nee, heb mijn examenrooster gehad, het was choquerend, heb het erg druk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het achtste muziek-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ragazza_loco Bekijk BerichtenIk kende voordien al veel nummers die ik goed vond en keek dan ook uit naar dat optreden. Nadien was ik helemaal verkocht.
Rob Caggiano). Maar was echt wel goed, en zijn dan gebleven.
Comment
-
Journey - Lights
Het is raar maar muziek uit je jeugd blijft toch trekken. Dit Lights van Journey is uit 1978. Ik vind het een waanzinnig nummer met een sterk refrein. De perfecte rock song? Een ander zal hier wellicht niets mee hebben. Gek is dat eigenlijk.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenAan Journey zit toch wel een serieus reukje vind ik. Iets waardoor ik hen niet voor vol kan aanzien. Zelfs Foreigner en REO Speedwagon hebben meer credibility.
REO Speedwagon heb ik dan weer minder mee. Behalve hun bekende nummers. Na One Lonely Night uit 1985 ben ik hun uit het oog verloren. Zo gaat dat!
Comment
-
Die "zelfs" was om aan te tonen dat die groepen ook niet echt toonbeeld zijn van artistieke uitmuntentheid. Ach, je krijgt wat je verwacht zeker? Ik heb van geen enkele band uit dat genre een hoge pet op. Soms blijven ze spijtig genoeg zelfs krampachtig lang platen uitbrengen zoals Bon Jovi bijvoorbeeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenDie "zelfs" was om aan te tonen dat die groepen ook niet echt toonbeeld zijn van artistieke uitmuntentheid. Ach, je krijgt wat je verwacht zeker? Ik heb van geen enkele band uit dat genre een hoge pet op. Soms blijven ze spijtig genoeg zelfs krampachtig lang platen uitbrengen zoals Bon Jovi bijvoorbeeld.
Wie bepaalt wat goed is, en wat slecht. Da's heel erg persoonlijk.
Daarnaast bekijk ik ook per nummer hoe ik de artiest vind. Ik ken geen artiest waarvan ik alles goed vind. Hetzelfde eigenlijk met automerken.
Ik ben behoorlijk into Duitse auto's. Maar vind echt niet alle BMW's mooi.
En tenslotte maakten Journey leden Neal Schon en Gregg Rolie ooit deel uit van Santana. Algemeen erkend in die tijd als goede "artistieke uitmuntende" muziek. Die creativiteit lieten ze ook in Journey zien.
Of Carlos was blij dat ze weg waren uit zijn band, dat kan natuurlijk ook!Last edited by Twingo1; 07/08/2013, 19:47.
Comment
-
http://www.youtube.com/watch?v=xn-RzbnVbBA uit 1974.
http://www.youtube.com/watch?v=fQVuD3jN_vc uit 1972.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk BerichtenIk zal er eentje van tussen die 2 jaartallen in bijplaatsen
Nummer doet mij, wat vocalen en sfeer betreft, aan Ghosts van Japan en aan Wild Is The Wind van David Bowie denken. Mooie muziek.
Comment
-
Dat heb ik met deze versie van Tranquilizer. Origineel is van het album Eli uit 1976. Maar deze versie vind ik veruit te prefereren.
Nummer werkt naar een fantastische climax toe op 7'40" . Mooi om te zien hoe ze naar mekaar kijken om goed 'uit ' te komen. Hoe Jan op 5'23" een veeg over zijn Gibson Les Paul geeft. Man is van 1946 en staat daar als ruime zestiger de klassieke rock gitarist te zijn. Echt een heel erg lekker stukje muziek, vind ik. Dit nummer definieert mijn muzieksmaak.
Last edited by Twingo1; 10/08/2013, 13:44.
Comment
-
Player kennen we van Baby Come Back. Zat die gast van the Bold & the Beautiful niet in die band? Ronn Moss dus!
Dit nummer van Player ken ik sinds 1990 of zo, van rond die tijd. Lekkere meezinger.
Comment
Comment