Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijstijl (in de bergen) , levensduur koppeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
    Ik besluit: alles wat Cosworth zegt moet je met een ZAK zout nemen...
    .
    Haha, ik heb hier als leek wel het één en ander in gang gezet.
    Conclusie is dus dat iedereen er een eigen rijstijl op nahoudt.

De rijstijl van mij op dat klein hellingske (in de rooie in 1ste) was natuurlijk de cream of the crop, ik zal het nooit meer doen.
    Blijft het nu natuurlijk de vraag of mijn koppeling heeft afgezien of iets anders.
    Mijn eerste onderhoud zal het zeggen.
    Ik heb ondertussen al een 2000 km gereden zonder probleem, dus 't zal wel meevallen

Ik onthoud dus dat remmen op de motor in de bergen ok is maar niet in eerste en niet in een al te hoog toerental.
    Dit heb ik voor alle duidelijkheid maar één keer gedaan door een korte, iets te enthousiaste rit downhill

Ik blijf bij mijn vraag zitten waarom ik de vorige keer in de bergen, toen ik in derde op de motor remde (aan een beperkt aan toeren), mijn koppeling naar de kl___ heb geholopen ... Ik was toen nog maar net gestart by the way. Op 1km van hotel ... Het was toen wreed wreed koud (-15)
    Volgens de garagist omdat ik teveel mijn koppeling had ingedrukt de jaren ervoor (laten uitbollen naar lichten of in file)...
    Maar dat geloof ik niet echt....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flouzje Bekijk Berichten
      De rijstijl van mij op dat klein hellingske (in de rooie in 1ste) was natuurlijk de cream of the crop, ik zal het nooit meer doen.
      Blijft het nu natuurlijk de vraag of mijn koppeling heeft afgezien of iets anders.
      Je koppeling kan daar gewoon niets mee te maken hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
        Ik besluit: alles wat Cosworth zegt moet je met een ZAK zout nemen...

Dit gevolgd door...
        Edit: nutteloos om op in te gaan.
        Last edited by ; 20/01/2011, 18:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
          met alle respect... maar 'rij-examinatoren' en 'rijvaardigheid' gebruik je dan best ook niet in één zin

Die kennen hun regeltjes, en daar stopt het. Veel examinatoren zul je dan ook niet vinden die kaas gegeten hebben van voertuigdynamica of wagenbeheersing (uitzonderingen daar gelaten).

Zoals hun 'bij 20 moet je naar 2, 40 naar 3, 60 naar 4 en 80 naar 5'. Wtf, dat slaat NERGENS op. Ze zouden beter er voor zorgen dat jongeren terug wat voeling met hun wagen krijgen.
          Volledig me eens! ben 19 half jaar men rijbewijs, wa voor een zever was da rijexamen auto's rijden zichzelf vooruit de dag van vandaag, je kan je auto zelfs laten rijden door gewoon te ontkoppelen(diesel) skills 0 !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
            auto's rijden zichzelf vooruit de dag van vandaag, je kan je auto zelfs laten rijden door gewoon te ontkoppelen(diesel) skills 0 !
            Dat kon ik 17 jaar geleden met de Kadett van mijn ouders ook al ze.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Dat kon ik 17 jaar geleden met de Kadett van mijn ouders ook al ze.
              mja versta je wat ik bedoel? de meeste hun concentratie is weg

OT: flouzje is mss niet goed in bergen omdat hij net zoals ik in het vlakke land woont :p waar je kan rally rijden op de binnebaantjes

Comment

Working...
              X