Toyota's testrijder crash met LFA dacht ik. Was al een oude man, maar al superlang testpiloot van Toyota dacht ik.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nurburgring Lovers V2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk BerichtenBegrijp me niet verkeerd, maar als ik hier lees lijken snelheden boven de 200 peanuts. Wees aub voorzichtig en laat jullie niet opnaaien, het gevaar zit om de hoek, daarom hoef je zelf geen fout te maken.
Wanneer je door de fuchsrohe knalt en vlak achter de dip staat een trein stil geraak je nooit stop.
De mannen gaan hard en de lat ligt heel hoog maar weet wat je zelf kunt en vertrouw niet blindelings op iemand die voor je rijdt.
Dit is zeker niet verwijtend naar iemand toe, gewoon een waarschuwing nudat het seizoen terug geopend is
desalniettemin Nordschleife is adembenemend!. Ik kwam niet eens hard aan (+-150 in een troepje van 4 auto's), door een blinde bocht die je relatief vlot kon nemen. Ik kwam de bocht uit en een stukje verder was de weg volledig versperd (bijna roadblock
). Alles kunnen toegooien om op tijd stil te komen. Een andere wagen kwam op een meter of 5 stil voor heel die troep. Je weet nooit wat omheen de bocht loert....
Ik moet wel zeggen dat ik zelf geen circuit ervaring heb, ik rij enkel eens graag door van tijd tot tijd. Maar dit was evenzeer een vrij nipte situatie en was er toch serieus van verschoten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk BerichtenDa's toch normaal bij jou? Je bent gewoon ein bisschen verrückt!
Ipv een beetje met die italiaanse tractor door Brünnchen te flaneren
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenMaar je hebt daar serieus wat marge, volgens mij kan het best zijn dat de wagen al wat stabieler staat als je net voor het einde de rechterkant van de exit kleine karussel quasi ietwat links van je rechtervoorwiel neemt. Daarna is er rechts plaats genoeg (mits korrel zout qua snelheid)
In ieder geval, bedoeling bij alletwee karrusels is gewoon dat je zo veel mogelijk gebruik maak van de helling en volledige op de schuin gedeelte rijd. Linker of rechterkant op de vlak gedeelte(s) zal niet zo goed zijn voor de banden.
Iets anders dat ik me net herriner, bij Schwedenkreuz stuur ik iets vroeger in dan als die bocht vlak zou zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenKom liever met de rijstvreter tonen waarom ze zo'n grote mond opzetten in de groene hel!
Ipv een beetje met die italiaanse tractor door Brünnchen te flaneren
Dyno was ook leuk: 812PK en 1085Nm koppel.
En nog iets ... die oranje tractor flaneert niet ... 't is mijne kop die flaneert!
Sebiet gade nog zeggen dat de mensen mij nagapen omdat ik met een Lambooke rij ... neenee, ik weet wel beter ... ze zijn allemaal onder de indruk van die schitterende verschijning die ermee rijdt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk BerichtenBegrijp me niet verkeerd, maar als ik hier lees lijken snelheden boven de 200 peanuts. Wees aub voorzichtig en laat jullie niet opnaaien, het gevaar zit om de hoek, daarom hoef je zelf geen fout te maken.
Wanneer je door de fuchsrohe knalt en vlak achter de dip staat een trein stil geraak je nooit stop.
De mannen gaan hard en de lat ligt heel hoog maar weet wat je zelf kunt en vertrouw niet blindelings op iemand die voor je rijdt.
Dit is zeker niet verwijtend naar iemand toe, gewoon een waarschuwing nudat het seizoen terug geopend is
desalniettemin Nordschleife is adembenemend!
Gelukkig kan je goed vooruitkijken op sommige plaatsen. Een voorbeeld is dat je na het uitkomen van Flugplatz net over de heuvel kan kijken naar de remzone voor Shwedenkreuz. Er zijn andere plaatsen maar probleem zit natuurlijk bij de veel blinde bochten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenBepaalde risico's moet je op de nordschleife aanvaarden, je kunt ze enkel minimaliseren door aandachtig te zijn. Ik ga niet aan 170 ipv 210 door de Fuchsrohre omdat er wel eens iets stil zou kunnen staan, of ik hou ook niet in op dat blind stuk tussen Pflanzgarten en Schwalbenschwanz.
Gelukkig niks geraakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rami Bekijk BerichtenNog efkes ... ding is back in the UK voor nog een paar upgrades
Dyno was ook leuk: 812PK en 1085Nm koppel.
Ik had geen idee dat je reeds in 7:38 de NS rondfietste! Dan is die extra power indd wel nodig natuurlijk...
En nog iets ... die oranje tractor flaneert niet ... 't is mijne kop die flaneert!
Sebiet gade nog zeggen dat de mensen mij nagapen omdat ik met een Lambooke rij ... neenee, ik weet wel beter ... ze zijn allemaal onder de indruk van die schitterende verschijning die ermee rijdt!
"Nee, ik wil geen kanon meer zoals m'n P, zelfs bikers voorbijknallen, op de duur is de fun er ook wel af, weinig competitie"
Huppla, GT-R naar 812PK tunen
Comment
-
Zou het niet enorm frustrerend te zijn om met zo veel vermogen op de Ring te rijden? Hoe sneller je dan de doorsnee tourist rijd hoe meer inhaalmaneuvres je moet maken...
Spijtig is mijn 163pk frustrerend voor net het omgekeerd reden - moet vaak mijn inhaalmaneuvres goed plannen en sneller de bocht uitkomen.
Comment
-
Ja das al een paar maand geleden gebeurd.....
Betreft de NS. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat dit me gewoon afschrikt. Naast het feit dat de track zelf niet van de poes is, is het vooral de angst voor "anderen" die me sterk doet nadenken. Als ik dan lees hoe het verkeer er steeds toeneemt en de filmpjes met zotte stoten zie, dan gaat er bij mij een rood lichtje knipperen.
En aangezien we allemaal macho's zijn (als ik dat hier lees) is het risico te groot dat ik me laat meeslepen.
Ik heb veel respect voor de mensen die daar snel rondknallen en dat circuit beheersen. Voor mij staat het risico niet in verhouding van de (mogelijke) fun.
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening en deels ben ik dan maar een pussy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenJa das al een paar maand geleden gebeurd.....
Betreft de NS. Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat dit me gewoon afschrikt. Naast het feit dat de track zelf niet van de poes is, is het vooral de angst voor "anderen" die me sterk doet nadenken. Als ik dan lees hoe het verkeer er steeds toeneemt en de filmpjes met zotte stoten zie, dan gaat er bij mij een rood lichtje knipperen.
En aangezien we allemaal macho's zijn (als ik dat hier lees) is het risico te groot dat ik me laat meeslepen.
Ik heb veel respect voor de mensen die daar snel rondknallen en dat circuit beheersen. Voor mij staat het risico niet in verhouding van de (mogelijke) fun.
Dat is natuurlijk een persoonlijke mening en deels ben ik dan maar een pussy
Zulke extreem gevaarlijke situaties blijven eerder de regel dan de uitzondering, en er zijn genoeg dagen met zeer weinig verkeer.
Maar eenieder heeft uiteraard ook zijn/haar voorkeur, qua track, qua omstandigheden, etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
Hij was samen met ir. Tanahashi één van de mannen die de lfa waar gemaakt hebben.
Comment
-
Voor mij hoort dat risico erbij, dat is een beetje de kick van het tracken imo. Ik ben helemaal niet snel (denk ik, nog nooit getimed), en de bochten waar ik het idee heb op de grens te zitten, ga ik niet verder verkennen. Mijn auto is mij te lief om hem in de vangrails te steken. En plus zou Vanessa da ni echt appreciëren. Als ik naar een trackday ga zal ik Daffy al eens dwars zetten, of een paar rondjes met het mes tussen de tanden rijden voor een laptime, al heb ik nog maar recentelijk ontdekt dat dat fun is, dank u mannen met de Performance Box.Anyway, als ik naar de Ring ga daarentegen, is dat om één reden. Genieten van elk moment en elke meter. Tragere mensen, gevaarlijke idioten (afstand houden), een beetje slechter weer, één van de traagste wagens hebben die er aanwezig is, zelfs fucking wegenwerken in't midden van 't spel, de kost per rondje, enz enz. Voor mij maakt da allemaal NIKS uit, want 'k heb weer een rondje groene hel gereden
Comment
-
Filmpje met BMW en Astra did bumpercar speelden? Was inderdaad verontrustend.
Kan best begrijpen als iemand de 'Ring te gevaarlijk vind, want het is zeer gevaarlijk. Is spijtig zeker geen geschikte plaats om de limiet van je auto te zoeken, dat kan je best doen op een veiliger circuit zoals Spa waar er veel meer run off is.
Vorig November zocht ik de limiet in het nat met versleten zomerbanden met dit als resultaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
Vorig November zocht ik de limiet in het nat met versleten zomerbanden met dit als resultaat
In de regen rij ik er nu enkel nog als ik wat rustig wil driften, maar zeker niks meer inhalen of ook maar half snel proberen gaan, circuit ligt er op veel kritieke punten soms verschrikkelijk vettig bij...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk BerichtenDe laatste keer dat ik op de limiet reed int nat op de ring had ik al letterlijk van bij de eerste bocht totaal onverwacht overstuur. Nochtans best rustig en beheerst/traag ingereden, niet gelift, ver van de curbs gebleven en toch, plots ganse achterkant weg. Gelukkig is die bocht al niet heel snel en kon ik het overstuur op tijd opvangen.
In de regen rij ik er nu enkel nog als ik wat rustig wil driften, maar zeker niks meer inhalen of ook maar half snel proberen gaan, circuit ligt er op veel kritieke punten soms verschrikkelijk vettig bij...
Ik heb nu een redelijk aantal ronden (denk rond de 50~60) in het nat gereden, maar het blijft zeer zeer gevaarlijk in het nat.
En dit net gevonden, volgens mij heeft die campervan de 968 kunnen voorbijsteken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door serial Bekijk Berichtenwow die camper
Ongeloofelijk dat die 12km later de 968 voorbijsteekt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk BerichtenOops net beseft dat November 2009 niet vorig November was
Ik heb nu een redelijk aantal ronden (denk rond de 50~60) in het nat gereden, maar het blijft zeer zeer gevaarlijk in het nat.
En dit net gevonden, volgens mij heeft die campervan de 968 kunnen voorbijsteken
Comment
Comment