Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het achtste muziek-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    op vrt-nu kun je een docu zien, beetje geschiedenis over de punk scene
    iggy pop blijft een levende legende, maar al die artiesten samen zien in 1 docu is wel cool, blondie johnny rotten etc etc
    de moeite en het is gewoon ook schitterende muziek
    Op VRTnu staan verschillende goeie muziekdocu's momenteel.

Zaterdag deze nog eens gedraaid

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Op VRTnu staan verschillende goeie muziekdocu's momenteel.

Zaterdag deze nog eens gedraaid

Heerlijk!
      En omdat het niet altijd opera en klassiek moet zijn, meer van dat!

+ YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Heerlijk!
        En omdat het niet altijd opera en klassiek moet zijn, meer van dat!

+ YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
        Schitterend! CCR! Die prachtige LP met dito hoes ligt hier al 40 jaar in mijn kast
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Schitterend! CCR! Die prachtige LP met dito hoes ligt hier al 40 jaar in mijn kast
          Hier ligt die ook op de zolder netjes opgeborgen nadat ik ze gedigitaliseerd had.

Comment

Hier ligt die ook op de zolder netjes opgeborgen nadat ik ze gedigitaliseerd had.
            Nice! Aan zo'n titanenwerk ben ik hier nooit begonnen. Tegenwoordig heb je voor een paar Euro per maand toch alles in huis of waar je wil.

Maar desalniettemin moet ik eens een nieuwe platendraaier kopen want dat vinyl geluid blijft toch echt wel iets speciaal.

En om ze op een vlooienmarkt van de hand te doen zijn ze mij veel te dierbaar, ook al draai ik ze niet meer

Comment

Een beetje tegengewicht na al dat ketelgeweld.
              Was zondag live te zien en horen in de Capitole te Gent.

+ YouTube Video
              Hoor da enkel graag als daar een metal/gothic band bijstaat. Epica, Evanescene, Metallica,... Zo een vette gitaar en een goei stem maken dit voor mij gewoon af.

Comment

Nice! Aan zo'n titanenwerk ben ik hier nooit begonnen. Tegenwoordig heb je voor een paar Euro per maand toch alles in huis of waar je wil.

Maar desalniettemin moet ik eens een nieuwe platendraaier kopen want dat vinyl geluid blijft toch echt wel iets speciaal.

En om ze op een vlooienmarkt van de hand te doen zijn ze mij veel te dierbaar, ook al draai ik ze niet meer
                2-3 jaar terug ook terug ne platenspeler gekocht en sindsdien koop ik enkle nog muziek op vinyl, meestal zit er een digitale downloadcode bij ook nog.
                Niet dat ik elke dag naar vinyl luister, maar gewoon soms neem ik daar mijn tijd is voor om wa plaatsjes te draaien. Geluid is idd top, zeker met 5.1 surround van Sonos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

2-3 jaar terug ook terug ne platenspeler gekocht en sindsdien koop ik enkle nog muziek op vinyl, meestal zit er een digitale downloadcode bij ook nog.
                  Niet dat ik elke dag naar vinyl luister, maar gewoon soms neem ik daar mijn tijd is voor om wa plaatsjes te draaien. Geluid is idd top, zeker met 5.1 surround van Sonos.
                  Idd! Om er thuis echt van te genieten zou ik dat ook moeten doen maar mijn muziekverhaal speelt zich tegenwoordig in het weekend af in een paar stamcafés als DJ

Ik heb daar Tunify en daarmee eigenlijk alles wat ik nodig heb. Thuis is het meestal Spotify, radio of wat MP3's op de laptop via de versterker. Mijn vinyl plaatjes gaan waarschijnlijk verkommeren in de kast

Comment

• Vinyl roept inderdaad nostalgische gevoelens op, maar nu gaan beweren dat de kwaliteit top is zou ik nu ook niet doen.
                    5.1 geluidsweergave van muziek die opgenomen is om stereo af te spelen is helemaal not done: ik zou dat kunstmatig gemanipuleer van het oorspronkelijk signaal eerder verkrachting noemen.
                    Mij niet gelaten dat sommige mensen dit fantastisch vinden, maar dit is geen natuurgetrouwe weergave dat uit die Sonos-spullen komt.
                    Een goede high-end versterker van Denon, Marantz, Nakamichi, Rotel of aanverwanten met een koppel uitstekende speakers van B&W, Wharfedale, Dali of consoorten: dat is wat je nodig hebt. Eens dat in huis dan zwiert ge al die Sonos en Bose surroundprutsen de vuilcontainer op.

P.S.: de opgesomde merken zijn slechts als voorbeeld bedoeld en dus niet limitatief.
                    ​​​​​

Comment

• Doe mij dit maar door de Marantz versterker met de B&W boxen. Het mooiste stukje muziek ooit geschreven, de finale van Tunnel of Love van Dire Straits

De ganse song er ook maar even bijgezet.

Comment

Doe mij dit maar door de Marantz versterker met de B&W boxen. Het mooiste stukje muziek ooit geschreven, de finale van Tunnel of Love van Dire Straits
                        Destijds ook getwijfeld tussen deze : http://kahlaudio.com/products/jamo-c...ews-2400-msrp/ en een setje B&W 's. Voor mijn toenmalige budget van 2000 tot 2500 euro toch voor de Jamo's gekozen.
                        En een jaar of 4 geleden mijn prul Sony receiver (hoe ik daar ooit ongeveer 1000 euro aan heb kunnen geven begrijp ik nog niet ) vervangen door een Denon. Schitterende combinatie! Ze mogen al die hippe systeempjes aan anderen verkopen: die zijn ook niet goedkoop te noemen en zijn uitermate 'vermoeiend' om naar te luisteren.

P.S. : gij zijt hier precies mijn platencollectie aan 't posten
                        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 15/10/2019, 11:38.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ha, ik heb overlaatst ook eentje gekocht. Niet per se voor de kwaliteit. Wel voor het gevoel en de hele beweging. Plaat kiezen, uit de hoes halen, voorzichtig! opleggen, naald erop en wachten tot de muziek klinkt. Dat is ontspannend. Goed boek erbij, iets om te drinken. Of zetels opzij en danske doen. Met een service als Youtube of Spotify doe ik dat feitelijk minder snel.
                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Destijds ook getwijfeld tussen deze : http://kahlaudio.com/products/jamo-c...ews-2400-msrp/ en een setje B&W 's. Voor mijn toenmalige budget van 2000 tot 2500 euro toch voor de Jamo's gekozen.
                            En een jaar of 4 geleden mijn prul Sony receiver (hoe ik daar ooit ongeveer 1000 euro aan heb kunnen geven begrijp ik nog niet ) vervangen door een Denon. Schitterende combinatie! Ze mogen al die hippe systeempjes aan anderen verkopen: die zijn ook niet goedkoop te noemen en zijn uitermate 'vermoeiend' om naar te luisteren.

P.S. : gij zijt hier precies mijn platencollectie aan 't posten
                            Da's materiaal

Ja, goeie muziek kan mijn dag maken

Comment

• benieuwd of de nostalgici/hipsters ook de cassette weer gaan omarmen

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...-hip~ac215712/

Comment

5.1 geluidsweergave van muziek die opgenomen is om stereo af te spelen is helemaal not done: ik zou dat kunstmatig gemanipuleer van het oorspronkelijk signaal eerder verkrachting noemen.
                                Mij niet gelaten dat sommige mensen dit fantastisch vinden, maar dit is geen natuurgetrouwe weergave dat uit die Sonos-spullen komt.

​​​​​
                                in feite, we zijn geen dirigent, hoort hij het - klassiek akoestisch - concert op de eerste rij in multistereo, toch

Comment

• Nog een tipke: Brihang's nieuwe plaat. West Vlaams, maar de tekst is telkens zo mooi. "Steentje" is nog mijn favoriet, maar "Binnenkant" kan mij ook bekoren.

autofans.be

Comment

• morgen voorstelling brihangs nieuwe plaat op stubru
                                    steentje is mooi alvast, vind de warmte van zijn stem gelijkend naar tourist, maar dan in't ander dialect

Comment

• Comment

• em is weer kwaad.
                                        autofans.be

Comment

• Maar t blijft wel hangen. En hij heeft gelijk.
                                          autofans.be

Comment

Working...
                                          X