Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Filmen vanuit auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Gelijkaardig: GoPro HD. Standaard "fisheye", zeer goede beeldkwaliteit. Helaas is de opgenomen sound echt bagger.

Anders: een kleine gewone handycam (wel eentje nemen met schroefdraad voor de lens zodat je een fisheye erop kan schroeven). Bijkomend voordeel tgo de ContourHD of GoPro HD is dat je goeie sound hebt, en bovendien ook het opgenomen beeld kan zien op het omgedraaid schermpje.

Bevestiging: op de rollbar, met zuignap aan de achterruit of glazen schuifdak of zijruit achteraan, met een speciale houder op de spijltjes van de hoofdsteun, ...

Ik filmde vroeger gewoon met een simpel digitaal cameraatje in film-modus. Lage resolutie uiteraard, maar wel goeie sound. Ik heb nu een Sony handycam gekocht met een aantal voorzetlenzen (niet enkel om te filmen tijdens het rijden, ook voor tijdens het winter- en watersporten). Vermoedelijk komt er nog een GoPro bij ook.

Ik zou je vraag wel in dit topic stellen, en vermoedelijk vind je daar ook al wat meer antwoorden. Er is (dacht ik) nog een (veel) ouder topic ook, ergens elders op 't forum, maar 'k vind 't ni meer...
    Waarom een fisheye ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
      Ram-Mount heeft ook heel goed spul om een camera eender waar te monteren.

Ik gebruik dit om een ContourHD op mijn motor te bevestigen. http://www.youtube.com/watch?v=A6p_lxcDXEM
      mooie beelden

Comment

http://www.videocamerashop.be/vergel...rofileshopid=0

Kijk voor mij ziet dat er nu allemaal identiek uit hé

Comment

misschien heeft hier iemand iets aan : http://www.flitsservice.be/phpBB/tec...000-t4807.html

ziet er goede kwaliteit uit in donker, natuurlijk geen 10 of 12 MP foto's

@Gerrit, sorry wist ik niet

zoals Dirk ook al schreef, het gaat over dit toestel : http://www.youtube.com/watch?v=nQsugQsXm6k&fmt=35
          Last edited by Stef69; 27/01/2011, 19:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            misschien heeft hier iemand iets aan : http://www.flitsservice.be/phpBB/tec...000-t4807.html

ziet er goede kwaliteit uit in donker, natuurlijk geen 10 of 12 MP foto's
            voor die link moet je ingelogd zijn op dat forum

Comment

Ik film de meeste van mijn ritjes met met gsm, Nexus one.
              Kwaliteit is zeer goed imo, filmt in 720p.
              Een voorbeeld filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=mr90m...eature=related

Wat ik mij wel afvraag, is dit legaal. Kan de politie u tegenhouden omdat je aan het filmen bent?
              En ten tweede, als je iets tegenkomt onderweg, kan wat je gefilmd hebt gebruikt worden als bewijsmateriaal?
              2012 Renault Megane RS

Comment

Ik gebruik die, k'heb er 2 in de auto hangen. Leuk aan de VisionDrive is dat er GPS on board is, je kan direct linken met GoogleMaps en je historiek opvragen, tijd plaats snelheid. Heeft ook een Parkeerfunctie met 3D schoksensoren.
                Piet Polies kan er weinig tegen inbrengen, je mag filmen, voor eigen gebruik, je mag de beelden niet verspreiden, en je auto moet de sticker "camera-bewaking" voeren.
                Last edited by ; 26/01/2011, 20:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                  Ik gebruik die, k'heb er 2 in de auto hangen. Leuk aan de VisionDrive is dat er GPS on board is, je kan direct linken met GoogleMaps en je historiek opvragen, tijd plaats snelheid. Heeft ook een Parkeerfunctie met 3D schoksensoren.
                  Piet Polies kan er weinig tegen inbrengen, je mag filmen, voor eigen gebruik, je mag de beelden niet verspreiden, en je auto moet de sticker "camera-bewaking" voeren.
                  Zoals al die vloggers die dan rondlopen met hun camera, moeten die dan geen sticker op hun voorhoofd?

ik film toch wat ik wil, en als iemand daar problemen mee heeft "portret rechto ofzo" dan is het toch makkelijk om alle nr.platen onduidelijk te maken

Iemand die weet welke wetten er gelden voor het filmen in het openbaar?

Comment

Ale dat boeit echt niet hoor. Nog nooit van gehoord dat je niet mag filmen. Alles wat je filmt kan idd gebruikt worden als bewijsmateriaal, het is daarom dat steeds meer mensen zo'n cam laten installeren in hun auto/vrachtwagen.

Portfolio
                    | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Comment

http://www.videocamerashop.be/vergel...rofileshopid=0
                      het word de mg750
                      anders moet ik nog een SD kaart kopen voor die van 145€ en ik heb dan ineens geheugen van 80Gb
                      of zou dit enorm geheugen niet opwegen door de meerprijs?

+ FAT GECKO

= 368€
                      of MS110
                      = 273€ (16Gb)

Comment

Geef mij dan maar de MS110. Liever flash geheugen dan een HDD.

En n/o maar geen (Full)HD? Best wel jammer.

Comment

Ik heb recentelijk dit modelletje gekocht:

GS600 GS600 GPS logger & vehicle recorder
                          • 1920 x 1080@30FPS FULL HD video resolution
                          • Loop recording
                          • USB data reader mode
                          • Wide vision angle 120 degree
                          • Support to 64GB Micro SD card
                          • Vehicle engine started, video recording starts automatically.
                          • AV OUT or HDMI output, USB data reader mode available.
                          • GPS logger in GPS Google earth map
                          • Collision Data protection : when encounter heavy hit, the device will automatically protect the earliest and latest 3 files so they can't be deleted.
                          • Re-play video data via IR remote controller
                          • Infrared Laser proofread : for checking the view angle
                          • Quick data deletion hole operation
                          • Stop voice recording function: press pause button of voice recording( 1 minutes) it will stop voice record. After 1 minutes, start voice record again.
                          • Vehicle speed and time & Date on video.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Staan er al ergens filmpjes online van jou? Ik zou de kwaliteit wel eens willen zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                              zo'n gopro voor gewoon een beetje te filmen ?
                              GoPro is echt wel goed, een kennis van een klasgenoot gaat binnenkort naar usa en kan ze daar aankopen voor 220 euro, stuur maar een pm als je interesse hebt
                              ( dit is enkel gericht aan gerrit, die kerel moet nog door de douane geraken ook )
                              1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                              1984 BMW E28 520i
                              2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                Waarom een fisheye ?
                                Dan valt er gewoon meer te zien. Het "tunnelzicht" (smalle kijkhoek) van een gewone camera maakt zo'n inboard video's erg saai, vind ik. Je ziet door de ruit en dat is het. Veel leuker als je breder kan kijken, en ook de bestuurder bezig ziet e.d. Een GoPro HD heeft standaard een breedhoeklens (mijn GoPro is net aangekomen). Voor m'n andere camera heb ik er twee bijgekocht, eentje om te "verprutsen" en er een ultra wide angle van te maken (ca. x0,25 ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Da's een beetje goedkoper dan mijn Car Guardian, maar dit model is wel al een pak beter dan de Car Guardian (hogere resolutie, GPS-logger, zuignap ipv zelfklevende steun, supported up to 64GB).

Een paar vraagjes :
                                  - Schrijft deze ook aparte bestandjes van ongeveer 50MB ?
                                  - Hoeveel uren opname zou je kunnen stockeren op 64GB ? (mijn toestel zet bestandjes van 5 minuten, 50MB op een SD-kaartje van 8GB, dus in totaal kan er ongeveer 15 uren opname worden gestockeerd)
                                  - Kan je een voorbeeldfilmpje uploaden ? Ik zou de resolutie eens willen vergelijken. Met mijn recorder kan ik vlak achter een andere auto gaan staan, en de nummerplaat is niet leesbaar op het filmpje ...

Comment

Ik zal vanavond eens zien naar filmpjes... Heb het ding gekocht met de bedoeling het op de motorfiets te monteren om continu op te nemen, maar is er nog niet van gekomen.

Af-fabriek staat het ingesteld op elke minuut een nieuw filmpje, en verwijderen van de oudste bestanden als je geheugenkaart vol is, maar je kan dat aanpassen. Resolutie is Full HD, dus dat scheelt wel als je nummerplaten wilt gaan herkennen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                      Geef mij dan maar de MS110. Liever flash geheugen dan een HDD.

En n/o maar geen (Full)HD? Best wel jammer.
                                      Pff, en dan uren bezig zijn omdat de files zo groot zijn. (full hd is overrated imho )

Het wordt deze, ik ga voor de cheap oplossing en nu maar zo'n goedkoop mogelijke SDHC kaart zoeken ^^
                                      op videocamerashop staan ze veel te duur, in de aldi heb ik een microSD van 8Gb voor 12€ gekocht met converter naar SD.
                                      http://www.videocamerashop.be/produc...camcorder.html

Comment

Amazon.de voor cheap kaartjes :-)

En ja ik vind 720p toch de minimum. Ik heb al een hekel om naar films in SD te kijken.

Maar dat is uw keuze natuurlijk.

Comment

edit* link werkt niet

Stroomvoorziening van de sigarettenaansteker zou ook wel handig zijn :s
                                          Last edited by ; 02/02/2011, 14:21.

Comment

Working...
                                          X