Mini is aangekocht via Mini Next (zelfde systeem als premium selection dus). Toen deze met een kapotte koppelinsgpomp moest afgesleept worden hebben we gedurende een dag of 3 kostenloos een vervangwagen gekregen (niet van de garage). Wagen mag binnen gedaan worden bij een (officiële) dealer naar keuze - vergeet best niet te vermelden dat het gaat om een premium selection, anders krijg je toch de factuur voorgeschoteld.

Ter info: ik heb op een factuur van 180€ enkel wat klein materiaal moeten betalen - zo'n 18€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger Vercammen Bekijk Berichten
      Hey,

Ik heb sind een jaar een Bmw met Bmw Premium Selection. 2 Jaar garantie dus. Nu krijg ik de foutmelding 'Vermogenverlies enz...' dus ik bel voor afspraak hem binnen te doen (morgen).
      Plus, soms start ie nogal stroef, een paar seconden sputterend eer die mooi op toeren komt.
      Nu heb ik enkele vragen:

Als ze hem uitlezen en er blijkt niks aan de hand, zijn dan de werkuren nog steeds onder garantie? Kunnen ze zeggen, we hebben er niks aan moeten doen dus geen garantie omdat er dus niks kapot is?

Heb je recht op een gratis vervangwagen als ie binnen moet tijdens garantie? (Maar dan wel binnen moeten omdat er (mogenlijk) schade aan is. Niet een gewoon nazicht.)
      Heb het al aan de garage gevraagd, zou hem zelf moeten betalen (45€ per dag). Maar heb zo iets van, jullie beloven dat er 2 jaar niks aan zou zijn, nu blijkt toch van wel, dus door 'jullie schuld' moeten jullie mij maar helpen door gratis een vervangwagen te lenen.

En dan mss een stomme vraag.
      Is het best dat je steeds je wagen binnendoet bij de garage waar je hem gekocht hebt of is dat gelijk?
      Wil maar zeggen, gaat de garage waar ik hem gekocht heb hem beter 'soigneren' wetende dat ze aan mij al verdiend hebben dan een garage waar ze nog niet aan mij verdiend hebben?
      Ik heb ook sinds januari een bmw met 2 jaar premium selection garantie
      In juni is hij binnen geweest om het stuurslot te vervangen, en ik zou toen moet betaald hebben voor een vervangwagen, maar achteraf bleek het gratis.
      Welke bmw garage je ook gaat maakt niet uit, omdat niet de garagehouder de kosten betaald maar wel bmw belux.
      Ik zou geen andere bmw meer willen zonder een premium selection garantie.
      P.s. Bmw Van osch Tienen, Top garage

Comment

Oh? Een echt deftige Bmw-dealer in Vl.Br. vinden is nog niet zo simpel dus...
        (Had Wannes zijn nieuwe nu niet bij Van Osch besteld of vergis ik mij?)

Om ff ontopic te blijven: ik heb bij de herstelling van mijn standkachel onder premium selection garantie ook gratis een vervangwagen meegekregen.
        Was bij Van Avondt in Herent.
        2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
        2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
        2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
        1999 Volvo V70 classic 2.5d
        1967 Volvo 123 GT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
          Oh? Een echt deftige Bmw-dealer in Vl.Br. vinden is nog niet zo simpel dus...
          (Had Wannes zijn nieuwe nu niet bij Van Osch besteld of vergis ik mij?)

Om ff ontopic te blijven: ik heb bij de herstelling van mijn standkachel onder premium selection garantie ook gratis een vervangwagen meegekregen.
          Was bij Van Avondt in Herent.
          En bij Van Avondt hebben wij dan weer slechte ervaringen. Bij men vader zijn 520d hebben ze ons slecht geïnformeerd over een bepaalde optie (pas bij levering werd dit duidelijk) en hadden ze een schroevendraaier onder de motorkap laten liggen.
          En een kennis zijn 318d mag van de leasingmaatschappij niet meer op onderhoud bij Van Avondt omdat ze bij een herstelling iets verkeerd gemonteerd hebben waardoor de versnellingsbak is moeten vervangen worden. Ik zou begot niet meer weten waar ik een BMW in Vlaams-Brabant zou moeten bestellen...

Comment

De zoektocht naar dé ultieme BMW-garage gaat dus voort!
            (Ottevaere is ook al niks, daar kan ik ver een boek over schrijven), en bij Tanghe zijn ze behoorlijk arrogant, over service daar kan ik verder niks zeggen.
            Ik ben tot hiertoe wel tevreden van Van Avondt. Tips blijven welkom!
            2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
            2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
            2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
            1999 Volvo V70 classic 2.5d
            1967 Volvo 123 GT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coollemon Bekijk Berichten
              En bij Van Avondt hebben wij dan weer slechte ervaringen. Bij men vader zijn 520d hebben ze ons slecht geïnformeerd over een bepaalde optie (pas bij levering werd dit duidelijk) en hadden ze een schroevendraaier onder de motorkap laten liggen.
              En een kennis zijn 318d mag van de leasingmaatschappij niet meer op onderhoud bij Van Avondt omdat ze bij een herstelling iets verkeerd gemonteerd hebben waardoor de versnellingsbak is moeten vervangen worden. Ik zou begot niet meer weten waar ik een BMW in Vlaams-Brabant zou moeten bestellen...
              Het is niet Vlaams-Brabant. Maar ik ben zeer tevreden van Gregoir in Brussel.
              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ginion overijse ?
                Ben daar ook tevreden klant...

Comment

Ik krijg bij BMW telkens gratis een vervangwagen mee, tenzij de wagen daar een hele dag moet blijven staan.

Ook al een paar dingen onder garantie laten nakijken, heb er geen klagen van.

Comment

Ik heb mijn bmw 1 vorig jaar gekocht via de bmw premium selection website, blijkt de wagen met de opties zoals ik hem wou te koop te staan in Tielt, proefritje en...zoals velen...overtuigd van het schitterende rijgedrag, dus maar overgegaan naar de verkoop, met in het achterhoofd een premium selection koop je met een gerust hart. Even navragen of het onderhoud ook door andere BMW-dealers kan uitgevoerd worden om de premium garantie te behouden (omdat Tielt niet echt in de buurt is), blijkt geen probleem.

Al van bij de aankoop kraakt/rammelt de wagen behoorlijk, dus terug naar Tielt...geen probleem wordt onder garantie hersteld, so far so good. Enige tijd later blijkt de laklaag van mijn achterbumper gebarsten, opnieuw naar Tielt...Verdicht 'geen garantie', er zou iemand tegen gereden zijn. Dus maar laten herstellen door een locale (maar erkende) carrosseriehersteller. Die blijkt achteraf te zeggen dat de lak eraf is gesprongen omdat er reeds 3 laklagen op zouden liggen, 3 keer herspoten dus! Ook wist de carrossier te vertellen dat mijn achterbumper niet deftig meer kan vastgemaakt worden omdat de clipsen zijn afgebroken om hem vast te maken, in plaats van een clips was hij met overvloedig lijm vastgemaakt. Ook merkt de carrossier roest op aan de voorvleugel en raad me aan dit onder garantie te herstellen.

Doordat het ook tijd was voor een onderhoud gebeld voor een afspraak bij de BMW Dealer te Mechelen die me ook verteld dat garantie-gevallen ook door hen kunnen opgelost worden. Bij het ter plaatse arriveren komt de chef van de carrosserie-afdeling de roest aan de voorvleugel vaststellen, die is ervan overtuigd dat het wel in garantie kan hersteld worden...tot we aan de Balie komen, daar wordt leuk verteld dat roest ten gevolge van een slechte herstelling niet door de fabrieksgarantie noch de premiumgarantie gedekt wordt. Dit wil dus zeggen uit eigen zak betalen!!

Mijn vertrouwen in het garantiebeleid van BMW is serieus aan diggelen. Verder wist de carrossier van BMW Mechelen ook te vertellen dat de deur ook herspoten was, m.a.w. die wagen heeft toch al een serieus ongeval gehad. En dan maar zeggen dat ze de historiek van de wagen kennen en altijd mooi op tijd binnen geweeest is. Moraal van verhaal, met een Premium Selection BMW ben je niet noodzakelijk beter af dan gewoon via particulier of verkoper. Garantie proberen ze zoveel mogelijk van zich af te schuiven, dat is duidelijk. Ik dacht dat een merk als BMW wel meer voor zijn klanten zou doen. Moest de wagen zo fijn niet rijden, dan was hij al lang verkocht en was het mijn laatste BMW geweest!!

Comment

Je bent niet de enige, nog al gelijkaardige verhalen gehoord. Premium Selection wagens zouden in principe ongevalvrij moeten zijn. Tarara ja. Ik zou hun toch in gebreke stellen en indien nodig een expert laten aanstellen.
                      2.0 JTDm

Comment

De helft van die auto's komt dan nog eens uit Duitsland dus moet je niet vragen hoeveel winst ze maken.
                        Over de garantie kan ik niet meespreken want onze Premium Selection heeft nog geen stukken gehad.
                        Momenteel krijg je wel 4 jaar garantie.
                        Last edited by Ambi; 29/09/2010, 18:20.
                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                        1991 E30 320i

Comment

In Brugge verkopen ze zelfs auto's met "2 jaar Premium Selection" - om achteraf te merken dat ze maar een contract voor 1 jaar afsluiten achter je rug en je laten stikken wanneer er problemen zijn in het 2de jaar... Meegemaakt met onze X5 en het heeft me flink wat geld gekost
                          My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                            In Brugge verkopen ze zelfs auto's met "2 jaar Premium Selection" - om achteraf te merken dat ze maar een contract voor 1 jaar afsluiten achter je rug en je laten stikken wanneer er problemen zijn in het 2de jaar... Meegemaakt met onze X5 en het heeft me flink wat geld gekost
                            Gewoon laten herstellen en de factuur niet betalen?

Ik wil die rechtszaak nog weleens zien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              Gewoon laten herstellen en de factuur niet betalen?

Ik wil die rechtszaak nog weleens zien...
                              Volgens mij kan de garage zich altijd beroepen op het "retentierecht". Zolang jij de rekening niet betaalt blijft de wagen mooi bij de garagist staan. Jij kan misschien achteraf de rechtszaak winnen, maar de wagen ben je ondertussen kwijt.

Comment

Bij Audi betaal ik mijn facturen altijd achteraf, ze sturen die namelijk op met de post. Gaat dat bij BMW niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Bij Audi betaal ik mijn facturen altijd achteraf, ze sturen die namelijk op met de post. Gaat dat bij BMW niet?
                                  Wegens veel wanbetalingen gebeurt dat minder en minder (bij alle merken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                    Volgens mij kan de garage zich altijd beroepen op het "retentierecht". Zolang jij de rekening niet betaalt blijft de wagen mooi bij de garagist staan. Jij kan misschien achteraf de rechtszaak winnen, maar de wagen ben je ondertussen kwijt.
                                    On a side note, om even een wanpraktijk aan de kaak te stellen : sleepfirma's hebben géén retentierecht.

Dus als iemand ooit weggesleept wordt : je hoeft de kosten niet te betalen om je wagen terug te krijgen, ook al zullen ze dat zeggen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten

De zoektocht naar dé ultieme BMW-garage gaat dus voort!
                                      (Ottevaere is ook al niks, daar kan ik ver een boek over schrijven), en bij Tanghe zijn ze behoorlijk arrogant, over service daar kan ik verder niks zeggen.
                                      Ik ben tot hiertoe wel tevreden van Van Avondt. Tips blijven welkom!

Beelen St-Truiden. Heb er nog geen enkele gekocht maar ga er nu al met m'n tweede 7 voor onderhoud en hestellingen. En tot nu toe altijd prima behandeld, zowel aan de balie als in de atelier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Bij Lemmens-Le Couter toch ook.

Comment

Working...
                                        X