Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
    Blijkbaar is de McLaren MP4-12C gisteren zwaar gecrasht tijdens een recordpoging op het snelste stuk na de Antoniusbuche (linkse net na de Zufahrt)

Hopelijk is de piloot ok
    Had er ook iets van gezien op Twitter. Zal wel gene kattepis geweest zijn aan die snelheid

Comment

• Gisteren was wat fucked up, zaterdagnamiddag en slechts 1,5 uur open, dan weet je dat er brokken van komen - iedereen veel te stressy om zoveel mogelijk te rijden.

Vandaag was veel beter, ondanks dat ik vreesde voor slecht weer toch droog weer gehad (zelfs blauwe hemel met stevige zon) tot ca 14:30h, tiental rondjes kunnen rijden.
      Niekcarfriek ook nog gezien, sorry voor de onorthodoxe inhaalwijze kerel, had net een hele troep voor m'n neus en ik realiseerde me pas dat jij het was toen ik er naast hing in de binnenbocht!

Nog een toffe pic teruggevonden, beetje "artistiek" maar ik vind 'm wel vet.
      Niet normaal trouwens hoeveel fotografen er tegenwoordig zijn, als je redelijk wat rijdt vind je met gemak tegen de 20 foto's van zo'n dagje.

Comment

• Gisterochtend heb ik heel lang getwijfeld om te gaan ivm de weersvoorspellingen, gelukkig besloten toch te gaan en rond 11.30u was ik am Ring.
        Voor de onweersbui 7(0,5/3/3,5) ronden kunnen rijden en toen de baan weer droog was na de bui nog eens 2,5, totaal 9,5 ronden dus en daar heb ik het bij gelaten hoewel de omstandigheden toen nog ideaal waren om te rijden. Het was droog en velen waren al naar huis tijdens/na de bui.
        Ik voelde dat na een korte nacht de vermoeidheid opspeelde dus stoppen is dan beter.

Na een hamburger bij opa ben ik in een kleine 3uur naar huis gereden.

Lefty inderdaad gegroet bij de rotonde, was niet zo handig om te blijven staan dus babbel doen we nog wel eens.
        Ik weet dat ik een paar keer opzij gegaan ben voor je maar ik ben me niets bewust dat je toeren uithaalde, je bent me toch niet rechts voorbij gekomen?
        Ik heb in ieder geval geen last gehad van een inhaalactie van jou.
        De sfeer op de baan was gisteren naar mijn gevoel trouwens super!!! Voorzover ik gezien heb werd er heel netjes en met respect gereden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
          Ik weet dat ik een paar keer opzij gegaan ben voor je maar ik ben me niets bewust dat je toeren uithaalde, je bent me toch niet rechts voorbij gekomen?
          Ik heb in ieder geval geen last gehad van een inhaalactie van jou.

Was in die haakse linkse bij Metzgesfeld, iets na Adenauer Forst, beetje lelijk uitgeremd van me - maar als het je niet gestoord heeft des te beter!

Comment

• zaterdag was idd belachelijk, halfuur te laat open, 15min later al terug dicht, bijna de vangrail in geramd aan de linkse na de put van Fuchsrohre, en auto viel in stationaire toeren steeds stil..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
              Was in die haakse linkse bij Metzgesfeld, iets na Adenauer Forst, beetje lelijk uitgeremd van me - maar als het je niet gestoord heeft des te beter!
              Ik schrik niet meer zo snel. Heb wel een hekel aan mensen die rechts inhalen als ze geen seconde geduld hebben.
              Meestal zie ik de snelleren wel aankomen. Als ik met de softtop dicht rijd dan is het zicht in mijn binnenspiegel wel een stuk minder icm de heuvels, ik kijk dan tegen de bovenkant van de softtop aan.

Comment

• Binnenkort nog eens gaan. Benieuwd of ik er voordeel uit haal bij de remap dan.
                Mijn banden zijn wel lichtelijk afgesleten langszij.

Kan dit kwaad als ik bijna tegen de limiet zit?
                Rond augustus/september komt er pas een nieuw setje voorste banden.
                Vanachter zijn mijn banden nog zoals nieuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dogzilla Bekijk Berichten
                  zaterdag was idd belachelijk, halfuur te laat open, 15min later al terug dicht, bijna de vangrail in geramd aan de linkse na de put van Fuchsrohre, en auto viel in stationaire toeren steeds stil..
                  Oei, was geen ideale dag dan. Openingstijd na een race of trackday wijzigt wel vaker, de wachtenden willen dan koste wat kost toch nog zoveel mogelijk rondjes rijden met een ongeval tot gevolg.
                  Meestal geen succes zo'n paar uurtjes open voor TF.

Zo'n dag als gisteren is meestal het best, geen feestdagweekend en er was regen voorspeld waardoor velen al thuis blijven. Als het dan uiteindelijk toch bijna heel de dag droog blijft dan heb je meestal een mooie dag.

Comment

• @Br3cht: Banden kunnen nog wel op droog, op nat zou ik heel voorzichtig zijn.

Vorig jaar heb ik op banden die al op de slijtage-indicator zaten een driftcursus gedaan, toen was het goede er zeker af maar heb er nog een weekendje Ring mee gedaan.
                    Het was toen wel droog, op nat zou ik het niet geriskeerd hebben met zulke banden op de aangedreven achterwielen.
                    Let wel op dat je aan het wettelijk minimum profiel moet voldoen eigenlijk, vooral van belang als je bij een ongeluk betrokken raakt.

Comment

• Ik vind m'n weg met de luchtdruk toch nog niet helemaal...Voorbije weekend vooraan ca 2.1 en achteraan 2.5, warm uiteraard.
                      Collega raadde me aan eens 2.3 rondom te proberen.

N00b-ish maar met méér druk zou ik toch minder m'n flanken moeten kapotrijden, niet?

Comment

Ik vind m'n weg met de luchtdruk toch nog niet helemaal...Voorbije weekend vooraan ca 2.1 en achteraan 2.5, warm uiteraard.
                        Collega raadde me aan eens 2.3 rondom te proberen.

N00b-ish maar met méér druk zou ik toch minder m'n flanken moeten kapotrijden, niet?
                        Dan verhuist je slijtage naar het midden van je band, toch?

Wordt die kar niet enorm speels achteraan met zo'n drukverschil V/A?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten

Speels wel maar dat valt enorm goed te controleren op die kist, echt niet normaal. Heb het hele weekend ook zonder ESP gereden, had ik al veel eerder moeten doen...
                          1 keertje bijna precair geworden, te hard Schwedenkreuz ingeknald maar wonder boven wonder helemaal in een soort drift kunnen nemen met een 5tal corrigerende tikjes aan het stuur. Dat voelde écht bijna gemakkelijk aan .
                          Roemeen z'n gezicht naast me was wel priceless

Comment

• met meer druk krijg je idd een boller loopvlak.

Als je last hebt van overdadig gesleten flanken dan kan dat het gevolg zijn van ofwel foute bandenspanning (te laag idd), of een te agressieve/onderstuurde manier van bochten aansnijden.

Hoeveel bar hebben jullie eigelijk extra na zo een rondje (of meerdere)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten

Je zou idd het omgekeerde verwachten van druk voor en achter

Comment

Speels wel maar dat valt enorm goed te controleren op die kist, echt niet normaal. Heb het hele weekend ook zonder ESP gereden, had ik al veel eerder moeten doen...
                                1 keertje bijna precair geworden, te hard Schwedenkreuz ingeknald maar wonder boven wonder helemaal in een soort drift kunnen nemen met een 5tal corrigerende tikjes aan het stuur. Dat voelde écht bijna gemakkelijk aan .
                                Roemeen z'n gezicht naast me was wel priceless
                                Spul geeft idd de indruk graag te dansen, ik had er wel écht niet graag naast gezeten denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  met meer druk krijg je idd een boller loopvlak.

Als je last hebt van overdadig gesleten flanken dan kan dat het gevolg zijn van ofwel foute bandenspanning (te laag idd), of een te agressieve/onderstuurde manier van bochten aansnijden.

Hoeveel bar hebben jullie eigelijk extra na zo een rondje (of meerdere)?

Qua dat insturen....als je snel wil zijn MOET dat deels echt met die kar, ik blijf er bij...die snelle rechtse nog voor Hatzenbach neem ik pakweg tegen 170, dan moet je gewoon ff kappen zodat de auto's zich zet. Kan me wel voorstellen dat er dan een paar stukken rubber afscheid nemen, maar ja..Je kan daar mooier insturen maar da's trager, en dus een no go
                                  Is nu eenmaal compleet anders dan een RWD of AWD, je moet ff gooien om de neus in de juiste richting te krijgen.

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  Spul geeft idd de indruk graag te dansen, ik had er wel écht niet graag naast gezeten denk ik.
                                  Ik denk dat je door de vloer aan de passagierskant getrapt had met uw tic

Comment

• @Avantus: Na een paar rondjes Ring zit er toch wel ongeveer 0,3 bar meer in mijn banden.

Comment

• Dat valt nog relatief mee, maar een S2000 is natuurlijk relatief licht en heeft een perfecte gewichtsverdeling.

Ik zat met 0.5bar extra na zelfs al effe cool down gereden te hebben

Comment

• Nog vergeten te zeggen, er past 3 man in een R26.R

Moest nog iemand meenemen, die blikken op de parking a/d Zufahrt

Comment

• hoe zit dat, zo'n rolkooi?

Comment

Working...
                                          X