Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Import van premium wagens uit UK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
    Thx man, ook voor het corrigeren van de taalfout
    Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
    Dit heb ik nog gehoord, check eens "BMW international sales london" op google
    Een nieuwe BMW F11 520d SE kost er £ 30380 * 1,14 = € 34600 excl BTW
    Daarvoor krijg je al redelijk wat: leder, pdc, bluetooth, dakrails,...
    Geen slechte deal als je het mij vraagt, in BE vraagt men iets meer dan € 40000 excl BTW voor dezelfde specs, maar met wat korting en salonvoorwaarden kan het verschil snel kleiner worden... Geen idee of ze nog korting kunnen geven in Londen.
    Het probleem is dat international sales enkel is voor mensen die in UK een residentie hebben en naar het buitenland verhuizen. Voor gewone aankopen moet je bij een gewone dealer zijn.

    Terloops: er worden ook andere wagens dan BMW verkocht, zowel in UK als (geloof het of niet) in België
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
      Kennissen van mij hebben onlangs zo nog een Passat CC geïmporteerd. Ik ken er de details niet van maar het schijnt toch serieus voordelig te zijn.
      Tracht het eens uit te vogelen en share it with us!

      Comment


      • #23
        'k Heb net even een bevriend UK BMW verkoper gebeld hierover. Hij houdt zich bezig bij een groot Londons dealer met alle export en diplomatieke verkopen.

        1. Als EU burger mag je zonder probleem een nieuwe BMW kopen in UK in LHD.
        2. Deze LHD wagens komen steeds met km/u teller en met koplampen voor rechtrijdend verkeer. (dus geen veranderingen nodig)
        3. De standaarduitrusting en opties zijn die van de UK versie (dus doorgaans een stuk beter uitgerust dan in België)
        4. Er is geen opleg voor LHD bij BMW, de prijs blijft juist dezelfde.
        5. Je mag deze export enkel wel doen in persoonlijke naam en de wagen ingeschreven op een persoon (en transitplaten) in UK. Niet ingeschreven op een bedrijf. Wil je de wagen later in België toch als bedrijfswagen inschrijven, dan moet je hem als persoonlijke wagen afbrengen en dan in België op je bedrijf inschrijven.

        Simples.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #24
          UK

          het klopt idd dat de prijzen een pak goedkoper zijn dan in BE zeker rekening houdende met de wisselkoers. Ik heb 2 maanden geleden een BMW F10 520D Mpakket besteld. Levering is eind december. Ik hou jullie op de hoogte van de praktische afwikkelingen. gr

          Comment


          • #25
            Scheelt idd wel een serieuze noot als je de prijs vergelijkt.

            Comment


            • #26
              Transitplaten bestaan bij mijn weten niet in de UK
              Platen zijn er gebonden aan de auto (zoals in NL) en verkoper geeft gewoonlijk enkel de V5 certificaten mee en eventueel CoC indien voorhanden
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten
                het klopt idd dat de prijzen een pak goedkoper zijn dan in BE zeker rekening houdende met de wisselkoers. Ik heb 2 maanden geleden een BMW F10 520D Mpakket besteld. Levering is eind december. Ik hou jullie op de hoogte van de praktische afwikkelingen. gr
                En je hebt die in UK besteld?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                Transitplaten bestaan bij mijn weten niet in de UK
                Platen zijn er gebonden aan de auto (zoals in NL) en verkoper geeft gewoonlijk enkel de V5 certificaten mee en eventueel CoC indien voorhanden
                Toch wel, er zijn wel temporary plates, alleen staan daar geen datums op. Dus als die vervalt, dan word je enkel in UK van de weg geplukt. Een CoC komt er inderdaad voor die wagen bij.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #28
                  Bij deze even een aantal voorbeelden van de BMW lijst (incluis Belgische BTW) als je'm in UK gaat halen. (de prijzen zijn ongeveer berekend en houden geen korting in).

                  523i M Sport
                  40'245 €
                  528i M Sport
                  42'200 €
                  535i M Sport
                  47'157 €
                  550i M Sport
                  62'390 €


                  Op zich is dat toch steeds een 8-9000 verschil voor de goedkoopste tot 15000 zelfs voor een 550i
                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                  Comment


                  • #29
                    Heb daarnet ook eens vergeleken (UK vs BE). Prijsverschil is natuurlijk het grootst bij grotere/zwaardere modellen, maar het verschil is wel aanzienlijk!!

                    Ook in de UK zijn er nog meer opties beschikbaar!

                    Comment


                    • #30
                      Hey, idd besteld in de UK. Is niks aan! Een mailtje met de specs en codes die je haalt uit de configurator en 20% banktransfer storten en dan....ff wachten op de levering.

                      Je ponden op een wachtrekening zetten of speculeren met de wisselkoers (das een persoonlijke keuze). De wagen komt LHD toe met europese specs en moet dus niks aan worden veranderd. Je moet wel de verzekering op chassisnr op voorhand in orde maken want anders krijg je hem niet mee in de UK!

                      De platen zijn idd temporarly plates die 2 maand geldig zijn maar het is best binnen de maand de wagen in te schrijven in België. Naar douane (kost 10 cent!!!!!) voor roze inschrijvingsdocument, wagen inschrijven, btw betalen 21% en bollen maar!

                      Zonder echt in te gaan over de cijfers maar laat ons zeggen dat ik ongeveer 33% bespaar want niet vergeten...je krijgt ook nog eens een mooie korting in de Uk op je wagen. Dus wat ze schrijven dat een LHD duurde is... BULLSH*TT! Gr

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Toch wel, er zijn wel temporary plates, alleen staan daar geen datums op. Dus als die vervalt, dan word je enkel in UK van de weg geplukt.
                        Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten

                        De platen zijn idd temporarly plates die 2 maand geldig zijn maar het is best binnen de maand de wagen in te schrijven in België.
                        Tiens da's ook nieuw voor mij. Hoe zien die UK temporary plates er dan uit? Ik neem aan dat enkel handelaars die kunnen krijgen?

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                          Tiens da's ook nieuw voor mij. Hoe zien die UK temporary plates er dan uit? Ik neem aan dat enkel handelaars die kunnen krijgen?
                          Wel, d'r zijn enkele soorten van platen. Er zijn platen van niet ingeschreven wagens (kort, rood op wit). In dit geval zullen die platen er normaal uitzien. Alleen lopen ze na twee maand af en als het ANPR systeem er je uitplukt, dan hang je.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #33
                            Swede, is het dit wat je bedoelt?

                            Personal export
                            Under the ‘personal export’ scheme, a vehicle can be used on UK roads for a limited time before exporting it to a country outside the EU. You must either be an overseas visitor to the UK or a UK resident intending to live outside the UK for six months.
                            UK residents can use the vehicle in the UK for up to six months but the vehicle has to be taxed. Overseas visitors can use the vehicle for up to 12 months without tax. A registration mark will be given from the ‘XA – XF’ range and a pink registration certificate (VX302) issued. These vehicles are subject to the first registration fee.
                            DVLA local offices that deal with personal exports are:
                            Beverley, Birmingham, Bristol, Chelmsford, Glasgow, Leeds, Lincoln, Maidstone, Manchester, Northampton, Norwich, Oxford, Stockton, Wimbledon.


                            Opm: hier is sprake van 12 maanden en geen 2 zoals bij pdewinter hierboven.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                              Swede, is het dit wat je bedoelt?

                              Personal export
                              Under the ‘personal export’ scheme, a vehicle can be used on UK roads for a limited time before exporting it to a country outside the EU. You must either be an overseas visitor to the UK or a UK resident intending to live outside the UK for six months.
                              UK residents can use the vehicle in the UK for up to six months but the vehicle has to be taxed. Overseas visitors can use the vehicle for up to 12 months without tax. A registration mark will be given from the ‘XA – XF’ range and a pink registration certificate (VX302) issued. These vehicles are subject to the first registration fee.
                              DVLA local offices that deal with personal exports are:
                              Beverley, Birmingham, Bristol, Chelmsford, Glasgow, Leeds, Lincoln, Maidstone, Manchester, Northampton, Norwich, Oxford, Stockton, Wimbledon.


                              Opm: hier is sprake van 12 maanden en geen 2 zoals bij pdewinter hierboven.
                              Er staat "upto 12 months", mijn 2 maand waren toegpast op pdewinter's voorbeeld.

                              De nummerplaten hebben inderdaad andere letters erop, maar zien er hetzelfde uit. Ze hebben er geen datums op staan zoals bvb in Duitsland en bij ons.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                Swede, is het dit wat je bedoelt?

                                Personal export
                                Under the ‘personal export’ scheme, a vehicle can be used on UK roads for a limited time before exporting it to a country outside the EU. You must either be an overseas visitor to the UK or a UK resident intending to live outside the UK for six months.
                                UK residents can use the vehicle in the UK for up to six months but the vehicle has to be taxed. Overseas visitors can use the vehicle for up to 12 months without tax. A registration mark will be given from the ‘XA – XF’ range and a pink registration certificate (VX302) issued. These vehicles are subject to the first registration fee.
                                DVLA local offices that deal with personal exports are:
                                Beverley, Birmingham, Bristol, Chelmsford, Glasgow, Leeds, Lincoln, Maidstone, Manchester, Northampton, Norwich, Oxford, Stockton, Wimbledon.


                                Opm: hier is sprake van 12 maanden en geen 2 zoals bij pdewinter hierboven.
                                Dan moet je wel België verlaten en buiten de Europese Unie gaan wonen. En dat is tegenwoordig een heel eindje rijden. Dus dit is het niet.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door pdh Bekijk Berichten
                                  Dan moet je wel België verlaten en buiten de Europese Unie gaan wonen. En dat is tegenwoordig een heel eindje rijden. Dus dit is het niet.
                                  Je kan dit ook doen als EU klant. Alleen zijn de platen maximaal 6 maand geldig.
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door pdewinter Bekijk Berichten
                                    Je moet wel de verzekering op chassisnr op voorhand in orde maken want anders krijg je hem niet mee in de UK!

                                    De platen zijn idd temporarly plates die 2 maand geldig zijn maar het is best binnen de maand de wagen in te schrijven in België. Naar douane (kost 10 cent!!!!!) voor roze inschrijvingsdocument, wagen inschrijven, btw betalen 21% en bollen maar!
                                    Maar heb je dan ook nog een adres in de UK nodig? Of kan iedere Belg dit doen?
                                    2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ludovic_ Bekijk Berichten
                                      Maar heb je dan ook nog een adres in de UK nodig? Of kan iedere Belg dit doen?
                                      Als EU burger moeten ze je een wagen verkopen en doen ze dat ook. Er is zo bvb een aflevercentrum zelfs daarvoor in Ashford.

                                      Woon je echter bvb in Zwitserland, dan kan je enkel kopen ofwel met UK adres ofwel een Zwitserse uitvoering (aan navenante prijs).
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ik heb dat nog ooit overwogen voor een Porsche, maar ik heb me toen laten vertellen (wijsmaken?) dat als je dat doet dat je bij Porsche in de onderste schuif terecht komt, je minstens 6 maand wachttijd aan je broek hebt als het niet langer is en je je volledige auto moet betalen het ogenblik dat het build slot vastligt. Of het waar is weet ik niet, het is wat veel geld om efkes te proberen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X