Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In mei doen ze dat opnieuw dacht ik te hebben vernomen? Dan teken ik present, zonder fout! Tenzij DIV beslist dat ze 4 maanden nodig hebben om een stempel te plaatsen, dat spreekt.
In mei doen ze dat opnieuw dacht ik te hebben vernomen? Dan teken ik present, zonder fout! Tenzij DIV beslist dat ze 4 maanden nodig hebben om een stempel te plaatsen, dat spreekt.
Jep, 2 dagen maar wel telkens maar 2:15u open.
Maar bon, als het zondag goed weer is gaat het sowieso ook druk zijn, tenzij je om 08:00u 's ochtends gaat. Da's echter misschien een beetje teveel van het goeie
Overigens vandaag de flikken voor m'n neus gehad, op de NS in een Passat...en die gasten gingen degelijk vooruit, mooi aan de kant met pinkertje op..echt heerlijk!
Schitterend dagje vandaag, de eerste rondjes gingen totaal niet lekker, nog wat vochtig op sommige plekken en wat angstig aan het rijden. Fuelmans even meegenomen, dat rondje was ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Een paar rondjes wat vast clientele gevolgd, incl Jerain met de M3. Dat was zéér aangenaam rijden overigens (afgezien v/h feit dat een Duitser uit München bijna z'n neus meenam), ging gelijk op zonder te gaan racen. Ik heb overigens zeker nog een paar punten ontdekt waar jouw lijn veel beter was, en dat is op het einde ook nog gebleken, waarvoor dank dus!
Op de achtergrond een laptimer laten draaien en daarnet eens bekeken. Tussen het rondje fuel en het laatste zit een halve minuut!
Besluit: ik moet dringend leren veel minder enthousiast de bochten in te duiken (wat moeilijk is aangezien de wagen je uitlokt om de kont wat lichter te maken bij het insturen), zeker op de NS is de exitspeed extreem belangrijk op bepaalde punten.
Catcht automatisch de twee bruggen via GPS, dus je moet niets doen.
Heb 1 keer tussendoor gekeken om Jerain een idee te geven van z'n tijd (hij was aangenaam verrast!), verder niet...dat lijkt me niet gezond. Maar om achteraf eens te kijken hoe je 't er van af hebt gebracht is het wel interessant. Sectie-tijden, snelheden, en optioneel nog volledige analyse met grafieken etc.
Video functie heb ik er ook bijgenomen, nog wat instellen / calibreren maar zeer net beeld met snelheidsaanduiding, tijd etc.
Ten eerste, meest zalig dag ooit aan de Ring voor mij, plezante forummers, goed weer niet té heet, niet té veel volk, géén baansluitingen. Enkel wat kleine problemen weeral voor de M3.
Na lefty direct in m'n nog maar 2de rondje dit seizoen en met deze kar (eerst zonder ABS don't ask) in deze setup met ne fuel als passagier en een koffer vol krikken, steunen, sleutels gemerkt dat ie al zéér vlot volgde als ie de lijnen kon zien! Nice wat die RS29 al waard is (op PS3!)
Daarna toen ik alleen zat en al wat meer feeling ging het nog veel beter en heb ik 'm wel wat achtergelaten. Ongelofelijk hoe goed het vandaag ging, een pak karren voorbijgegaan en over heel de dag mss 1 GT3 moeten laten voorbij gaan... Ik denk dat m'n laatste 2 rondjes alleen de snelste waren en dat, als ik lefty mag geloven, toen vlot onder de 8"30 BTG zat. Moptic zei het ook dat het heel hard ging... Ga m'n bovenste gurney wel verwijderen want verlies daarmee teveel topsnelheid, kar wou met moeite over de 220 vandaag.
Over de problemen, ABS was opgelost met zekering, in de rondjes met LL al wat last van wat ik dacht "fading" echter na het afkoelen eens gekeken en bleek vanalle vettigheid rechtsvoor aan m'n wiel te hangen: remvloeistof. Sjans dat ik m'n krik enz bij had, wiel eraf, alles nog eens goed vastgedraaid en remvloeistof gaan kopen en bijgevuld. In de rondjes met LL had ik al een (!) teken op m'n dashboard dat wat flikkerde maar ik dacht ach slecht contact in de handrem. Niet dus. Metgevolg dat er een loodje van m'n balancering van m'n velg was losgekomen. Dat maar ongeveer terug goed proberen hangen maar natuurlijk met trillingen naar huis. Eerst met Fuelmans nog een dikke pizza gegeten daarna 'm met de horizon naar huis laten gaan wegens max 160 te rijden.
Conclusie, morgen alles oppoetsen, nog eens alles aandraaien, velgen laten balanceren en nieuwe R888 op laten trekken. Dan naar PPE voor de nodige mods volgende week en we kunnen er binnen 2 weken weeral tegen met vers rubber en meer power.
Je rijdt echt goed, veel punten waar ik rem maar bij jou de lichtjes uit zag blijven...you watch and you learn.
Als ik de kans zie rij ik graag nog eens een paar rondjes achter je aan.
Staan alleen nog maar foto's online van nordschleifenbilder en kan er enkel maar van mij vinden... Lefty was te vroeg weg en Fuel was nieuwe banden laten leggen denk ik
Je rijdt echt goed, veel punten waar ik rem maar bij jou de lichtjes uit zag blijven...you watch and you learn.
Als ik de kans zie rij ik graag nog eens een paar rondjes achter je aan.
Thx, jij ook ze onderschat jezelf niet. Een beetje verfijning en dat komt helemaal goed. Je hebt al een degelijke kar en zeker geen schrik!
Volgende keer ga je toch nog meer moeite moeten doen dan nu in m'n eerste rondjes, maarja tegen dan heb jij semi's.
Fuelmans even meegenomen, dat rondje was ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Hard maar een beetje slordig
Jammer dat ik je niet meer heb gezien om eens te passagieren bij mij, het banden wisselen heeft redelijk lang geduurd ( je moet het maar kunnen om een half uur erover te doen om een factuur te maken niwaar ) en ik was pas tegen 17h terug aan de start, maar ik heb nu een nieuwe set Pilot Cups steken, das ook al wat
Het was dus mijn allereerste keer in een "hot hatch", en dus ook de eerste keer in zo een ding on-track. Best een rare gewaarwording komde van mijn kar! De eerste 2-3 bochten dacht ik echt van "sebiet staan we achterstevoren" maar na een paar km bleek dit het standaardgedrag te zijn van de auto.
Hoe het mij aanvoelde: Het lijkt alsof "de auto" loopt van de neus van het voertuig tot vlak achter de voorzetels. En alles wat erachter komt bungelt er maar een beetje aan zegmaar Die hele kar rijdt eigenlijk op de voortrein. Best bizar als je dat niet gewoon bent. Als de mijne zo aanvoelt vanachter weet ik dat het tijd is om serieus te minderen of het loopt fout af
Over de remmen kan ik me niet uitspreken daar je dat enkel kan inschatten als je ook de pedaal voelt, maar qua ophanging is dat ding meer dan in orde, zeker voor de Nordschleife. Indrukwekkend stuk speelgoed als je het mij vraagt. Vooral het rondje achter Jerain aan vond ik wel sterk ( heb em dan nog zitten jennen op t einde: "Zeg er hangt al hele tijd een fransoos met voorwielaandrijving en straatbanden in je kont" )
Ik heb me voor de rest ook goed vermaakt. Het was echt een superrustige dag met schitterend weer. Zo een dagen moet je koesteren want die zijn er niet vaak. Halverwege de namiddag toch maar andere banden gaan halen aangezien de mogelijkheid er was en dan erna nog een aantal rondjes gereden met Jerain als copiloot.
Het is toch een hele andere manier van rijden dan een gewone trackday moet ik zeggen, en ik was al vergeten hoe hobbelig de baan daar is. De duik in Fuchsrohre blijft toch impressionant, en nu durf ik ook door de "put" zonder te remmen. De voorspoiler kletst dan wel 2 keer tegen de grond, maarja, daar dient dat voor he Een paar passagierslaps met Jerain en Lefty laten wel duidelijk zien wat een verschil in pks oplevert op die baan. Als ik zo wat naar de tellers loerde zag ik echt grote verschillen op sommige stukken tov mijn kar. Het blijft toch echt een circuit waar veel vermogen een serieus voordeel is (mits de nodige baankennis natuurlijk).
Gij anders ook niet met uw zonder-abs-insturend-rem-maneuver
Pfff over blauwe rook gesproken, ik dacht dat ik dat zekeringske al terug had ingestoken. Niet dus. Daarna met zekering in nog veel harder kunnen remmen daar en ging veel vlotter...
Mits nog wat tweaks moet je dat uiteindelijk naar 8:10 of lager kunnen sturen denk ik, wees er maar zeker van dat je nu al onder de 8:25 uitkomt bij een cleane lap...ik ben me daar op het einde ook voorbijgeblazen door een E36 M3...echt niet normaal
Hatzenbach door en ik zag die kerel al niet meer, was Flugplatz al over
Jammer dat ik je niet meer heb gezien om eens te passagieren bij mij, het banden wisselen heeft redelijk lang geduurd ( je moet het maar kunnen om een half uur erover te doen om een factuur te maken niwaar ) en ik was pas tegen 17h terug aan de start, maar ik heb nu een nieuwe set Pilot Cups steken, das ook al wat
Het was dus mijn allereerste keer in een "hot hatch", en dus ook de eerste keer in zo een ding on-track. Best een rare gewaarwording komde van mijn kar! De eerste 2-3 bochten dacht ik echt van "sebiet staan we achterstevoren" maar na een paar km bleek dit het standaardgedrag te zijn van de auto.
Hoe het mij aanvoelde: Het lijkt alsof "de auto" loopt van de neus van het voertuig tot vlak achter de voorzetels. En alles wat erachter komt bungelt er maar een beetje aan zegmaar Die hele kar rijdt eigenlijk op de voortrein. Best bizar als je dat niet gewoon bent. Als de mijne zo aanvoelt vanachter weet ik dat het tijd is om serieus te minderen of het loopt fout af
Over de remmen kan ik me niet uitspreken daar je dat enkel kan inschatten als je ook de pedaal voelt, maar qua ophanging is dat ding meer dan in orde, zeker voor de Nordschleife. Indrukwekkend stuk speelgoed als je het mij vraagt. Vooral het rondje achter Jerain aan vond ik wel sterk ( heb em dan nog zitten jennen op t einde: "Zeg er hangt al hele tijd een fransoos met voorwielaandrijving en straatbanden in je kont" )
Ik heb me voor de rest ook goed vermaakt. Het was echt een superrustige dag met schitterend weer. Zo een dagen moet je koesteren want die zijn er niet vaak. Halverwege de namiddag toch maar andere banden gaan halen aangezien de mogelijkheid er was en dan erna nog een aantal rondjes gereden met Jerain als copiloot.
Het is toch een hele andere manier van rijden dan een gewone trackday moet ik zeggen, en ik was al vergeten hoe hobbelig de baan daar is. De duik in Fuchsrohre blijft toch impressionant, en nu durf ik ook door de "put" zonder te remmen. De voorspoiler kletst dan wel 2 keer tegen de grond, maarja, daar dient dat voor he Een paar passagierslaps met Jerain en Lefty laten wel duidelijk zien wat een verschil in pks oplevert op die baan. Als ik zo wat naar de tellers loerde zag ik echt grote verschillen op sommige stukken tov mijn kar. Het blijft toch echt een circuit waar veel vermogen een serieus voordeel is (mits de nodige baankennis natuurlijk).
Idd, ik heb het even moeilijk gehad met LL achter mij maar ik laat me niet zo snel opjagen en ik zag dat ie mooi mijn lijnen bleef volgend. Daarna toen ie met Moptic reed kon ik wel afstand nemen en ging ik nog harder dan het ritje met jouw als co. Idd wij missen vermogen tov je GT3. Meer dan 100pk zelfs. Dat buiten beschouwing gelaten verbaasde mij de grip van zo'n GT3 alweer, hoe jij zo laat die bochten in kan sturen zonder een piepje van de banden ongelofelijk! Ik ga eerst nog even verder oefenen met de 17jaar oude M3 maar daarna komt er zoiets in de garage hier no doubt!
Mits nog wat tweaks moet je dat uiteindelijk naar 8:10 of lager kunnen sturen denk ik, wees er maar zeker van dat je nu al onder de 8:25 uitkomt bij een cleane lap...ik ben me daar op het einde ook voorbijgeblazen door een E36 M3...echt niet normaal
Hatzenbach door en ik zag die kerel al niet meer, was Flugplatz al over
Iets groen met zwart? Daar heeft fuel ook moeite voor moeten doen op het einde van z'n rondje en toch niet voorbijgegaan omdat het niet meer hoefde. Ik denk aan z'n carrosserie te zien dat zo wat alles carbon was...
Comment