Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
    waarom nie gewoon semi's? :p
    Heb al een set semis dat bijna vervangen moeten worden, maar wil graag een tweede set voor als weersvoorspellingen niet zo goed zijn.

Een andere reden is dat ik ook nog wat wil werken aan mijn finesse, wat moeilijk is met semis. Daarmee moet ik soms vrij brutaal rijden, want de Clio heeft niet zo veel vermogen. Mijn mentor heeft opgemerkt dat ik wat aan finesse verloor (vooral met de gas) door te overschakelen naar semis. Semis verbergen je fouten veel meer dan straatbanden.

Ik denk ook niet dat ik alles uit straatbanden heb kunnen halen tot nu toe, dat ga ik dus proberen.

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
    Wrsch veel tijd om naar de ring te gaan nu, met heel de china-reis?
    Haha inderdaad. Spreek me mischien eens aan op GroepT? Ik weet nog altijd niet wie je bent (in real life).
    Last edited by ; 06/04/2011, 12:13.

Comment

• Ik heb er ook wel aan gedacht om over te schakelen op semi's, die zou ik dan eventueel op de 16inch wielen die ik bij mijn auto heb kunnen monteren en ik heb eventueel wel een opslagadresje bij de Ring.
      Maar als ik een dag heen en weer rijd, wat al bijna 600km is, en dan ook nog 2 keer wisselen op een dag vind ik te zot.
      Heen en weer rijden op de semi's is niet prettig als het regent en ze zullen dan ook niet lang meegaan.
      Ik vermoed dat ik op semi's brutaler ga rijden en later rem e.d. waardoor de remmen ook nog eens meer belast gaan worden en sneller versleten zijn.

Voorlopig blijf met 17inch straatbanden Bridgestone Potenza RE50 MZ rijden, als de spanning op 2,2bar koud staat en ze warm gereden zijn dan plakken deze ook best aardig vind ik.

Eén keer op semi's en ik wil niets anders meer vrees ik, dus voorlopig maar zo.

Comment

• Toch niet té veel moeite, setje even wisselen? Toch zeker de moeite, al is het maar om je street-setup wat te sparen.

Heerlijk weer trouwens, ik kon het niet laten - even achteraan nieuwe blokjes en hup

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
          Moet nog een zomerband kiezen. Aan het twijfelen tussen

Pirelli PZero Nero (UTQG 220) 86 Euros per band
          Continental Contisport Contact 3 (UTQG280) 89 Euros
          Hankook K107 S1 Evo (UTQG 280) 78 Euro
          Goodyear F1 GSD3 (UTQG 280) 86 Euro

Wou oorspronkelijk de Hankook RS2 maar vind het nergens.
          Als ik het goed heb maken ze RS2's niet meer. Ondertussen zijn die vervangen door RS3's, maar die zijn hier nauwelijks te vinden.

Uit bovenstaand lijstje zou ik voor de S1 Evo gaan. Of de Sportcontact 3, maar denk dat de Hankook meer grip gaat geven.
          Goodyear GSD3 en PZero Nero zijn al wat ouder, en relatief soft van flank, vooral de Goodyear... zou ik zeker niet meer kopen, er zijn wel betere bandjes dan dat op de markt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
            Ik heb er ook wel aan gedacht om over te schakelen op semi's, die zou ik dan eventueel op de 16inch wielen die ik bij mijn auto heb kunnen monteren en ik heb eventueel wel een opslagadresje bij de Ring.
            Maar als ik een dag heen en weer rijd, wat al bijna 600km is, en dan ook nog 2 keer wisselen op een dag vind ik te zot.
            Heen en weer rijden op de semi's is niet prettig als het regent en ze zullen dan ook niet lang meegaan.
            Ik vermoed dat ik op semi's brutaler ga rijden en later rem e.d. waardoor de remmen ook nog eens meer belast gaan worden en sneller versleten zijn.

Voorlopig blijf met 17inch straatbanden Bridgestone Potenza RE50 MZ rijden, als de spanning op 2,2bar koud staat en ze warm gereden zijn dan plakken deze ook best aardig vind ik.

Ik ben zondag een stuk door de gietende regen naar huis gereden vd ring op semi's en er was soms ook stilstaand water, geen enkel probleem. Gewoon zien zoals bij gewone banden dat je nog genoeg profiel hebt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
              Ik heb er ook wel aan gedacht om over te schakelen op semi's, die zou ik dan eventueel op de 16inch wielen die ik bij mijn auto heb kunnen monteren en ik heb eventueel wel een opslagadresje bij de Ring.

Mijn ervaring met semis op de NS is dat je sneller gaat, zonder veel meer fun te hebben, en je auto word veel zwaarder belast. Op andere circuits zou het wel anders kunnen zijn.

Maar het hangt ook een beetje af van de auto dat je hebt, om optimaal gebruikt te maken van semis heb je wat hardere veren nodig dan de doorsnee coilover set van Bilstein of KW.

Ik dacht ook dat terug gaan naar gewone banden niet meer fun zou zijn maar dat lijkt niet zo erg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                Als ik het goed heb maken ze RS2's niet meer. Ondertussen zijn die vervangen door RS3's, maar die zijn hier nauwelijks te vinden.

Uit bovenstaand lijstje zou ik voor de S1 Evo gaan. Of de Sportcontact 3, maar denk dat de Hankook meer grip gaat geven.
                Goodyear GSD3 en PZero Nero zijn al wat ouder, en relatief soft van flank, vooral de Goodyear... zou ik zeker niet meer kopen, er zijn wel betere bandjes dan dat op de markt!
                Probleem is de beperkte keuze in maat 195/45 R16

Inderdaad RS3 zou heel goed zijn.
                Last edited by ; 06/04/2011, 18:04.

Comment

Moet nog een zomerband kiezen. Aan het twijfelen tussen

Pirelli PZero Nero (UTQG 220) 86 Euros per band
                  Continental Contisport Contact 3 (UTQG280) 89 Euros
                  Hankook K107 S1 Evo (UTQG 280) 78 Euro
                  Goodyear F1 GSD3 (UTQG 280) 86 Euro

Wou oorspronkelijk de Hankook RS2 maar vind het nergens.

Toyo R1R, semi-slick voor in de regen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                    Toyo R1R, semi-slick voor in de regen

[IMG] http://www.musclecarnews.com/articleImages/37848.jpg [/IMG]
                    Bedankt, ik ga semis kopen voor de 15" velgen als de Pilot Sport Cups helemaal op zijn

Comment

Bedankt, ik ga semis kopen voor de 15" velgen als de Pilot Sport Cups helemaal op zijn

Die r1r komt op 80 euro in maat 195/50/15. Heb die ook gehad op de Integra en heeft echt superveel grip zoals de r888, maar veel beter te gebruiken in de regen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                        en er was soms ook stilstaand water
                        Plassen bedoel je?

Comment

• Eerste setje banden zit er op, volgens de gasten daar kun je nog op die laag nylon voor het staal rijden maar ik ga het toch maar zo laten

De remmerij staat nu quasi volledig op punt. Langstrecken racing blokjes voor en achter, wat duurzamere schijven vooraan, het geheel bijt als een gek. Dat is echt zeer hard schrikken als je de eerse keer weer op die pedaal duwt, en vooral pijnlijk als je nog niet in je gordel zit....het laatste wat je wil is een Renault logo op je voorhoofd geprint

De instructies die ik krijg: sowieso minder ondersturen om de kanten wat meer te sparen, dus nog trager de bocht in met een snellere exit. Daarnaast best ESP uit en in sommige bochten hard gaan, tikje op de rem en driftend erdoor. Naar het schijnt doen ze dat standaard zo in Schwedenkreuz Ik ga het zo laten denk ik

Leuke concurrenten van de dag: Weer eens RS250Cup, is definitief sneller bij gelijke skills, meter per meter heerlijk dichterbij kunnen "kruipen", was leuk.
                          Een E30, die ging Rolkooi en de hele mikmak, géén M3...325i maybe? Ik ging er maar nét over.

Achteraf op de laptimer ontdekt dat het momenteel op 1 of andere manier lukt om vrij constant te rijden. Eerste rondje nieuwe blokjes achteraan wat ingereden, daarna 3 rondjes vlot kunnen rijden met telkens 1 a 2 maal verkeer. Die rondjes waren ook elk binnen de sec. van elkaar, daar schrok ik wel van. Raar genoeg ook een flinke progressie gemaakt, ik vermoed dat de afwezigheid van Porker's spekreet daar voor iets tussen zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                            Een E30, die ging Rolkooi en de hele mikmak, géén M3...325i maybe? Ik ging er maar nét over.
                            Waarschijnlijk een 318is.

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Wéér geweest?

Ringfever-heid!

Comment

• Ik moest id buurt zijn, ik zat er maar op 250km vandaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                  Waarschijnlijk een 318is.

325is, is dat niet die italiaanse M3?

Maar dat met rolkooi etc...is wat zonde en zodoende onwaarschijnlijk zeker?

Comment

Ik moest id buurt zijn, ik zat er maar op 250km vandaan

Ik zou absoluut hetzelfde doen!

Comment

325is, is dat niet die italiaanse M3?

Maar dat met rolkooi etc...is wat zonde en zodoende onwaarschijnlijk zeker?
                                      320is, mogelijkheid. Maar waarschijnlijk zag je nooit of amper z'n remlichten aan gaan.

Er is trouwens een kerel met een E30 318is die 8mn btg doet, dus da's ook niet onwaarschijnlijk
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• ik ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                          320is, mogelijkheid. Maar waarschijnlijk zag je nooit of amper z'n remlichten aan gaan.

Er is trouwens een kerel met een E30 318is die 8mn btg doet, dus da's ook niet onwaarschijnlijk
                                          8 minuten 0 seconden of 8 minuten xx seconden? Groot verschil

8:00 BtG in een 318is met standard motor lijkt zeer moeilijk haalbaar, al herriner ik een artikel over iemand met een 318is of 320i die rondging in 8:2x

Lefty, hoe snel ben je al, vermoed toch al aardig in de richting van 8 minuten?
                                          Last edited by ; 07/04/2011, 01:05.

Comment

Working...
                                          X