Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verkoop particulier zonder keuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verkoop particulier zonder keuring

Ik heb een auto te koop staan met wat gebreken aan. Hij geraakt normaal niet door de keuring, aangezien er een nieuwe voorruit in moet.
    Er hebben al enkele dealers gebeld om hem te kopen voor export. Daar hoef ik zelf geen keuring voor te doen. Maar die bieden veel te weinig.
    Nu is er een particulier die hem wil kopen, zonder keuring. Maar ik lees op internet dat ik voor particulier wel zo een keuring moet doen en een car-pass moet voorzien.

Als ik dat in het verkoopcontract zet, dat hij zonder keuring wordt verkocht, kan die mens hem dan nog wel laten keuren en inschrijven? Of enkel exporteren?

Want 'k wil niet dat hij hier nadien met problemen afkomt, terwijl ik er maar een paar honderd euro meer voor krijg dan wanneer ik hem aan een dealer overlaat.

Om de auto te laten keuren heeft de koper geen factuur nodig. Ik zou op de factuur vermelden dat hij verkocht wordt "voor onderdelen of export"; als de koper hem dan toch hier in het verkeer wil brengen, is dat op zijn risico.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Die mens is just langs geweest en heeft hem gekocht. Hij gaat een nieuwe voorruit zoeken en dan gaan we samen naar de keuring. Zo zijn we zeker in orde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oswald Bekijk Berichten
        Die mens is just langs geweest en heeft hem gekocht. Hij gaat een nieuwe voorruit zoeken en dan gaan we samen naar de keuring. Zo zijn we zeker in orde.
        Goede oplossing voor beide partijen als je een beetje overeen komt.

Echter particulier een auto verkopen ben je niet verplicht die te laten keuren voor verkoop. Zo meenemen mag nog altijd: de juiste papieren meegeven (gelijkvormigheidsattest, inschrijvingsbewijs en laatste keuringskaart) en hop weg ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
          Goede oplossing voor beide partijen als je een beetje overeen komt.

Echter particulier een auto verkopen ben je niet verplicht die te laten keuren voor verkoop. Zo meenemen mag nog altijd: de juiste papieren meegeven (gelijkvormigheidsattest, inschrijvingsbewijs en laatste keuringskaart) en hop weg ermee.
          Dat was ik dus niet zeker. Ik dacht dat hij hem misschien niet zou kunnen inschrijven of zo... Misschien mag het wel, maar kan hij het gewoonweg niet in de praktijk. Omdat hij geen dealerplaten heeft en dus niet tot aan de keuring zou geraken. En mijn platen zou ik natuurlijk niet meegeven.

Hopelijk is hij er direct door, want 'k heb echt geen goesting om dikwijls over en weer te rijden. Voor dat beetje meer dat ik gekregen heb tov van iemand die in export doet Die mens ging wel de extra kosten betalen indien afgekeurd. Maar ja, dan mag ik wel nog over en weer rijden...

Comment

Dat was ik dus niet zeker. Ik dacht dat hij hem misschien niet zou kunnen inschrijven of zo... Misschien mag het wel, maar kan hij het gewoonweg niet in de praktijk. Omdat hij geen dealerplaten heeft en dus niet tot aan de keuring zou geraken. En mijn platen zou ik natuurlijk niet meegeven.
            Dan had die mens iemand moeten zoeken met garage-platen. Op kapaza zie je er redelijk wat advertenties van. Prijzen schommelen meestal rond 50-60 euro + keuringskosten.

Comment

Ik heb mijn Peugeot ook verkocht zonder keuring.
              Het enige dat de koper moest hebben was het roze formulier en het onderhoudboekje, het was wel een Nederlandse auto-opkoper.
              2008 Opel Corsa 1.7CDTI
              2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
                Ik heb mijn Peugeot ook verkocht zonder keuring.
                Het enige dat de koper moest hebben was het roze formulier en het onderhoudboekje, het was wel een Nederlandse auto-opkoper.
                "roze formulier" = wel het formulier om de wagen in te schrijven, dat ge bij een gebruikte wagen krijgt bij keuring voor verkoop.

Jij vergist u waarschijnlijk met het inschrijvingsbewijs.

Comment

"roze formulier" = wel het formulier om de wagen in te schrijven, dat ge bij een gebruikte wagen krijgt bij keuring voor verkoop.

Het inschrijvingsbewijs (kentekenbewijs) is ook roze, maar dat is inderdaad geen 'formulier'.

Het wordt meestal 'roze kaart' genoemd.
                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

En als het een beetje tegen zit: hop terug ermee.

Indien de koper erom verzoekt zal de verkoop immers ontbonden worden, indien wordt verkocht zonder car pass (en dus zonder keuring voor verkoop).

Comment

Lap, hij is afgekeurd

Waar kan ik zo snel en goedkoop mogelijk een uitlaat laten lassen in regio Turnhout? Ik woon nog maar sinds kort in de streek en ken hier mijn weg niet.

De koper kent iemand die het kan, maar dat is in Antwerpen, en 'k heb weinig zin om naar ginder te rijden.

Comment

Ik heb dat ook zo gedaan. Ik wilde eerst niet naar de keuring, maar de koper wilde dat toch graag.
                        Toch gegaan en afgekeurd.
                        De koper is dan de wagen komen halen, heeft hem laten herstellen en dan ben ik er weer terug mee naar de keuring gegaan.

Wij vonden dat de simpelste oplossing , je moet mekaar natuurlijk ook vertrouwen.
                        www.opelklassiek.be

Comment

Intussen na wat rondbellen reeds een uitlaat gevonden.

Kan de auto nog afgekeurd worden voor een roetmeting met een nieuwe uitlaat? Bij de keuring zeiden ze van wel.

Hoe kan ik zeker zijn dat die niet afgekeurd wordt? 'k Heb gehoord een paar keer goed doortrekken in een lage vitesse. Dat had ik al gedaan, maar dat had blijkbaar weinig nut want de uitlaat ging al los...

Hopelijk is hij er nu door, want 'k heb al serieus mogen rondcrossen voor dienen auto voor amper een paar euro meer dan bij een exporteur

Comment

Ik hoop dat dit een les zal zijn voor u.

Een auto best verkopen zonder keuring ook al wilt uw potentiele koper dat. Je hebt meer ambras ermee dan als hij verkocht was zonder keuring voor export.

Als je alles al zult rekenen van over en weer rijden enzo..

Duimen dat hij er door is nu!
                            2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
                              Een auto best verkopen zonder keuring ook al wilt uw potentiele koper dat.
                              Best niet verkopen zonder keuring?

Op zich is er natuurlijk niets aan de hand; indien Oswals had willen verkopen met keuring had hij nu hetzelfde "probleem" gehad.
                              Het enige wat kan gebeuren is dat de koper vraagt dat de verkoop wordt ontbonden.

Comment

Ik dacht dat er een overeenkomst was om hem te laten keuren?

Ik had gewoon auto verkocht voor export, geen keuring, de nodige documenten en klaar is kees
                                2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

Welja dat bedoelde ik , maar ik kon er toen om één of andere reden niet opkomen
                                  2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                  2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

De auto is eindelijk goed gekeurd en intussen ook verkocht, 'k heb het geld in handen.

't Heeft me misschien een goeie 200 Euro meer opgebracht dan wanneer ik hem voor export had verkocht. Achteraf gezien was het al die moeite dus niet waard. Zo een over en weer geloop.

En die gasten blijven tot de laatste seconde afbieden... En maar rekenen en uitleggen en doen alsof ze niet genoeg geld bij hebben... Pffff... en in elke zin 2 keer zeggen hoe eerlijk ze zijn... man man man...

't Was in elk geval een leerrijke ervaring...

Comment

Ik heb is een auto verkocht van 10 jaar oud.
                                      Op internet te koop gezet, half 't oostblok aan de lijn gehad...
                                      Ik doe dat dus niet meer he,

Allemaal dezelfde reacties:
                                      benzine, moeilijk meneer,
                                      groen auto; moeilijke kleur meneer
                                      200,000km, veel km meneer

ik zei tegen de volgende 't is een blauwe, moeilijke kleur meneer.
                                      Ik zeg dan al goed want het is een groene, ook moeilijhke kleur meneer...

Comment

Working...
                                      X