Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toyota's testrijder crash met LFA dacht ik. Was al een oude man, maar al superlang testpiloot van Toyota dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
      Begrijp me niet verkeerd, maar als ik hier lees lijken snelheden boven de 200 peanuts. Wees aub voorzichtig en laat jullie niet opnaaien, het gevaar zit om de hoek, daarom hoef je zelf geen fout te maken.
      Wanneer je door de fuchsrohe knalt en vlak achter de dip staat een trein stil geraak je nooit stop .

De mannen gaan hard en de lat ligt heel hoog maar weet wat je zelf kunt en vertrouw niet blindelings op iemand die voor je rijdt.

Dit is zeker niet verwijtend naar iemand toe, gewoon een waarschuwing nudat het seizoen terug geopend is

desalniettemin Nordschleife is adembenemend!
      Inderdaad, ik heb mij zelf vorig seizoen nog een schrik gepakt . Ik kwam niet eens hard aan (+-150 in een troepje van 4 auto's), door een blinde bocht die je relatief vlot kon nemen. Ik kwam de bocht uit en een stukje verder was de weg volledig versperd (bijna roadblock ). Alles kunnen toegooien om op tijd stil te komen. Een andere wagen kwam op een meter of 5 stil voor heel die troep. Je weet nooit wat omheen de bocht loert....

Ik moet wel zeggen dat ik zelf geen circuit ervaring heb, ik rij enkel eens graag door van tijd tot tijd . Maar dit was evenzeer een vrij nipte situatie en was er toch serieus van verschoten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
        Da's toch normaal bij jou? Je bent gewoon ein bisschen verrückt!
        Kom liever met de rijstvreter tonen waarom ze zo'n grote mond opzetten in de groene hel!
        Ipv een beetje met die italiaanse tractor door Brünnchen te flaneren

Comment

• + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

2-rader

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Helmut doet dat goed!
          Last edited by ; 29/03/2011, 15:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
            Maar je hebt daar serieus wat marge, volgens mij kan het best zijn dat de wagen al wat stabieler staat als je net voor het einde de rechterkant van de exit kleine karussel quasi ietwat links van je rechtervoorwiel neemt. Daarna is er rechts plaats genoeg (mits korrel zout qua snelheid)
            Met onze voorwieltrekkers zeker veel marge, maar bij een achterwielaandrijver zullen ze waarschijnlijk wat meer voorzichtig moeten zijn met het gas.

In ieder geval, bedoeling bij alletwee karrusels is gewoon dat je zo veel mogelijk gebruik maak van de helling en volledige op de schuin gedeelte rijd. Linker of rechterkant op de vlak gedeelte(s) zal niet zo goed zijn voor de banden.

Iets anders dat ik me net herriner, bij Schwedenkreuz stuur ik iets vroeger in dan als die bocht vlak zou zijn.
            Last edited by ; 29/03/2011, 16:33.

Comment

Kom liever met de rijstvreter tonen waarom ze zo'n grote mond opzetten in de groene hel!
              Ipv een beetje met die italiaanse tractor door Brünnchen te flaneren
              Nog efkes ... ding is back in the UK voor nog een paar upgrades
              Dyno was ook leuk: 812PK en 1085Nm koppel.

En nog iets ... die oranje tractor flaneert niet ... 't is mijne kop die flaneert!
              Sebiet gade nog zeggen dat de mensen mij nagapen omdat ik met een Lambooke rij ... neenee, ik weet wel beter ... ze zijn allemaal onder de indruk van die schitterende verschijning die ermee rijdt!

Comment

Begrijp me niet verkeerd, maar als ik hier lees lijken snelheden boven de 200 peanuts. Wees aub voorzichtig en laat jullie niet opnaaien, het gevaar zit om de hoek, daarom hoef je zelf geen fout te maken.
                Wanneer je door de fuchsrohe knalt en vlak achter de dip staat een trein stil geraak je nooit stop .

De mannen gaan hard en de lat ligt heel hoog maar weet wat je zelf kunt en vertrouw niet blindelings op iemand die voor je rijdt.

Dit is zeker niet verwijtend naar iemand toe, gewoon een waarschuwing nudat het seizoen terug geopend is

desalniettemin Nordschleife is adembenemend!
                Inderdaad, die linkse op de top van de heuvel na Foxhole met kerb aan de binnenkant is inderdaad zeer gevaarlijk als er iemand daar bij het uitkomen veel trager rijd.

Gelukkig kan je goed vooruitkijken op sommige plaatsen. Een voorbeeld is dat je na het uitkomen van Flugplatz net over de heuvel kan kijken naar de remzone voor Shwedenkreuz. Er zijn andere plaatsen maar probleem zit natuurlijk bij de veel blinde bochten.

Comment

Bepaalde risico's moet je op de nordschleife aanvaarden, je kunt ze enkel minimaliseren door aandachtig te zijn. Ik ga niet aan 170 ipv 210 door de Fuchsrohre omdat er wel eens iets stil zou kunnen staan, of ik hou ook niet in op dat blind stuk tussen Pflanzgarten en Schwalbenschwanz.
                  Ik heb deze zaterdag door de gras moeten rijden op die snelle stuk na Pflanzgarten door een Luxemburgse Clio die helemaal niet naar zijn spiegel keek

Gelukkig niks geraakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk Berichten
                    Nog efkes ... ding is back in the UK voor nog een paar upgrades
                    Dyno was ook leuk: 812PK en 1085Nm koppel.

Ik had geen idee dat je reeds in 7:38 de NS rondfietste! Dan is die extra power indd wel nodig natuurlijk...

En nog iets ... die oranje tractor flaneert niet ... 't is mijne kop die flaneert!
                    Sebiet gade nog zeggen dat de mensen mij nagapen omdat ik met een Lambooke rij ... neenee, ik weet wel beter ... ze zijn allemaal onder de indruk van die schitterende verschijning die ermee rijdt!
                    Laat uw manen nog maar ff wapperen nu je ze nog hebt, 't is bijna tijd om naar een bentley of een baby rolls over te stappen.

"Nee, ik wil geen kanon meer zoals m'n P, zelfs bikers voorbijknallen, op de duur is de fun er ook wel af, weinig competitie"

Huppla, GT-R naar 812PK tunen

Comment

• Zou het niet enorm frustrerend te zijn om met zo veel vermogen op de Ring te rijden? Hoe sneller je dan de doorsnee tourist rijd hoe meer inhaalmaneuvres je moet maken...

Spijtig is mijn 163pk frustrerend voor net het omgekeerd reden - moet vaak mijn inhaalmaneuvres goed plannen en sneller de bocht uitkomen.
                      Last edited by ; 29/03/2011, 16:56.

Comment

• Ja das al een paar maand geleden gebeurd.....

Betreft de NS. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat dit me gewoon afschrikt. Naast het feit dat de track zelf niet van de poes is, is het vooral de angst voor "anderen" die me sterk doet nadenken. Als ik dan lees hoe het verkeer er steeds toeneemt en de filmpjes met zotte stoten zie, dan gaat er bij mij een rood lichtje knipperen.

En aangezien we allemaal macho's zijn (als ik dat hier lees) is het risico te groot dat ik me laat meeslepen.

Ik heb veel respect voor de mensen die daar snel rondknallen en dat circuit beheersen. Voor mij staat het risico niet in verhouding van de (mogelijke) fun.

Dat is natuurlijk een persoonlijke mening en deels ben ik dan maar een pussy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Ja das al een paar maand geleden gebeurd.....

Betreft de NS. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat dit me gewoon afschrikt. Naast het feit dat de track zelf niet van de poes is, is het vooral de angst voor "anderen" die me sterk doet nadenken. Als ik dan lees hoe het verkeer er steeds toeneemt en de filmpjes met zotte stoten zie, dan gaat er bij mij een rood lichtje knipperen.

En aangezien we allemaal macho's zijn (als ik dat hier lees) is het risico te groot dat ik me laat meeslepen.

Ik heb veel respect voor de mensen die daar snel rondknallen en dat circuit beheersen. Voor mij staat het risico niet in verhouding van de (mogelijke) fun.

Dat is natuurlijk een persoonlijke mening en deels ben ik dan maar een pussy
                          Als ik dat filmpje met ie BMW zag dat je postte, ging er bij mij ook een lichtje knipperen. Maar dat weerhoudt er mij niet van om evtl eens mee te doen aan een trackday.

Zulke extreem gevaarlijke situaties blijven eerder de regel dan de uitzondering, en er zijn genoeg dagen met zeer weinig verkeer.

Maar eenieder heeft uiteraard ook zijn/haar voorkeur, qua track, qua omstandigheden, etc.

Comment

offtopic

maar weet iemand hier meer over?

+ YouTube Video
                            Dat is idd al een tijdje geleden gebeurd. Het was Hiromu Naruse aka der Ring-Meister (dixit Enzo Ferrari) die een LFA nurburgring edition aan het testen was op de publieke weg. Op slag dood (RIP). In de bmw zatten trouwens ook testrijders, alle twee overleefd denk ik.

Hij was samen met ir. Tanahashi één van de mannen die de lfa waar gemaakt hebben.

Comment

• Voor mij hoort dat risico erbij, dat is een beetje de kick van het tracken imo. Ik ben helemaal niet snel (denk ik, nog nooit getimed), en de bochten waar ik het idee heb op de grens te zitten, ga ik niet verder verkennen. Mijn auto is mij te lief om hem in de vangrails te steken. En plus zou Vanessa da ni echt appreciëren. Als ik naar een trackday ga zal ik Daffy al eens dwars zetten, of een paar rondjes met het mes tussen de tanden rijden voor een laptime, al heb ik nog maar recentelijk ontdekt dat dat fun is, dank u mannen met de Performance Box. Anyway, als ik naar de Ring ga daarentegen, is dat om één reden. Genieten van elk moment en elke meter. Tragere mensen, gevaarlijke idioten (afstand houden), een beetje slechter weer, één van de traagste wagens hebben die er aanwezig is, zelfs fucking wegenwerken in't midden van 't spel, de kost per rondje, enz enz. Voor mij maakt da allemaal NIKS uit, want 'k heb weer een rondje groene hel gereden

Comment

• Filmpje met BMW en Astra did bumpercar speelden? Was inderdaad verontrustend.

Kan best begrijpen als iemand de 'Ring te gevaarlijk vind, want het is zeer gevaarlijk. Is spijtig zeker geen geschikte plaats om de limiet van je auto te zoeken, dat kan je best doen op een veiliger circuit zoals Spa waar er veel meer run off is.

Vorig November zocht ik de limiet in het nat met versleten zomerbanden met dit als resultaat

Last edited by ; 29/03/2011, 20:18.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten

Vorig November zocht ik de limiet in het nat met versleten zomerbanden met dit als resultaat
                                  De laatste keer dat ik op de limiet reed int nat op de ring had ik al letterlijk van bij de eerste bocht totaal onverwacht overstuur. Nochtans best rustig en beheerst/traag ingereden, niet gelift, ver van de curbs gebleven en toch, plots ganse achterkant weg. Gelukkig is die bocht al niet heel snel en kon ik het overstuur op tijd opvangen.

In de regen rij ik er nu enkel nog als ik wat rustig wil driften, maar zeker niks meer inhalen of ook maar half snel proberen gaan, circuit ligt er op veel kritieke punten soms verschrikkelijk vettig bij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                                    De laatste keer dat ik op de limiet reed int nat op de ring had ik al letterlijk van bij de eerste bocht totaal onverwacht overstuur. Nochtans best rustig en beheerst/traag ingereden, niet gelift, ver van de curbs gebleven en toch, plots ganse achterkant weg. Gelukkig is die bocht al niet heel snel en kon ik het overstuur op tijd opvangen.

In de regen rij ik er nu enkel nog als ik wat rustig wil driften, maar zeker niks meer inhalen of ook maar half snel proberen gaan, circuit ligt er op veel kritieke punten soms verschrikkelijk vettig bij...
                                    Oops net beseft dat November 2009 niet vorig November was

Ik heb nu een redelijk aantal ronden (denk rond de 50~60) in het nat gereden, maar het blijft zeer zeer gevaarlijk in het nat.

En dit net gevonden, volgens mij heeft die campervan de 968 kunnen voorbijsteken

Comment

• wow die camper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichten
                                        wow die camper
                                        Lijkt precies alsof die met een beetje overstuur uit Hatzenbach komt

Ongeloofelijk dat die 12km later de 968 voorbijsteekt
                                        Last edited by ; 29/03/2011, 22:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
                                          Oops net beseft dat November 2009 niet vorig November was

Ik heb nu een redelijk aantal ronden (denk rond de 50~60) in het nat gereden, maar het blijft zeer zeer gevaarlijk in het nat.

En dit net gevonden, volgens mij heeft die campervan de 968 kunnen voorbijsteken

WTF

Comment

Working...
                                          X