Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat betaal jij aan autoverzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
    Ik betaal ongeveer:

€850 voor de E30 316 (90PK, dagelijks gebruik)
    €430 voor de Jetta (60 PK, classic car verzekering)

(alles op mijn naam)

Betaalde indertijd iets van €680 voor de 1994 Clio 1.1 en 1991 Polo 1.0.

Zit bij Dexia, redelijk duur.. Maar naar het schijnt wordt je wel goed geholpen als je iets tegenkomt.

Toch heb ik al zitten denken om te veranderen... Zeker omdat ik nu 3 auto's heb. Ben je je nummerplaat kwijt als je van verzekeraar veranderd?

Ik lees hier ook vaak dat mensen raad vragen bij een 'makelaar', die dan verschillende verzekeraars tegen elkaar uitspeelt.. Maar ik heb geen makelaar, enkel mijn verzekeraar.. Que?

430€ voor een classic car is erg duur! Ik was eens gaan horen bij mijn verzekeraar een tijdje terug, hoeveel mij die Granada ging kosten met classic verzekering. Zou mij +- 200€ kosten. Valt me goed mee. Ding heeft 63pk.

En je nummerplaten blijven behouden als je van verzekeraar overstapt

Comment

Bij wie ben jij verzekerd?

En hoe gaat dat in z'n werk als je van verzekeraar verandert? Eerst ene verzekering opzeggen (maar dan vragen ze wss je plaat), of andere verzekering al aanvragen en dan de huidige opzeggen?

Erard lijkt me interessant, maar ik woon nog thuis en denk niet dat m'n ouders hun brandverzekering etc. naar daar willen verhuizen.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

1300 € en een klets. Full omnium, zonder vrijstelling. BM 0.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

bij mij was het eerst ook zoektocht voor mn toekomstige auto, zelfs door paar verzekeraars geweigerd, aangezien dit mijn eerste verzekering is, zit ik aan BM 6.
          In mijn geval rond de 4000 euro per jaar (ik verzeker BIV en inschrijvingstaks sowieso mee).
          En moest dezelfde wagen op naam van mn moeder komen, 1.600 euro/jaar........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
            bij mij was het eerst ook zoektocht voor mn toekomstige auto, zelfs door paar verzekeraars geweigerd, aangezien dit mijn eerste verzekering is, zit ik aan BM 6.
            In mijn geval rond de 4000 euro per jaar (ik verzeker BIV en inschrijvingstaks sowieso mee).
            En moest dezelfde wagen op naam van mn moeder komen, 1.600 euro/jaar........
            En we moeten rieken voor welke wagen dat is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              535d Full omnium = 1400€
              Lotus Full omnium = 1600€
              Peugeot 206 = 320€
              Lotus 1690€ dus

Comment

is dat enkel omnium of ide BA erbij ?

Comment

130 pk, 21 jaar, 1 ongeval in fout, 2 in mijn recht: 980 euro per jaar, BA+rechtsbijstand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JMH Bekijk Berichten
                    is dat enkel omnium of ide BA erbij ?
                    Van ik ?
                    Zoja : yep full omnium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                      En we moeten rieken voor welke wagen dat is?
                      2011 BMW E92 335iA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Ik betaal nu 386€ per jaar voor de Volvo. BM op 1 bij Mercator
                        Echter zit in deze prijs geen rechtsbijstand.

Voor de brommer betaal ik 163€, en daar zit wel rechtsbijstand in.

?

Ik vraag me nu wel af of je rechtsbijstand per voertuig moet betalen of kan ik die van de brommer ook aanspreken als ik iets met de auto aan de hand heb? Maw: staat rechtsbijstand op naam of op voertuig?
                        Verzeker maar rap de rechtsbijstand erbij
                        Dit is een verzekering per nummerplaat, dus die van de bromfiets zal niet tussenkomen.

Bvb : Ongeval met buitenlandse tegenpartij , uw rechtsbijstandsverzekeraar zal het nodige
                        doen voor de recuperatie van de schade als je in recht bent.
                        Verkeersovertreding , bvb door rood licht , advocaat kan je zelf kiezen en de kosten
                        worden terugbetaald door de rechtsbijstandsverzekeraar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                          Op mijn moeder haar naam, met mij als 2de bestuurder .
                          Ik wou het toen nog met die mensen oplossen zonder verzekering, dat ik gewoon de factuur zo zou betalen. Maar nee, dat wilden zij niet. Ze hadden dat ooit nog is gedaan en veel zever mee gehad, dus wilden ze het per se via de verzekering.
                          Uiteindelijk zijn we meer dan een jaar verder, en zie ik ze soms rijden met die wagen, en de schade is nog steeds niet herstelt. Hebben waarschijnlijk het geld dat ze van de verzekering hebben teruggetrokken in hun eigen zakken gestoken. En ik mag daar nu voor betalen
                          Heb je een idee van de uitgaven aan tegenpartij ??
                          Bij sommige ongevallen laten wij na tussenkomst van de maatschappijen de klant
                          alsnog de uitgaven terugbetalen aan de maatschappij. Zodoende komt er géén BM verhoging. Dus je kan nog altijd even informeren bij je makelaar naar de uitgaven.

Comment

Ik betaal jaarlijks € 1.400 voor een full omnium, en de wagen staat dan nog op mijn vader zijn naam met mij als tweede bestuurder Hij rijdt er ook wel mee.

Comment

472 euro, e46 2004 150pk + rechtsbijstand BM4

toen ik vorig jaar nog een gedeeltelijk omnium had was dit 1096 euro.

Comment

ik betaal 480 voor de 1.8 benzine mondeo
                                330 voor de renault megane 1.4

Comment

151kW en 456€ per jaar voor mini-omnium bij ING > www.ingauto.be

Mijn eerste auto (Peugeot 106 XSi 1,6) heb ik via voor mij onbekende DVV makelaar bij Mercator verzekerd voor helft van de prijs van KBC en Fortis (waar ik destijds klant was). Dus zeker daar eens gaan horen als je geen eerlijke prijs krijgt.

Comment

E200 W211: 1200 voor mini omnium bij generali
                                    bmw 116d sportshatch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oedipus Bekijk Berichten
                                      151kW en 456€ per jaar voor mini-omnium bij ING > www.ingauto.be

...
                                      dat is heel weinig voor zo een vermogen

Comment

Ik betaal 1890€ voor een C200 CDI in full omnium en zonder vrijstelling en 280€ voor de MX-5 geen omnium wel rechtsbijstand.
                                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          dat is heel weinig voor zo een vermogen
                                          Vermogen telt er minder, de chauffeur meer heb ik de indruk.

Ik betaal 500 en een beetje voor 142 kW, en ben 24 (geen ongevallen in fout/recht, 6 jaar rijbewijs).
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X