Hallo,
Onlangs gingen we op skiverlof met een nieuwe A4 (5000 km) en ik ben iets te enthousiast een berg afgebold in eerste versnelling (gewoon op de "motor geremd")
Ik dacht altijd dat het beter was om in de bergen op de motor te remmen dan in de remmen te gaan.
Blijkbaar heb ik de koppeling overbelast want beneden kwam er een zeer vervelende geur en rook vanonder de kap.
Dan maar eventjes aan de kant gestaan. En nadien kon ik verder zonder problemen.
2 vragen :
1) moet ik mij nu zorgen maken dat de koppeling het binnenkort gaat begeven ?
2) hoe rijd je nu best een berg af op skiverlof ?
3) ik kom onderweg naar het werk veel lichten tegen en laat de auto dan dikwijls met de koppeling ingedrukt uitbollen tot aan de lichten, is dit best ook te vermijden ?
Dank bij voorbaat
Onlangs gingen we op skiverlof met een nieuwe A4 (5000 km) en ik ben iets te enthousiast een berg afgebold in eerste versnelling (gewoon op de "motor geremd")
Ik dacht altijd dat het beter was om in de bergen op de motor te remmen dan in de remmen te gaan.
Blijkbaar heb ik de koppeling overbelast want beneden kwam er een zeer vervelende geur en rook vanonder de kap.
Dan maar eventjes aan de kant gestaan. En nadien kon ik verder zonder problemen.
2 vragen :
1) moet ik mij nu zorgen maken dat de koppeling het binnenkort gaat begeven ?
2) hoe rijd je nu best een berg af op skiverlof ?
3) ik kom onderweg naar het werk veel lichten tegen en laat de auto dan dikwijls met de koppeling ingedrukt uitbollen tot aan de lichten, is dit best ook te vermijden ?
Dank bij voorbaat
Comment