Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat betaal jij aan autoverzekering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat betaal jij aan autoverzekering

Sinds ik verhuisd ben, zal ik moeten kijken om mijn autoverzekering op mijn naam te zetten(staat nu op ouders naam)

Ik betaal nu 400 euro per jaar en dit zou naar 1000 per jaar gaan bij veel verzekeringsmaatschappijen. Heb al bij verschillende offerte aangevraagd en bij Ethias kom ik uit op 930 euro

En dit alles is voor een VW polo van 2001 44 kw fox sunshine(zonder opties) en ik doe 7000 km per jaar ongeveer(heb kamionet van het werk voor woon-werkverkeer)

Zelf ben ik 21 jaar oud en heb 2 jaar mijn rbw(auto is nu al 2.5 jaar verzekerd). Zou ik het ergens nog goedkoper kunnen vinden of zal ik er mij bij moeten neerleggen en bijna 600 euro meer betalen.
    Last edited by skelle; 22/05/2011, 12:28. Reden: Aangepast naar per jaar in plaats van per maand :p

Zelfde situatie hier. De Golf staat momenteel op mijn moeders naam, maar binnen een tweetal maand komt die ook op mijn naam terecht.

Nu betalen we net geen 1100 voor een full omnium. Bij dezelfde maatschappij zou dat voor mij rond de 3000 liggen, terwijl ik intussen al bijna 5 jaar mijn rijbewijs heb. Geen idee waarom ik quasi het driedubbele moet betalen omdat ik wat jonger ben...
    Daarom ben ik dus ook aan het uitkijken naar iets anders. Met de Golf wil ik niet rondrijden zonder omnium, aangezien daar de laatste tijd nogal vaak in ingebroken wordt om de fancy navigatie te stelen. Dan betaal ik liever wat minder verzekering op een iets oudere wagen waar een omnium niet meer nodig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
      Zelfde situatie hier. De Golf staat momenteel op mijn moeders naam, maar binnen een tweetal maand komt die ook op mijn naam terecht.

Nu betalen we net geen 1100 voor een full omnium. Bij dezelfde maatschappij zou dat voor mij rond de 3000 liggen, terwijl ik intussen al bijna 5 jaar mijn rijbewijs heb. Geen idee waarom ik quasi het driedubbele moet betalen omdat ik wat jonger ben...
      Daarom ben ik dus ook aan het uitkijken naar iets anders. Met de Golf wil ik niet rondrijden zonder omnium, aangezien daar de laatste tijd nogal vaak in ingebroken wordt om de fancy navigatie te stelen. Dan betaal ik liever wat minder verzekering op een iets oudere wagen waar een omnium niet meer nodig is.
      Pak dan een beperkte omnium dekt ook glasbraak en diefstal!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
        Pak dan een beperkte omnium dekt ook glasbraak en diefstal!
        Welja, 't wordt wat wikken en wegen en offertes aanvragen om te zien wat er het goedkoopst uitkomt de komende jaren.
        Was allemaal niet nodig geweest als die prijzen niet zo absurd waren .

Comment

1000 eur of 930 eur is van het goede te veel

Zou naar de 800 of 850 eur moeten gaan.

Waar ben je verzekerd met je brand en familiale ??
          Anders daar eens prijs vragen , zullen dan wel korting
          geven omwille van het totaalpakket.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skelle Bekijk Berichten
            Sinds ik verhuisd ben, zal ik moeten kijken om mijn autoverzekering op mijn naam te zetten(staat nu op ouders naam)

Ik betaal nu 400 euro per maand en dit zou naar 1000 per maand gaan bij veel verzekeringsmaatschappijen. Heb al bij verschillende offerte aangevraagd en bij Ethias kom ik uit op 930 euro

En dit alles is voor een VW polo van 2001 44 kw fox sunshine(zonder opties) en ik doe 7000 km per jaar ongeveer(heb kamionet van het werk voor woon-werkverkeer)

Zelf ben ik 21 jaar oud en heb 2 jaar mijn rbw(auto is nu al 2.5 jaar verzekerd). Zou ik het ergens nog goedkoper kunnen vinden of zal ik er mij bij moeten neerleggen en bijna 600 euro meer betalen.
            Per jaar bedoelt ge zeker?
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
              Welja, 't wordt wat wikken en wegen en offertes aanvragen om te zien wat er het goedkoopst uitkomt de komende jaren.
              Was allemaal niet nodig geweest als die prijzen niet zo absurd waren .
              Die prijzen zijn niet absurd
              Je moet nu maar eens de gemiddelde kostprijs van een klein ongeval
              nemen, wat ben je nog met 1000 eur.
              Om dan nog maar te zwijgen van de ongevallen met lichamelijke letstels...

Comment

Ik heb bij mijn verzekeraar korting gekregen op een gewone BA zo betaal ik niet voor een jonge bestuurder . Dit kon wel alleen omdat ik nooit betrokken ben geweest in een ongeval en ineens met mijn 4 auto's bij hem ging Alles staat op mijn naam !
                Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

1200 euro hier voor 110kw. Was eerst 700 euro BA, maar ben in fout gesteld voor een roekeloze actie van een h***r waardoor het omhoog is gegaan. Had beter zonder verzekeringsmaatschappij geregeld, want haar auto had niets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                    Ik heb bij mijn verzekeraar korting gekregen op een gewone BA zo betaal ik niet voor een jonge bestuurder . Dit kon wel alleen omdat ik nooit betrokken ben geweest in een ongeval en ineens met mijn 4 auto's bij hem ging Alles staat op mijn naam !
                    ??? explain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                      Die prijzen zijn niet absurd
                      Je moet nu maar eens de gemiddelde kostprijs van een klein ongeval
                      nemen, wat ben je nog met 1000 eur.
                      Om dan nog maar te zwijgen van de ongevallen met lichamelijke letstels...
                      Een zesde van de aankoopprijs betalen voor 1 jaar verzekering vind ik absurd.
                      De focus van verzekeraars ligt tegenwoordig gewoon teveel op de leeftijd, en niet op het al dan niet kunnen rijden. Ik ken gerust enkele 40-plussers die al zenuwachtig worden als ze de snelweg opmoeten, en toch betalen die een derde van mijn polis...
                      Een aanpassing van de polis naar ervaring en mate van defensief rijden is verstaanbaar, maar momenteel gaat het er los over.

Comment

Een autoverzekeraar berekent z'n premie adhv volgende factoren

- Leeftijd
                        - Postcode
                        - Kw voertuig
                        - Ervaring , merendeel nog via BM-systeem

Uit statistieken blijkt nu eenmaal dat de jongeren meer ongevallen veroorzaken
                        en de uitgaven veel hoger zijn dan ongevallen van bv een 30 jarige of 40 jarige.
                        Moet geen links leggen naar de weekendongevallen waar er een jongere chauffeur
                        of z'n passagier is verongelukt ???

Het systeem nu is voor degene die niets tegenkomen misschien wat duur , maar
                        stel dat je bv een ongelukt verooraakt en je passagier is overleden en er moeten
                        duizenden euro's uitbetaald worden aan de erfgenamen , dan zal je blij zijn dat
                        je maar bvb die 600 eur moet betalen.

Comment

535d Full omnium = 1400€
                          Lotus Full omnium = 1600€
                          Peugeot 206 = 320€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                            535d Full omnium = 1400€
                            Lotus Full omnium = 1600€
                            Peugeot 206 = 320€
                            Gij zijt er dan ook al de volle 44 hé

Comment

De mijne gedeeltelijke omnium 1500 euro
                              Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                              2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                              2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                              2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                              2015 Golf 7 GTD

Comment

Het absurde is gewoon omdat ik nu verhuisd ben moet ik nu meer gaan betalen(terwijl ik nu zelfs veel minder rijdt daar ik nu in de stad woon en praktisch alles te voet kan doen)

Ik weet wel van ja het staat nu op mijn ouders' naam. Maar ze vonden het geen probleem toen ik thuis woonde en nu is dat ineens wel een probleem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                  Gij zijt er dan ook al de volle 44 hé
                                  Niks dan voordelen inderdaad

Comment

Omnium omnium... Jullie zijn 21-23 jaar, rijden jullie allemaal met splinternieuw auto's misschien?
                                    Ik betaal iets meer dan 500 euro voor een 2003 BMW 520D

mvg
                                    Jurgen
                                    Last edited by ; 22/05/2011, 13:06.

Comment

€980/jr voor de drie samen. Geen omnium uiteraard.

Comment

860 € (BA + rechtsbijstand)
                                        106 kW ; 12 fpk
                                        BM = 12
                                        Op eigen naam (is ook mijn auto)

Comment

Working...
                                        X