Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Filmen vanuit auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Filmen vanuit auto

Hallo,

Ik zit al een tijdj met het idee dat ik graag mijn ritjes op film zou vastleggen.
    Daarbij kan ik wel een beetje hulp van jullie gebruiken aangezien ik hier totaal niets van afweet.

Mijn budget zou iets van 200€ zijn, ook duurdere dingen mogen getoond worden, meer om mee te vergelijken.

Enkele vraagjes:
    1. camera angle
      waar plaatsen van de camera om mooi overzichtelijk beeld te krijgen.
    2. groothoek lenzen
      om een mooi wijd beeld te krijgen. zou dit intressant zijn om zo meer te zien? of krijg je hierdoor verkeerde indruk van het verkeer?
    3. bevestiging
      waar en hoe gang ik deze vast? (Ik heb al gekeken voor een universele houder voor mijn acer liquid maar die filmt niet echt in mooie kwaliteit.)
    4. externe micro
      zou dit handig kunnen zijn voor iets?

ps: Ik koop graag dingen bij coolblue. www.videocamerashop.be
    Last edited by ; 24/01/2011, 22:48.

Ik denk dat dit is wat je zoekt:

Filmt in 1080p en een lens van 135° breed. Ik denk niet dat dit een vertekend beeld gaat geven.
    Waar je hem plaats hangt ervan af wat je wilt zien natuurlijk.

Maar misschien wel boven budget?

Comment

Dat is inderdaad wel iets intressant, zou dit ook aan de buitenkant van mijn auto kunnen hangen.
      De mogelijkheden om deze te monteren zijn oneindig :p
      Indien ik later met moto rij, komt dit nog meer van pas.

http://www.digicamshop.be/merk/1529/...contourhd.html De prijs vind ik wel OK.

Leuk dat hij 60 fps kan filmen

Bedankt voor de reactie alvast

Comment

Gelijkaardig: GoPro HD. Standaard "fisheye", zeer goede beeldkwaliteit. Helaas is de opgenomen sound echt bagger.

Anders: een kleine gewone handycam (wel eentje nemen met schroefdraad voor de lens zodat je een fisheye erop kan schroeven). Bijkomend voordeel tgo de ContourHD of GoPro HD is dat je goeie sound hebt, en bovendien ook het opgenomen beeld kan zien op het omgedraaid schermpje.

Bevestiging: op de rollbar, met zuignap aan de achterruit of glazen schuifdak of zijruit achteraan, met een speciale houder op de spijltjes van de hoofdsteun, ...

Ik filmde vroeger gewoon met een simpel digitaal cameraatje in film-modus. Lage resolutie uiteraard, maar wel goeie sound. Ik heb nu een Sony handycam gekocht met een aantal voorzetlenzen (niet enkel om te filmen tijdens het rijden, ook voor tijdens het winter- en watersporten). Vermoedelijk komt er nog een GoPro bij ook.

Ik zou je vraag wel in dit topic stellen, en vermoedelijk vind je daar ook al wat meer antwoorden. Er is (dacht ik) nog een (veel) ouder topic ook, ergens elders op 't forum, maar 'k vind 't ni meer...

Comment

Ik gebruik een ram mount systeem als statief voor m'n camera's. Da's iets heel handig omdat je 't in ongelooflijk veel posities kunt zetten.

Comment

ik had op alles gezocht behalve video
            hoe verplaats ik dit naar video hoek ?

Ik moet dus gewoon camera vinden met beeldstabilisatie en iets om hem op te kunnen schroeven, en dan een mounting device?

Comment

Heeft je auto eigenlijk goede zachte vering? Want bij een harde vering maakt beeldstabilisatie niet zo veel uit gok ik. Het blijft schokken eh. Ik heb ooit eens zo een mini camera op mijn RC nitro auto gehangen. Is klein, redelijk goed en wordt rechtstreeks op externe schijf gezet.

Dit is een voorbeeld van Traxxas Zelf http://www.youtube.com/watch?v=ImhcTx5vG8o

Die cameratjes zijn redelijk robuust en meestal waterdicht. Als je beetje handig bent kan je hem mss in je rooster vanvoor, of net onder je bumper plaatsen. Dan heb je ook nog het geluid mee!

Nog een filmpje ervan, maar dan ook op boot en vliegtuig! http://www.youtube.com/watch?v=vwxCZ...eature=related

Comment

of ?

in principe wat is 30 euro verschil nu ..

naar wat gaat jullie voorkeur uit ?

ik denk dat die fat gecko beter is omdat je dan je camera direct kan draaien als er bv. achter je of naast je iets te zien valt.

banaan: auto geeft wel zachte vering.
                Last edited by ; 24/01/2011, 20:15.

Comment

Ik denk niet dat je die laatste statief kan gebruiken voor je camcorder. Vraag het althans zeker na.

Voor de rest is 145 euro voor een camcorder niet al te veel, dus verwacht geen uber goede kwaliteit. En ik zou eens naar een winkel gaan waar ze het verkopen en een demonstratie vragen.

Maat van me is met amateur filmen bezig en zijn "tweedehandse" videocorder koste 900 euro...

Ik zoek zelf binnenkort een degelijke fotocamera te kopen , rond de 300-400 euro .

Comment

Fat Gecko staat ook nog op m'n winkellijstje. Zijn nog enkele mensen die die hebben hier op het forum, stevig en betrouwbaar materiaal. En niet zo duur

Portfolio
                    | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Comment

Ik zou ook een GoPro aanraden

Comment

Merci dequal, zo'n comments geven hoop op goed materiaal Want ik ken er niets van.

die gorilla pod past http://www.videocamerashop.be/produc...lapod-slr.html "dit product is geschikt voor" staat er

Ziet er een prachtig ding uit heb al youtube filmpjes van bekeken. Kopen gewoon! die fat gecko

Zal mss eens langsgaan bij de mediamarkt. ( kan je dat daar testen?)

250€ om gewoon vanuit auto te filmen + een amateur video camera & 8GB geheugen, vind dit een toffe prijs.

Het is meer de bedoeling om te "vloggen" maar heb niet de bedoeling om zielig tegen mezelf te zitten praten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door samdds Bekijk Berichten
                          Ik zou ook een GoPro aanraden
                          zo'n gopro voor gewoon een beetje te filmen ?

Comment

Semi-professionele mount: http://www.b-hague.co.uk/hague_car_s..._mount_sm1.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                              wat een lomp ding
                              Ik kies voor de fat gecko, nu nog zeker zijn over de juist videocamera ( toch liefst niet te duur)

vind deze echt wel goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                zo'n Fat Gecko lijkt me iets betrouwbaarders (twee zuignappen, dus als één loskomt blijft het normaal nog hangen.

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                                zo'n gopro voor gewoon een beetje te filmen ?
                                dat levert wel aardig materiaal op als je dat zo bekijkt. Ik heb er ook eentje gekocht van Weytie hier, kmoet hem deze week fzo nog ontvangen dus kzal hem pas komende weken kunnen testen.

Portfolio
                                | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk Berichten
                                  zo'n Fat Gecko lijkt me iets betrouwbaarders (twee zuignappen, dus als één loskomt blijft het normaal nog hangen.

dat levert wel aardig materiaal op als je dat zo bekijkt. Ik heb er ook eentje gekocht van Weytie hier, kmoet hem deze week fzo nog ontvangen dus kzal hem pas komende weken kunnen testen.
                                  maar da is gelijk zo extreem...

en met die andere kan ik nog gewoon filmen in de hand ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk Berichten
                                    zo'n Fat Gecko lijkt me iets betrouwbaarders
                                    Fat Gecko is een consumentenproduct. Pas op, da's zeker niet slecht. Hague is pro-gerief. Zij hebben een heel systeem van suction mounts:

Wel niet zo handig op een track day, natuurlijk!

Comment

Ram-Mount heeft ook heel goed spul om een camera eender waar te monteren.

Ik gebruik dit om een ContourHD op mijn motor te bevestigen. http://www.youtube.com/watch?v=A6p_lxcDXEM

Comment

Tiens, Manfrotto heeft ook zoiets. De 241v. Ook met pompsysteem, zoals de Hague.

€124 bij Konijnenberg.

Comment

Working...
                                        X