Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke bonus-malus indien reeds lang geen auto/verzekering?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke bonus-malus indien reeds lang geen auto/verzekering?

(eerste post van post van mij hier)

Hallo,

Ik heb de kriebel om terug een auto te kopen te pakken. Het is wel als sinds 2002 (of was het 2003) geleden dat ik nog een auto en dus een autoverzekering had.

Ik stel vast op websites als ik een offerte wil aanvragen dat ik moet ingeven wat mijn bonus-malus is. En ik heb geen flauw idee wat van toepassing is voor mij. Ik heb al een e-mail naar mijn verzekeringsagent verzonden maar eigenlijk kan ik niet wachten en zou graag weten wat jullie denken.

Wie weet wat gebruikelijk is in zo'n situatie? rijbewijs sinds 1998

Bedankt!

Nieuwe chauffeurs (nieuw qua verzekering) starten normaal gezien in BM 7 waarop nog een correctie kan toegepast worden. Die correctie zal afhangen van je voorgeschiedenis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 07stang Bekijk Berichten
      Nieuwe chauffeurs (nieuw qua verzekering) starten normaal gezien in BM 7 waarop nog een correctie kan toegepast worden. Die correctie zal afhangen van je voorgeschiedenis.
      9 dacht ik voor privé personen, en vennootschappen of zelfstandigen 11.

maar als je al een paar jaar gereden hebt mag je per jaar -1 doen (tenzij je ergens een accident in fout zou hebben).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
        9 dacht ik voor privé personen, en vennootschappen of zelfstandigen 11.

maar als je al een paar jaar gereden hebt mag je per jaar -1 doen (tenzij je ergens een accident in fout zou hebben).
        Toen ik vorig jaar naar een verzekering voor m'n nieuwe auto zocht, was dit de berekening van Ethias:

BM7 - 7 + 6 = BM6 (start op 7 - 7 jaar als bijchauffeur + 6 owv 2 ongevallen)

Heb toen maar gekozen voor Argenta, daar mocht ik de BM van pa overnemen (en die was/is 0)

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ik heb ondertussen op de website van Argenta gevonden dat als men een eerste verzekering afsluit en men ouder dan 26 jaar is en de wagen niet voor beroepsdoeleinden gebruikt de bonus-malus 5 is.

De simulatiemodule zelf van Argenta zelf werkt wel niet. Maar wat ik op andere websites met bonus-mauls 5 kan opvragen geeft mij hoop dat de verzekering betaalbaar is.

Comment

ik dacht dat dit al jaren niet meer bestond die BM ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
              Officieel gezien niet, maar verzekeringsmaatschappijen gebruiken die nog altijd onderling. Ze is dus gewoon blijven bestaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                Ik dacht dat eigenlijk ook. Voor mijn motoverzekering die ik heb sinds 2008 is er nooit sprake geweest van een bonus-malus.

Wat ik toen wel met die verzekering heb kunnen vaststellen dat er extreme verschillen zijn. Voor een Vespa 125cc (ocharme) zou ik bij zowat iedereen tegen de 350 tot in de 500 euro betalen. Ondanks dat ik van Brussel ben heb ik mijn verzekering genomen bij een kleine verzekeringsagent uit Deurne waar ik een 130 euro betaal (BA + rechtsbijstand)

Comment

Ik dacht dat elke particulier startte op 11...
                  Rij intussen m'n tweede jaar (ongevalvrij) dus zou al -2 moeten zitten normaal gezien.

Comment

Vorige week verzekering voor nieuwe bestuurder met voorlopig rijbewijs aangevraagd, da's inderdaad BM 11 .

Comment

Je begint altijd aan BM 11, dus in het geval van de topicstarter is het ook 11.
                      Je kan altijd proberen om iemand een verklaring te laten schrijven dat je al x-aantal jaar ongeval vrij hebt gereden in het verleden maar dan is het nog aan de verzekeraar om te beslissen dat ze er rekening mee houden of niet.

Comment

Ik heb nu de reacties ontvangen van de verzekeraars. Bij de verzekeringsagent waar ik de beste klant ben (met o.a.) mijn motor krijg ik BM 6. Van een andere verzekeringsagent waar ik enkel pensioensparen heb en tot 2003 ook mijn auto-verzekering had krijg ik direct BM 0.

Maar de goedkoopste die ik heb gevonden spreekt niet van BM, CoronaDirect, met zo'n kilometer-autoverzekering. Touring doen dat ook maar die komen duurder. Ziet er een goed systeem uit. Je doet een schatting van uw te verwachte aantal kilometer. En na een jaar is er een correctie, zoals bij de gas en stroom. Ik moet al heel veel rijden om daar duurder uit te komen dan bij een flat-fee autoverzekering.

Comment

Working...
                        X