Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Iets groen met zwart? Daar heeft fuel ook moeite voor moeten doen op het einde van z'n rondje en toch niet voorbijgegaan omdat het niet meer hoefde. Ik denk aan z'n carrosserie te zien dat zo wat alles carbon was...
ik was wel duidelijk sneller, maar het was de moeite nimeer he op da punt, nog 3 bochten te gaan
Er is daar wel zo een E46 ding mij eens voorbij gekomen. Zilver met een gigantische spoiler op de kofferklep en ik schat 28 graden negatief camber
Iets groen met zwart? Daar heeft fuel ook moeite voor moeten doen op het einde van z'n rondje en toch niet voorbijgegaan omdat het niet meer hoefde. Ik denk aan z'n carrosserie te zien dat zo wat alles carbon was...
Jammer dat ik je niet meer heb gezien om eens te passagieren bij mij, het banden wisselen heeft redelijk lang geduurd ( je moet het maar kunnen om een half uur erover te doen om een factuur te maken niwaar ) en ik was pas tegen 17h terug aan de start, maar ik heb nu een nieuwe set Pilot Cups steken, das ook al wat
Het was dus mijn allereerste keer in een "hot hatch", en dus ook de eerste keer in zo een ding on-track. Best een rare gewaarwording komde van mijn kar! De eerste 2-3 bochten dacht ik echt van "sebiet staan we achterstevoren" maar na een paar km bleek dit het standaardgedrag te zijn van de auto.
Hoe het mij aanvoelde: Het lijkt alsof "de auto" loopt van de neus van het voertuig tot vlak achter de voorzetels. En alles wat erachter komt bungelt er maar een beetje aan zegmaar Die hele kar rijdt eigenlijk op de voortrein. Best bizar als je dat niet gewoon bent. Als de mijne zo aanvoelt vanachter weet ik dat het tijd is om serieus te minderen of het loopt fout af
Over de remmen kan ik me niet uitspreken daar je dat enkel kan inschatten als je ook de pedaal voelt, maar qua ophanging is dat ding meer dan in orde, zeker voor de Nordschleife. Indrukwekkend stuk speelgoed als je het mij vraagt. Vooral het rondje achter Jerain aan vond ik wel sterk ( heb em dan nog zitten jennen op t einde: "Zeg er hangt al hele tijd een fransoos met voorwielaandrijving en straatbanden in je kont" )
Ik heb me voor de rest ook goed vermaakt. Het was echt een superrustige dag met schitterend weer. Zo een dagen moet je koesteren want die zijn er niet vaak. Halverwege de namiddag toch maar andere banden gaan halen aangezien de mogelijkheid er was en dan erna nog een aantal rondjes gereden met Jerain als copiloot.
Het is toch een hele andere manier van rijden dan een gewone trackday moet ik zeggen, en ik was al vergeten hoe hobbelig de baan daar is. De duik in Fuchsrohre blijft toch impressionant, en nu durf ik ook door de "put" zonder te remmen. De voorspoiler kletst dan wel 2 keer tegen de grond, maarja, daar dient dat voor he Een paar passagierslaps met Jerain en Lefty laten wel duidelijk zien wat een verschil in pks oplevert op die baan. Als ik zo wat naar de tellers loerde zag ik echt grote verschillen op sommige stukken tov mijn kar. Het blijft toch echt een circuit waar veel vermogen een serieus voordeel is (mits de nodige baankennis natuurlijk).
Absoluut slordig, gelukkig laat het ding wat "vuil" rijden toe, hoewel je dat soms gewoon moet...flickgewijs kappen, hoek minderen en de gas op
D'r zijn een stuk of 5 bochten die ik nog compleet niet onder de knie heb, en voorlopig telkens weer onder een andere lijn instuur. Maar het is vooral de entryspeed waar het fout zit. Nu d'r nog iets aan doen
Ik kom je zeker nog eens tegen aan de NS, had eigenlijk gedacht dat je al huiswaarts was. Zondag evtl?
Idd, ik heb het even moeilijk gehad met LL achter mij maar ik laat me niet zo snel opjagen en ik zag dat ie mooi mijn lijnen bleef volgend. Daarna toen ie met Moptic reed kon ik wel afstand nemen en ging ik nog harder dan het ritje met jouw als co. Idd wij missen vermogen tov je GT3. Meer dan 100pk zelfs. Dat buiten beschouwing gelaten verbaasde mij de grip van zo'n GT3 alweer, hoe jij zo laat die bochten in kan sturen zonder een piepje van de banden ongelofelijk! Ik ga eerst nog even verder oefenen met de 17jaar oude M3 maar daarna komt er zoiets in de garage hier no doubt!
Bedankt ook voor de co-ritjes beide!
Laten opjagen is zéker niet de bedoeling, hoewel dat ook iets is dat ik moet leren. Op dat vlak is het leuker van niet voorbijsteken of te pushen en gewoon wat rondjes te volgen...je ziet meteen de vergelijking welke lijn beter is en waar de tijdswinst zit. Ik vond het écht schitterend, de combo v/h weer, leegheid v/d track, quasi gelijkopgaande machines, wereldcircuit....kon niet beter!
Comment